Активни Потребители

Храни => Ресторанти, вериги за бързо хранене, магазини и търговски вериги => Супермаркети и търговски вериги => Темата е започната от: Atanasova в Ноември 27, 2006, 04:24:36 pm

Титла: Пикадили
Публикувано от: Atanasova в Ноември 27, 2006, 04:24:36 pm
Как се губи доверие  - Пикадили

Стандартен случай. Пазаруваш плащаш излизаш. Не винаги гледаш касовият бон.Но този път поглеждаш - нещо множко ти се струва.Но при покупка на 3 броя от един  и същ продукт, веднага виждаш разминаването м/у обявената цена на щанда  и маркираната на касата.
Касиерката  /Момичето беше учтиво/ веднага извика “шефката”, която след като ни изслуша, отиде до щанда, канстатира,че сме прави и   \"хилейки\" се ни обясни, че ако от нещо  сме недоволни да върнем продуктите, тя не можела да направи нищо... по отношение на разминаването ..ще го коригирали .... не бе направено
Единственото нещо от което бяхме недоволни е,  че ни  надвземат сума от над един лев при покупки и сметка от 10.31. лв.Естествено, че не върнахме продуктите.Вечерта се обадихме на телефона на потребителя на “Пикадили” 0700 15 100.Операторката обясни, че обажданията се записвали, изписвал се аналоговият ни телефон, за всеки случай оставих и мобилен.Направи справка, по № на бона,часа и касата. Извини се, и каза, че трябва да ни се върне надвзетата сума, че ще вземат отношение и за грубото поведение на служителката. Четейки форума Ви виждам, че това не са единични случай и затова описах моя.  Пиша тук, защото от страна на “Пикадили” вече повече от месец, никой не се обади и не взе отношение, да обясни или да се извини. Запазеният от мен касов бон вече избеля  Фискалният бон е от 11.10.2006 година 17.47.06 часа,  каса 3 – Сити център София, на гърба му шише \"Зареди с настроение\".
Титла: Пазарен трик ли е \"телефон на потребителя\"
Публикувано от: Ирина Марудина в Ноември 27, 2006, 05:14:44 pm
Според чл. 27 (3) от Закона за защита на потребителите :
Означаването на различни цени за една и съща услуга в търговския обект е забранено. Ако въпреки това са посочени различни цени за една и съща услуга, потребителят заплаща по-ниската цена.


Което дава на нас като клиенти правото да се защитим от подобни масови порочни практики на подвеждане.
Титла: Пазарен трик ли е \"телефон на потребителя\"
Публикувано от: Boogy в Ноември 27, 2006, 05:41:57 pm
\"Зареди с настроение\" - това ми хареса.
Мисля, че са успели дългосрочно да ви заредят:)
Очевидно е, че тези явления стават системно и в доста вериги. Трайното му разрешаване също е много трудно предвид специфичността на този проблем. По правило веригите не би трябвало да допускат подобни дребни несъответствия, защото губят доверието на потребителите, а оттам и оборота си. Когато обаче всички вериги започната да допускат такива несъответствия, доверието на потребителите става безсмислено. Според мен, единственото оперативно решение в такива случаи е в бързото сигнализиране в Комисията за защита на потребителите (070011122), за да извършат проверка и наложат санкция (дано поне санкцията ги интересува, ако не отношението н потребителите). Но за да има ефект проверката трябва да се извърши още същия ден, защото на следващия може да е късно.
Титла: Пазарен трик ли е \"телефон на потребителя\"
Публикувано от: Atanasova в Ноември 27, 2006, 10:42:39 pm
Май никой не схаща дълбочината на проблема  
"Куче влачи следа няма"
При пътникопотака от клиенти /това не е квартално  магазинче/
 Аз споменах, след  проведеният диалог с въпросната "Шефка" констатирала  разминаването в обявените цени, никой не си направи труда да коригира цената след  нас. Ние наново влязахме , купихме дребни неща  и проверихме.Не ни върнаха и надвзетата сума. От търговския обект се  опитахме се да се свържем и с  Комисия за защита на потребителите, но от дебрите на "Пикадили" не можеш  да се свържеш и с "арменският поп",часът е след 17.30.На горещата им линия ни вот ни стон.Да им имам  горещия телефон на КЗП.  За неработещият им форум да не споменавам.  Затова след  като се прибрахме потърсихме и тел.в интрентет / намерихме седалище Варна/...намерихме въпросният "тел. на потребителя ". Мен специално ме дразни факта че разни вериги/фирми производители/, кичат продуктите си с  подобни телефони,както и КЗП ,  а полза от тях нима.Мина време забравих.Поподайки на вашият форум ,реших да пиша. След моя казус /случай/ коментирайки с познати ,позната сподели, че е закупила кори  за баница на "Фамилия" . При отварянето им видяла, че за нищо не стават,залепнали и мокри отвътре, а в срок на годност още 10 дни. Изхвърлила ги. Имало тел. на потребителя върху опаковката  на корите 000  някой си. Обадила се/в работно време/от там любезен оператор и обяснил , колко фирмата е лоялна към клиентите и държи на качеството.Не била тяхна вината,някой фирми поръчвали по-големи количества,замразявали продукта, за да не търпят загуби ги  пукскали в продажба" след размразяване".  Казали и с касовата бележка да направи рекламация във Фантастико, от където ги била закупила
/ Малко ли пазим др.съобщения ток,парно, вода тел и др.та да пазим с дни и касовите си бележки при ежедневните си покупки от разни магазинчета/ ...Дрън дрън... .На края на месеца след като получила месечната си разпечатка /смекта/от БТК констатирала, и че и БТК и са  таксували единици, заради  набраните  "телефони на потребители" и т.н.
Титла: Пазарен трик ли е \"телефон на потребителя\"
Публикувано от: Асен Ненов в Ноември 29, 2006, 04:44:01 pm
Телефоните \"на потребителя\" са три основни типа:
1. Стандартен фиксиран телефонен пост - в този случай няма намаление на телефонната тарифа.
2. Телефон тип \"0700\" - при този тип телефони се таксува един градски разговор от цялата страна.
3. Телефон тип \"0800\" - при този тип телефони разговорът не се таксува.

Имайте го пред вид следващия път, когато говорите с фирмите.
Титла: Пазарен трик ли е \"телефон на потребителя\"
Публикувано от: Boogy в Ноември 30, 2006, 02:17:58 pm
и да не пропуснем най-важния:

4. телефон ти \"0900\" - телефон с добавена стойност (цената на разговора е по-висока от нормалната и винаги трябва да се съобщава след телефонния номер)
Титла: ПИКАДИЛИ - продажба на стоки с изтекъл срок на годност
Публикувано от: Sexy_Lips в Февруари 25, 2007, 12:27:32 pm
Здравейте,

Редвно констатирам във всички магазини \"Пикадили\" във Варна, продажбата на стоки с изтекъл срок на годнос. Сигурно ги купуват на безценица, повечето потребители не обръщат внимание!

Пазете се и винаги, проверявайте Срока на годност на всички стоки които купувате.
Титла: ПИКАДИЛИ - продажба на стоки с изтекъл срок на годност
Публикувано от: Асен Ненов в Февруари 26, 2007, 10:27:40 am
Това е практика в най-евтините западни магазини. Пикадили въобще не е най-евтиния в България, т.е. мисля, че става дума за липса на контрол от тяхна страна, а не за умишлено действие.
Титла: Цена на етикет = цена на каса??? Права на потребителя?
Публикувано от: milkachoco в Май 09, 2007, 07:10:12 pm
Здравейте,

преди около 2 седмици си пазарувах в Пикадили и когато стигнах до касата се оказа, че цената на закупените от мен консерви риба скумрия (едната с доматен сос, а другате не:)) не съвпадаха с указаното на етикета, т.е. бяха в ущърб на потребителя. Поговорих си с касиерката, с информацията, бла-бла и обяснението беше \"сменили сме цените на 1 април, но не сме сменили етикетите\". Чудесно, но това не е мой проблем :). Още повече, че това стана на 26.04, т.е. 25 дена след \"смяната\" на цената. Не съм минавал от тогава през Пикадили, но ми е интересно дали са променили етикетите...:)

Днес подобно нещо ми се случи и във Фамилия. Този път някакви фъстъци... Вярно, че в Фамилията етикетите с цени са ужасни и в не малко случаи не можеш дори да намериш колко ти струва стоката, но все пак там дори нямаше етикет, на която и да е стока на рафта, с цена, която се появи на касовия апарат (за да потвърди тезата, че аз не съм довидял...).

Та, някой може ли да ми каже какви са ми правата и какво мога да направя в такива случаи? Освен може би да ходя с тефтер и да си записвам всяка стока, която вземам в магазина и ако не съвпадат цените да ги връщам? Е, аз гладен ще си умра тогава :))

п.с. опитах след случая Пикадили да се свържа с Комисията за Защита на Потрбителя, но явно защото беше вече петък следобед, всичките ми опити останаха напразни :).
п.п.с. помня, че едно време в Търговското право имаше едни неща за \"оферти\" и че те били задължаващи...е, отдавна беше...явно и правото (като отражение на живота) трябва да еволюира...ако все още не е :)

Младен
Титла: Цена на етикет = цена на каса??? Права на потребителя?
Публикувано от: didkata в Май 10, 2007, 10:15:10 am
Здравейте,
аз имах същия случай, само че в \"Елитис\" (магазин и склад за парфюмерия и козметика във Варна). Там се получи такова разминаване с цената на паста за зъби, която на етикет струваше 2.73лв, а на касата се оказа че струва 4.13лв. След като видях разликата малко преди да напусна магазина (от касовия бон) се върнах на касата за да проверя дали няма грешка. Оказа се, че грешка няма наистина цената си е 4.13лв. Тогава поисках да върна стоката и ми казаха, че трябва да говоря с управителката. Изчаках я да слезе и тя бе много любезна (за разлика от касиерката). След като разбра за какво става дума се извини за възникналото неудобство и даде указания на касиерката как трябва да приспадне от сметката въпросната паста за зъби. Като в приказките всичко беше с щастлив край, но като цяло не трябва изобщо да се допускат такива разминавания в цените на етикет и на каса. Като всични и аз имам доверие в големите магазини, че няма как да ни лъжат, т.к. се работи изцяло с четци за бар кодове и за разлика от кварталните магазинчета всичко минава през касов апарат с точното наименование на стоката, а не само хр.стоки и да не можеш да разбереш кое какво е. Грешки винаги стават, но нека наистина те да са случайни, а не преднамерени и това да е политика на фирмата.
Титла: Цена на етикет = цена на каса??? Права на потребителя?
Публикувано от: kaufer в Май 10, 2007, 10:58:08 am
Единственото  решение в подобен случаи е в бързото сигнализиране в Комисията за защита на потребителите (070011122).
   Според чл. 19 (5) от Закона за защита на потребителите :
      Обявяването на различни цени за един и същ вид стока в търговския обект е  забранено
Ако са  посочени различни цени за една и съща стока, потребителят заплаща по-ниската цена.
Титла: Цена на етикет = цена на каса??? Права на потребителя?
Публикувано от: Ирина Марудина в Май 10, 2007, 11:24:08 am
До колкото прочетох, плащането на по-ниската цена е само при обявени различни цени на услуги, не стоки - виж чл. 27 (3). При стоки - именно чл. 19 (5), просто пише, че е забранено и това е.
Титла: Цена на етикет = цена на каса??? Права на потребителя?
Публикувано от: milkachoco в Май 10, 2007, 12:24:22 pm
хм...не съм вече сигурен дали си струва да имаме доверие на големите магазини... Както и да е, преднамерена или не, грешката си е грешка...

070011122 - чудесно, но този телефон досега не съм го случвал да дава свободно... :(. Иначе май само това е което може да се направи.

Чудесно е, че по закон такова нещо е забранено или че трябва да се плаща по-ниската цена (пак по закон), но май не са потребителите тези, които \"enforce\"-ват спазването на закона (извинете за еика :)), а разни органи...
Титла: ПИКАДИЛИ - продажба на стоки с изтекъл срок на годност
Публикувано от: babyface в Октомври 04, 2009, 02:15:12 pm
Не съм съгласна с коментарите ви.
Дори и да сте забелязали подобна стока с изтекъл срок, то това не е практика в Пикадили и аз ли4но имам доверие именно на тази марка магазини, както по отношение на срока на годност на стоките, така и за качеството на обслужване, разнообразието от стоки и т.н.
Добре е, когато пишете коментар да давате конкретни факти, а не общо написан негативен коментар, който се \"лепва\" като черен етикет на веригата просто ей така!
Титла: ПИКАДИЛИ - продажба на стоки с изтекъл срок на годност
Публикувано от: d3sign в Декември 09, 2010, 12:40:04 am
Това в никакъв случай не е практика на веригата. Проблема, с който сте се сблъскали вероятно е породен от определено звено служител на обекта. При констатирани подобни нарушения управителя на обекта взима своевременни мерки. Същия ежедневно следи (до колкото е възможно) за всякакви пропуски на служителите. Понякога обаче човек не успява да проследи работата на всички свои служители и още по-малко успява да проследи статуса на всички (над 12 000) артикула, които се предлагат в обекта.

При следваща констатация, моля подателя, да бъде по-конструктивен и да говори с факти, дати и по-пълна информация. Подобни оплаквания като това са твърде несериозни за да им се обръща сериозно внимание.
Титла: Re: ПИКАДИЛИ - продажба на стоки с изтекъл срок на годност
Публикувано от: mayahpetrowa в Април 07, 2013, 03:23:55 pm
Здравейте,

Ние сме студенти в  2ри курс ,  ИУ - гр.Варна.  Каним Ви да вземете участие в нашето проучване свързано със супермаркетите в България. Проучването е с нестопанска цел и резултатите от него ще бъдат използвани единствено с цел обучение. Представяме Ви въпросник, състоящ се от 9 кратки въпроса. Ние мислим, че ще Ви бъде лесно да го попълните, защото въпросите са интересни и свързани с решенията, които взимате всеки ден като клиент. 
Крайният срок за попълване е 14.04.2013г.

Предварително Ви благодарим за съдействието!

Линк към въпросника :
http://www.ehac-cluster.com/iwr.asp?project=RETAIL1