Активни Потребители

Услуги => Водоснабдяване => Темата е започната от: elenaaleks в Януари 23, 2007, 01:39:58 pm

Титла: Проблеми с ВИК-Варна
Публикувано от: elenaaleks в Януари 23, 2007, 01:39:58 pm
Вчера посетих мои познати в с.Приселци, Варна. На един от магазините видях бележка от ВИК със следните изисквания за плащане на водата: 1. Време за плащане: 22,23 и 24ти. от 9-14ч. Ако водата не се плати в този срок ще бъде спирана и за да бъде пусната отново трябва да бъде заплатена сумата от 100лв.

Има ли основание ВИК да спира водата и да изисква заплащане на сума от 100лв при условие, че касата работи само 3 дни месечно и водата може да бъде платена само на тази каса? 100лв само за врътването на едно кранче ми се струва страшно много. А и  не всеки може точно тези дни да отиде да плати.
Титла: ВИК-Варна
Публикувано от: tinka в Октомври 16, 2007, 04:49:03 pm
мога ли да видя предварително каква ми е сметката за водата.
Титла: ИСКАМ ДА СТАНА АБОНАТ НА ВИК ВАРНА
Публикувано от: STANCHEV в Ноември 16, 2007, 11:20:45 pm
Повече от 20 години  ВИК Варна не осигурява вода в местноста \"Сухата чешма\"- землището на с. Осеново община  Аксаково , Варненски окръг.
    Въпреки многобройните събрания, молби и жалби, ВИК Варна , община Аксаково и всички  институции в гр. Варна упражняват геноцид спрямо всички живущи в местността \"Сухата чешма\".
    Всички живущи желаем да станем абонати на ВИК Варна, но как ?????
Титла: ИСКАМ ДА СТАНА АБОНАТ НА ВИК ВАРНА
Публикувано от: mddmdd в Декември 27, 2007, 12:33:24 am
Станчев - съберете пари и си постройте водопровод.Подарето го на ВиК Варна и ще имате вода.Той ще го експлотира ,поддържа и ще ви взема пари за водата , която доставя .А за строежа - проект, разрешително за водоползване и др  - както си е реда.Общината може да помогне по някоя програма.Не съм от ВиК - Варна ама ти както си го написал искам вода еди къде си.Да ама всичко е свързано с много пари.
Аз не искам да съм абонат на ВиК.Водата от сондата ми е много по - евтина.А с един китайски ходрофор  от Метро се решава проблема с налягането.А за пиене си нося от магазина.
Титла: ВИК-Варна
Публикувано от: nezabravkata в Април 25, 2009, 07:17:35 pm
В няколко вилни зони около гр. Варна, включително местност \'Добрева чешма\' нямаме вода повече от 24 часа- от 24.04 сутринта до момента. Диспечерите от ВИК ни лъжат от вчера вечерта че водоподаването е подновено и водата е пусната и така на 2 пъти, днес вече твърдят че не знаят къде е повредата. Какви са ми правата като клиент и редовен платец на сметките си?
Титла: ВИК-Варна
Публикувано от: еlenaalex2 в Април 26, 2009, 06:52:35 pm
Ако има повреда по трасето как да дойде водата до Вас - да дохвърчи ли?
Титла: ВИК-Варна
Публикувано от: elenaaleks в Април 26, 2009, 07:52:35 pm
elenaalex2 - ако има повреда по трасето са длъжни да предупредят, не да лъжат клиентите.

nezabravkata: имате право да бъдете информирани - подайте жалба.
Титла: ВИК-Варна
Публикувано от: еlenaalex2 в Април 27, 2009, 12:16:33 pm
Предупредено е навреме. От три дни на таблото за обяви (във фоайето на ВиК) има поставена бележка. За жалост няма възможност за известяване на всеки абонат поотделно.
Титла: ВИК-Варна
Публикувано от: elenaaleks в Април 27, 2009, 12:25:00 pm
elenaalex2: поставяне на бележка на таблото във ВИК не е достатъчно - според вас и според ВИК, аз трябва всеки ден да заобикалям покрай БТК, ВИК и ЕОН да се информирам дали случайно няма да ми спрат телефона, водата или тока? Това е абсурдно! Затова имат едни женички, на които им плащат да вдигат едни телефончета. Ако тази обява я има, защо тогава дават грешна информация, че водата е пусната, като очевидно не е! Проблемът не е в клиента, я в липсата на каквато и да е координация между екипите и операторите, това се дължи на недостатъчно обучение на персонала. Предвид това, че дружеството има достатъчно голяма печалба, могат да си позволят да направят едно елементарно обучение на персонала. Да, но не искат, защото разчитат на това никой да не ги съди.
Титла: ВИК-Варна
Публикувано от: еlenaalex2 в Април 27, 2009, 02:19:14 pm
Казвате \"... като очевидно не е ...\". В случая няма нищо очевидно, Вие също не сте видели нищо с очите си. Очевидни са само две неща на този свят (както беше казал един американски президент): 1. плащането на данъци и 2. нашата собствена глупост.

И каква всъщност информация търсите:
дали скоро ще има авария - това никой не знае;
дали сега има авария - това се разбира по кранчето;
кога ще бъде отстранена аварията - това не може да се каже точно (всеки, който е извършвал технически ремонти ще Ви каже, че е така), отговорът е \"когато стане\".
Титла: ВИК-Варна
Публикувано от: elenaaleks в Април 27, 2009, 03:39:00 pm
elenaаlex2: Препоръчвам ви да отидете да поживеете в друга страна от ЕС и ще разберете, че всичко е възможно, стига дружествата да го искат. Само за справка: Във Великобритания всички дружества, доставящи ел. енергия, при планово прекъсване на електричеството са длъжни предния ден да пуснат известие в пощенската кутия на всеки абонат, който ще бъде засегнат. Пак там,а ко ви спрат водата за повече от 4 часа, ви осигуряват вода за питейни и непитейни нужди. Ако водата не се пуска по необясними причини (необяснима причина е всяка причина, за която не се дава информация на клиента, както е редовната практика в България) се налагат глоби, както и се изплащат обещетения.

По вашата логика, ние трябва да се примирим с ежедневните спирания на тока и водата, да не говорим, че след спиране на водата, същата не може да се използва за питейни нужди поне още 24 часа. За съжаление, благодарение на хора като вас, българинът предпочита да се примири и да псува, да се оплаква и да се заканва не пред когото трябва - а именно - пред приятели, познати, в интернет, не и пред дружествата, от които това зависи.

Ето какво аз търся: Когато се обадя, да ми кажат от какво естество е аварията, дали се работи по нея, ако не - кога ще започнат работа, ако да - кога очакват да приключат работа. На всеки един от тези въпроси може да се отговори - приблизително време винаги може да бъде дадено - още повече, че работещите във ВИК са наясно с водопроводната мрежа, всеки ден работят по аварии и следователно, не е проблем да дадат ориентировъчен срок. Мразя, когато се обадя, да ме лъжат, напр. че се работи, което ми се е случвало, а аварията беше почти под прозореца ми и ми беше пределно ясно, че никой не работи.

Изказванията ви в този форум НЕ са в покрепа на потребителя - винаги защитавате търговците. Защо ли? Ако няма какво да кажете на потребителите в тяхна полза - по-добре си замълчете.
Титла: ВИК-Варна
Публикувано от: еlenaalex2 в Април 27, 2009, 04:14:21 pm
В голямата си част дописките в този форум са доста пристрастни и отразяват позицията само на едната страна. В практиката си съм бил както търговец, така и потребител, докато повечето пишещи тук са били само второто. Опитвам се да намеря обективната СРЕДА във всеки проблем, без да защитавам само едната или другата страна.

И не се опитвайте да ме надприказвате, аз съм графоман !
Титла: ВИК-Варна
Публикувано от: mAs7eRa в Май 27, 2009, 12:13:03 pm
Като търсиш обективна среда във всеки един проблем няма да намериш лесното решение... само едни празни приказки ще се излеят. И според тебе elenaaleks не е прав ?!
Титла: ВИК-Варна
Публикувано от: Del в Май 17, 2010, 11:49:37 pm
от около година живеем в нашият нов апартемент, който все още няма акт 16 , но от няколко месеца имаме отделен водомер.Бих искала да знам в такъв случай редно ли е все още да се плаща по 10 лв/човек в апартамент (това е сумата ,която домоуправителят е обявил още преди да сложат водомера)?
и има ли право същият този човек да отказва да ни даде ключ за ощото табло, при условие че само той има такъв и често пътува извън града?
Титла: Ужасссс!!!
Публикувано от: shali в Март 21, 2011, 12:31:59 pm
За няма и 3 месеца са ни начислили студена вода над 3000 кубика за два входа от по 4 етажа
Течове не сме имали последните 10 години, всички абонати са направо бесни на ВиК.
Едно не ни е ясно - за всяка сметка ли трябва да тичаме по инстанциите, докато ни въздадат правото!
Титла: ВиК Варна не си спазва договора
Публикувано от: milalala в Ноември 23, 2013, 03:03:00 am
Вчера, 22.11.2013, в 8:00 ч. поради авария (свързана с ремонта на Брегалница) водоподаването в широк център Варна (Чаталджа, Ген. Колев и т.н.) беше спряно и трябваше да бъде възстановено в 20:00 ч. според съобщението в сайта на ВиК Варна. След обявеното време вода все още нямаше, съобщението на сайта си стоеше същото. На телефона на оператора - записано съобщение с удължен срок - ще пуснат водата "в полунощ". След 00:00 ч. на 23.11.2013 вода все още нямаше, съобщението на сайта си стои неактуализирано. Към 00:30 ч. вече нов запис на телефона на оператора - пускането на водата се отлага за 03:00 ч. (на 23.11.2013). Към моменто - час преди последно обявения срок - вода все още няма. Това прави 18 часа прекъснато водоснабдяване.

В сайта на оператора прилежно е предоставен договора оператор-потребител ("Общи условия"), в който е отбелязано, че операторът е длъжен "да предоставя алтернативно водоснабдяване, включително с водоноски, когато е налице прекъсване на водоснабдяването с питейна вода за повече от 12 часа" (Общи условия за предоставяне на ВиК услуги на потребителите от ВиК Варна, чл. 8, т. 12) (http://www.vikvarna.com/bg/regulatory-base/conditions.html).

След като успях да се свържа по телефона на дружеството с "жив" по това време диспечер - на въпроса ми за алтернативното водоснабдяване, човекът отговори, че "не са очаквали аварията да се проточи толкова дълго", а след моя коментар, че те са длъжни да се подсигурят предварително, в случай, че не успеят да си спазят срока, ме посъветва "да си лягам и като стана вече ще има вода" - едва ли не, цяла Варна спи и аз съм единствения човек, на когото му е притрябвала вода по никое време. (По тази логика, защо ли изобщо се набутват да ни водоснабдяват денонощно, като може да е само денем; добре, че нищо не зависи от този човечец, както той сам си и каза.) Понеже цялото това ми се стори адски несправедливо, и се почувствах (отново) като че живея в миналото, реших да не оставям нещата така.

ВиК Варна не си спазва договора и това не трябва да остава без последици.

И така, разрових се из нормативите. Не съм юрист и може да не съм разбрала правилно, но останах с впечатление, че ДКЕВР е органът, който освен всичко друго би трябвало да "защитава интересите на потребителите" (Закон за регулиране на водоснабдителните и канализационни услуги, Чл. 7, т. 3). На сайта им има форма за подаване на жалби. След като попълних всичко и приложих "доказателства", бутонът "изпрати" така и не сработи (тайм аут/няма такава страница). В допълнение забелязах и линк, който преди това пренебрегнах - "Условия за разглеждане на подадена към Държавната комисия за енергийно и водно регулиране жалба" (http://www.dker.bg/files/DOWNLOAD/complaints_dkevr.pdf), в който документ пише много интересни неща:

"Съгласно чл. 22, ал. 1 от Закона за енергетиката (ЗЕ), Държавната комисия за енергийно и водно регулиране /ДКЕВР, Комисията/ разглежда жалби „на потребители срещу лицензианти или на лицензианти срещу лицензианти, свързани с изпълнението на лицензионната дейност” и „на потребители срещу В и К оператори или на В и К оператори срещу В и К оператори, свързани с предмета на регулиране по Закона за регулиране на водоснабдителните и канализационните услуги”. "

Но по-натам:
"Съгласно чл. 97, ал. 2 от НЛДЕ, ДКЕВР се произнася по подадена жалба, когато тя е разгледана от съответните енергийни дружества или В и К оператори. Потребителят следва първо да отнесе спора до лицензианта или В и К оператора. Всяка получена жалба в ДКЕВР, без становище, се изпраща до енергийното дружество / В и К оператора / за проверка, с изискване жалбоподателят и ДКЕВР да бъдат известени за резултата от извършената проверка в писмен вид. В случай, че не е удовлетворен от отговора, или че не получи отговор в срока, определен от Общите условия, потребителят може да подаде нова жалба до ДКЕВР, чрез съответното енергийно дружество или В и К оператор. С оглед на гореизложеното Ви информираме, че директното обръщане към ДКЕВР за разглеждане на спора удължава процедурата по неговото решаване."

И какво излиза? Трябва първо да се оплача на ВиК Варна, че ВиК Варна не си спазва договора?! А пък ВиК Варна ще докладва на ДЕКВР, че не си спазва договора и аз съм се оплакала от тях, за да може ДЕКВР да реши спора ни??? Само на мен ли ми звучи абсурдно?!

Активни потребители, коментирайте!