Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - Ирина Марудина

Страници: [1] 2 3 ... 22
1
Бяла техника / Право на замяна??
« -: Януари 02, 2009, 03:14:20 am »
Какво ще рече \"незадоволително\"? Ако изпълнява обещаното на опаковката, значи е наред.

2
Облекло и обувки / проблем с обувки
« -: Декември 29, 2008, 10:06:41 am »
0700 111 22 - Телефон на Комисията за защита на потребителите - 1 импулс от цялата страна.

Или контакт в конкретен град от сайта им: КЗП контакти

3
Колко нерви щяхте да си спестите ако просто не бяхте вкарвали бонбоните в магазина! Какво значи : \"При влизането ни в магазина нямахме 0.50 стотини на разположение, за да оставим багажа си в багажните клетки, а и не сме знаели, че трябва да се отиде на касата, да ни развалят пари или да ударят печат на стоката.\" ? Незнанието не ви извинява! А и това, че само сте показали чантата изобщо не гарантира, че сте невинни - просто показва, че или сте невинни, или са ви хванали в крачка. На ваше място бих си платила и бих си излязла по живо по здраво. Всеки магазин има политика да таксува стока, която е внесена в него и се предлага и в магазина. Колкото до камерите - в блъсканицата преди празниците мислите ли, че може да се проследи пътя ви из магазина?

4
Облекло и обувки / магазини за конфекция Нико
« -: Декември 23, 2008, 01:39:05 pm »
Лично аз никога не разчитам на уговорки тип \"Ако не ми стане ще я върна\". Спестявам си именно такива проблеми. Има много малко магазини, които имат такава практика, и те си издават касови бележки.

5
Плодове и зеленчуци / Мандарини с боя
« -: Декември 10, 2008, 05:33:40 pm »
Вчера мой колега донесе мандарини, купени от пазарчето до Окръжна болница в София. Същата работа - боядисаха ни ръцете, хвърлихме ги. И бяха много сладки за мандарини.

6
Козметика / Плащане с лична карта
« -: Декември 08, 2008, 12:05:05 am »
Обикновено това се прави за кредитни карти.

7
Тук изниква и въпросът : сега в България има платено обучение и държавна поръчка в държавните университети. До колко \"платено\" е платеното обучение? Т.е. дали покриват всичките си разходи?

8
Бяла техника / Технополис лъжат клиентите си
« -: Декември 02, 2008, 04:05:22 pm »
Само така, Alban! Пиши като получиш отговор.

9
Нали се сещате при несъответствие м/у гаранционната карта и законите на страната кой има приоритет? Аз лично не съм ходила отдавна по сервизи - нося си при търговеца, той се грижи да го носи на който си иска сервиз. Така или иначе аз имам договор за покупката с него и не ме интересува той вътрешно как се грижи да си оправя стоките. Обикновено се опитват да спорят, че аз трябва да ида на края на града до сервиза, но като им посоча закона се примиряват, че няма да мине.

В случая мисля, че от текущия момент ще почне да се брои този месец. Но си струва да се провери дали сервизът е лице, упълномощено да приема рекламации. Което обаче много ме съмнява - те имат интерес срока да не тече все пак ...

10
Бяла техника / въпрос за връщане на стока
« -: Декември 01, 2008, 01:07:18 pm »
dariya, ако продуктът отговаря на описаното, нямате основания за връщане. Търговецът не носи отговорност за ваши грешки. Но какво все пак се е объркало?

11
Един месец. Започва да тече от записването на рекламацията в задължителната \"книга за рекламации\" у търговеца.

12
Задължението на търговецът по Закона за защита на потребителите е да гарантира за уреда (и да го поправя и подменя) в рамките на 2 години от покупката. Така че дори дребния ви уред да се повреди след година и половина, пак отивате при търговеца и искате да отстрани проблема!

Попълването на гаранционна карта, до колкото аз знам, е нужно само ако търговецът дава някаква по-голяма гаранция от предвидената в Закона - например повече години, или безплатни консумативи. Другото си го имате и без тази книжка.

13
Случайно чух новата реклама на обновения тарифен план MTel Comfort - \"А сега вече говорите безплатно и с всички в М-Тел след 2та минута.\"

Справка със сайта на MTel показа следното :

       
  • Безплатните разговори  в мрежата на М-Тел след 2-та минута на разговора важат за първите 3 месеца от договора. Към тях не спадат разговори към номера от Семейство и приятели, номера на услуги с добавена стойност и кратки номера.


  •    
  • С М-Тел COMFORT 100 разговорите в мрежата на М-Тел са безплатни до 20та минута на всеки разговор.



Източник : Сайта на MTel.

Как ви се струва? Не е ли това подвеждаща реклама?

14
Други / Срок на гаранция
« -: Ноември 15, 2008, 08:08:43 pm »
Вижте Закона за защита на потребителите, Раздел III Рекламации :

Чл. 123. (1) Потребителят има право да предяви рекламация на стоката или услугата, независимо от това дали производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката или услугата.
(2) Когато производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката и удовлетворяването на рекламацията се извършва чрез замяна на стоката с друга, съответстваща на договореното, търговецът е длъжен да запази на потребителя първоначалните гаранционни условия. Когато рекламацията се удовлетворява чрез ремонт на стоката, извършените ремонти се отразяват в гаранционната карта и срокът на ремонта се прибавя към гаранционния срок.


Ще е добре някой юрист да изтълкува израза \"запазване на първоначалните гаранционни условия\".

15
Предложение - идете се оплачете на тях, едва ли ще има проблем  да дойдат, да ви спрат тока за ден и да ви го пуснат след това ;)

Майтапа на страна - аз на ваше място бих била благодарна, че не са ми спряли тока! Не сте си изпълнили задълженията, а таксата за възстановяване си е нещо като глоба ми се струва.

Страници: [1] 2 3 ... 22