Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Теми - Drevnata

Страници: [1]
1
Мой близък е редовен клиент на туристическа агенция \"България Холидей\". От години ползва техните услуги и не е имал никакви забележки. Преди няколко седмици отново се свързва с тях – иска да организира за свои приятели обиколка из няколко БГ курорта. Групата е от 8 човека, повечето гости от чужбина. Клиентът сам посочва хотелите, в които иска да отседне, дори дава координатите им на агенцията. Задължение на туроператора остава единствено да се обади в хотелите, за да запази стаи за посочените дати. От агенцията дори отказват да поръчат вечеря в един от хотелите с мотив – забележете! – че им било неудобно. Клиентът е принуден сам да се обади във въпросната кръчма и да поръча исканата вечеря. Както и да е. Наближава началната дата на пътуването, но се случва така, че двама от групата са възпрепятствани да заминат. Обаждат се в \"България Холидей\" и питат дали може да се направи нещо по въпроса, тъй като всички нощувки са предплатени 100%. Казват им, че евентуално могат да им направят някакво намаление при бъдещи почивки, но пари не връщали.
Клиентът се примирил с положението и прежалил парите, които съвсем не са малко – почти четирицифрено число. Решил поне за първите две нощувки да ползва платената стая като изпрати 11-годишния си син на почивка с останалите от групата. Огромно било изумлението, когато пристигайки в хотела, се оказало, че въпросната стая е с отменена резервация. Наложило се хлапето да спи в тройна стая, а били 4 човека. Нищо, че баща му бил платил отделна стая. Клиентът веднага се обажда на туоператора и след няколко телефонни разговора с любезна служителка на агенцията, е прехвърлен към управителката на “България холидей”. Тя с изключително арогантен тон обяснила, че резервацията е анулирана и според договора, подписан от клиента, самият той дължи 100% неустойка при отказ от услугата по-малко от 7 дни преди първата нощувка, т.е. няма да получи и лев от парите си. Парадоксът е, че клиентът не се е отказал от нощувките и не е подписвал анекс към договора за анулиране на резервациите. Просто в телефонен разговор е попитал дали има начин да се направи нещо и не е давал съгласието си резервациите да бъдат анулирани.
Какво се получава – агенцията прибира парите, анулира резервациите и без грам усилие и притеснение печели сериозна сума само от един клиент.
Явно “България холидей” просто ей така афишира гръмки лозунги на своя сайт: “Наша основна цел е НАЙ-ДОБРОТО ЗА НАШИТЕ КЛИЕНТИ – да преживеете мигове, спомените за които са трайни и винаги щастливи.” А всъщност само чака някой да подпише договор и да му бие шута. Независимо, че е редовен клиент.

2
Приятел ми препоръча да зареждам бензин от бензиностанциите ЕКО. Първия път заредих от тази на бул.България и всичко беше ОК. След няколко дни попаднах на бензиностанция от същата верига на бул. Константин Величков, близо до пресечката със Стамболийски. Бях приятно изненадана, че ми предложиха клиентска карта, която ми дава правото да събирам бонус точки и като се понатрупат да ги заменя за гориво - 2 точки (лева) на всеки 20 литра заредено гориво. Оказа се обаче, че картата важи единствено и само за тази бензиностанция, не и за другите от веригата. Но не това е най-лошото - прецакнята е със самия бензин - ужасен, та ужасен! Колата започна да придърпва зверски на ниски обороти - страшно лашкане настана. Освен това имам подоцзрения, че цакат и с количеството. От първия път не се усетих, че може придърпването да е от бензина и заредих там още два пъти. Чак като ми светна, напълних резервоара в ШЕЛ и всичко се оправи. Не знам - може би други автомобили не са толково чувствителни, но аз няма да зареждам вече там.

3
Преди малко прочетох следното инфо в Интернет: \"Документът (проекто-наредба на главния архитект на София Петър Диков) предвижда паркирането в Синя зона да бъде разрешено само ако автомобилът е снабден със специален холограмен стикер, а отделно ще се плаща и за престой. Годишният холограмен стикер ще струва 350 лева, месечният – 35 лева, а този за седмица – 10 лева. За превозните средства на живущите в централната градска част ще се изисква само холограмен стикер. “Хората трябва да осъзнаят, че да живееш в центъра е привилегия, но е и сериозен финансов ангажимент”, обясни главният архитект.\"

Защо като живея в центъра трябва да плащам повече? Нима живеещите в Обеля примерно, ще си плащат, за да паркират пред блока си? Нали и те и аз плащаме данъци, защо едните да са по-задължени от другите? И как ги изчислиха тия 350 лева? По-рано бях чула за 5 лева на месец и си викам: \"Разгеле! Ще мога най-после на съвсем нормална цена да паркирам някъде около нас\". Не казвам \"пред нас\", защото в малките тесни улички в центъра е постижение да намериш каквото и да е място. Сега ми искат 350 лева за ПРАВОТО да си ползвам автомобила! Ами дайте тогава да си мерим колите - за къса кола по-евтинко, за дълга лимузина - пачка. Аман от общински мутри!

4
Купих си от \"Метро\" пакет кафява захар от 500 грама. Прибрах се и реших да се ободря с напитка от изцеден лимон, топла вода и захар. Сложих захар в чашата и водата се оцвети в лек кафяв цвят, което вероятно е нормално. Но защо като извадих неразтворилите си кристалчета, те бяха съвсем прозрачни, досущ като обикновената бяла захар? Къде им беше отишъл цветът? Той само отгоре ли е? Обадих се на познати, които от години ползват кафява захар и те ме увериха, че кафявата захар си е кафява отвсякъде, т.е. и отвътре. Казаха, че баш кафявата нерафинирана захар стои горе-долу като морска сол - по-едра от обичайната захар, някак по-влажна, на едри кристали и по-сбита. Тая мойта е на малки фини кристалчета и хич не е слепена. На вкус също няма разлика. Разрових се и в нета - по принцип истинската кафява захар била в пъти по-скъпа и, естествено, имало много фалшива. Моят пакет струва не повече от 3 лева (не съм сигурна колко точно), а вижте какви са цените в един онлайн магазин за кафява захар (една либра е по-малко от половин килограм).
На пакета не пише кой е вносител, но за сметка на това на дълго и широко е обяснено колко била хубава и полезна въпросната захар (витамини, минерали, pH...), подходяща дори за приготвяне на детски храни. Най-хубавото е, че пише дословно следното: \"Трябва да се прави разлика от оцветената кафява захар, която всъщност е бяла захар, залята с карамелен сироп или меласа.\". И точно защото направих тая разлика, затова сега вижте как изглежда пакета и къде е пакетиран: \"Мултипак - ПЧПК\" ЕООД. В сайта им пише, че те пакетират въпросната сладост:

\"Кафява захар Demerara, Dark Muscovado, Coffee Crystals
- Грамаж: 4 g, 500 g
- Произход: о-в Мавриций
- Разфасовка: кашон - 1000 бр., кутия - 150 бр., стоящ пакет - 500 g
- Предимства: натурален продукт, нерафинирана тръстикова захар, съдържа витамини и минерали, отлични вкусови качества, усвоява се по-лесно от организма\"

И в сайта е яко, защото фирмата имала и Социална отговорност: \"Бъдещето на цяла България зависи от социалната отговорност на частните компании, които имат възможност да подпомагат опазването на околната среда и най-вече на човешкия живот.\"

Ако сам не се опазиш, няма кой!

5
Супермаркети и търговски вериги / Фамилия
« -: Ноември 07, 2006, 11:43:15 pm »
След странното състояние, в което бяха изпаднали магазините ФАМИЛИЯ (празни рафтове стил \"Зима 1990-1991 г.\"), сега вече всичко изглежда ОК. Пак започнах да ги посещавам, макар че цените са по-високи от кварталните магазинчета в Центъра, но пък са единственият супермаркет в района на пл.Славейков, от където можеш да напазаруваш повече и различни неща накуп.
Преди няколко дни обаче много ме порази немърливото отношение на една от продавачките на месния щанд. Взех едно парче луканка и помолих да ми го нарежат на машината за рязане в магазина. Не съм сигурна какъв точно е редът, но си мисля, че първо трябва да се нареже нещото, а след това да се тегли на кантара. С моята луканка обаче се случи обратното - първо ми я премериха, после ми я нарязаха. Тайничко издебнах продавачката и сложих нарязаната луканка на кантара в края на щанда - беше с 10% по-малко от теглото на цялото парче, т.е. при рязането бяха останали разни ситни парченца по машината. Хубаво, ама защо ги плащам, а ни ми ги дават? Никъде не пише, че услугата \"Рязане на салам\" се заплаща. А и наряза луканката на толкова дебели парчета, че направо я опропости, хем я помолих да е на по-тънки. (Както каза дядо Петко: \"Не ме е яд, че Цеко открадна пастърмата, яд ме е, че не може да я нареже като хората!\") Айде, това както и да е! Ама това, че същата продавачко-резачка се изкиха три пъти в луканката докато я режеше и дори не се сети да извърти глава настрани, хич не ми се хареса! На касата питах дали имат книга за клиенти, нямали. Аз пък няма да им ходя в магазина!

Страници: [1]