Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Теми - elenaaleks

Страници: [1]
1
За включване в Мтел contact Мтел изисква изпращане на копие от личната карта!?! Toва го пише в рекламата, която ми изпратиха, но не и в условията за включване. Основните данни, които се включват, са трите имена и номера/номерата. Всичко останало е по желание:

3.5.2. Допълнителни данни, които се попълват и предоставят от Абоната по негово желание – ЕГН, адрес, номер от мрежата на друг далекосъобщителен оператор, факс, е-mail адрес, WEB адрес, професия, предмет на дейност и друга информация.

Включване на абонат от предплатена реклама става чрез попълване на заявление и предоставяне на лична карта в някой от офисите, но не и чрез изпращане на копие от личната карта.

Ето и още един абсурден текст:

3.11. Минималният срок, в който промяната, съответно заличаването по предходната точка се отразяват от Мобилтел е 14 (четиринадесет) дни.

А максималният? Може би 10 години!!!!


Това може ли да се причисли към неправомерно събиране на лични данни според вас?

2
http://www.speedcomputers.biz/index.php?show_aux_page=6

Какво мислите за тези гаранционни условия? Освен че са неграмотно написани не мисля, че са според закона за защита на потребителя. Особенно частта - ако не можем да ви го заменим със същото, трябва да си доплатите да ви сложим нещо друго. или:

Дефектиралите модули се подменят с подобни или по-добри след доплащане.

3
Преди няколко дни реших да подменя безплатната антивирусна програма с платена. Спрях се на Нод32 и по-точно на новият им продукт ESET Smart Securuty. Поръчах лиценз за 1 година, платих и... се оказа, че този лиценз не е за една година а за 360 дни! Тъй като, по мои разсъждения, една година е периодът до предходния ден на следващата година на съответния ден на текущата. Т.е. ако аз закупя нешо на 23ти Януари 2008, то едногодишния лиценз/ гаранция би трябвало да е валиден до 22-ри Януари 2009. Изпрати запитване защо плащам за една година, а получавам с 5 дни по-малко и г-н Кирилов ми отговори, че това зависело от притежятеля на правата, т.е. ESET и те, по фирмена уговорка, са фиксирали една година на 360 дни, както между другото някои банки правят. Аз ми отговорих, че не е въпрос на брой дни в един едногодишен лиценз - все пак този, който притежава правата има право да определя каквито срокове и цени иска, а проблемът е, че софтуерът се рекламира/предлага с едногодишен лиценз, а реално не е така. Т.е. няма проблем да са 360 дни, ако това е записано някъде и е ясно за потребителя и им казах да прочетат закона за защита на потребителя. След около 20 мин получих телефонно обаждане, с което ме уведомиха, че съм абсолютно права, че ще вземат мерки да не се повтаря това недоразумение и... получих лиценз за една година...

4
Реклама / КЗК санкционира „Оргахим” АД
« -: Октомври 09, 2007, 12:07:50 pm »
КЗК санкционира „Оргахим” АД с 35 000 лв. за нелоялно привличане на клиенти
БГНЕС - 09 Октомври 11:35
Комисията за защита на конкуренцията санкционира. „Оргахим” АД, Русе, с 35 000 лв., за извършено нарушение по чл. 34, ал. 6 от ЗЗК.
Производството е образувано по повод промоцията „Нов живот за твоя дом”, организирана от „Оргахим” АД, под надслов „Оргахим ще ви залее с подаръци”. Дружеството е започнало кампанията през месец юли.КЗК установи, че участието в играта е обвързано със закупуване на продукт от гамата на компанията. Сред обещаните награди са 2 автомобила „FIAT Bravo” и 40 скутера “Peugeot”. Събраните материали показват, че стойността на наградите в промоцията, многократно надвишава допустимия законов праг. По този начин търсенето се определя от възможността за печалба, а не от обективни пазарни фактори. Комисията счита, че подобно поведение вреди на конкурентите предприятия и противоречи на правилата на лоялна конкуренция. /БГНЕС


За съжаление ниските санкции няма да спрат фирмите да правят такива реклами. За пример рекламата на кисело мляко Данон, в която се набляга на наличието на калций (не си я спомням точно, защото съм я гледала 1-2 пъти) или колите, които, ако си купите чипс, може да спечелите.

5
Други / Такса за ползване?????
« -: Септември 06, 2007, 12:45:08 pm »
Днес мой познат ми се оплака, че трябвало да плати такса за ползване на телевизора, който се развалил!!! Та историята е: Купил си телевизор преди няколко месеца (не спомена магазин, а и аз бях шокирана и не попитах). Телевизорът се разваля, той го връща в магазина. Първоначално е имал желание да му го сменят с нов, но тъй като нямали същия модел поискал да му върнат сумата, която е заплатил. А те му поискали такса за ползване на телевизора!!! На въпросът му защо? - Защото все пак сте го ползвали няколко месеца - да не мислите, че е безплатно!!!! И той платил!!!!

Бях шокирана!!! За първи път чувам за такава практика от страна на търговците!

6
Други / Касова бележка
« -: Февруари 23, 2007, 09:18:42 am »
Наскоро ми се наложи да сменям стъкло на колата. Когато отидох в първия сервиз( за съжаление не си спомням името) ми казаха, че цената е 102лв. Като поисках касова бележка ми казаха, че това е цената без ДДС, следователно без касова бележка. Поисках да ми бъде начислено ДДС и да ми бъде издадена касова бележка, и тогава ми казаха, че касови бележки не издавали, само фактури.

Имат ли право търговците да отказват касови бележки, при условие, че издават фактури и фактурите са на частно лице, не на фирма?

7
Бяла техника / Прахосмукачките рейнбоу
« -: Февруари 07, 2007, 07:05:21 pm »
Предлагането и продаването на прахусмокачки8те рейнбоу протеворечи на българското законодателство. Ето какво се случи днес на \"демонстрацията\" която ми спретнаха у дома ( с мое съгласие разбира се) .

Според информацията, която имах дилърът трябваше да пристигне в 2ч.и демострацията ще продължи един час. След точното пристигане започна една отегчителна серия за това как аз живея в една нечиста среда, как моята жалка прахосмукачка едва ли не бълва повече прах, отколкото всмуква, как с отварянето на прозорците аз едва ли не провя белите си дробове и как цялата мръсотия е едва ли не в устата ми ( защото аз спя на изключително мръсно и пълно с бактерии легло ) и т.н. Това беше лекция на медицинска тематика, без да има медицинско лице с тях или без да се предоставят каквито и да е доказателства, изследвания, или дори хвърчащи листи за тези неща. След медицинската тема последва един отегчителен 40 мин разказ как рейбоу са най-добрите, най-великите и т.н. също без каквито и да е хартийки за направени изследвания и т.н. След това започна демонстрацията при което се опитаха да демонстрират с най-обикновен плат, с много дупки ( което трябваше да представлява торбата в моята прахосмукачка) как всичко което влиза излиза без да се спира от нея. Задаваха ми тъпи въпроси на които аз отговарях така както те очакваха. ( това беше по молба на моя приятел, според който ако се заяждам демонстрацията може да продължи и 10 часа, и беше прав). Мина демострацията и ми беше дадена протеворечива информация за гаранцията. Веднъж беше 3 год.  после 18 а накрая 16. като в последствие разбрах, че реално е 3 години,но ако се носи в техния сервиз всяка година при всеки преглед към гаранцията се прибавя 1 година. не ми беше поднесена никаква информация за правата ми на потребител. Та след като информацията свърши у дома нахлуха ( буквално ) човек, които се представи за управител във Варна и още един и започнаха да ни убеждават да си купим като ни предлагаха сложна схема за изплащане. Моят приятел ги помоли да излязат защото не са поканени и не са очаквани, при което с неухота се изнесоха. Първоначално схемата беше 800евро + разсрочено плащане с вноски от 70 евро на месец без да бъде уточнено за колко време става въпрос. Единствената информация, която получих, е че оскъпяването е 100 евро на година и разсрочването може да е за 2 години. Имаше още по-сложна схема за различни подаръци, които можеш да си купиш и отделно, отново във евро. След като не се съгласихме да я купим веднага по мобилния телефон веднага дойде съобщението, че плащам 100 евро и я имам но цената остава същата, без пак да се уточнява как, за колко време става изплащането и освен това печеля по 100 евро за всяка продажба, която аз съм препоръчала. След и като на това не се съгласихме - се изнесоха. Демонстрацията продължи 2.5ч. и дори останаха обидени, че не сме си купили. Цялата цена беше някъде 2200евро. И на моята забележка, че една кола струва толкова но не решаваш на секундата дали я искаш или не  - се намръщиха още повече. пропуснах да отбележа, че за единият уред, който струваше 100 евро при пресмятането в лева ми поискаха 235. И оставиха повече боклук, отколкото имаше преди тях ( вкл. всичките парцалчета с които демонстрираха ).

Ще сезирам КЗП за това.

8
Водоснабдяване / Проблеми с ВИК-Варна
« -: Януари 23, 2007, 01:39:58 pm »
Вчера посетих мои познати в с.Приселци, Варна. На един от магазините видях бележка от ВИК със следните изисквания за плащане на водата: 1. Време за плащане: 22,23 и 24ти. от 9-14ч. Ако водата не се плати в този срок ще бъде спирана и за да бъде пусната отново трябва да бъде заплатена сумата от 100лв.

Има ли основание ВИК да спира водата и да изисква заплащане на сума от 100лв при условие, че касата работи само 3 дни месечно и водата може да бъде платена само на тази каса? 100лв само за врътването на едно кранче ми се струва страшно много. А и  не всеки може точно тези дни да отиде да плати.

9
Тъй като понятието \"чужденец\" вече не се отнася за гражданите на страните членки на ЕС как стои въпроса с правата им на потребители в България?

10
Комуникации / жалба срещу булсатком
« -: Януари 09, 2007, 04:45:39 pm »
Искам да подам жалба срещу булсатком. Към коя комисия трябва да изпратя копие от жалбата?

Страници: [1]