Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Теми - Alexander

Страници: [1]
1
На цялото говорене как администрацията не си вършела работата, днес попаднах на следната новина от Шумен:
http://shmoko.bg/index.php?mid=2&news=2695

Някой си купува телефон, поврежда се, носи го на ремонт и му казват, че го е намокрил.. Щеше да бъде много хубаво, ако това беше единичен случай, ама за съжаление май се случва при голям процент от върнатите неработещи стоки да ни кажат, че ние сме виновни, че не работят. То това е най-обичайното особено за телефоните, каквото и да му се счупи от сервиза казват, че е бил мокрен.

Хубавото в случая е доказателството, че все пак държавните органи, в случая КЗП, си вършат работата - подаваш жалба, правят проверка, санкционират търговеца за дето твърди неща, които явно че не са верни. И което е още по-ценно - санкционират го както трябва, за да може както в случая съда да потвърди глобата.

Може би санкцията е малко нисичка .. 500 лв, сигурно самия телефон струва повече... но все пак ако днес наложат 5 такива санкции на един търговец няма да му е много приятно :)

2
Електроснабдяване / Енергиен омбудсман
« -: Март 12, 2013, 01:08:02 pm »
Днес ЧЕЗ обявиха, че създават т.нар. енергиен омбудсман - фигура, която е позната в някои европейски държави. По дефиниция трябва да е независимо лице, което да съдейства за решаването на спор между две страни - търговеца и потребителя на електроенергия в случая.

Явно че ЧЕЗ се опитат да намалят напрежението, което се създаде, но аз се чудя дали няма да постигнат обратния ефект или просто да не постигнат никакъв ефект. Те създават омбудсман, твърдят, че ще бъде независим, но същевременно той реално ще бъде служител на ЧЕЗ... заплатата му ще се плаща от ЧЕЗ.
Това разбира се не означава, че той няма да бъде в полза на потребителите, но трябва да има ясно разписани правили как ще действа, в кои случаи ще съдейства и .т.н. Може би е въпрос на време да видим доколко ще функционира...
Това, което знаем е че клиентите, които са недоволни от решението на проблема им от служителите на ЧЕЗ ще могат да отправят повторна жалба, само че вече пред звеното "Омбудсман". Също така не трябва да сме подали жалба пред ДКЕВР, защото когато има такава жалба той няма да се намесва.

Струва ми се, че няма да бъде особено добре приета тази идея от хората, но да видим. Във всеки случай е някакъв опит в правилната посока според мен.

3
Днес чета, че най-сетне са приети промените в Закона за защита на потребителите, отнасящи се за продължаването на срочните договори с телефонен разговор.
Това беше една отвратителна практика на мобилните оператори и не само, които подвеждаха възрастни хора с подаръчета и удължаваха договора им чрез съгласие, дадено по телефона. Само че от тук нататък, за да се счита за прието предложение за договор, дадено по телефона от търговеца, трябва потребителят да изрази писменото си съгласие в офиса на фирмата.
Хайде да им е честито на мобилните оператори, кабелните оператори и всякакви подобни :)

http://dnes.dir.bg/news/promeni-dogovor-telekom-mobilen-operator-kabelen-operator-13293512

4
Транспорт / Нови права за пътниците!
« -: Март 01, 2013, 05:24:42 pm »
От днес 1 март влиза в сила новия Регламент в целия Европейски съюз, съответно и в България, с който се дават ясни права на пътниците на автобус, пособно на тези, които са за самолетните пътувания.

Накратко - вече когато закъснее автобуса с повече от 2 часа - превозвачът ще трябва да връща парите за билета или да превозва пътника по друг маршрут със същата крайна точка. Отделно от това, ако закъснението е повече от час и половина ще трябва да осигури помощ - храни, напитки, телефонни разговори.
Ако не изпълни тези си задължения и не даде право на потребителя да избере дали да му върнат парите или да пътува по друг маршрут, плаща стойността на билета + още 50 процента обезщетение.
Лошото е че всички тези правила се отнасят само ако пътуването е повече от 250 км, т.е. например ако ходя до Пловдив няма да мога да имам такива претенции. Имайки предвид, че сме малка държавица - тези правила ще се отнасят сигурно за около 50% от превозите. Но в регламента така или иначе са заложени и редица изисквания към всички превозвачи, така че определено е голяма стъпка напред.
http://ec.europa.eu/bulgaria/press_corner/news/010313-bus_passengers_bg.htm

5
Други / Alcachofa de Laon
« -: Февруари 01, 2013, 05:14:54 pm »
Прочетох в интернет и в сайта на Комисията за защита на потребителите следното:
"... Другият „продукт за отслабване” се нарича Alcachofa de Laon. Той се предлага на сайта www.teletiendatv.com като хранителна добавка, която според информацията от търговеца „може да допринесе за стимулиране изгарянето на мазнини”, „поддържа баланса на тялото”, „предотвратява задържането на течности и детоксифицира организма”. Търговецът, който го предлага, е Triway Internet Service GmbH с адрес на регистрация в Германия.
В доклад на Испанската агенция за оценка на здравните технологии се посочва, че няма научни доказателства, както за постигане на обещаните резултати, така и за безопасността на тези продукти."

И първо си викам, че това не ни засяга, все пак става дума за друга държава. После обаче се сетих, че някой ми беше говорил за продукт с подобно име и като се разрових се оказа, че той се предлага и в българия от тези телевизионните шопове - http://telestar.bg/product.php?id_product=147 ...
Оказва се, че въпреки наличието на все по-строги мерки на европейско ниво относно подобни медикаменти все пак в цяла Европа се продава продукт, чиято полза не е съвсем ясна.. Дори и да приемем, че не е съвсем фатално, ако не отслабнем, то факта, че не е ясно и доколко подобен продукт е безопасен е наистина плашещ. А цената му въобще не е ниска...

6
Разни (Други) / Пазаруване в интернет
« -: Ноември 21, 2012, 09:47:26 pm »
Разглеждайки страницата на Комисията за защита на потребителите, попаднах на прессъобщение за състояла се пресконференция във връзка с онлайн пазаруването.

От Комисията са публикували линкове към 3 презентации, които дават много полезна информация по темата за опасностите при онлайн пазаруването и което е най-важно, а понякога пропускаме - че закупена от разстояние стока може да се върне от потребителя в определен срок без да се дава обяснение защо.

http://kzp.bg/index.php?mode=viewd&group_id=1&document_id=4913


Страници: [1]