Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Теми - Ирина Марудина

Страници: [1] 2
1
Случайно чух новата реклама на обновения тарифен план MTel Comfort - \"А сега вече говорите безплатно и с всички в М-Тел след 2та минута.\"

Справка със сайта на MTel показа следното :

       
  • Безплатните разговори  в мрежата на М-Тел след 2-та минута на разговора важат за първите 3 месеца от договора. Към тях не спадат разговори към номера от Семейство и приятели, номера на услуги с добавена стойност и кратки номера.


  •    
  • С М-Тел COMFORT 100 разговорите в мрежата на М-Тел са безплатни до 20та минута на всеки разговор.



Източник : Сайта на MTel.

Как ви се струва? Не е ли това подвеждаща реклама?

3
Реклама / Стийм моп
« -: Април 18, 2008, 10:04:10 am »
От известно време често попадам на рекламата на СтиймМоп - уред с пара, на който се слага микрофибърна \"подложка\". Демонстрират как почистват петна с парата, която излиза през микрофибърната кърпа и после се попива от микрофибъра. Кърпата, с която всъщност търкаш пода, после се перяла.

Рекламата на сайта (както и телевизионната) твърди следното :
Отстранява не само мръсотията, но и бактериите и праха.

Той работи със силата на парата, която не само разтваря мръсотията, но и дезинфекцира повърхностите със своите 120°.

Няма нужда от никакви препарати...

Парочистачката H2O Моп почиства всякакви гладки повърхности: мрамор, теракота, фаянс, камък, ламиниран паркет или дървен под.


Чудя се, възможно ли е хем да не уврежда ламиниран паркет, хем да е достатъчно висока температурата за да убива бактериите. И изобщо - можеш ли да унищожиш бактериите в тъмните ъгълчета на банята с едно минаване със 120 градуса температура??

Като гледам как забърсва банята, после хола, си мисля, че това нещо разнася бактериите из цялата къща. После само остава да пуснеш мръсната гъба в пералня с дрехи (както съветват).

4
На гърба на билет за рок-концерт чета следния надпис :

\"При концерти, поради силата на звука, съществува опасност от слухови или други здравословни увреждания.\"


Законно ли е да ти предлагат стока/услуга, която може да е опасна за здравето като изрично описват това?

5
Вече в два магазина виждам прясното мляко Фибела на \"ОМК\" да е обявено като 1 литър, а то всъщност е 950 мл. Мен лично ме дразни идеята да продават нещо, което по традиция се предлага на литър, на близка, но по-малка развасовка и за това отбягвам тези млека. Честно казано, мисля, че търговците имат вина, но и че ОМК прилагат непочтена практика за да продават млякото си и да залъгват потребителите, че тяхното е по-изгодно - чрез намален грамаж. На млякото Верея пак на същата фирма ясно се вижда \"1 литър\" (можете да се убедите на снимката на сайта въпреки, че е доста ситна), посочен отпред на опаковката, докато за да видя обема на млякото Фибела трябваше да огледам детайлно задната страна на опаковката - 950 мл бе написано със ситен печат на гърба.

6
Към момента, „БТК” АД притежава господстващо положение на пазара на предоставяне на услугата „ADSL достъп до Интернет”.

КЗК установи, че дружеството принуждава потребителите на ADSL достъп да бъдат абонати и на телефонните услуги, които предлага. По този начин „БТК” АД поставя в пряка зависимост сключването на договора за ADSL услуга, с договор за ползване на фиксирана гласова телефонна услуга. Проучването показва, че не съществуват технически или технологични причини за обвързването на двата вида услуги.


Източник : Комисия за защита на конкуренцията.

Наложена е глоба от 250 000 лв. за злоупотреба с господстващо положение. Да видим кога ще “отвържат” ADSL-а от телефонната услуга. Всъщност това именно отказа баща ми да ползва техния Интернет преди време.

7
Здравейте!

На 04.07.2007 г. подадох жалба до КЗП-Варна по повод реклама на алкохолна напитка на автовлакче, което се ползва  в голяма степен от майки с деца. Пратих жалбата до тях, след като на горещия им телефон ме убедиха, че ще се опитат да се обработят жалбата като към непочтена реклама. А ако специалистите им решат, че това не е възможно - ще я препратят на РИОКОЗ, които отговарят за контрола над спазването на закона за здравето.

Според ЗЗП ако се установи, че жалбата е пратена до некомпетентен орган, трябва да бъде препратена до компетентния в срок от 7 дни. Ако е на място - КЗП са длъжни да я разгледат в 14 дневен срок, или ако има нужда от проверка - едномесечен срок. Миналия понеделник въведох втора жалба към тях за това, че още нямам отговор - явно са се занимали, щом не са ме информирали за прехвърляне към РИОКОЗ. Реших обаче, че още тече едноседмичния срок за уведомяване за решение. Днес, 13.08.2007 г, в последния възможен момент, ми се обади представител на КЗП-Варна. За да ми поискат повторно снимковия материал и да ме уведоми, че жалбата ми ще бъде препратена към РИОКОЗ!

Към кого да отнеса оплакването си за това непростимо забавяне от цял месец?? Трябвало е да прехвърлят жалбата ми още на 11.07.2007!

8
Здравейте!

След като един електроуред излезе от експлоатация, как би следвало да се отървем от него?  Попаднах на сайта на Екобултех, който явно се занимават с изкупуване и рециклиране на стари уреди. До колкото разбирам ако пазиш касов бон, то доказваш че си го купил и ако фирмата е в списъка, имащи договор с Екобултех, си освободен от такса. Ако ли не - ти се изчислява колко да платиш по дадената от тях тарифа.

От сайта на Екобултех :
От 2006 г. влeзe в сила Наредба за изискванията за пускане на пазара на електрическо и електронно оборудване и третиране и транспортиране на отпадъци от електрическо и електронно оборудване. Наредбата задължава вносители и производители на електрическо и електронно оборудване (ЕЕО) за обратно приемане и оползотворяване на излязло от употреба оборудване.


Има ли някой с реален опит в тази насока - да е изхвърлял стари уреди в базите на Екобултех? А какво ще стане с всичките уреди, които и в момента се изхвърлят по казаните около блоковете?

9
Реклама / Промоция на Оргахим
« -: Юли 26, 2007, 04:16:02 pm »
И като заговорихме за промоции и тяхната законност, какво ще кажете за промоцията на Оргахим?

Не знам какви са цените на продуктите им, но подаряват :

2 леки автомобила , които ще бъдат теглени на 02.11.2007г. /петък/.
40 скутера, като всяка седмица ще се теглят по един за крайния потребител и продавача.

10
Реклама / Промоция на Rexona
« -: Юли 22, 2007, 06:35:14 pm »
В момента тече рекламна игра на Rеxona - спечелване на видеокамера, велосипед и очила чрез пращане на SMS с номер, който е написан на стикер на техен продукт. В условията на промоцията не е предоставен начин за участие в томболата, който не е обвързан с покупката, а до колкото знам това е задължително.

Също така не е много сигурно дали камерата, която предлагат, е в позволените ценови рамки.

11
Здравейте!

Вчера пазарувах във Фантастико в Студентски град и вътре в магазина, до мястото за взимане на колички, бях \"атакувана\" от русо момиче, държащо цигари Кент, с думите :
\"Извинете, пушите ли?\"

Тъй като не пуша бързо се изнесох. Но ми е интересно що за рекламна кампания е това!

Някой има ли повече лични впечатления?

12
Други / Квитанция и касов бон
« -: Юни 01, 2007, 10:47:43 am »
Днес един търговец не искаше да ми издаде фискален бон с обяснението, че ми е дал квитанция с печат и това ми било напълно достатъчно. До колкото знам всички покупки би трябвало да се отчитат във фискалната памет, което става с издаването на касов бон. Тогава за какво изобщо служи тази подпечатана квитанция?

13
Здравейте!

Миналата година се жителите на столицата се сблъскахме с увеличение на цената на билетите от страна на СКГТ. За мен неприятно бе не толкова самото увеличение, колкото отношението, демонстрирано от фирмата. Цитирам обявеното по медиите, както и на страницата на СКГТ (вече архива) :
Билетите със стара цена и билетите извън цитираните по-горе ще важат до 01.07.2006г.
От 01.07.2006г. до 30.07.2006г. в Столична компания за градски транспорт - Център за реализация на приходи ще осигури замяна на неизползваните билети от граждани, както следва:

- билети за еднократно пътуване - над 10 броя
- билети с талони за три и пет пътувания - при ненарушена цялост на билета.

Замяната ще се извършва по стойност на представените билети на адреси:
- пл.\"Възраждане\" №1 - тел. 987-33-46
- бул. \"Княгиня Мария -Луиза\" №86 - бюро за абонаментни карти - тел. 92-36-260.

Умоляват се пътуващите с масовия градски транспорт при закупуване на билети да се съобразяват с предстоящата смяна на цените от 01.07.2006г.


Тук за мен има няколко притеснителни факта :

       
  • Има ограничение за минимален брой билети, които можеш да върнеш за да си получиш парите обратно - излиза, че това обратно изкупуване на вече невалидните билети е насочено не към крайните клиенти, а към продавачите на билети, у които са останали по-крупни бройки билети. Бях свидетел как възрастна госпожа се помоли на продавач на вестници да й изкупи 2те билетчета и да ги върне, но след като й бе отказано се примири със загубата на паричките за хляб и кисело мляко.

  •    
  • Докато продажбата на билетите е на стотици места в града, обратното изкупуване е на само две гишета за цяла София!

  •    
  • В повечето случаи щом ползваш билети, то обикновено разчиташ на градския транспорт. Тогава ти се налага да платиш на същата тази компания (СКГТ) за да стигнеш до обявените гишета за връщане на платените от теб суми. Което струва пари.

  •    
  • Работното време на гишетата съвпада с работното време на работещите редовна смяна софианци. В такъв случай аз трябва да отсъствам от работа, за да мога да си върна платената сума.



По всичко личи, че СКГТ се опитва да задържи сумата за услуга, която клиентите й са предплатили, а не могат да ползват вече, понеже документите са обявени за невалидни след дадената дата!

Написах жалба към Комисията по транспорта към Столичния общински съвет. Тяхното становище е след направената проверка (която между другото им отне не един, а два месеца!) е, че СКГТ са дали достатъчно време да смениш билетите и освен това в последствие са премахнали ограничението за минимално количество билети и цели талони. За нещастие обаче тази информация не бе обявена НИКЪДЕ! Включително на сайта на СКГТ до ден днешен седи пусната от мен по-горе информация. Да не говорим, че не всички софианци посещават редовно сайта на СКГТ, а медиите за масово осведомяване вече са обявили условията с тези ограничения.

За да се избегне подобно отношение и при следващото увеличение, смятам за нужно да се обединим като потребители и граждани, и да искаме промяна в наредбата за обществен превоз на пътници (дали за София, или за страната - въпрос на следващо решение). Според мен най-добре би било ако се даде гратисен период от да кажем един месец, в който месец да важат и новите, и старите документи за превоз. Така ще отпаднат недостатъците, изброени от мен по-горе.

Мисля че е време да погледнем фишовете за заплатите си и да осъзнаем, че данъците, които ни се одържат, не са за нищо! Общинските служители работят за нас и е време да се размърдат и да ни защитят!

П.С. Покрай решенията за повишаване на заплатите на шофьорите в СКГТ е много вероятно да последва и още едно увеличение на билетите. Така че трябва да действаме бързо!

14
Предполагам сте чули за предстоящата безсрочна стачка на шофьорите от СКГТ, започваща на 15.05.2007 г.

Чудя се, не мога ли аз на този ден да ида на гишето, от което си купих поредната карта за всички линии за целия месец, и да направя рекламация - тъй като те не предлагат услугата, която аз съм платила абонаментно, да ми върнат парите за картата!!

Как мислите? Имам ли основание?

15
Купих стока от магазин, който твърди, че е представителен магазин на фирма \"Х\" ООД. Но в последствие установих, че на касовата бележка пише ЕТ \"Y\". Възможно ли е това наистина да е представителен магазин на дадената фирма \"Х\" ООД или съм била заблудена от страна на ЕТ \"Y\" чрез рекламата?

И изобщо - как да тълкувам понятието \"представителен магазин\"?

Страници: [1] 2