Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - 0880

Страници: [1]
1
Компютри / Добре,какво да правя
« -: Август 22, 2011, 02:55:48 pm »
Здравейте.
при мен скоро възникна следния казус в които намирам измама след кратко размишление.
Ето го и него.
Купих си LSD 32\'TV миналата година 2010 от голяма търговска верига.
От закупуването му съм го гледал само 3 месеца през другото време не съм си в къши на път съм. Доидох си Август месец 2011г. пуснах телевизора първия ден и работеше, вечерта го изключих от контакта (разклонител с 6 гнезда + светещ ключ) В този разклонител има включен и компютър и домашно кино.
На другия ден пускам телевизора и чувам за секунди слаб звук като мачкане на фолио.
И след това телевизора не тръгна. Помислих си да не е токов удар.
Но другите уреди им нямаше нищо.Дори и светещият ключ на разклонитела не е изгорял, което отхвърля тезата за токов удар. След многократно псуване и ядосване го закарах в магазина от които съм го закупил.
Там им го оставих да си го носят на сервиз. Минаха 2 седмици и ми се обадиха да отида да си го взема от магазина, защото е ремонтиран. Служитела в магазина гордо ми каза,че колегите от сервиза са му казали,че повредата е била токов удар. И сега ремонта го поема магазина но следващият път трябва да си го плащам аз (около 100 лв.). Така ето и моето размишлениe, до което стигнах след този случай.
След като ми се заявява,че повредата е токов удар и в гаранционната карта пише,че не се покрива. Защо магазина плаща първия път. И след като аз съм убеден на 100% че не е токов удар как да се докаже това от клиента в магазина? И при следващ проявен дефект в уреда (телевизора) когато не може да тръгне при потребителя в магазина може да ми кажат отново,че дефекта му е токов удар. Също съм сигурен,че има и устна уговорка  магазин <--> сервиз за да лъжат потребителите, че телевизора е повреден от токов удар. как да се докаже обратното когато не е така.?  При получаването на ремонтирания телевизор не ми беше даден изгорелия чип,елемент. Което не ме трогна толкова, защото може да се даде и такъв, които да не е сменен от самия телевизор а да е свален от друг.
Споделете Вашите мнения за да се предпазят и други потребители.

2
Други / Лични Данни
« -: Април 04, 2011, 08:55:24 pm »
Доста зачестиха фирмите, които изискват пълните лични данни за подаване на молба за работа, което е недопустимо / неразрешено от закона за личните данни.
Имайте винаги няколко на ум, когато вписвате личните си данни в бланки за молба за oдобрение за позиция в някоя фирма различна от МВР.
Често тези молби се попълват на портала (при портиета), което не Ви гарантира по никакъв начин поверителността на личните данни.
Давам за пример фирма \"Т Фузион\"  (гр.Габрово) при подаване на молба, (която дава портиера)
трябва да впишете следните атрибути от личните Ви данни :
- номер на лична карта
- дата на издаване, валидност и къде е издадена.
- единен граждански номер
- постоянен адрес на местоживеене

Въпреки, че тази фирма не е определена от закона като регистратор на лични данни,
си позволява да изисква и съхранява такива. Като по никакъв начин неможе да Ви гарантира тяхната неприкосновенност.
Нито предоставя сертификат за споразумение межди страните за неразпространение на личните данни с трети лица.
Като се има на предвид, че това е само една молба за постъпване на работа и е недопустимо да се изисква горенаписаната информация от личните данни на работника.

Съвет:
За да избегнете бъдещи проблеми с открадване на личните Ви данни с които може да Ви задължат да изплащате кредити съвсем законно.
При подаване на молба за работа, когато се изискват подобни данни променяйте с произволни цифри различни от оригиналните.
- номера на личната карта
- датата на издаване
- последните 4 цифри от ЕГН-то
- подписа да бъде различен от този на личната Ви карта.

Дори и някой да се опита да открадне данните Ви (променените) , те няма да имат никаква стойност пред закона. И фиктивните договори, които ще бъдат сключени на ваше име също ще бъдат невалидни поради неверността на данните, които са попълнени в договора.

А това няма ли да попречи на кандидатстването ми за работа?
Не, няма. Работодателя няма как да разбере истинските Ви лични данни освен ако:
- поиска справка в МВР - което става по определен от закона начин и е дълга процедура.
- поиска от Вас личната карта да сравни верността на данните
( което също няма право да извършва) тъй като не е определен от закона като регистратор на лични данни.
В повечето случай работника отпада от класацията за позицията на която кандидатсва поради една или друга причина И молбата с личните му данни не се връща. Така, че с променени лични данни ще бъдете спокойни и няма да търсите служители на фирмата \"Х\" да Ви върне молбата.

Тук съм разгледам само - подаването на молба за работа. Въпреки, че има и други места на които също НЕ трябва да оставяте истинските си лични данни.

Внимавайте: пазете си личните данни, защото минута невнимание, може да се окаже много фатална за бъдещето Ви.

3
Да, отърване няма от роботите, които 24 часа обхождат мрежата и  смучат нови и нови  email  адреси.
Има неписани правила, които трябва да спазвате за да Ви е чист email -а.
Направете си  3 email -а .
1. Ще Ви бъде необходим само за лични контакти с познати.
2. Ще Ви бъде необходим когато се регистрирате в сайтове като социални мрежи, магазини.
3. Ще Ви бъде необходим когато се регистрирате в сайтове за игри, промоции, анкети и др. подобни.

Трябва да имате на предвид, че от миналата година са започнали да зачестяват изпращатанията а писма със съдържание:
- за печалба от лотария с  MICROSOFT®,  SONY®  и други.
- за наследство от далечен роднина.
- срив на системата на електронна банка като - Alert Pay, Pay Pal, в това писмо Ви умоляват да изпратите парола и юзернейм за да въстановят базата данни. Писмото е оформено като оригинал от поддръжката на банката.

Когато пишете email -а си в постове, никога не слагайте този знак @
ето няколко примера как да скриете email -а си       bulgaria@abv.bg
- bulgaria-abv-bg
- bulgaria+abv+bg
- bulgaria>abv
Внимавайте много !!!

4
Банки / OBB - Внасяне на сума в плик
« -: Октомври 28, 2010, 06:44:50 pm »
Да чиста кражба е. И аз така казвам  :-)
По принцип и по не принцип мой съвет е чакайте на опашка и си вземете зленото листче, което доказва колко парички сте си внесли. така ако банката Х се обади и Ви каже,че липсвали 100 / 200 лв от внесена сума 10 000 ще си махате зеленото листче и ще им кажете ДА ама НЕ . Ето ги ТУК всичките.
Найстина това действие от банката е смешно и нагло чак след една седмица да се обади и да си търси 10 лв. Би трябва да ги търси от касиерката а не от вносителя.
Но и тук ще Разгледам друг вариянт със същата услуга.
Слагате в плика  300 лв. описани по банкноти давате ги на касиерката и отивате да си пиете кафето...
Но. Винаги касиерката може да каже,че парите са по - малко когато Вас Ви няма при броенето на парите..
И тогава какво правим? Ами пием една  или две студени води и  на другия ден пак отиваме и даваме не 1 плик  а 10 плика по 300 лв. описани по банкноти и заминаваме да си  пием пак кафето....

5
Повечето от електрониката която се внася в България не отговаря на така наречения EU/ ЕC стандарт на истинските  производители на техника. 90% от техниката се зглабя в Турция а частите са от различни заводи  за електроника. Като всеки си лепи стикер и баркод на оригиналния производител и е много дълга процедурата за доказване дали съответния уред / техника е с оригинални части.
Всяка техника закупена в България от веригите Техномаркет / Технополис е на късмет.
В България има 2 - 3 вносители на оригинален Panasonic, Sony.. .. др. известни марки.
Другите, които се продават са менте както описах по - горе.
Но все пак трябва да се има на предвид, че живеем в България и следва ОРИГИНАЛНАТА стока /продукти да се продават в пъти по - скъпо.

6
Нелоялни практики / майсторите са мошенници
« -: Октомври 28, 2010, 06:10:02 pm »
В случая нищо не може да направите с паркета освен да се опитате да го \"ремонтирате\" (пренаредите) което става, което нестава да заминава за печката.
Пишман майстори има колкото искате.
За това другия път питайте в магазина дали предлагат  майстор, които да нареди паркета или да Ви препоръчат такъв. В  този случай ще имате данните им и  координати ако нещо се получи отрицателно след поставянето му и лакирането му. Договаряте се с  майстора плащането да стане по следния начин
15% от цялата сума в началото 85% от сумата  след като стане паркета готов и отговаря на Вашите изисквания.
Също така се уточнявате материалите като - лак, фугин и др. дали ще са от него или Вие трябва да ги закупите. А  това с дупките изобщо не е трябвало да го правят защото така се похабява паркета колкото и да ги запълват после.
Вие трябва да  изисквате  качество на работата а не те (майстора) и ако не Ви харесва нещо трябва веднага да го кажете да се оправи докато е време а не да се замаже и после да си го гледате така и да Ви е яд.
Аз лично доста мислих дали да си сложа паркет или ламинат и се спрях на по - дебел ламинат.
Бързо се слага няма лакирване, фугиране, циклене. Единственото което трябва да се гледа много внимателно е всяка една част да е идеално гладка без надрасквания и повреди (чекнато, ударено) това се прави веднага след като се купи от магазина. Отваряте кашоните един по един и гледате. Ако има дефекти веднага правите рекламация в магазина  за да се доставят НОВИ - здрави части за зглабянето на ламината.

7
Всеки месец всички потребители на мобилните оператори получават писъмце
с информация за дължимата сума за използваната услуга.
Това не е проблем.
Проблемът се появява от личната информация, която се съдържа в писмото на абоната.
Там дори е написано с големи цифри ЕГН - то, което застрашава всеки абонат от злоупотреби,
които не си потърси писмото поставено над пощенските кутии. Или е заминал на почивка за няколко месеца.

Има ли начин да се даде гласност на този проблем и да се защитят  аботатите на мобилните оператори.
И предоставянето на лични данни в месечната фактура да се ограничи  до минимум ???
Достатъчно е да се напише абонатния номер, Двете имена, и gsm номера.
Дори и да си с основно образование или никакво  ще разбереш, че писмото е за теб.

ВНИМАНИЕ: !!!
когато изхвърляте документи в кофата непременно отсранявайте всяка лична информация
свързана с Вас - телефон, адрес, ЕГН, име,
Така ще се предпазите от изненади, някой ден да не се окажете собственик на  някой  уред или кредит.
Скоро даваха по Нова ТВ за едно момче на което са му  направили фалшива лична карта и с нея са взети  ел. уреди на лизинг за над 3.000 лв.
А после като стане измамата върви доказвай че не си Асан или Петкан.
Внимавайте много. Измамите зачестяват още повече.

8
# vladimir tomov
Този Ви отговор вече би придобил  добро впечатление в активните потребители.
Продължавайте само така !!

9
3. Мебели по поръчка.
Решили сте,че няма да си купувате готови мебели за сглабяне и отивате в магазин да Ви направят проект на  кухня, спалня, секция, детски кът или др.
Вече почти във всеки градски мебелен магазин предлагат тази услуга за изработване на безплатен проект.
Казвате на продавача какво ви интерисува и той Ви предлага на компютъра (каталог) да разгледате примерни модели, които могат да се преоразмерят. Да се добавят част или да се махнат излишните, които не се вписват във Вашият интериор или виждания. След като вече сте определили проекта накарайте продавача да Ви пусне на принтера една мостра. Приберете се в къщи, обсъдете го  и се опитайте да откриете дали има някакви недостатъци по него. Мисленно си представете как би стоял (изглеждал) този проект във Вашият дом за каквото е предназначен. След като вече сте решили окончателно, че ще е той отидете в магазина и направете договор с продавача за изпълнение на проекта.
Към този договор трябва да има описание на цвят, размери, дебелина на плотовете, скица на съответния модел. Доста от правилата написани за другите мебели по - горе важат и за тези.
Размерите в домът Ви трябва да  дойдат служители от магазина да ги вземат . Ако ще поръчвате кухнески шкафове или цяла кухня. Не проявявайте инциатива за тази дейност за да не станат разминавания. След като вече са взети размерите остава да изчакате да ви бъде направен мебелът.
Но за да започне проекта трябва да платите част от парите.
При доставка си нагласете една ролетка и  договорът за изпълнение на проекта.
Това, което трябва да гледате е дали всички външни части имат кантове и дали са шлайфани (гладки) частите да не са на рендосана основа. Сравнете и цвета. Най - често при него се получава разминаване.
Ако се разминава цвета с това, което сте видели на мострата обадете се в магазина и им кажете за това и, искайте мебелът да бъде сравнен с мострата в магазина. При това разминаване може да направите също рекламация и магазина да поправи цвета за своя сметка.
Ролетката ще Ви е необходима да проверите размерите дали отговарят по описа.
Успех в купуването на мебели.

10
Ако сте при търговец в магазин за битови, хранителни и др. стоки той не е задължен да има дребни пари за да Ви развали когато сте му дали едри банкноти.
Но по този начин той загубва един клиент, които ще  каже на друг да не ходи там и т.н
Така, че в повечето магазини, които искат да си запазят името и клиентите се стараят да поддържат наличност от банкноти и стотинки с по малък номинал за да могат да извършват продажбите без да връщат клиенти.
Защото той е зависим от Вас и вашите пари да влезят в магазина му.
(така мисли собственика на магазина а не консултант продавач) :-)

Когато отивате да си плащате някаква услуга - ток, вода, телефон, gsm или др.
Там трябва да си носите дребни пари за да не си губите времето да се връщате отново и отново.
Касиерките не ги инерисува, че нямате дребни пари за да си платите сметката и Ви казват елате утре сега нямам дребни да Ви разваля. Или отидете да ги развалите и тогава елате. Но по този начин си губите Вашето време и средства.

Когато се возите в градски автобус.
Тук може да извадите и банкнота с 50.00 лв. контрольорката е длъжна да има дребни банкноти за да ги развали. Ако Ви каже, че няма. Продължавате да се возите безплатно (не е нарушение).
Дали сте и пари, това, че не може да ги развали не сте виновни Вие.
Дори и да се качи контрола и да Ви поиска билета извадете банкнотата и им я покажете   с обяснението, че нямате други пари. Но не могат да Ви ги развалят.
Естествено, че този номер не може да се ползва за безплатно возене в градския транспорт в някой градове. Започва да бие на очи и следва повикване на Полиция.

11
Тогава след третата рекламация си искате парите. Поне аз така съм решил.
А щом сте стигнали до трета рекламация на една и съща стока това означава, че некадърниците във големите вериги магазини се множат като мухи. Но не забравяйте, че това е България и скоро няма да се променят качествените показатели на стоките.

12
\" vladimir tomov\"
1во. - С писането си показваш, че си доста уграничен в изучаването на БЪЛГАРСКИЯ език и не са ти стигнали годините в училище за да го научиш и да започнеш да пишеш на него. Нищо лично.
Просто се научи да уважаваш БЪЛГАРСКИЯ език.

2ро. Аз също съм правил поръчки по интернет (за съжаление не от Вашата фирма) и винаги са се бавели в доставката. Би трябвало да се плащат неустойки за забавена доставка, която е платена на 100% , което си е съвсем в правото на купувача. Също така неустойки трябва да се изплаштат и за  грешна доставка (сбъркан размер, цвят, модел).
Ето тук ще Ви дам един пример :
Дошъл съм от Белгия с парите си за да ги вложа в някой магазин за мебели и да си обзаведа домът.
Но преди да дойда съм си взел билет за отиване и връшане на които е указана дата час на заминаване.
Отивам в магазин с голямо име в обзавеждането на мебели, харесвам си мебели купувам ги на 100% без лизинги сумата е над 900 лв.
След това ми ги доставят в къши започвам да ги разопаковам и какво да видя вътре.
Сцепени плотове, липсващи части -аксесоари.
Правя веднага рекламация от магазина учтиво ми казват, че ще подменят частите с нови.
Но тъй като има доста липсващи части от аксесоарите на които има опис а  няма опис на плотовете по размери с което аз не съм сигурен че са на лице всичките аз искам нова стока да ми се достави.
Доставя ми се нова стока с уговорката във магазина с управителя, че този път ще бъде проверена обстойно и няма да има дефекти.
Прави ми се втора доставка на рекламираната стока и при отварянето на кашон намирам пак сцепени два плота.
Пак правя рекламация за да ми се достави нова стока без дефекти.
Но в тази седмица в която чакам  трета доставка аз трябва да съм отпатувал за Белгия.
Е питам, кои трябва да плати на клиента за загубеното време, за изгорелия самолетен билет за връщане.
Срамота е за две седмици двама човека от магазина да не могат да проверят 12 кашона.

3то. Щом имете заявка на един матрак трябва първо да доставите него. А тези с 40 - 50 броя ще чакат.
По този начин си създавате коректно име, което ще доведе  до още и още клиенти на дребно.
А фирмите съм сигурен, че ги вземат на консигнация и след продажба превеждат парите.
Но от клиентите на дребно парите Ви влизат директно в джоба.
Некадърни служители във веригите магазини в България има колкото искате.
А заради тях страда и фирмата с безброй рекламации, които не се установяват преди да се изпрати стоката към купувача.

13
2.Транспорт и получаване
След като вече сте платили мебелът, които най-много Ви е харесал е време да пристигне у Вас.
Някой от магазините предлагат безплатен транспорт в рамките на града.
Други изискват пари за да Ви бъде транспортирана стоката до входа.
Изберете тези, които предлагат безплатен транспорт в рамките на града в които живеете така за вбъдеще ако има рекламации към фирмата транспорта ще го поемат те, Вие няма да плащате.
изискайте по време на покупката човека, които ще Ви докара стоката да Ви се обади
един или половин час преди да тръгне към Вашият адрес за да не чакате цял ден и да се чудите
\"кога ли ще доиде, ама защо го няма още\" а също така и да подготвите хората, които ще носят мебелът
ако е обемист или от кашони.
Някой фирми предлагат и докери за качване на етажа от камиона, буса. Не ги предпочитайте.
Виждал съм как стъпват по кашоните с двата крака и дори скачат върху тях.
Намерете си сериозни и сигурни носачи на които да имате доверие.
След като вече мебелът е дошъл пред входа или къщата Ви, кажете на шофьора да изчака 10 минути за да направите оглед на стоката в негово присъствие. Ако е диван,столове,табуретки, веднага разопаковайте (ако има наелон или стреч фолио) и огледайте старателно от всички страни дамаската, кожата дали не са скъсани, чекнати или надрани. След това сравнете цветът и моделът дали отговарят на уговореното в магазина. Ако има установени дефекти, веднага се обадете в магазина и кажете какъв е проблема и изискайте да дойде служител на магазина да установи дефектите на място.
Ако не дойде такъв, изискайте стоката да Ви бъде подменена с нова. (дори и да дойде служител)
Ако е секция, кухня, детско обзавеждане, което е в кашони трябва да качите кашоните в апартамента, по възможност ползвайте асансьор. Като качите кашоните пак помолете шофьора да присъства при огледа на отделните части когато отваряте кашоните. Тои е представител на фирмата.
Първо проверете частите на които има стъкло. Няма да си казвате нещо като:
 \"а то е опаковано и се вижда от наелона\" махате наелона (стреча) и оглеждате внимателно.
Ако всичко е наред преминавате към кашоните с плотовете. За да отворите кашоните не използвайте остри ножове за да срежете тиксото.
Те може да наранят горния плот ако няма стиропор, който да го предпази. Кашоните са тънки.
След като сте отворили кашона огледайте много внимателно всяка част, която се намира в кашона.
Най - много дефекти се срещат на ръбовете на плотовете. Доста често вътре в кашоните не се слага
стиропор,които да предпазва от удар на отделните части една в друга или при транспорт.
И вследствие на това ръбовете са очукани и обелени.
Няма да си казвате нещо като: \"а то се пада отзад и няма да се вижда\"
дефекти като:
- обелени кантове от всички страни на плота
- смачкани, наранени орнаменти
- очукани ръбове вътрешни външни
При тези дефекти правите веднага рекламация в магазина.
По този начин преглеждате всички кашони, които са Ви доставени.
Много е важно ако има опис на плотовете по кашони да проверите на него дали няма липсващи.
Ако няма такъв опис Ви остава това да проверите при сглабянето.
В кашона с аксесоарите трябва да има задължително описание, скица за сглобяване, ако няма такава
трябва да се обадите в магазина и от там да Ви дадът. Ако откажат имате право да върнете доставена
стока.
Много от фирмите не дават инструкция за сглабяне на секции, детски кътове и др. за да отидат техни
служители да ги сглобят. Но тогава има възможност да Ви бъдат монтирани дефектни части, които не са
установени при доставката (отваряне на кашоните). А когато бъде сглобена вече секция, детски кът или др. фирмите не приемат рекламации на установени дефекти.
Проверете аксесоарите. За тях трябва да има опис с установен точен брой.
аксесоари наричаме - панти, винтове, тапи, дръжки, орнаменти, ключ за винтове, пирони, дървени
нитове, лепило, метални плъзгачи за чекмеджетата и др.
Ако има лунички (осветлени) трябва да огледате металната част дали не е надрана и след това да ги
пробвате дали светят преди поставянето им на сглобената стока.
Ако повечето от аксесоарите липсват направете рекламация веднага в магазина но ако и няма опис на
другите кашони с плотовете може да поискате да ви бъде заменена стоката с нова поради толкова много
липси не може да сте сигурни, че плотовете са всичките в кашоните.
Някой от мебелните магазини не преглеждат кашоните на всички модели след като бъдат транспортирани от чужбина. И разчитат, че всичко е ОК.
И тъй като не им се занимава, това трябва да го прави купувача.
и за това имате право да правите рекламация докато Ви бъде доставено изделие отговарящо на парите и
качеството, което отоговаря на думата НОВО.
Но по закон е необходимо да се прави рекламация до три пъти, след което си искате парите.
Ако има нещо, което съм пропуснал допълнете за да стане по ясна темата.

14
След като вече правя трета рекламация на един и същи продукт от мебелен магазин от известна марка
( ЯВОР ) с много магазини в България,реших да пусна тази тема за да няма други пострадали.

1.Избор и покупка
Решили сте да си купите мебели за домът, на които да се радвате дълги години.
Необходимо е първо да обиколите достатъчно магазини за мебели за да направите окончателния избор.
Направете сравнение на цената и качеството. В много от магазините цената не отговаря на качеството.
А в други правят така наречените драскани цени. Вдигат цената със 100 лв. и после задраскват
по - високата и ви пишат тази, която е била преди и Ви подлъгват с \"намалени\", което изобщо го няма.
Никой няма да Ви каже реалната цена, която е била преди \"намалението\"
След като вече сте избрали и решили каква да бъде стоката, огледайте хубаво мострата в магазина за да добиете ясна представа какво трябва да получите при доставката.
Питайте и искайте информация за стоката, която сте си харесали. Това е Ваше право да я получите от продавача.
Много е важно да изискате от магазина да Ви издаде документ (може и фактура) на които да бъдат
описани: цвят, модел, размери (ако се изработва по поръчка), място и дата на доставка.
Задължително фактурата трябва да има и фискален бон (касова бележка).
Този документ ще Ви послужи при евентуална бъдеща рекламация на мебела които купувате.
Някой от мебелните магазини не издават такъв документ с описание на продукта и ако стане грешка при
доставката с цвета и модела,  и нямате с какво да докажете, че точно това сте поръчали
транспорта  за смяна на мебела (отиване и връщане) е за сметка на купувача.
А като имате документ каква е била уговорката при покупката може да установите бързо в кои е
грешката.

15
Тъй като дистанционното управление е част от уреда, техниката, би трябвало да се поддържа гаранционен срок за 1 месец от закупуването на съответната техника.
И ако за този месец установите, че не работи трябва да го върнете на магазина, които Ви е продал техниката. А те от своя страна да Ви дадът ново.
Случва се да изгори диода които предава сигнала или други елементи вътре на платката.
Но в случайте когато е ударено, залято с вода и др. течности не се поддържа гаранция.
И отивате в някой магазин за електроника и си купувате комбинирано дистанционно, което трябва да става и за други уреди имащи дистанционно управление в домът Ви.

Страници: [1]