Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - еlenaalex2

Страници: 1 2 [3] 4 5 6
31
Ето още една квалификация: \"Най-лесно е да се правиш на по-важен от другите като пишеш с дебели букви\".

32
Да, има регулатор към който да се обърнете - завеждане на дело, жалба при Гиньо Ганев или евент. при арм. поп. Във вашият случай не се прилага зашита на потребител, тъй като Вие се явявате фирма. Междуфирмените отношения са по търговския закон - който има пари, свободно време и е в голяма степен наивник, може да си опита късмета в съда.

Човекът, който е направил грешката с цените (без да иска - нарочно) сигурно няма да го \"отнесе\". В Метро заплатите не са високи и текучеството и без отправяне на заплахи е голямо. Когато у нас заплатите станат както в Германия (по 2-3 000 Е) всеки ще трепери за мястото си.

33
Но Вие, драга Замунда, в описания случай НЕ СТЕ ПОТРЕБИТЕЛ а фирма. Междуфирмените отношения се регулират с други разпоредби (а по-бързо може и с \"тояговия\" метод).

редактирано: А исках и да питам, на този идиот Кабмоджа няма ли кой да му превключи клавиатурата на обикновен шрифт, че това надебелено ме дразни. Или и тук трябва да играе \"тояговата\" методика ?

34
Потребителските права възникват едва когато получите някаква услуга и ЗАПЛАТИТЕ за нея. Така например търговецът може да ви позволи, без да е длъжен за това, да влезете в магазина му, да пипате дрехите и дори да облечете някои от тях. Ако е хранителен магазин - може да пипате хлябовете на воля, да стискате прасковите, но може и да не ви позволят - и в двата случая търговецът е в правото си да реши. Ако редовно сте си плащали сметките за парно - може да претендирате за качеството на услугата. Възможно е някой да плаща за парно, без да ползва (напр. при свалени радиатори) но това е особен случай и е пример за ЗАКОНОВО БЕЗОБРАЗИЕ.
Накратко - във Вашия случай търговецът има прао да си подбира клиентелата за кабелната телевизия и интернета, ако някой не му е симпатичен - няма да ги получи. Ако обаче получите и ПЛАТИТЕ интернет, то попадате под защитата на Закона за Потребителите и можете да се жалвате от разполагаемостта или скоростта на трафика в kbit/s или от каквото друго се сетите.

35
Освен по пощата, което е голямо удобство, е възможно фактурите да се получават на ръка, в счетоводството на ЕРПр. Поне така беше единствено възможно доскоро при ЕОН. (За \"високоорганизираните\" германци с по 6000 - 7000 ЕУР заплата от нашите джобове, месечна - нямам пред вид годишна - имам също доста забележки, но няма да ги пускам сега, защото няма да ми стигне времето - ако започна, ще пиша поне 1 час !!! ПЛЪХОВЕТЕ ЛАПАЧИ !!).

Предполагам, че за това е достатъчно да пуснете молба - жалба и не забравяйте винаги да си искате номерче с печат и дата. Формално погледнато, ЕРПр не са длъжни да доставят фактурите на адрес, а и след всичките преименувания на улици последните 20 год. пощальоните не знаят кое къде е ..., някои входове са заключени и през деня и когато пощальоните позвънят, хората мислят, че някой ще пуска безплатни листовки или ще събира по вратите пари за поредното \"болно\"  \"дете\".


Редактирам обаче:
след прочитане реших обективно, че ЧЕЗ, ЕОН и др, лапачи не са виновни, а този който им даде баницата - да се арестуват и осъдят на 30 год. чукане на камъни: Ал. Божков, Ив. Костов, Р. Овч. и всички други ПЛЪХОВЕ ЛАПАЧИ !!!
(ако някой се чувства неспоменат - да се допълни ).

36
Всяка рекламация се счита за задействана едва след като е документирана, дотоава всичко е на принципа \"Думите отлитат, написаното остава\". Рекламация се прави при търговеца (не в сервиз или другаде) и се записва в регистъра на рекламациите. При това гледайте да получите номерче с дата, от тази дата започват да текат сроковете в ЗЗП. Ако Ви кажат, че нямат регистър за рекламациите или не Ви издадат номерче с дата и печат, вдигнете олелия до бога. Оплачете се в Комисията за ЗП, при Гиню Ганев, Стопанска полиция, Данъчните, Общината, Господари на Ефира и др.

37
ЗЗП се отнася за потребителите, а такъв е всеки, който е купил стока или услуга. Преди това (т.е. преди да дадете пари - казано на прост език) Вие сте в положението на бабките, които опипват пет хляба, за да купят един и дванайсет праскови - за да купят две. Продавачките им правят забележка, но накрая и на тях им писва и спират да се обаждат - разбирам ги.

Преди да купите нещо Вие сте в положението на ГОСТ в частната собственост на търговеца. По изключително негова преценка той си решава, дали да Ви се усмихва, дали да Ви обърне внимание или да Ви изхвърли. Уважавайте правата на търговеца, така както искате да Ви уважават, когато станете Потребител.

38
Бяла техника / Бойлери Atlantic
« -: Юни 03, 2009, 09:40:22 pm »
Драга \"Сетх\",
и след като се разровихте (вероятно в Интернет), какво по-точно пише там? Че бойлерите Атлантик НЕ СЕ произвеждат в Китай или НЕ ЗНАЯТ, дали се произвеждат в Китай?

39
Бяла техника / Бойлери Atlantic
« -: Юни 01, 2009, 06:56:18 pm »
Гаранция - Франция.
И въобще, откакто има на света китайски стоки, не знам кой въобще купува турски, руски, румънски (и български) и др. стоки. За \"френски\", \"немски\". \"японски\" и др. да не говорим - сглобявани или направо произведени в Турция, Тайван и др. далечен Изток.

40
Драга Галя,
този форум е за възмутени домакини, които пишат напр. така: \"В магазин \"Х\" продавачката не ми се усмихна и не ми се подмазваше, въпреки че клиентът е цар, а след като счупих без да искам една ваза, ме накараха да платя 1/2 от доставната цена . . . възмутително\".
Вашият случай е много по-сериозен. Направо сигнализирайте икономическа полиция и районна прокуратура, напишете жалбите (по-)грамотно и не забравяйте за всяка жалба да вземете входящ номер с дата.

41
Други / измама с имотна продажба
« -: Май 14, 2009, 09:32:58 am »
Ако разполагате с предварителен договор с упомената дата на завършване и санкции за неизправната страна, може да се опитате да заведете гражданско дело. Договорът, разбира се, трябва да е надлежно подписан от строителя - още по-добре ако допълнително името му е изписано саморъчно, неустойките трябва да са такива, че да си струва. Такива дела са неизчерпаем източник на приходи за адвокатското съсловие, срокът на завършване им е 4 - 8 год., а изходът - непредсказуем.

42
В гр. Добрич няма гара \"Юг\". ЖП-гарата е на север от града (по посока на Дуранкулак, гледано откъм центъра).

43
Защо да не претърсва ?
По магазините ходят гепаджии, не знаете ли ?

44
Драга \"еленаалекс\",

уважавам Ви за познаването на законите и за неизчерпаемата енергия да повтаряте едни и същи неща на всички, които задават въпроси, без да са изчели целия досегашен форум.

съгласен съм с Вас, че в България има доста закони - оказа се, че писането на закони е несложна дейност, свидетелство за това са ВСИЧКИТЕ ТЪПИ КРАТУНИ ПЛЪХОВЕ, които преминаха през Народното събрание през последните 20 години. Оказва се обаче, че не е ясно КОЙ И КАК ТРЯБВА ДА СЛЕДИ ЗА СПАЗВАНЕТО на законите и именно тук се проваля цялата работа. Като илюстрация - вижте в някой град (Вие сте от Варна) върволиците необезпокоявани коли, паркирани след знаците \"спирането забранено\".

45
В магазините повечето стоки са опаковани, а които не са, персоналът ги хваща през торбичка (поне за пред хората). Задайте си въпроса, кой пипа кашкавала, хляба, сиренето, саламите, туршиите и др., преди да стигнат до нас. Вие изглежда сте млада, но на времето който ходеше на бригада в зеленчуков комбинат или където другаде, казваше че вече няма да яде консерви или другото, до края на живота си.  
Ами колко китайци пипат боба (на който пише \"Боб Добруджанка\"), докато стигне до нас и преди това мили ли са си ръцете ?

Страници: 1 2 [3] 4 5 6