Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - ninany

Страници: 1 [2] 3
16
През 2007 г. след като съм подала декларация по чл.40. в НАП, напуснах страната.Притежавам документи за здравно и социално осигуряване-Е 104 и Е 301 от двете страни, в които съм работила през 2007-2010 г.  В периода 2007-2010 г. /през 2009 г/. съм работила  в продължение на 5 месеца и в България по трудов договор и също съм осигурявана. Окончателно се върнах в България на 29 юни 2010 г. и от 1 юли работя отново тук. След като вече 6 последователни месеца съм осигурявана в България, имам желание да възстановя здравноосигурителните си права.
Какво е необходимо да направя? Необходимо ли е преди да подам заявление в НАП да притежавам и удостоверение от районна дирекция на вътрешните работи, тъй като в паспорта ми няма дати на влизане и излизане.
Очаквам отговор.
Благодаря предварително.

17
Така и трябва. В Европа е така. Честито!

18
Да, интересен е отговорът. Аз имам такъв-писмен и устен. Няколко пъти ми се обадиха хората. :-)

19
Здравейте!

През 2007 г. напуснах страната и заминах на работа в Словакия, като съм подала декларация по чл.40. След това работих и в Чехия. Притежавам документи за здравно и социално осигуряване-Е 104 и Е 301 от двете страни. В периода 2007-2010 г. /през 2009 г/. съм работила  в продължение на 5 месеца и в България по трудов договор. Окончателно се върнах в България на 29 юни 2010 г. и от 1 юли работя отново тук. След като вече 6 последователни месеца съм осигурявана в България, имам желание да възстановя здравноосигурителните си права.
Какво е необходимо да направя? Необходимо ли е преди да подам заявление в НАП да притежавам и удостоверение от районна дирекция на вътрешните работи, тъй като в паспорта ми няма дати на влизане и излизане.
Очаквам компетентен отговор.
Благодаря предварително.
С уважение,
Н. Й.

20
Има Комисия за защита на потребителя, обръщайте се към тях, отзивчиви са. :-) Глобите са такива, че всеки търговец би се замислил.

21
Каква беше тази платформа, та да не я оправиха? Вчера получих хартиени фактури за м. октомври и ноември, сметките вече са платени, разбира се, но неотдавна-преди няколко дни, тъй като излязоха 3 една след друга-на 22 декември, 26 декември и 7 януари. Забелязах, че съм платила абонаментна такса, на която никога не съм била, естествено по-висока. Свързах се с Мтел  оператор, чаках половин час да ме прехвърлят от оператор на оператор. Направиха проверка и ми се обадиха да се извинят. Сега имам депозит в Мтел.
 ;-) А ако не бях получила хартиена фактура? За месец септември съм платила също висока сметка, но там е недоказуемо-имам високо потребление на мобилен интернет и не зная как да докажа, че не съм ползвала. При много мои познати има грешки, така че, следете си фактурите, сметките и потреблението, ако услугата е достъпна, разбира се!

22
Компютри / лаптоп
« -: Януари 16, 2011, 09:03:44 am »
Да, важи. Законът си е закон. И при мен имаше подобен проблем миналата седмица, но го разреших. Бях в Комисията за защита на потребителя. Законовата ти гаранция е 2 години, това, че в магазина са ти дали 1, както и на мен си е лично техен проблем. През 2-рата година магазинът поема ремонта, колкото и да им е неприятно, но това теб също не те касае особено. Обяснението на КЗП е: носиш го в магазина за ремонт, ако ти откажат отиваш в Комисията и те се занимават с това. Глобата е 1000 лв., а ремонтът предполагам по-малко. Нека изберат. Надявам се, че ти помогнах. До 20 април имаш време, но действай сега. Успех!

23
Компютри / лаптоп
« -: Януари 16, 2011, 09:00:49 am »
Да, важи. И при мен имаше подобен проблем миналата седмица, но го разреших. Бях в Комисията за защита на потребителя. Законовата ти гаранция е 2 години, това, че в магазина са ти дали 1, както и на мен си е лично техен проблем. През 2-рата година магазинът поема ремонта. Т.е. обяснението на КЗП е: носиш го в магазина за ремонт, ако ти откажат отиваш в Комисията и те се занимават с това. Глобата е 1000 лв., а ремонтът предполагам по-малко. Нека изберат. Надявам се, че ти помогнах.

24
В отговор на нападките Ви искам да попитам, ако на нов лаптоп се сменя дънна платка, какво ли ще се случи след 1 година например, колкото твърдяха, че е гаранцията до преди 2 дни от Техномаркет и от техн. отдел на HP за България. Това ми бяха единствените притеснения. Не съм твърдила, че съм компетентна, а и не е необходимо. Вие предполагам също не сте компетентни в други области.
В случая спазва ли се Българското законодателство-закона за минимална гаранция от 2 години? Този отговор търсих и го получих.
Законен срок или законова гаранция???
За неспазващите законите има и санкции.

25
Да, точно ЗАКОНОВАТА гаранция ме интересува като потребител платил сумата за HP. И никак не ме е грижа кой поема ремонта през 2-те години-дали търговеца или вносителя. Попитала съм представителството, вчера няколко пъти бях уверена от тяхна страна в писмен и в устен вид/тел.разговор/, че аз имам 2 години гаранция. Ами защото сега съм имала нужда да си купя лаптоп, затова съм си купила сега и от България, може ли? Там ползвах друг.
Аз съм удовлетворена и от посещението си в Комисията за защита на потребителя, тъй като съм права.
Ограмотете се, моля. Както искате, така го разбирайте.

26
Да, точно ЗАКОНОВАТА гаранция ме интересува като потребител платил сумата за HP. И никак не ме е грижа кой поема ремонта през 2-те години-дали търговеца или вносителя. Попитала съм представителството, вчера няколко пъти бях уверена от тяхна страна в писмен и в устен вид/тел.разговор/, че аз имам 2 години гаранция. Ами защото сега съм имала нужда да си купя лаптоп, затова съм си купила сега и от България, може ли? Там ползвах друг.
Аз съм удовлетворена и от посещението си в Комисията за защита на потребителя, тъй като съм права.
Ограмотете се, моля. Както искате, така го разбирайте.

27
Коя фирма? HP ли? Не ставайте смешни. Ще се обърна и към тях, но не към представителите им в България, а също и към вносителя и производителя.
Късала се връзката мевду производител и вносител, а търговецът се съобразявал с вносителя, така ми беше обяснено. Очаквам и отговор от Комисията за защита на потребителя.
А кой спазва законите на М. Кунева в БГ за минимална гаранция от 2 години? В ЕС този закон се спазва, но не и тук. HP в Чехия например са с 2 години гаранция при същата цена.
Освен това от Техномаркет се оказа, че не са ми предожили да си закупя \"Гаранция +\" при покупката, т.е. удължаване на гаранцията и застраховка. В случая чия е вината? Има ли налице пропуснати ползи според Вас? Продавачът обясни пред управителката, че не обичал да му отказват и затова не предлагал тази услуга понякога. Клиентът трябвало да го \"подпомогне\" с въпроси, за да го подсети. И това, ако не е професионализъм!!!  Моя колежка е купила същия модел и на нея не е предложена \"Гаранция +\", след проблем лаптопът е сменен с нов. Изводът???

28
Здравейте!
На 22 октомври 2010 г.си купих HP 625 Notebook PC XN606B/ E или нещо подобно- не се чете/ от магазин на Техномаркет в град Ямбол.
Не след дълго установих, че батерията няма да проработи и занесох преносимия компютър в магазина. Помолих да пробват с батерия от др. лаптоп и другата батерия се зареждаше, т.е. разбрахме, че проблемът е в батерията. Уговорих се с работещите в магазина да им занеса лаптопа след празниците. На 2 януари 2011 г. го занесох и е изпратен в сервиз в София. На 9 февруари исках да получа информация в магазина, но естествено не можеха да ми кажат нищо и по моя молба получих телефонен номер на сервиза. Днес се обадих и с изненада научих, че е поръчана \"системна платка\" за моя лаптоп и ще дойде в сервиза около 20 януари. Нима е възможно при проблем с батерията да се чака платка, която все още не мога да разбера дали е дънна или наречена от служителката на сервиза \"системна\". Лаптопът ми работеже добре и не вярвам за толкова кратък период от време да има нужда от ремонт на дънна платка, ако това е искала да каже служителката.
Моля, дайте ми съвет към кого да се обърна и какви са моите права като потребител.
Защо гаранцията на HP в България е само 1 година? Или това е така само в Техномаркет? Аз за това разбрах чак като бяха попълнени документите и опакован лаптопа и много съжалих, разбира се. Никой не ме е информирал за гаранцията, а и приятелката, която беше с мен забеляза, че табелата беше така поставена, че да не се вижда надписа с гаранцията, може и да е случайно.  Сега разбирам, че е имало защо. Много съм разочарована от покупката си и от организацията и некомпетентността на работещите в Техномаркет в град Ямбол. Едва ли някой се е сетил в този магазин, че при закупуване на техника е добре да се дадат някои съвети относно експлоатацията на уредите.

Нина Йорданова

29
Медия плейъри / Аз ли съм карък?
« -: Януари 10, 2011, 10:26:43 pm »
Здравейте!
На 22 октомври 2010 г.си купих HP 625 Notebook PC XN606B/ E или нещо подобно- не се чете/ от магазин на Техномаркет в град Ямбол.
Не след дълго установих, че батерията няма да проработи и занесох преносимия компютър в магазина. Помолих да пробват с батерия от др. лаптоп и другата батерия се зареждаше, т.е. разбрахме, че проблемът е в батерията. Уговорих се с работещите в магазина да им занеса лаптопа след празниците. На 2 януари 2011 г. го занесох и е изпратен в сервиз в София. На 9 февруари исках да получа информация в магазина, но естествено не можеха да ми кажат нищо и по моя молба получих телефонен номер на сервиза. Днес се обадих и с изненада научих, че е поръчана \"системна платка\" за моя лаптоп и ще дойде в сервиза около 20 януари. Нима е възможно при проблем с батерията да се чака платка, която все още не мога да разбера дали е дънна или наречена от служителката на сервиза \"системна\". Лаптопът ми работеже добре и не вярвам за толкова кратък период от време да има нужда от ремонт на дънна платка, ако това е искала да каже служителката.
Моля, дайте ми съвет към кого да се обърна и какви са моите права като потребител.
Защо гаранцията на HP в България е само 1 година? Или това е така само в Техномаркет? Аз за това разбрах чак като бяха попълнени документите и опакован лаптопа и много съжалих, разбира се. Сега разбирам, че е имало защо. Много съм разочарована от покупката си и от организацията и некомпетентността на работещите в Техномаркет в град Ямбол.

Нина Йорданова

30
Здравейте!
На 22 октомври 2010 г.си купих HP 625 Notebook PC  XN606B/ E или нещо подобно- не се чете/ от магазин на Техномаркет в град Ямбол.
Не след дълго установих, че батерията няма да проработи и занесох преносимия компютър в магазина. Помолих да пробват с батерия от др. лаптоп и другата батерия се зареждаше, т.е. разбрахме, че проблемът е в батерията. Уговорих се с работещите в магазина да им занеса лаптопа след празниците. На 2 януари 2011 г. го занесох и е изпратен в сервиз в София. На 9 февруари исках да получа информация в магазина, но естествено не можеха да ми кажат нищо и по моя молба получих телефонен номер на сервиза. Днес се обадих и с изненада научих, че е поръчана \"системна платка\" за моя лаптоп и ще дойде в сервиза около 20 януари. Нима е възможно при проблем с батерията да се чака платка, която все още не мога да разбера дали е дънна или наречена от служителката на сервиза \"системна\". Лаптопът ми работеже добре и не вярвам за толкова кратък период от време да има нужда от ремонт на дънна платка, ако това е искала да каже служителката.
Моля, дайте ми съвет към кого да се обърна и какви са моите права като потребител.
Защо гаранцията на HP в България е само 1 година? Или това е така само в Техномаркет? Аз за това разбрах чак като бяха попълнени документите и опакован лаптопа и много съжалих, разбира се. Сега разбирам, че е имало защо. Много съм разочарована от покупката си и от организацията и некомпетентността на работещите в Техномаркет в град Ямбол.

Нина Йорданова

Страници: 1 [2] 3