Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - Alexander

Страници: 1 [2] 3
16
Комуникации / Re: натрапен интернет от " Глобул "
« -: Февруари 14, 2013, 01:17:57 pm »
Аз също смятам, че може да се мисли в посока на нелоялна практика заради липсата на съществена информация, която липса влияе на избора.

Само да кажа нещо друго - от това, което знам, Boogy бърка по отношение на кредитния лимит. Изрично мобилните оператори и по-конкретно Глобул в общите си условия посочват, че кредитният лимит е по-скоро ВЪЗМОЖНОСТ / ПРАВО за оператора да СПРЕ телефона, а не задължение. Даже в техния сайт в секция "Въпроси и отговори" това е обяснено с прости думи без да се налага да се рови в Общи условия.

"Надхвърлянето на кредитния лимит дава право на GLOBUL, но не задължава дружеството да ограничава и спира ползването на услугите от страна на потребителя."


17
Други / Alcachofa de Laon
« -: Февруари 01, 2013, 05:14:54 pm »
Прочетох в интернет и в сайта на Комисията за защита на потребителите следното:
"... Другият „продукт за отслабване” се нарича Alcachofa de Laon. Той се предлага на сайта www.teletiendatv.com като хранителна добавка, която според информацията от търговеца „може да допринесе за стимулиране изгарянето на мазнини”, „поддържа баланса на тялото”, „предотвратява задържането на течности и детоксифицира организма”. Търговецът, който го предлага, е Triway Internet Service GmbH с адрес на регистрация в Германия.
В доклад на Испанската агенция за оценка на здравните технологии се посочва, че няма научни доказателства, както за постигане на обещаните резултати, така и за безопасността на тези продукти."

И първо си викам, че това не ни засяга, все пак става дума за друга държава. После обаче се сетих, че някой ми беше говорил за продукт с подобно име и като се разрових се оказа, че той се предлага и в българия от тези телевизионните шопове - http://telestar.bg/product.php?id_product=147 ...
Оказва се, че въпреки наличието на все по-строги мерки на европейско ниво относно подобни медикаменти все пак в цяла Европа се продава продукт, чиято полза не е съвсем ясна.. Дори и да приемем, че не е съвсем фатално, ако не отслабнем, то факта, че не е ясно и доколко подобен продукт е безопасен е наистина плашещ. А цената му въобще не е ниска...

18
И аз мога да споделя подобен опит, само че с друга верига. Става дума за Т-Маркет в София. Те никога не са блестели с особено хубави плодове/зеленчуци, но напоследък се натъквам на откровено отвратителни такива.

Пресен пример от вчера - купувам краставици. Вярно е че не им е съвсем сезона - очаквам да са безвкусни и нищо общо с летните, но какво се оказва...Отвън изглеждат чудесно, видимо не са стари, омекнали и т.н.  След като я обелих и нарязах, отвътре имаше подозрително жълтеникъв цвят. Голямата изненада настъпи като я опитах - отвратително горчива, с вкус на някакви препарати .. просто нямам думи.

Няма да споменавам случаите, когато съм купувал чудесно изглеждащи банани, но развалени отвътре, или мандарини по същия начин.

Иначе компетентният орган е Агенцията по храните, те се занимават с тези неща. Телефонът им за връзка е 0700 122 99.

19
Снощи прочетох следната статия в интернет:  "Софийска вода" бе глобена с 63 000 лева  - http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1741518 .

Днес разбрах, че днешният ден е обявен за Ден на защитата на личните данни, така че няма как да не споделя тази статия.

Оказва се, че дамата, по чиято жалба е глобена Софийска вода, се явява заварен потребител на ВиК услуги, за който дружеството в рамките на процедурата пред Комисията за защита на личните данни, не успява да докаже, че би следвало да е обвързана от техните Общи условия. В общите си условия те дават твърде широко понятие за "потребител" и не успяват да докажат, че имат договорни отношения точно с въпросната дама, т.е. да я индивидуализират като клиент.

Още повече , което дава повод и за жалбата е, че Софийска вода ги предоставя на трето лице - фирма за събиране на вземания, което се явява обработване на тези лични данни, което обаче попада извън целите, за които са събрани, което е административно нарушение от страна на дружеството.

Като второ нарушение се сочи и това, че Софийска вода не информира клиентката за получателите, на които могат да бъдат разкрити личните й данните.

Не ми се иска да задълбавам повече в прочита на решението на Комисията, него можете да го откриете на адрес: http://www.cpdp.bg/index.php?p=element_view&aid=939 , който му е интересно.

Въпросът ми е друг, ама то е по-скоро реторичен. Дали и хиляди други абонати не са в същата позиция...

20
Според това, което излезе в медиите - сагата наистина е приключила. И което е по-важно - без промяна на цените за крайните потребители. Надали обикновените граждани ще разберем какво точно е стояло в основата на проблемите и каква е причината в края на краищата да се стигне до договорка, но поне на този етап не излязох прав, като писах по-горе, че месечните сметки ще се променят. Да видим докога обаче ще се запазят цените...

21
Топлоснабдяване / Re: Топлофикация
« -: Януари 18, 2013, 12:28:40 pm »
Вече цяла седмица в публичното пространство бушува по цял ден във всички възможни предавания темата за високите сметки за парно за декември.
Наистина за много потребители те са непосилни. Наскоро слушах изказване на представител на топлофикационно дружество ако не се лъжа, и се оказва, че най-чинно плащащите абонати са основно пенсионери и хора с ниски доходи. Какво значи това? Че най-бедните си плащат безропотно сметки, които не разбират, а тези, които не плащат са хора с по-високи доходи, които обаче се възползват от някакви настроения в обществото да се бойкотира топлофикация.

Моето мнение е че самите топлофикационни дружества не лъжат и не крадат потребителите. Проблемите са по-други. Като се почне от пилеенето на топлоенергията докато тя достигне до потребителя заради остарялата мрежа, като се мине през широко известната практика съседите да се лъжат помежду си, та  се стигне до самата методика за разпределение на топлинното счетоводство. Защо не се даде възможност на потребителите в една сграда, в една етажна собственост, сами да преценят на техните събрания как да се разпределя отоплението и процента за общите части, а трябва това да е определено в закона по един единствен начин за всички ?

Друг е въпросът, че има и обективни фактори - самото повишаване на цената на газа през годините, факта, че в България санираните сгради са все още твърде малко на брой, макар че има раздвижване в тази посока и т.н.

Ясно е че има много вода да изтече докато проблемите в сектора се решат, но и сякаш не се прави необходимото в тази посока от никого.

22
Това, че клиентите могат да се откажат от договорите си и че е потвърдено от КЗП е хубаво, но според мен не би трябвало да е новина.

Най-естественото нещо, когато имаме сключен някакъв договор е когато има някаква драстична промяна в параметрите на полученото в рамките на сделката, е да може да се откажем от този договор..

23
Всеки ден драмата на двете дружества придобива нови и нови аспекти:

http://www.avtora.com/news/2013/01/16/btv_bulsatkom_ni_dulji_poveche_pari_otkolkoto_nie_na_muzikautor

24
Здравейте,

на първо е редно да кажа, че след като имате неплатени задължения към Глобул, ако наистина тези задължения са реални, т.е. използвали сте техните мобилни услуги и не сте заплатили - би било по-редно да ги платите на този етап, защото в противен случай се добавят много такси и сумата набъбва с няколко пъти.

Що се отнася до цесията между Глобул и С.Г, груп - Законът за задълженията и договорите в чл. 99, ал. 3 посочва, че предишният кредитор (т..е. Глобул) е длъжен да съобщи на длъжника (на Вас)  прехвърлянето. Прехвърлянето има действие от момента, в който сте уведомени от Глобул според закона. Имайте предвид, че същият закон позволява на С.Г. груп да ви уведоми единствено от позицията на пълномощник на Глобул, като ви информира за това конкретно пълномощно. Не знам дали това е направено във вашия случай.

Ако исковата молба бъде депозирана в съда, което много често се прави, и не са малко осъдените от мобилни оператори, то вие ще можете да се защитите евентуално в посока именно на това уведомление за цесията. С.Г. груп следва да представят доказателства, че вие сте надлежно уведомен за прехвърлянето на задължението, а не че просто например ви е изпратено писмо, което не е ясно дали сте получили.

 Като цяло в съдебната практика има противоречиви съдебни решения в тази посока, затова моят съвет е както казах и по-горе - АКО наистина дължите въпросните суми, по-добре да ги платите на този етап.

Поздрави.

25
Здравейте,

Законът за защита на потребителите предвижда рекламациите на продукти да се предявяват пред търговеца или пред упълномощено от него лице. Във вашия случай, след като сте посетили магазина и от там са ви посъветвали да се обърнете към техника по-скоро би могло да бъде счетено, че става дума за упълномощено от търговеца лице (техника), тъй като именно от магазина са ви насочили към въпросния техник.

Що се отнася до регистрирането на рекламацията - според чл. 127 от Закона за защита на потребителите, търговецът е длъжен да поддържа регистър на предявените пред него и пред упълномощените от него лица рекламации, както и да вписва в този регистър подадените рекламации. В този смисъл не е редно Техномаркет да твърдят, че ВИЕ е трябвало да регистрирате рекламацията си след като това е тяхно законово задължение.

Съветвам ви да се свържете с асоциация "Активни потребители" на тел. 02/9890106 за допълнителна информация как да процедирате, ако продължавате да не получавате съдействие от търговеца.


26
Интернет и телевизия / Re: nekorekten internet dostavchik
« -: Януари 04, 2013, 12:20:53 pm »
Най-малкото, което може да направите, е да подадете оплакване към доставчика - най-добре с имейл, а не по телефона, за да бъде записано писмено. Повечето интернет доставчици имат практика при подадено искане от клиентите им да приспадат от таксата за следващия месец сумата за дните, в които потребителят е нямал интернет. Тоест ако приемем, че таксата ви е 30 лв. и една седмица сте нямали интернет, следващият месец таксата ви ще бъде по-малка със 7 лв. 

27
Според мен от цялата драма ще го отнесат пак потребителите.
Ще минат няколко дена сега и ще бъде обявено, че сателитният оператор все пак са е отстъпил в името на обществения интерес при по-високи цени на услугата от предишните, което дори и не веднага, за да не ескалира недоволството на клиентите, ще се отрази върху месечните такси...

28
Според тази точка 76, при неизпълнение от страна на потребителя на задължението му към оператора да плаща в срок всички суми, дължими от него в уговореното количество и на уговореното място, то “Глобул” има право едностранно да прекрати индивидуалния договор с него, ако има изискуеми задължения по други договори, сключени между потребителя и “Глобул”, те да бъдат платени.

Много правилен ход от страна на Комисията. Значи според общите им условия се оказва, че каквото и да прави мобилния оператор, потребителят в най-добрия случай може да прекрати договора с 1-месечно предизвестие, а за сметка на това Глобул си дават възможност да го прекратяват незабавно. Доста неравноправно наистина.

29
Банки / Re: SG Express bank
« -: Декември 17, 2012, 02:01:02 pm »
Да, Активни потребители има приемна във Варна. Адресът е ул. ”Ал. Малинов” 23, а телефонът за връзка е 052/612443

30
Плодове и зеленчуци / Re: Мандарини с боя
« -: Декември 04, 2012, 01:27:42 am »
Това, което казва fire_ май е най-лошото, че въпреки, че са изминали 4 години, откакто е създадена тази тема ситуацията не се е променила особено.

Аз мога да споделя за бананите, че в много случаи съм попадал на плодове, които изглеждат идеално отвън - жълти, без загнивания,  а отвътре в средата на плода са изгнили и неприятни на вкус.  Това наистина е проблем, защото човек не знае какво да очаква и практически няма как да разбере какво ще е състоянието на банана отвътре.

Страници: 1 [2] 3