Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - Alexander

Страници: 1 2 [3]
31
И да не се разсърдят, учуденият поглед на сервитьорите е гарантиран :)

32
Разни (Други) / Пазаруване в интернет
« -: Ноември 21, 2012, 09:47:26 pm »
Разглеждайки страницата на Комисията за защита на потребителите, попаднах на прессъобщение за състояла се пресконференция във връзка с онлайн пазаруването.

От Комисията са публикували линкове към 3 презентации, които дават много полезна информация по темата за опасностите при онлайн пазаруването и което е най-важно, а понякога пропускаме - че закупена от разстояние стока може да се върне от потребителя в определен срок без да се дава обяснение защо.

http://kzp.bg/index.php?mode=viewd&group_id=1&document_id=4913


33
Определено трябва да се прочете, най-малкото заради начина, по който е написано... в типичния компетентен и същевременно ироничен стил на автора :)

34
Фотоапарати / Относно жалба до КЗП
« -: Април 07, 2011, 12:01:07 pm »
Здравейте,

Подходили сте по най-адекватния начин, подавайки жалба към КЗП по повод рекламацията Ви.
КЗП имат практика във всички случаи преди изтичане на срока от 1 месец да се свързват с лицата, оставили данни за контакт, така че почти сигурно ще се свържат с Вас преди да изтекат двата месеца от оставянето на мобилния телефон в сервиза.
Друг въпрос е че самата тази клауза за непотърсен продукт до 2 месеца не трябва да Ви тревожи, защото Вие на практика сте търсили продукта, но имате отказ от тяхна страна да Ви бъде върнат, доколкото разбирам от написаното.

Поздрави.

35
Бяла техника / Рекламация на лаптоп
« -: Март 24, 2011, 11:55:20 am »
Здравейте,

Имате право да искате замяна от търговеца. Вие сте направили рекламация още в началото след покупката, доколкото става ясно. Търговецът е избрал възможността да направи поправка(вместо замяна), което е негово право. След това е последвала поредна поправка.

Според чл. 124 от Закон за защита на потребителите имате възможност да претендирате следните варианти:
1) възстановяване на заплатената сума
2)отбив в цената
3)извършване на ремонт
4)замяна на стоката с друга

Обяснете на търговеца това си право, а също така и факта, че явно ремонтите не дават необходимия резултат. Смятам, че ще получите съдействие.

Поздрави.

36
Комуникации / Въпрос за договор при МТел
« -: Март 23, 2011, 11:41:33 am »
Здравейте,

По принцип 7-дневния срок, за който се сещате, се отнася за т.нар. договори за продажба от разстояние. При тях, ако стоката не ви устройва или има някакъв проблем свързан с нея, може да я върнете в 7-дневен срок без да давате обяснения.

Във вашия случай конкретно - това, което евентуално може да ви бъде от полза, са разпоредбите в Закон за защита на потребителите, отнасящи се до неравноправни клаузи. Неравноправна клауза е всяка уговорка във вреда на потребителя,  която не отговаря на изискването за добросъвестност и води до значително неравновесие между правата и задълженията на търговеца или доставчика и потребителя. Може да направите справка в Закон за защита на потребителите в чл. 143 и следващите.
Такива неравноправни клаузи, ако докажете, че са такива, са нищожни.

Тъй като не цитирате кое точно Ви притеснява в договора няма как да Ви дадем конкретен отговор дали бихте могли да претендирате по тези членове на закона.

Поздрави.

37
Хляб / Хлябът Симид
« -: Март 22, 2011, 11:06:54 am »
Здравейте,

Хлябът, който купувате, трябва да отговаря на посочените характеристики в съдържанието и на обявения срок на годност. Ако имате съмнения, че това не е така, бихте могли да се обърнете към Агенцията по храните към Министерство на земеделието и храните с Ваш конкретен сигнал.

Поздрави.

38
Комуникации / МТЕЛ ИЗНУНДВАТ!!!!
« -: Март 15, 2011, 11:18:26 am »
Здравейте,

Във връзка със своеволията на мобилните оператори на 20 март се организира поредния протест срещу мобилните оператори пред Народния театър \"Иван Вазов\".

За повече информация - http://www.mtelbg.eu/.

39
Комуникации / МТЕЛ
« -: Март 15, 2011, 11:18:13 am »
Здравейте,

Във връзка със своеволията на мобилните оператори на 20 март се организира поредния протест срещу мобилните оператори пред Народния театър \"Иван Вазов\".

За повече информация - http://www.mtelbg.eu/.

40
Здравейте,

Стоките биха могли да имат два вида дефекти - явни и скрити. Явните дефекти могат да бъдат установени още при закупуване на стоката и за тази цел потребителят трябва да бъде особено внимателен при самата покупка. Скритите дефекти се проявяват по-късно, но са били налични по време на закупуване на стоката.

След като търговецът Ви отказва съдействие, опитайте се да му обясните, че така или иначе имате законова гаранция чрез Закон за защита на потребителите, според която имате възможност в рамките на 2 години при появил се дефект да направите рекламация на стоката пред търговеца. Още повече, че след като дефектът се е появил почти веднага има законова презумпция във ваша полза, че той е бил наличен и при самата покупка и търговецът е задължен да ви укаже съдействие.
Обяснете му, че при отказ за съдействие ще се обърнете към Комисия за защита на потребителите, които със сигурност ще ви окажат съдействие.

Накратко - дайте на търговеца да разбере, че сте наясно с правата си като потребител.

Поздрави.

41
Здравейте,

Това, което сте написали, би могло да бъде перфектно ръководство за всеки потребител в отношенията му с търговците :)

Поздрави.

42
Компютри / Проблем с лаптоп
« -: Март 07, 2011, 02:51:53 pm »
Здравейте,

По принцип освен търговската гаранция, която явно Ви е отказана, вие разполагате и с т.нар. законова гаранция, според която в рамките на 2 години от закупуването на стоката при поява на дефект, който е бил наличен още от началото, да направите рекламация ПРЕД търговеца.
Лошото във Вашия случай е че е изтекъл 6-месечния срок, при който се приема по презумпция, че дефектът е бил така или иначе наличен при самото закупуване, но се е проявил по-късно.
Трябва сами да докажете, че  сте експлоатирали правилно стоката и не сте причинител на повредата.

Съветвам Ви да се обърнете към търговеца с писмена жалба, в която да опишете проблема и досегашното развитие. Искайте задължително жалбата ви да бъде вписана в регистъра на рекламациите.

Освен това винаги можете да се обърнете към Комисия за защита на потребителите, ако и по този начин Ви бъде отказано съдействие.

Поздрави.

43
Здравейте,

Правилно е че сте подали жалба в КЗП, тъй като правата Ви като потребител категорично са нарушени. Според Закон за защита на потребителите в чл. 104, ал. 2 - Продавачът отговаря за всяка липса на съответствие на потребителската стока с договора за продажба, която съществува при доставянето на стоката и се прояви до две години след доставянето й, дори и да не е знаел за несъответствието.

Освен това, като имате предвид, че реално сте използвали машината в рамките на 2 месеца, спазвайки условията за експлоатация, имайте предвид и чл. 108. Всяко несъответствие на потребителската стока с договора за продажба, което се прояви до 6 месеца след доставянето на стоката, се смята, че е съществувало при доставянето й, освен ако се докаже, че липсата на съответствие се дължи на естеството на стоката или на характера на несъответствието.

За всичко това обаче е важно да се каже, че ако сте закупили кафе машината като юридическо лице, не попадате под защитата на Закон за защита на потребителите.

Поздрави.

44
Здравейте,

Имате сериозни основания да се обърнете към търговеца с рекламация. Според Закон за защита на потребителите имате т.нар законова гаранция, според която в рамките на 2 години може да направите рекламация на стоката, като в първите 6 месеца се смята, че евентуален дефект е бил наличен и при покупката.
Освен това Вие имате и търговска гаранция, която най-вероятно обхваща и допълнителни хипотези.

Занесете преносимия компютър при търговеца заедно с небходимите документи (касов бон, търговска гаранция и т.н.). При рекламацията ще имате възможност да изберете измежду няколко варианта - да ви бъде ремонтиран компютъра, да бъде заменен, да ви бъде възстановена сумата, която сте заплатили. Дали ще Ви дадат техен лаптоп временно вероятно е въпрос на политика на фирмата.

Считам, че търговецът ще Ви окаже необходимото съдействие.

Поздрави.

45
Комуникации / Глобул - On NET
« -: Март 07, 2011, 02:22:02 pm »
Здравейте,

Доколкото знам On NET minutes означава наличие на някакви допълнителни безплатни минути в рамките на същата мрежа. Поне така е при чуждестранни телекоми.
Най-вероятно в случая тази новопоявила се услуга е във Ваша полза, но все пак бих Ви посъветвал да се обърнете към сътрудник на оператора за допълнителна информация конкретно за тяхната услуга.

Поздрави.

Страници: 1 2 [3]