Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Теми - Ирина Марудина

Страници: 1 [2]
16
От колежка научих, че “Електроразпределение-Столично”АД ще извършва профилактика - повече информация можете да прочетете на сайта на компанията.
До колкото разбирам не става дума за извънредни ремонти, а за планирана профилактика :

“Електроразпределение-Столично”АД уведомява своите клиенти, че поради строително-ремонтни работи, реконструкция на електрозахранващи кабели, рехабилитация на електрически табла и подмяна на електромери са възможни смущения и/или прекъсване на електрозахранването на посочените по-долу адреси.


Обхваща периода 08.01.2007 г. – 12.01.2007 г. и включва прекъсване на тока от 8:00 или 9:00 до 16:30 или 17:00 часа.

Питам се : как е възможно да правят профилактика през зимата, при положение, че много хора се отопляват на ток?? За мен това не е чак толкова притеснително - аз съм на работа през това време. Но в нашата кооперация има ежедневно хора - млади майки с бебетата си. Как може да ги оставят без ток в едни типично суров месец като януари?! Поне се надявам времето да се задържи меко, макар че не съм наясно това достатъчно ли е за едно бебе.

И все пак се питам - трябва ли да опираме на гола надежда щом става дума за социално значима стока като електроенергията през зимата?!
Нямаме ли право като техни клиенти да изискаме профилактики да не се извършват през отоплителния сезон?

17
Други / След влизането в ЕС
« -: Януари 05, 2007, 11:53:53 am »
В този блог попаднах на следното :
Според репортерката на БТВ, касовата бележка вече има малък ъпгрейд. Освен, че на нея има кодът за България (BG), за да е ясно от коя страна в ЕС е закупена стоката, тя вече ще служи и като гаранционна карта. При това срокът е 2 години. И пак според репортерката, всяка стока закупена вече, при повреда може да бъде върната до 2 години, ако си пазим касовата бележка за нея.


Истина ли е това или става дума за познатия ни срок на рекламация? Човека, на който е блога, също предполага именно това - защото 2те години и преди влизането ни в ЕС присъстваха в законодателството.

18
Бяла техника / Проблеми с Техномаркет
« -: Декември 26, 2006, 08:33:20 pm »
В темата <a href=\"http://www.bnap.org/f/comments.php?DiscussionID=46\">\"Технополис лъжат клиентите си\"</a> разказах как Технополис не искат да признаят рекламация след 3тия ден. Е, не са само те!

В неделя, 24ти декември, бях в Техномаркет-Пловдив на Пазарджишко шосе, попаднах на интересна бележка на мястото, където консултантите ти тестват и демонстрират уреда. Не мога да я цитирам дословно, но имаше някои основни проблеми:
1) Според бележката имаш само 3 дни за рекламация
2) Нямаш право на рекламация за липси и дефекти ако не си огледал в магазина - това не го разбрах, т.е. ако съм огледала няма да има, а ако не съм огледала - нямам право да направя рекламация ли, какво ли?!
3) Ремонт се извършва в оторизиран сервиз, като за доставка на резервна част при нужда се налагат минимум 30 дни - тук отиде новия член според който ако се забавят с ремонта над 30 дни имаш право да развалиш сделката или да поискаш отбив в цената като компенсация.

За капак на друга бележка пишеше, че за всякакви нередности трябва да се обръщаш към оторизирания сервиз - явно те като търговец смятат, че не ти дължат нищо след като са ти дали \"правото\" да си купиш тяхна стока и няма какво да ги закачаш повече!

Попитах един техен консултант - нямало такова нещо за повече от 3 дни в закона. Обясних му, че вече сме връщали микровълнова в Технполис-София седмица след покупката - с намеса на КЗП. Според него КЗП нищо нямало да им направи и си тръгна.

19
Бяла техника / Проблеми с Технополис
« -: Ноември 21, 2006, 10:49:23 am »
Моя колежка си купи микровълнова печка на 6ти този месец (понеделник). В сряда вечерта пробва грила на печката - оказва се, че той не само не работи, а и пуши заплашително и мирише на изгоряла пластмаса. На следващия ден - четвъртък, 9ти, се обади в Технополис. От там й обясниха, че три дена от покупката са минали и няма право на рекламация - да се обърне към, сервиза за гаранционна поддръжка. За късмет бях чела новия закон, чух разговора и й дадох съвета да прегледа някои членове. Както и да се обади в КТЗП - от там й обясниха каквото и аз й казах : има 2 години да предяви рекламация за дефект, като търговецът е длъжен да я приеме, да я запише в книгата за рекламации, а не да я праща към сервиза.

Тя се обади отново в Технополис - от там отново се опряха на отменения член за трите дена след покупката. Но този път тя бе категорична с цитати на закона и думи от Комисията - което явно ги сепна и те я приеха (след трето обаждане, което се наложи от тяхното искане да се консултират с управитея). Не съм присъствала там (слушах само разговорите по телефона), но се оказало, че няколко печки са правели същото - грилът е пушел вместо да пече. От там се извинили, намерили такава, която работи, и й обяснили, че те до сега не знаели за този нов закон.

След седмица се оказа, че и тази печка имала дефект. Тя отново отишла в Технополис, където отново й обяснили, че няма такъв закон. След настояване й сменили печката с друга марка срещу доплащане, с което нейната одиеся с Технополис приключи.

Но :
1) Явно имат дефектна партида, която не е ясно дали са изтеглили от магазина си - според колежката са казали, че ще пратят една микровълнова за анализ в сервиза. По последни данни печките още били там, и то на промоция - явно се опитват по-бързо да се отърват от тях.

2) Продължават да лъжат клиентите, че нямат право на рекламация след третия ден от покупката.

Мисля, че има нужда някой да се намеси тук и да защити масовия потребител. Какво можем да направим?

Страници: 1 [2]