Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - Ирина Марудина

Страници: 1 2 [3] 4 5 ... 22
31
Някак го намирам за нормално да ми гарантират две години работа при правене на едно сутрешно кафе за двама, но да не дадат две години ако се правят по 100 кафета на ден! До колкото знам при всеки уред е така.

32
Сигурен ли си, че името е ТехнополЮс?

33
Това зависи от нас! По закон те са задължени да слагат етикети на всички стоки и на етикетите да пише основната информация за производител, вносител, цена, съдържание, срок на годност.

Честно казано като се замисля, не помня преди колко години за последно съм купила нещо в торбичка без етикет - това е съмнително и просто го отбягвам. Дори не мисля, че съм виждала скоро такава практика!

34
Пише го в ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ /ЗЗП/ (давам връзка към сайта на КЗП).

Чл. 105. (1) Продавачът е длъжен да предаде на потребителя стока, която съответства на договора за продажба.
(2) Продавачът отговаря за всяка липса на съответствие на потребителската стока с договора за продажба, която съществува при доставянето на стоката и се прояви до две години след доставянето й, дори и да не е знаел за несъответствието.


Несъответствие може да значи и стоката да спре да изпълнява предназначението си - т.е. да се повреди. Съответно имате право на рекламация, като отидете при търговеца, поискате вписване в задължителния му по закон регистър на рекламации. От този момент почва да тече един календарен месец. Ако в този срок не подменят стоката с нова или не ви я върнат ремонтирана, имате право да поискате да ви направят отстъпка от цената или да развалите договора (т.е. да си искате всичките пари обратно и да им оставите стоката).

35
Други / БЕЗОБРАЗИЯ
« -: Август 22, 2008, 01:27:20 pm »
Обадете се на данъчните.

36
Не мисля, че има такава клауза. Това с трите дена беше от стария закон (преди юли \'06).

37
Лекарства / Аптека Елди Балчик
« -: Август 20, 2008, 06:57:13 pm »
Листовките трябва да се четат. Но не трябва ли да се четат СЛЕД закупуване на лекарството? Аз примерно не бих искала (а и не бих приела) да ми продават лекарство в разпечатана опаковка.

38
Напълно в рамките на закона е да откажат връщане на парите. При първоначална рекламация имате право единствено на ремонт или замяна с нова стока (по договорка с търговеца). Ако обаче се окаже, че не могат да го заменят или ремонтират, или не го направят в срока от 30 дни, тогава вече имате право на отстъпка от цената или разваляне на сделката (т.е. връщане на парите).

39
Не съм специалист, но не виждам с какво е виновен CableTel, че няма покритие в дадения район. Не вярвам и в договора ви да има задължение на CableTel да позволява изобщо преместване. В крайна сметка услугата се предоставя на даден адрес, нали така? Така че те си изпълняват задълженията, а вие искате да прекратите договора. За мен е напълно нормално да има неустойка.

41
Според Закона за защита на потребителите, стоката се продава на търговеца, от който си я закупил - все пак като клиент имаш договор за тази стока именно с него. Отговорност на търговеца е вече да организира ремонта й. При това имате право да искате и да не се ремонтира, а направо да бъде заменена с нова.

42
Автобусите София-Пловдив тръгват (на кръгъл или на половинка час) от Централна автогара и нямат друга спирка в София.

43
Други / гаранцинна карта
« -: Юли 21, 2008, 02:00:25 pm »
Точно така! Гаранционната карта има смисъл само ако дава повече от законовоустановената двугодишна гаранция. Иначе отивате при търговеца с касова бележка за рекламация, искате вписване в задължителния за тях Регистър на рекламации и започва да тече месец, в който трябва да имате работеща стока (замяна, ремонт) или отстъпка от цената, или връщане на парите.

44
steppenwolf,
никой не те задължава да им бъдеш клиент. Тези карти са и една от причините да не пазарувам там!

45
Дано е единичен случай наистина! :)

Страници: 1 2 [3] 4 5 ... 22