Покажи участието

От тук може да видиш всички публикации на този потребител.


Публикации - B.Trueger

Страници: 1 [2] 3 4 5
16
Днес купих от магазин \"Хранъ комерс супер стор\" пликче с \"Фрийзед Айр Ун Депрешър\" (оригиналното наименование е: \"freezed air under pressure\" - мисля, че са замразени яица). Пликчето беще доста издуто и вътре имаще нещо като бяло-кафеникав скреж, на цена 4.88 лв. В къщи след размрзяване се получи ок. 30 гр. кафеникава вода (дали става за мезе към ракията). Взмотен съ ДЪЛБОКО !!!.

17
Други / Морален тормоз от Общината - ще ги съдя !
« -: Септември 26, 2009, 10:57:24 pm »
Във жилижните блокове има разлепено някакво известие, изглеждащо доста официално и с претенциите да е
от \"Общината\". Там пише, че във връзка с новия закон за етажната собственост, живущите в съответния
вход на блока СА ДЛЪЖНИ (!??) да учредят дръжество с незнам какъв си управителен и контролен съвет и
други там \"дрън - дрън\".

Аз съм свободен гражданин и по конституция имам право (А НЕ ЗАДЪЛЖЕНИЕ) да се сдружавам. Забравих да
кажа, че въпросното бюрократично творение е доста сериозно и заплашително, завършва със заплаха за
някакви там глоби (а може би и затвор или направо ЕКЗЕКУЦИЯ) за тези, които не искат зорлем да се
сдружават.

Плиткоумниците общинари, които забравят че са на обществената хранилка, вместо да се погрижат за реда и
спокойствието на хората са се захванали да ДУПЕДАВСТВАТ на концерните ВиК, ЕОН, Парно (лайнари
най-големи) и др., за да могат тези да отправят искове направо към целия вход, а не към неизправните
граждани поотделно. (Ами аз имам магазин за рибки и кучешка храна, не мога ли да ги продаван направо на
цели жилищни блокове, вместо на всеки гражданин поотделно, някак по-лесно ще ми е ?)

18
Банки / измама с кредит
« -: Август 24, 2009, 05:53:53 pm »
Подкрепям Ви и Ви съчувствам. Но ако ще се съдите в България, щв имате нужда не просто от \"късмет\", а от много КЪСМЕТ КЪСМЕТ КЪСМЕТ.
ПОжелавам Ви успех и много КЪСМЕТ.

19
Този \"работник\" явно е неуморим. Същата дописка (абсолютно непроменена) я срещам по форумите вече 3 - 4 години. Ако наистина се е задържал там 1 - 2 мес. и след това са го изритали, как се сеща все още за старото си работно място - няма ли си нова работа и дертове ?

20
Бяла техника / Бойлери Atlantic
« -: Юни 12, 2009, 05:27:37 pm »
Уважаема \"Сетх\",
оставяте се \"продавач-консултантите\" да Ви убедят в разни чудновати неща (\"ще харчи по-малко\"), а за други неща спорите до побъркване и то без да е ясно за какво точно се спори.

Един бойлер не може да харчи по-малко за затопляне на 1 кг. вода - не става. Единственото което може, е да има по-добра изолация и да задържа по-дълго топлината - напр. да изстива за 24 часа с 12 грд., вместо с 15 грд., но при масовото използване напоследък на топлоизолационни материали (пенополиуретани и др.) стана възможно изолацията вече да е по-тънка (следователно самият бойлер също), без загуба на изолиращи свойства или дори по-добри от преди. Мога да обясня още много неща, но не знам дали има интерес. За новия бойлер - честито, и да го ползвате дълго време със здраве !

21
Това с бойлера е като женитбата - взимаш което си харесаш и се молиш да не се окаже набутвация. Не ми е известно Елдоминвест да са си \"намалявали\" гаранцията. От техните бойлери също се случват добри (понякога), но не взимай такъв с електронно управление, за да не си скубеш косите от яд. Чисто технически, бойлер от неръждавейка е най-доброто, на практика е вечен.

22
Водоснабдяване / Къде се губи водата?
« -: Април 29, 2009, 09:34:04 am »
Драга Дори,

Първо разберете дали общият брояч е изправен и не превърта ускорно. Понякога може да се провери, ако източите 1/2 тон вода на собствения си брояч и паралелно засечете общия. Това да е по време, когато другите апартаменти не консумират, напр. 3 - 4 часа сутринта.

Ако е в изправност, разберете къде е консумацията. Проверете изтичането равномерно непрекъснато ли е, или на моменти. Ако е равномерно, може да е спукана тръба и да изтича в земята. Ако е на моменти, разберете кой апартамент или външен консуматор (напр. съсед от друга къща) краде. Научете ежемесечните такси за ВиК на всички семейства и ги съпоставете с броя на обитателите.

Знам, че тези съвети ще Ви смаят, но въпросът е от техническо естество, трудно е да се даде съвет без да се огледа конкретната обстановка. Направете необходимите проверки, полезно е при това да се консултирате със специалист (майсторите който изграждат ВиК по строежите, бивш или настоящ служител на ВиК или др. подобни).

успех

23
Други / ЧЕЗ ни обира!!!
« -: Април 23, 2009, 02:14:08 pm »
Формално погледнато, пред ЕРП сте задължени само Вие ! Ваше се оказва задължението да установите дали и кой се е закачил. Инвестирайте в тази задача труд и нерви - струва си. Ако трябва, се консултирайте с някого, който разбира, подходящи за случая са бивши или настоящи служители на Енергото или др.

Първо разберете, дали въобще някой се е закачил. Спират се всички консуматори в къщата и се поглежда електромера дали върти. Още по-сигурно е да се свалят всички предпазители и/или главния предпазител, тъй като обикновено хората не спират ВСИЧКИ консуматори - забравят тук-таме някой фризер, хладилник, бойлер или др. Възможно е кражбата да е СЛЕД предпазителите, тогава с изключването на главния предпазител ще изключите и крадеца. За да намерите утечката, трябва да започнете да включвате предпазителите един по един. Когато се появи необяснима консумация - там е.

Ако има консумация при свален главен предпазител, разберете кой и откъде дърпа ток. Огледайте проводите, изключете за проба захранването при самия електромер, по възможност нощем и наблюдавайте прозорците на съседите, може пък да загасне някъде. Ползвайте амперклещи или специализирани уреди, за да установите, до къде по трасето има консумация и след кое място вече няма.

24
Просто спри да пишеш с надебелен шрифт - неприятно е !

25
Рекетът от страна на монополиста не може да се премахне - именно затова е станал монополист.

Газовете през зимата се свиват, през лятото се разширяват - затова са газове. Газът през зимата се свива с ок. 5 % и газомерът отчита по-малко количество, но със същата калоричност. През лятото процесът е обратен. Въпросът е, кога обемът се счита за нормален. По дефиниция \"нормален кубичен метър\" се дефинира при температура 273 К (т.е. 0 грд.С) и ако поради това съображение обемът през зимата се приеме за 100 %, би трябвало обемът през лятото да се разшири и газомерът да отброи примерно 105 % обем, но със същата калоричност. Т.е. зимните сметки би трябвало да са нормирани, а летните - намалени с ок. 5 %.

\"A normal cubic meter (Nm3) is the metric expression of gas volume at standard conditions and it is usually defined as being measured at 0 °C and 1 atmosphere of pressure.\"

(Тази дописка е без претенции за многознайство и изчерпателност - само общо техническо разсъждение.)

26
Не грешите - всичко, за което не можете да докажете, че е купено от друго място, се поставя в касетка или се декларира. Всеки от нас е виждал такова указание:\"СТОКИ, ВНЕСЕНИ ОТВЪН И НЕДЕКЛАРИРАНИ, СЕ ЗАПЛАЩАТ (В ТРОЕН РАЗМЕР)\". Ясно е защо е това - ние сме си крадлив народ. А ако искаме магазинаджиите да ни уважават, нека и ние уважаваме техните правила.

27
Други / лична карта
« -: Януари 16, 2009, 10:26:51 am »
МВР-то са (би трябвало) хора дисциплинирани. Когато се налага глоба обикновено се пише на основание на Чл. (едикойси), Ал. (едикояси) от Закона за ....  На Вас ви остава само да отворите закона и да прочетете основанието.
След това се обадете пак тука - за да знаем и ние.

(Всъщност предполагам, че става дума за задължението на гражданите да съхраняват грижливо личната карта, да я пазят от повреда, загубване, открадване и др.)

28
Много е трудна вашата.

Отнасянето на въпроса до Комисията на Потребителите няма да доведе до нищо, защото Вие ще твърдите, че има такива и такива повреди, а от сервиза ще твърдят, че няма такива и накрая нищо не може да се докаже.

Като начало накарайте някой мъж да се заеме с въпроса - Ваш баща, брат, съпруг или др., за да може да коментира проблемите със сервиза на технически език и да спори с тях. Може да опитате и да споменете веднъж - дваж \"Проверка от НАП\" пред някой началник от сервиза, може пък да се стегнат малко.

29
Не може да се връща всяка стока, само защото преди покупката ни е харесвала, а след това не ни харесва. Не сме малки деца.

Не съм специалист, но според мен договор се \"връща\", като се отиде в офис на оператора и се заяви прекратяване на договора - както правят всички хора.

30
Козметика / Плащане с лична карта
« -: Януари 06, 2009, 06:14:14 pm »
Знам, че не е толкова опасно, ако си покажеш снимката от картата на някой приятел или ако някоя продавачка ти я поиска, за идентификация и по-голяма сигурност. Просто се опитвам да възбудя дискусия по темата - Има ли смисъл от Закона за запазване на личните данни и ценен ли е той за обществото в този му вид, заедно с цялата администрация и бюрокрация по лицензирането. А иначе не се съмнявам, че въпросните чиновници съвестно си получават заплатите всеки месец - така и трябва, иначе излишъкът току виж станал още по-голям.

Страници: 1 [2] 3 4 5