Асоциациите за защита на потребителите би трябвало да се субсидират от държавата, зя дя извършват ефективна дейност в защита на потребителите. Нашата държава за съжаление не е дала нито лев за такава дейност последните 4 години. Друго място откъдето могат да се финансират тези асоциации са членския внос. За съжаление българският потребител не счита, че трябва да плаща членски внос примерно от 10-15 лева годишно в такава асоциация. Още по-лошо е, че той не познава правата си на потребител и не е научен да се информира предварително за тях. Но когато правата му са нарушени звъни на пожар както и където се сети и очаква някой да си остави цялата работа и ако може без пари да му защити правата. Затова потребителските асоциации в повечето случаи кандидатстват и се издържат от европейски проекти. За съжаление Европа счита, че интересът на потребителя е материален и той сам трябва да си организира защитата му. Европейският съюз, когато финансира проекти точно е определил за какво могат да се разходват отпуснатите от него пари и иска отчет до стотинка. Така, че отново няма пари за защита на потребителите на местно ниво за чисто български проблеми. Съжалявам, но това е истината.