Автор Тема: Колко пъти може да се отстранява един и същи дефект?  (Прочетена 22117 пъти)

Pl5

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Здравейте,
Преди две години закупих монитор от Технополис, който след няколко месеца даде дефект - започна да почервенява екрана и да премигва. Съответно го занесох на оторизирания сервиз на търговеца и беше отремонтиран. Техникаът ме успокои, че имало лоша връзка, и вече няма да има проблем.
Сега, две години по-късно, монитора за трети път влезе в същия сервиз и съответно ми отговориха, че е отремонтиран.
Искам да попитам имам ли право да искам някакво обезщетение, защото вече ми омръзна да го нося за едно и също?

xa3apm

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Здравейте,
аз също бих се радвал на компетентна информация относно този въпрос. Аз имам същия проблем, като лаптоп-а ми в момента е в сервиз за четвърти път в сервиз, като проблема е един и същ, при всички четири посещения в сервиза. Въпроса е:
Имам ли право да поискам замяна?

kaufer

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 161
    • Профил
По време на законовата двегодишна гаранция търговецът е длъжен в рамките на едномесъчен срок да отстрани несъответствието на стоката съгласно договоро за продажба. Дните в които стоката е на ремонт се прибавят към законовата гаранция, с което тя се удължава.  Затова времето на ремонтите  трябва коректно да се отбелязва в гаранционната карта.За съжаление броят на ремонтите не е изрично уреден в закона.

Pl5

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
За едномесечния срок е ясно, но въпроса е колко пъти в рамките на гаранционния срок може да се ремонтира един и същи дефект? Този монитор ще ми излезе златен. А какво става като изтече гаранцията? Тогава и пари ли ще ми искат за това, че стоката им е некачествена?
Моля ако някой е по-запознат да отговори.

kaufer

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 161
    • Профил
След като броя на ремонтите не е уреден в закона. N- пъти,като времето на ремонта се прибавя към 2-те години. В този период не дължите разходи, за материали, експедиране или труда свързани с ремонта и.

kurnela

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Здравейте,
декември си взех телефон на изплащане от Германос. Преди повече от месец спря да се зарежда веднага го занесох, защото е в гаранция, да го видят. След около 3 седмици ме повикаха, бил готов. Още в магазина остановихме, че не зарейда, но ми казаха вземете го да го пробвате с зарядното на телефона. След 30 минути бях пак при тях и им го връщах защото и моето зарядно не работи. След още 1 седмица на ремонт ми го върнаха. Разбира се този път го пробвахме с оригиналното зарядно в магазина. Работи!Ура! Взех си го. Сложих го да се зарежда тъй като нямаше заряд. Зарежда се 10-15 минути и даде звуков сигнал че спира. Сега за 3-ти път е при тях.Аз си платих вноската за месеца нищо ,че повече от месец не го ползвам. Какво правим в тоя случай?Аз декември ще съм го изплатила, но дали ще е в мен?

polikop

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Здравейте,
преди три години купих телефон от Германос.Първата година бешебезотказен,но слдтова започна ходенето по мъките.Проблема се изразяваше в това, че когато снимаш снимката  е цялата на черти апри снимане на клип няма звук(пренесох се във времето на Чарли Чаплин). След като СЕДЕМ пъти го носих в сервиза и пуснах жалба на която не получих отговор,отидох в представителството им в Бизнес парк Младост. Там ме посрещна служител който се занимава с жалбите и ми се усмихваше през цялото време, но накрая като им казах, че \"ако не го поправят ще взема засилка и ще се спра в стклената сграда преди летището където е Нова Телевизия\". В този момент всички усмивки замръзнаха, служителката по жалбите обеща лично да следи ремонта и тестовете на телефона. След една седмица същата ми се обади, че телефона е готов от тогава няма проблеми. Може да е малко грубо, но с някои фирми трябва тъка да се работи. Пожелавам ти успех в борбата с Германос.

krasimir ivanov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
zakupih komputar ot tehnopolis predi blizo godina i polovina - oshte e v garanciq. za tozi period e nosen v otoriziran serviz 7 puti. pokazva defekti , koito se povtarqt prez 1 ili prez 2 remonta moga li da vurna komputara i kakuv e nachina h?

plamen vasilev

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Здравейте ! Имам същия проблем като robin55. Преди 1 месец си закупих компютър. Днес го взех от ремонт , а утре пак ще го нося на ремонт. компютъра е гаранционен. Утре ще поискам номер от регистър за рекламации , след което ако имам още проблеми ще се наложи да се обърна към контролен орган , който евентуално може да ми върне многобройните пръснати пари ( нервите си остават за моя сметка :])

kaufer

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 161
    • Профил
Позовете се на  чл. 108 от ЗЗП
Всяко несъответствие на потребителската стока с договора за продажба, което се прояви до 6 месеца след доставянето на стоката, се смята, че е съществувало при доставянето й, освен ако се докаже, че липсата на съответствие се дължи на естеството на стоката или на характера на несъответствието.
В регистъра за рекламации задължително впишете, че претенцията Ви е замяна на стоката с нова или възтановяване на заплатената сума .

Валери Радославов

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Здравейте и аз имам подобен проблем,
преди година и половина закупих телевизор, на който след 7-8 м. се появи \"опушване” между предното стъкло и матрицата, прониквайки през намиращото се там уплътнение.  В рамките на 9 месеца три пъти го взимаха и отремонтираха - по техните думи \"почистване от вътре и смяна на уплътнението\".
На четвъртия път заявих, че явно проблема не може да бъде оправен и искам уредът да ми бъде заменен или да ми се възстановят парите. От сервиза ми отговориха, че тове няма да стане, защото телевизора нямал \"технически проблем\". И набързо направиха Констативен протокол,  в който ТЕ констатират - цитирам \"уредът се ползва в силно запрашена среда и за това навлиза прах\".  Тази констатация от сервиза е направена без посещение на мястото на ползване, а само съдейки по наличието на прах вътре в телевизора. Обърнах се към магазина, от който съм го закупил с молба за съдействие. В искането си приложих и опровержение на Констативният протокол обяснявайки, че уредът се ползва в домашна среда, която сервиза не си е направил труда да посети. Както и, че имам други уреди, при които този проблем не се появява.
В полученият отговор от магазина се казва, че имало констативен протокол, който установил наличие на прах в уреда и не е констатирал нарушаване на уплътнението.  И съгласно ЗЗП няма ограничения в броя ремонти, който да налагат смяна на уреда. Въз основа на това те отказват неговата подмяна.
Какво мога да направя в този случай?
И не следва ли след като три пъти вече безуспешно е правен опит да бъде отстранен дефекта да се счита, че уредът не може да бъде отремонтиран?
« Последна редакция: Юли 13, 2011, 04:48:01 pm от klientat »