Автор Тема: Интернета на Vivacom или как да прецакаш абонатите си!  (Прочетена 13162 пъти)

elix

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Днес за пореден път се възмутих от наглостта на фирми като Виваком. Техен клиент съм и използвам интернет услугите им вече втора година. Както и други подобни услуги в България и тази се предплаща, т.е. плащаш, за да използваш услугата през предстоящия месец. Таксата ми е 25 лв на месец, но днес, когато отидох да платя се оказа, че изведнъж дължа на Виваком 42.50лв. На въпроса защо???, служителката ми отговори, че от месец април тази година са променени датите на засичане и вече не се отчита от първо до тридесето число , а от 22 до 22. Това обяснение по никакъв начин не ме удовлетвори, защото при положение, че плащам фиксирана такса всеки месец, това че фирмата променя датите ме засяга дотолкова, доколкото трябва да я заплащам в по ранен срок и нищо повече. Според тях обаче това означава да ми издадат фактура незнайно за какво.На 30.03.2010 платих такса за месец април(но само до 22, заради новото засичане). На 30.04.2010 съм платила 25 лв за месец май, а днес ми обясниха, че им дължа тези 17.50 лв именно за май, поради новото засичане, което обаче по елементарната логика, по която може да разсъди всеки човек означава, че заради ощетяването ми с 8 дни от месец април, трябва да платя 17.50 лв. Явно в нашата мила родина, трябва да си плащаш и за въздуха, който дишаш, нищо , че те трови!!!

marrinov

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
И на мен ми предстои плащане, но ти ме разколеба. Сега е добре да си видя договора. Чудя се какво можем да направим в този случай на изнудване, Може ли някой да подскаже?

rittbul

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
На 17.05.10 г. разбираме, че ще ни изключат телефона поради неплатена фактура. След справка в центъра на Виваком разбрахме, че има нов период на отчитане, изместен с около 1 седмица и затова имаме още 1 фактура за този междинен период. Не сме уведомени, че ще имам ново отчитане, нито сме получили тази междинна фактура. След наша молба и обяснение по телефон /с кол център на Виваком/ имаме фактурата по електронна поща и на 25.05.2010 г. я плащаме по банков път. Междувременно телефонът ни е спрян. Изпращаме банковото извлечение на акаунт мениджъра ни от Виваком , който обещава да го препрати на неговите колеги. На 26.05.2010 все още нямаме телефон.Акаунт мениджъра не си вдига телефона. В кол центъра на Виваком ни обясняват как трябва да им изпратим по факс платежното нареждане. След наша молба да ни предоставят друг начин за да им изпратим нареждането отново ни казват, че само по факс може. Обяснихме, че нямаме факс поради факта, че ни е спрян телефона отново със същата молба за алтернативен начин. Отговорът бе – отидете на място където има факс. Поискахме да ни свържат с някой, който има възможност да ни помогне – и това ни бе отказано. Казано ни беше, че няма възможност да се оплачем по телефона, че начините са по факс или формата в интернет от сайта на Виваком.
Пуснахме жалба до всяка институция, за която се сетихме. Жалбата ни е, че Виваком не са ни уведомили за промяната в отчетния си период и че ще имаме 2 фактури за един месец и липсата на какъвто и да е начин да се оплачем или да се свържем,с някой който може да ни помогне в такава ситуация.

elix

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Когато задавах същия този въпрос - защо не сме уведомени за новите отчетни дати - отговорът беше: \"Ама ние сме пуснали брошурка!?\" А когато трябва да ме агитират за всевъзможни глупости ми звънят по 10 пъти по телефона; нямам думи просто! Не че другите оператори са цвете за мирисане, но ако имате избор и начин, не си създавайте излишни главоболия с Виваком.

fanchul

  • Новак
  • *
  • Публикации: 42
    • Профил
Май с всички оператори е така.... всеки те информира за неща, които не те засягат, но когато трябва да платиш нещо в повече, всичко минава без да разбереш.

gsz73

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
    • Профил
При положение,че ми е издаден сертификат за преносимост към друг оператор още на 04.06.2010 г. БТК не желаят да преустановят услугата /имам сигнал от тях все още/.Съответно аз не мога да ползвам телефона на другия оператор при положение че вече съм предплатил за услугата.На многократните ми обаждания до телефон 123 ми отговарят различни служители като в продължение на месец ме уверяватче жалбата ми е заведена,знаят за проблема/записаха си и мобилния ми номер и след това не благоволиха да ми се обадят/.След като формално съм преустановил взаимоотношенията си с БТК не би трябвало да чувам от тях телефонен сигнал и да получавам допълнителни сметки. Но уви...Моля за съвет.До каква инстанция е необходимо да се обърна за да преустановя отношенията си с тях /КРС,граждански съд или друга институция/.Имам позната, която от 6 месеца е подала молба да и спрат телефона /не да го пренесат/ но все още не успява да се откъсне от тях. Получава уверения че проблема ще се разреши, но така си и остава.Какъв е реда, след като от многократните ми жалби и разхождания до офиса им явно няма ефект.Търся съмишленици за евентуално завеждане на групов иск за пропуснати ползи.
На вниманието на всички телевизии и компетентни органи до кога ще продължават своеволията на БТК. Нима не сме правова европейска държава. До кога монополистите няма да разрешават да се отказваме от тях?
Моля за помощ и компетентен съвет!

kalista83

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
VIVACOM
« Отговор #6 -: Септември 06, 2010, 12:44:44 pm »
Здравейте.Направо съм възмутена от ВИВАКОМ.Техен абонат съм откакто са на пазара,досега съм нямала проблеми с тях за нищо,но напоследък започнаха с к*рвенските номера.
На план Уникол М съм ,с 75 безплатни минути към Глобул и Мтел,300 към Виваком и 375 към фиксирани стационарни телефони.На 31 в 00:00 часа ми се зануляват,а фактурата ми се \"води\" че излиза до 5 дена.Миналия месец (август) на 31-ви следобед си проверявам сметката и имам 14.26 лв. ,на 1-ви говоря си аз спокойно,защото знам че вече имам пълния пакет безплатни мин.Нещо ме накара да си проверя сметката след разговора и установявам че имам сметка 18 лв и някакви стотинки (??!).Звъня на оператор,и момчето отсреща ми обеснява,видите ли,няма страшно,това е защото още нямате излязла фактура и нашата система така ги отчита,иначе във фактурата за август месец ще имате 14.26лв а не 18.Питам го сигурен ли е,отговора беше да.Днес сме 6-ти,а аз още нямам фактура излязла.Вчера си проверявам отново сметката и установявам ,че за август имам 42 лв и еди си колко стотинки (??!?).Звъня аз отново и питам откъде при условие,че таксата ми е 20 лв.,имам 14.26 изговорено ще плащам сметка от 42 лв?Отсреща ми заявяват,че потреблението ми за август е 18 лв.и някакви стотинки,плюс ДДС-то,т.е. - техния колега въобще не ми е дал точна информация за сметката и това че ме е уверил че не са 18 а 14 лв. въобще не е вярно.На въпроса ми откъде идва тази разлика от 4 лв ,ми отговориха, че поради актуализация в системата им от 25-ти до 31-ви е възможно да не съм получила правилна информация за сметката си (???) .При което аз отново обеснявам,че съм проверила сметката си и по време и след тяхната\"актуализация\".Най-вероятно не съм получила правилното потребление заради актуализацията.Мен това какво ме вълнува обаче? Грешката и вината си е в тях, а не в мен.И какви са тези \"актуализации\"? По  ден два а съм имала случаи и по 3 дни да не мога си проверя сметката и оставащите безплатни минути.Кой знае какво става по това време?..И операторката ми заявява най-нагло - ами вие имате взет лаптоп на изплащане от нас ,това ви се отразява в месечната фактура,при което аз и казвам че това няма нищо общо в момента,защото говорим за фактура за август месец,а изплащането на лаптопа започва от октомври,понеже няма първоначална вноска.Нищо не можа да ми каже.Иначе всеки месец като си плащам сметката ми се казва лоялен клиент сте,имате право да ползвате преференции при преподписване.И така ли се отнасяте с лоялните си клиенти,г-да от Виваком?
Отделно от това на 15-ти август ходих да закривам стационарен телефон,и ми беше казано че това става с един месец предизвестие,т.е. ще го спрат окончателно на 15-ти септември.На въпроса ми дължа ли такса за това време ми казаха - да.Наясно съм че щом през този период телефонния пост се води активен трябва да се плати и мес.такса, но не виждам защо трябва да плащам за нещо ,за което съм си подала молба за закриване и което не ползвам ,защото никой вкъщи не говори от него,всички сме с мобилни тел.Това е е дно последно \"одиране на кожи\" от Виваком,за \"Благодарим ви че закрихте наш тел.пост,ще си платите една последна такса,нищо че вече сте подали молба за прекратяване на договора си с нас\".Нямам думи просто... Още колко случаи и то фрапиращи знам от мои приятели които са си изпатили от Виваком..
Уважаеми господа ,вие просто плачете за съд.Имате късмет че българина е беден и не е научен да си търси правата,само това ви спасява,но не е ясно докога,защото на всички взе да ни писва от вашите номера.

jertva

  • Новак
  • *
  • Публикации: 10
    • Профил
VIVACOM
« Отговор #7 -: Септември 28, 2010, 10:09:16 am »
здравейте и от мен....аз не само се чувствам жертва,но съм и шокирана от новата ми сметка към пакет трио от виваком тя е на стоиност 787.84 (при спрени услуги за месец!)пуснаха ми поста три дни преди издаване на новата фактура!не ми дават никакъв отговор!нито разпечатка!това е поредното доказателство че са пълни измамници!искам да заведем обществен иск,дайте да сформираме място където да се съберем и да действаме!дали да отворим страница във фейсбук или ми пишете на имейл-nel.nei@abv.bg.ако се вдигнем всички ще успеем.четейки от два месеца по форуми разбрах че сме много.до скоро!

Милена Бахчаванова

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
VIVACOM
« Отговор #8 -: Октомври 04, 2010, 02:08:59 pm »
Публикувам писмото, което съм изпратила до комисията за защита на потребителите

ИНФОРМАЦИЯ, ПОЛУЧЕНА ОТ БТК, ОТНОСНО ПОВРЕДАТА

На 20.09.2010г. около 9.00 часа сутринта беше прекъснат сигнала, както на домашния ни телефон, така и на Интернет.
В рамките на около 2 чáса подадохме информация за липсата на какъвто и да е сигнал. Сигналът беше подаден в магазина на Виваком в гр. Костенец, както и на тел. 123.
Бяхме уверени, че ще бъдат предприети мерки за отстраняване на повредата в най-кратки срокове.
Но към настоящия момент нищо такова не се е случило.
В сряда техниците са пристигнали на адреса, установили че повредата е в кутията, която се намира върху стената на съседна къща, записали в регистъра на повредите, че не е осигурен достъп до кутията и са си заминали.
В къщата в момента се прави ремонт, така че собствениците са си непрекъснато в къщи.
Направихме ново запитване, както в магазина в Костенец (в сряда вечерта), така и на телефон 123 в четвъртък сутринта. Забележете, че тъй като нямам домашен телефон не мога да се обадя по друг начин освен от служебния ми стационарен телефон.
Беше ни отговорено, че до края на седмицата ще бъде отстранена повредата.
В петък след обяд обаче нямаше никакъв резултат.
Обадих се отново на телефон 123 и какво беше учудването ми, когато техниците записали, че са идвали и отново записали, че нямат достъп до кутията за да отстранят повредата. Предложих на операторката от Виваком да ме свърже с техниците или да ми предостави телефон за връзка за да ги свържа със собствениците на имота. Тя обаче каза, че не разполага с телефони и не може да ме свърже с никого. Обещаха ми за следващата седмица.
Същия ден минах покрай къщата, на чиято стена се намира кутията и говорих със собственичката и то два пъти на обяд и към 18.00 часа. Тя каза че през целия ден си е била в къщи, защото както ви казах ремонтират къщата.
В понеделник 27.09.2010г. нещата продължиха по същия начин. Всеки ден обещанията са за следващия ден.
Във вторник служителката в офиса в Костенец, казала на сина ми, че посещението ще бъде между 9 и 11 часа на 29.09.2010г. В същото време, аз без да знам, че той е ходил до там се обадих на телефон 123, откъдето посочиха час за посещение на 30.09.2010г. от 9 до 11 часа. И двата дена обаче не се яви никои. Собственичката беше предупредена и за двете посещения.
Отидохме отново в офиса, от там ме увериха, че в петък между 9 и 11 часа е заявено посещение. Когато им казах, че искам намаление на таксата за следващия месец, служителките ми отговориха, че тъй като не е по вина на Виваком, такова намаление не може да има. Вината била на собственичката на къщата.
Съгласете се, че моят договор не е със собственичката на къщата, където се намира кутията, а с Виваком. Начинът по който те ще осигурят предоставянето на услугата е ангажимент на Виваком. Отношенията на Виваком с други абонати или наемодатели са си тяхна работа.
И ето днес 30.09.2010г. нито някои ни е посетил, нито някои ни е информират относно повредата и сроковете, в които повредата ще бъде отстранена.
По обяд отново говорих със собственичката на къщата, но и тя каза че никои не я у посетил.
Току що говорих с оператор от тел. 123, който каза, че наистина адреса не е посетен, заявката не е приключена. Часът е 15.50. Обеща че ще ескалира проблема с нейните началници. И ще ми се обадят, но същото ми беше обещано и миналата седмица.
В Общите условия на Виваком за ползване на БТК нет, посочени на страницата на фирмата изрично е упоменато, че компанията осигурява достъп до услугата си 27 часа и 7 дни в седмицата (чл. 38.2,38.3.). Задължават се и да отстранят повредите в най-кратки срокове, но какво разбират всъщност под кратки срокове не знам.

Там пише и че в случаи на прекъсване на предоставянето на услугата, дължат намаляване на стойността на услугата.

Тъй като имам едногодишен договор с тях обаче при едностранно прекратяване трябва да заплатя неустойка за месеците за които не съм спазила договорите.

Съгласете се, че най-нормалното нещо е да си сменя доставчика на услугата, когато настоящия доставчик не може да ми я предостави вече 11ти ден.

Освен това на адреса имам офис, телефон и интернет ми трябват непрекъснато. Сега, след като съм си предплатила месечната такса за интернет, отивам в обществени клубове за да ползвам срещу заплащане интернет.

Към днешна дата 04.10.10г. отново нищо не се случва.
Но затова пък имам фактура за предплащане на интернет за периода от 21.09.10г. до 21.10.10г., т.е заплащане на услуга която и в момента не ползвам.

Ако някои може да ме насочи какво да правя за ми отговори.

krasoo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
VIVACOM
« Отговор #9 -: Октомври 06, 2010, 11:04:35 am »
Аз също бих искал да се оплача от тези идиоти във Виваком:
   Първо от както съм подписал договора (Април 2010) не съм получил нито една фактура да не говорим за разпечатка!

   Второ ако изговора безплатните минути кам M-tel и Globul и наварта сметка повече от 10 лева ми изклучват телефона защото трябвало предварително да сам претплатил това го няма никъде обаче това не е всичко Aвгуст си предплатих с 10 лева, изговорих си минутите след което си навъртях сметка от 10 лева и ми кръцнаха GSM отново нищо че съм предплатил.Обадих се на оператора и обясних че съм си предплатил и тн. той обаче ми каза, че трябвало предварително да се обада да им кажа, че ще си използвам 10 лева сега, те били стояли като "резерв" и могли да се ползват само ако аз им кажа. Просто нямам думи!

   Трето по някаква случайност забравих да си плата сметката и те ми спряха телефона за това нищо не казвам обаче веднага щом го спряха аз отидох и платих и ги попитах кога ще ми вклучи те телефона и те ми отговориха ДО 48 ЧАСА това ама никои оператрор не го прави при което аз се обадих на оператор и им дигнах такъв скандал че ме чу целия квартал казх им че в договора изрично е написано ДО 2 ЧАСА и казах че те нарушават клаузите по договораи и че аз също ще ги наруша като се откажа от услугите им и те най-нагло ми съобщиха че нарушавам клаузите на договора и ще плащам неустоики!

   Четвърто миналия месец излязох извън България на 50км. преди границата се обадих на оператора да му кажа да ми вклучи роуминга и той ми заяви, че трябвало да предплата с 20 лева и да съм дал предизвестие ОТ 2 РАБОТНИ ДНИ ПРЕДИ ТОВА!

              НЯМАМ АМА НИКАКВИ АМА НИКАКВИ ДУМИ И ИМА ПАРИТЕ ДА ОТИДА НА СЪД С ТЯХ ДА
                             СЕ ОБЕДИНИМ И ДА ГИ ОСЪДИМ ЗАЩОТО ВЗЕ ДА МИ ПИСВА !

boatswan

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
VIVACOM
« Отговор #10 -: Ноември 17, 2010, 06:52:14 pm »
Аз и моята приятелка сме опарени от Вива..... ох гнус ме е даже и да им напиша името.
Тя неможе да се откопчее от тях , а мен една тяхна служителка ме излъга ,че мога да говоря неограничено с 1 абонат тоест нея а после се оказа ,че няма такава оферта и трябва да си платя г,яволъка ;) Писах оплаквах се ама сори вместо да ме повикат и да ми се извинят те започнаха телефонен тормоз чрез някъква фирма.
Казах им ,че съм готов и съгласен на съд както и да се даде гласност на моя случай.
ХАЙДЕ НАИСТИНА ДА СЕ ОБЕДЕНИМ И ДА СПРЕМ ТОВА БЕЗОБРАЗИЕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Expert

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
    • Профил
VIVACOM
« Отговор #11 -: Ноември 23, 2010, 08:22:45 pm »
Всички мобилни оператори са мафиотски структури. Независимо, че имат различни имена, тактиката е една и съща - да мамят и ограбват клиентите си. Ако се информирате повече, ще узнаете, че всички тези компании имат недокументирани споразумения да не си пречат на пазара, а да възприемат тактики, с които всяка такава структура да печели. Всички те имат далеч на върха на пирамидата общи собственици.

М-тел са особено арогантни към своите клиенти. Вече имах немалко проблеми с тази разбойническа структура. Претърпях значителни финансови и други щети поради неосигурено покритие (и до момента) в централен квартал на София. Какво да ви кажа - австрийски собственици. Правете си сами изводите ...

Основният извод е - не ставайте клиенти на мобилните оператори, не подписвайте никакви договори с никоя от тези бандитски компании !!!!!!!!
Ако ви се налага да ползвате мобилен апарат, купете си предплатена карта, но не подписвайте договор !!!!!!!!! Разговор през предплатена карта при Вивател е по-евтин от разговор при някои техни бизнес-абонаменти и многократно по-евтин от разговорите на М-Тел. Проклети да са МТел, Глобул, Виваком, проклети всички мобилни оператори !!!!!!

BeTaTesTeR

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 65
    • Профил
VIVACOM
« Отговор #12 -: Ноември 24, 2010, 06:44:48 pm »
boatswan еми нямай доверие на служителите в магазините.Защо не влезна в сайта на Виваком,там си е описано чисто и ясно кой тарифен план какво включва,какви допълнителни пакети можеш да си активираш.Освен това можеше да се обадиш на оператор и той да ти каже имаш ли активиран пакет,нямаш ли,какво ти включва абонаментния план и така нататък.И освен всичкото това не ти ли направи впечатление,че сметката ти нараства повече отколкото трябва.Обаче като някой каже безплатно и хората си мислят,че са хванали господ за шлифера.Като отидеш на съд това ли ще кажеш на съдията \"Служителката ме излъга\".

krasoo в случай,че още не си разбрал кредитния лимит при Виваком включва и неплатена фактура ако имаш такава.Тоест ако кредитния лимит ти е примерно 50 лв. и имаш неплатена фактура от 40 лв. като изговориш още 10 лв. и ти спират телефона естествено.А ако си си платил фактурата си ползваш пълните 50 лв за разговори.
А относно роуминга,ако не си предварително одобрен естествено ти искат депозит.Даже са го намалили преди време беше 120 лв.След това искането ти се разглежда от кредитен отдел тъй като в роуминг информацията за сметката ти пристига със забавяне и ти можеш да изговориш голяма сума без да могат да те спрат и от това следва голяма вероятност ти да не си платиш голямата сметка след това.Вика му се кредитен риск.Тоест преценяват дали могат да ти имат доверие,че ще си платиш голямата сметка после.Затова и искат депозит за да можеш да обезпечиш някаква част от бъдещото ти потребление.Трябвало е да се обадиш по-рано на оператор или просто да се запознаеш с общите условия.

fluditec

  • Новак
  • *
  • Публикации: 26
    • Профил
VIVACOM
« Отговор #13 -: Ноември 24, 2010, 09:08:56 pm »
бЕтАтЕСтЕр, явно си добре запознат с политиката на ВиВа (дори бих допуснал , че си техен служител), та да те помоля да напишеш къде точно на сайта им се намират общите условия за мобилните услуги, а от тях пък реда за прекратяване на договора - по-точно искания за код, ходене за предизвестие, ходене за прекратяване, защото това в договорите не го пише. Ако пък го има в договорите - посочи точките, където е споменато. Ако пък го го няма, а дават информация само на 123, моля да ми обясниш: защо на 123-мобилни услуги ме убеждаваха, че договорът ми за Хармония 6 можел да се прекрати само и единствено чрез писмо по пощата до някакъв адрес в София и тъй като един месец преди края на договора се падаше точно в неделя ме убеждаваха да пусна писмото в събота (разбира се, че не съм запомнил името на операторката- кой ли ги запомня?). Добре, че не им повярвах, а със зор и при лошо отношение успях да пусна едномесечното си предизвестие във вива център та видях малко спокойствие. При все това - необходимо ли е такова изнервяне и тормоз за хората, и те ли са виновни, че са повярвали на оператор, служител и реклама (а някой може ли да докаже,че те не са заблуда ?).

mushmulova

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
VIVACOM
« Отговор #14 -: Декември 02, 2010, 09:17:26 am »
От известно време както повечето българи и аз имам проблеми с мошениците от Виваком.Знам ,че много имат подобни проблеми .Моят проблем е следния .Сключих договор с Виваком за интернет да тук нищо лошо и нередно.Да но в деня в който трябваше да свържа всички тези кабели към домашния си телефон за да получа услугата за която съм подписала договор почнаха проблемите.Дни наред звъняне на 123 включително 2дена отсъствах от работа в очакване на техник да дойде да отстрани проблема ,но уви няма техник няма интернет само главоболия.И така на десетия ден ми беше обяснено ,че не мога да получа услугата защото някои вече ползва тази услуга на този номер.Питам аз как по дяволите ползва та нали аз трябваше да си преместя телефона в близост до компютъра за да свържа всички тези кабели отговора беше,че е някой които разбира и те не могат да направят нищо по въпроса.Не можели да ми задействат договора и така върнах проклетия модем с всичките кабели който явно са излишни .Обърнах се към друг интернет доставчик за 3дена ми пуснаха услугата ,а аз си казах всяко зло за добро.Да ама не октомври месец получих писмо от любимия ми Виваком ,че дължа 14.65лв за интернет.Взех писмото и отидох да се разправям как така искат от мен да плащам за нещо което отказаха да ми предоставят .Питам аз значи когато клиента не изпълнява договора плаща неустойки ,но защо когато вината е в доставчика пак клиента да трябва да плаща.Ако някой може да ме осветли за този парадокс .От доста време се ровя из нета и чета по разни форуми за това как масово хората са недоволни от услугите на Виваком знам аз не съм единствена.Но аз отказвам да си мълча и да плащам за нещо което не получавам.