Автор Тема: Новия - стар доставчик Blizoo  (Прочетена 14061 пъти)

most1

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Новия - стар доставчик Blizoo
« Отговор #15 -: Февруари 22, 2011, 04:28:34 pm »
От Близуу бягай надалеч! Ла-ла-ла! :) Много са готини, кефят ме. Дойдоха и започнаха да \"цоцат\" от неподозиращите си бъдещи и настоящи клиенти. Като пиявици, кръвта на пернишки нерез. :) Затова ме \"кефят\", щото си правят каквото искат, понеже имат някаква икономическа власт. Аферим на вас, машала\' на нас!

Предлагат DTV(цифрова телевизия сиреч)! Цифрова Ви казвам. Голяма работа!! Голямо нещо и невиждано при това!!!!!! Бабини деветини! Никъде не видях в сайта да е посочено и ясно упоменато какви са параметрите на услугата(сигурно някъде е споменато, на затънтено местенце навярно). Това, което искам да кажа е, ЦИФРОВАТА ИМ ТЕЛЕВИЗИЯ Е С НИСКА РЕЗОЛЮЦИЯ, т.е. с ниско качество. Вероятно предлагат standart definition, което е телевизия с качеството съизмеримо с това на една добре подържана аналогова телевизия. Вероятно говорим за резолюция на изображението от порядъка на 360p или 480p/i. Телевизия с подобна резолюция ще се вижда ужасно или по сходен начин както аналогова телевизия на телевизор подържащ висока резолюция(1080i/p) От тук идва да заключим защо ни е нещо подобно, ако няма промяна в качеството, а има огромна промяна в договорните взаимоотношения с Blizoo?!

Blizoo върнаха у нас 18 и 24 месечните договори, символ на крепостничеството. Ако им е толкова хубава услугата, ЗАЩО ТОГАВА ЗАРОБВАТ ПОТРЕБИТЕЛИТЕ СИ?!!!!! Нима, ако даден човек е доволен от доставчика си ще го сменя всеки месец само за спорта?! Едва ли, точно обратното - Близуу се страхува от потребиля и от качеството на услугите и затова иска да го впримчи чрез изкустна маркетингова кампания - куха в своята същина. Но, ако има пазарна логика след 2 години Близуу няма да съществува вече или ще си е сменил собственика отново.

High-definition телевизията на Blizoo е много мътна също. Не ясно дали става въпрос за Full High-definition или просто за 720p.С 99%  сигурност говорим за второто, което не е впечетляващо въобще. Дори е жалко, защото това е само лека надстройка и няма нищо общо с Full High Definition 1080i. Просто, разликата в картина и звук е огромна, както между 260p и 720p. Заключваме, че ако имаме широкоекранеn, много инчов телевизор, с подръжка на високорезолюционна телевизия(1080p) не ни трябва да си вкарваме автогол с близуу, тъй като телевизията ще се вижда лошо, размазано, неясно. От друга страна, ако имаме обикновен телевизор, закупен преди десет години телевизията става.

Интернетът им също не е с ясна спецификация. На места явно предлагат модемен(кабелен) интернет, чрез бившия Кейбълтел, което е много зле. А на други места интернет през ЛАН. Кабелният е много зле тъй като е асимитричен, нискоскоростен и колкото повече устройства има между вас и достаствчика на интернет толкова по-зле. В града, в който живея Blizoo купи един от местните интернет доставчици - Linkbg. Те предлагаха приличен ЛАН интернет, като имахa и доста добър продуктов микс и маркетингова стратегия. На около 6 месеца увеличаваха скоростта на предлаганите услуги и подобряваха качеството. За сега Blizoo единствено източва клиентите си като няма подобряване на услугите, а вероятно запазване или влошаване на качеството. За мен Blizoo взеха създадения от LinkBG продукт и го забиха в земята!! Срочен договор за 2 години, висока цена, ниска скорост, влошаване на обслужването.  

Писано е вече за кабелните модеми, които уж поддържат DOCSIS 3.0. Всъщност от компанията вероятно раздават на клиентите си модеми от старото поколение DOCSIS 2.0, тъй като скоростта, която мрежата им може да достави до потребителското устройство е доста ниска и не е необходима поддръжка на новия стандарт.

В общи линии какво е Близуу?? Една химера, начинание, което има за цел да \"източи\" потребителя, да го изтиска като лимон и да го заблуди. Доказателство затова е непълната информация за услугите, които предлагат, както и факта, че след няколко години никой няма да си спомня за Blizoo. Затова от Близуу бягай надалеч! :)

Ако въведат бесрочни договори или възможност на потребителите си да се отказват от услугата, ако тя е некачествена без глоби и неустойки тогава всеки сам ще може да реши за себе си дали му харесва или не буламача забъркан от Blizoo. В противен случай виждаме единствено синдрома на алчния търговец, дошъл да \"папа и да лапа\". Защото при LINKBG цената на интернет услугата беше много по-евтина при безсрочен договор и по-висока скорост, а сега със срочен договор(18-24 месеца) и до два пъти по-ниска скорост услугата е по-скъпа.Иди ги разгадай! :)

BeTaTesTeR

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 65
    • Профил
Новия - стар доставчик Blizoo
« Отговор #16 -: Февруари 22, 2011, 10:24:46 pm »
Само да ти обърна внимание,че цифрова телевизия не значи телевизия с висока резолюция.Разликата между цифровата и аналоговата телевизия е ,че при цифровата сигнала се предава в цифров вид,а резолюцията няма никаква връзка.Тоест може да е с резолюция 100х100 и пак да е цифрова.А това как изглежда на твоя телевизор с висока резолюция си е твой проблем.Трябва да си малко в час с технологиите и да си направиш сметка какъв телевизор да си купиш и какво ще гледаш на него.Освен това резолюцията не зависи от доставчика,а от излъчвания от телевизионното студио сигнал.Тоест ако телевизия СКАТ например си излъчва сигнала със стандартната резолюция кабелния ти доставчик каквото и да прави не може да ти пусне Full HD 1920x1080 и дори и да се опита да я увеличи изкуствено пак ще има влошаване на качеството и ще изглежда размазано и на квадрати.Докато ако да речем bTV излъчва с висока резолюция,доставчика ще ти предава сигнал с висока резолюция и няма да ти е размазано и ще ти се вижда добре на големия телевизор.За момента телевизиите които излъчват с висока резолюция не са много ама ако ти успееш да намериш доставчик при който всички телевизии са с висока резолюция кажи и аз да се включа към него.

Колкото за срочните договори,представи си,че ти си интернет или кабелен доставчик и абонатите ти са с безсрочни договори.Тоест ако не си платят ти им спираш услугата.Напрактика ти незнаеш следващия месец колко човека ще ти платят и какви приходи ще имаш и дали ще можеш да платиш заплати на служителите си.Колкото и да ти е добра услугата като нямаш договор който да ти гарантира бъдещи приходи ти не можеш да планираш подобряване на услугата и други скъпоструващи дейности.Така абонатите могат да плащат когато си искат.Кой нямал пари тоя месец,кой щял да пътува кой видял реклама по телевизията която му се сторила по изгодна,фирмата ти има ежемесечни разходи за заплати за поддръжка на мрежата и оборудването и тея разходи не намаляват ако някой абонат реши,че няма да плаща тоя месец.А като си подписал едногодишен договор или двугодишен договор с абонатите си имаш някаква сигурност и можеш да планираш подобряване на услугата и знаеш,че за определен период определен брой абонати ще си плащат месечната такса и можеш да гледаш напред.Така,че нужда от договори има.Това е все едно както си ходиш на работа и работодателя един ден ти каже следващия месец няма да идваш на работа и няма да ти плащам,по следващия пак ела.Хубаво ама ти през тоя месец трябва да живееш и да издържаш семейство.

nisnis

  • Новак
  • *
  • Публикации: 12
    • Профил
Новия - стар доставчик Blizoo
« Отговор #17 -: Февруари 23, 2011, 09:16:13 am »
BeTaTesTeR - аз съм наясно с технологиите и мога да кажа със сигурност, че зарибяването с цифрова телевизия /при условие, че няма начин да се подобри резолюцията/, си е просто начин за сключване на 12 /или 18, или 24/ месечен договор. В Стара Загора се прави масово - просто идват и ти висят пред вратата, докато не приемеш новата \"придобивка\", Разбирам ги, и момчетата искат да вземат някой лев, и така се ограничават абонатите с възможност да преминат към конкурентния доставчик. Разликата на 32-инчов телевизор е минимална.
Обаче не мога да се съглася с позицията ти за \"гарантирани бъдещи приходи\". Живеем в пазарно общество, следователно всеки пазарен субект трябва да има ясна стратегия, даваща му решения при различните ситуации на пазара. Какво го интересува потребителя на Blizoo, че те са решили да закупят еди-колко си цифрови приемника ? Значи просто те трябва да си направят сметка за разходите и очакваните приходи. Освен това приемниците не стават собственост на абоната и при отказ от негова страна операторът си ги взима обратно. Това, според мен, е работа в стила \"Ден да мине, самун да замине\". Нали срочните договори затова са \"срочни\" - защото имат СРОК. И ако недоволният от услугата клиент е обвързан с такъв договор, все някога този срок ще изтече. И той ще си върне приемника. И ако през времето на едната година гарантирани приходи операторът не направи необходимото за повишаване на качеството на услугата, отказалите се ще бъдат много. И после ?
Искам да бъда разбран правилно - тези неща ги пиша само по принцип. И защото работя в инженерингова фирма, за която понятието \"гарантирани бъдещи приходи\" не съществува. Гаранцията се дава както от мениджърската и маркетингова работа на ръководството, така и от качеството на свършената работа.
А иначе - зет ми работи в Blizoo. И е факт, че колкото повече стават абонатите с цифрова телевизия на срочен договор, толкова по-малка става заплатата на служителите.

МиткоЧалгата

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Новия - стар доставчик Blizoo
« Отговор #18 -: Февруари 23, 2011, 04:13:03 pm »
Точно така \"BeTaTesTeR\"! Няма разлика в резолюцията, разделителната способност между цифровата и аналоговата телевизия в България. Нещо повече първата високо резолюционна телевизия, която се появява е именно АНАЛОГОВАТА - преди повече от 20 години. Сега, че дошли \"западняците\" от Blizoo да ни предлагат ниско резолюционна \"цифрова\" телевизия е манна небесна за нас потребителите и затова ще започваме да се кланяме и да отделяме от залъка, за да имат те, а не децата ни. Разликата м/у така наречената цифровата телевизия и аналоговата не е голяма. Тя се изразява в начина на предаване на сигнала и неговата променливост. И двата сигнала идват по един и същ кабел, но за цифровата е необходимо допълнително оборудване(което обикновено струва пари:)), а за аналогавата - не.

Аналоговата телевизия има своите предимства, но подръжката е по-трудна, а пък и сега ЦИФРОВАТА E НА мода. :) Междудругото първата телевизия с висока разделителна способност е именно аналоговота, до скоро в Япония все още беше популярна. Та така де в България почти всички телевизии са с остаряло и амортизирано оборудване. Точно по-тази причина те няма да пуснат качествен сигнал в близките 5-10 години. А вече се въвежда така наречената ТЕЛВИЗИЯ С УЛТРА ВИСОКА РАЗДЕЛИТЕЛНА СПОСОБНОСТ 4320p(четири пъти по-голяма резолюция от сегашния стандарт), в Япония е факт, а в останалия свят плановете са за 2016-2020 година.

В България, цифровата телевизия идва от ниско качествен източник, затова няма как да стане по-добра, докато източника е кофти(телевизиите), но това не важи за чуждите телевизии. Тогава, защо Blizoo и подобните му предлагат нискорезолюционни чуждестранни телевизии?! Защото искат да максимизират печалбата на гърба на потребителя!!!

Ако продукта е хубав, защо да бягаш от него?! Малко са лудите, от хубавото не се бяга!!! НО АКО СИ НОВ ИГРАЧ НА ПАЗАРА И ИДВАШ И КАЗВАШ :\" ВИЕ НЕ МЕ ПОЗНАВАТЕ, ЗАТОВА ИСКАМ ДА ВИ ОКОВА СЪС СРОЧЕН ДОГОВОР!\" Това не значи нищо друго освен, загуба на доверие и прозираща алчност. Не е ли по-закономерно да се наложиш и утвърдиш на пазара и тогава да кажеш: \" Аджеба, вече ресурсите не ми достигат, а искам да подобря услугите и един от начините да оцелея е да въведа срочни договори за абонатите си. НО ЩЕ ВЪВЕДА ТРИМЕСЕЧНИ И ШЕСТМЕСЕЧНИ ДОГОВОРИ, ЗА ДА ВИДЯ РЕЗУЛТАТА, А НЯМА ДА СКАЧАМ ДИРЕКТНО НА 2-5 ГОДИНИ!\" Нали така? Но не Blizoo си издаде намеренията - БУМ - 18-24 месеца. Та какво пречи, ако потребителя сключи договор за 3-6 месеца след това, ако Е ДОВОЛЕН  да го поднови. Просто е - много хора вероятно няма да бъдат доволни защото Blizoo си знае стоката, която продава. Те залагат на маркетинг и реклама, а не на качество на продукта. Та нали ние сме източноевропейци, така де почти африканци - и много \"големи\" компании ни смятат за бунаци и глупаци.

Гледам си от моята камбанария на потребител и докато мога ще ползвам услуги на някой, чието лице ми е известно. Искам да подкрепя българските предприемачи и български предприятия. А не чужда компания, която е дошла тук, за да печели ЕДИНСТВЕНО и им е все тая за населението и за благоденствието на служителите си.

Фактатът, че услугите не са добре описани в официалният сайт на Близуу е показателен. Предлагат цифрова телевизия , но с какви параметри на картината и звука?!! ВЕЧЕ НЕ Е ДОСТАТЪЧНО ДА НАПИШЕШ С ПЕРФЕКТНА КАРТИНА И ЗВУК! Перфектни за кого? За баба на село, която не гледа тв? Интернет, но с каква скорост и качество(кабелен, лан, др, гарантираност?)?

Друго, което прави неприятно впечетление е, че се опитват да заблуждават - като представят HD каналите, които предлагат като standard definition т.е. показват ти в офиса един от не многото високорезюлиционни канали, които предлагат единствено като отделен допълнителен пакет към основния и ти казват това е, което ще получиш. Да, но не!

Едно разяснение за i/p символите споменати преди това - interlaced и progressive scan. На кратко \"p\"  стандартът изисква по-висока скорост на трансфер на данни и по-широк канал т.е. по-качествена картина има при него. \"I\" от друга страна предлага по-ниско качество. Затова е важно дали имаш 1080p или 1080i. Не е спомената вероятно, но за телевизия с висока разделителна способност ти е необходим друг приемник, различен от този за телевизия със стандартна разделителна способност. При телевизията с висока разделителна способност приемникът има хард диск може да записва, да дава на пауза предавания на живо и пр.

Много важно е също това, че в България телевизия с висока резолюция, не означава телевизия с отлично качество на картината и звука!!!! Тук компресията на сигнала е огромна, а причината е ясна.

МиткоЧалгата

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Новия - стар доставчик Blizoo
« Отговор #19 -: Февруари 23, 2011, 04:17:22 pm »
На последно място. Така както компанията - Blizoo - иска да има постоянен и непресъхващ поток от приходи така и домакинстват желаят същото. Но какво става, ако човек сключи договор с близуу за 24 месеца с такса 30-50лв. на месец и след изтичането на 5 месец от договора, остане без работа, съкратят го? Тогава потребителят е задължен да си плаща като поп, въпреки че може да няма тази възможност и семейството му да страда от това. Тогава този човек, престъпник ли е, че е сключил срочният договор. Може би е трябвало въпросният човек да работи на няколко места, за да се застрахова, че плащанията му към Близу са гарантирани за пет години напред? :)

Ето и цитат от сайта на blizoo с бръщолевене и захласване : \" Жива, вдъхновяваща и детайлна картина. Цветове, по-богати и естествени от всичко, правено досега в областа на телевизионните технологии. Неповторим обемен звук. Перфектно гладки движения на обектите. Картина с пропорции 16:9, разкриваща 30 процента повече от сцената. Ако всичко това се покрива с твоята представа за истинско удоволствие от гледането на телевизия, възползвай се от нашата оферта за HDTV.\"

От тук не разбрах - каква е разделителната способност? ; каква е честотата на опресняване на картина?; Колко кадъра в секунда?

\"Цветове, по-богати и естествени от всичко, правено досега в областа на телевизионните технологии.\" ТОВА ИЗРЕЧЕНИЕ Е НЕЛЕПО! Така говорят малките деца в детската градина и кино продуцентите. :)

МиткоЧалгата

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Новия - стар доставчик Blizoo
« Отговор #20 -: Февруари 23, 2011, 04:56:18 pm »
За интернета. Оптичен интернет! Моля? Не ви разбрах, к\'о речи?! :)
Вероятно искат да кажат, че се пренася по оптично влакно/кабел.Но докъде??? Това е безпредметно, не виждам спомената никъде ПОН/PON, AON пр. http://en.wikipedia.org/wiki/Passive_optical_network
http://en.wikipedia.org/wiki/Fiber_to_the_x#Active_optical_network

Всъщност говорят за ЛАН и КАБЕЛЕН, модемен нет. Модемният не е за предпочитане. А те имат планове да го предоставят на териториторията на цялата страна, поне така излиза от написаното на интернет страницата им.

\"blizoo залага на най-новите технологии в предоставянето на Интернет и първи в България внедри стандарта DOCSIS 3.0. Това е най-новият комуникационен протокол, чиите основни предимства са:

Предоставяне на много по-високи скорости, достигащи над 100 mbps
Стабилна връзка с максимална скорост, достигана в 90% от времето\"

Предоставяне на много по-високи скорости, достигащи над 100 mbps - е добре услугата, посочена на сайта им е със скорост до 50 мегабита/с. Какво ги грее потребителите, че за в бъдеще евентуално ще предложат и над 100 мегабита/с? Тази цифра - 50 - не е ясно дали е само за скорост на сваляне на данни... най-вероятно можем да гадаем, ако ни е скучно. Във всеки случай през кабелен моден това число почти сигурно никога няма  да се достигане като скорост на качване на данни, зашото връзката по подразбиране е асиметрична!!

Да видим ценните на конкурентите  и тези на Blizoo!
Blizoo - 50мегабита в секунда - 40лв. с 18 месечен договор!
....... - 24мб/с - 25лв. - 18 месеч дог
........ - 12мб/с. - 15лв - 18 мес. договор

Многократно по-добри предложения тук: http://www.thezonebg.com/ или http://www.networx-bg.com/?p=1
http://www.aidabg.net/
http://www.telnet.bg/
http://speedy-net.bg/index.php/home/internet
http://www.bulsat.com/
http://www.tvskat.net/bg/services/2/service/40.html
и т.н.

bloucester

  • Гост
Новия - стар доставчик Blizoo
« Отговор #21 -: Февруари 23, 2011, 07:40:35 pm »
Гарантираността на скоростта на интернета на Близу е 30%. Онемях, когато ми го казаха. Плащаш за 25 мегабита, получаваш 12 и всичко е точно, дори ти се смеят насреща, че трябва да се радваш, че все пак получаваш 50%, когато гарантираността е 30%.

vesidi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Новия - стар доставчик Blizoo
« Отговор #22 -: Март 05, 2011, 03:04:13 pm »
Интернета от Blizoo e УЖАСЕН. Особено вечер, събота и неделя една страница се отваря 10 минути. Да не говорим, че много често го няма. ЗаЩО НИКОЙ НЕ ВЗЕМА МЕРКИ СРЕЩУ ТАЗИ ФИРМА. Имам много оплакванияи писмени и на 070043700. Ефекта е никакъв. Как мога да анулирам договора с тях по тяхна вина? Коя е тази инстанция,  която да сезирам за некачествената услуга, която плащам? Моля, ако някой знае нека да опише процедурата!

bloucester

  • Гост
Новия - стар доставчик Blizoo
« Отговор #23 -: Март 06, 2011, 01:23:05 am »
Срещнете се с търговския мениджър за вашия град / регион и т.н. Ако не се получи, пишете жалба до КЗП за неизпълнение на договора от страна на Близу като опишете много подробно нещата и сканирате целия договор и условията в него. Аз направих така на няколко пъти и всеки един от тях получавах по 1 месец безплатен интернет в знак на извинение, дори когато вината не беше тяхна, а на съседите, които се оказа, че срязали кабела, докато правели ремонт (говоря за единия път). Договора си не успях да прекратя по тяхна вина, но си спестих 3 по 25 лв, което все пак е някаква победа.

Dealer

  • Новак
  • *
  • Публикации: 15
    • Профил
Новия - стар доставчик Blizoo
« Отговор #24 -: Март 06, 2011, 09:50:19 am »
и аз ползвам услугите на Близу...е до скоро бях доволен, но вече и те  не струват....интернет супер често се гуги,от вчера НЕ работи незнайно що дом.телефон от тях...и просто честно да ви кажа  дори и да се преместя при друг оператор не очаквам да е по-добре от тях...даже доколкото знам  интернет-а на виваком и др. оператори е по-зле и от този на Близу...просто нямаме избор..

bloucester

  • Гост
Новия - стар доставчик Blizoo
« Отговор #25 -: Март 06, 2011, 01:00:01 pm »
Dealer, за кой град става дума? Може и да имам решение - а относно интернета на виваком, не си заслужава.

Dealer

  • Новак
  • *
  • Публикации: 15
    • Профил
Новия - стар доставчик Blizoo
« Отговор #26 -: Март 06, 2011, 01:18:08 pm »
за Пловдив.отскоро започнаха честите проблеми с нет-а...завали ли сняг или дъжд и край..няма нет :DD

krassy

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Новия - стар доставчик Blizoo
« Отговор #27 -: Март 20, 2011, 04:56:24 pm »
Присъединете се към групата срещу Близу:


krassy

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил

sellfkiller

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Новия - стар доставчик Blizoo
« Отговор #29 -: Март 27, 2011, 10:21:38 am »
При мен нямаше интернет две седмици, в събота и неделя и накрая 5 дни подред което направо ме вбеси, като всичко това за един месец. Посещението на техник на петия ден си беше направо подигравка, поне според мен и беше изтъкнато от Близоо, като довод за да могат доказват, че не съм прав. В отговора на упълномощеното лице на Близоо, който накрая получих пък ми казаха, че това си било нормално, в смисъл спирането на нета, тъй като било спорадично и нередовно. А бях техен клиент повече от 10 години. Просто в началото на 2010 год. в Кърджали, от където съм, Близоо си съкрати техниците и нямаше кой да отиде да натисне копчето за ресет на суича в блока ми. Причината за няма нет е наистина тази - нямаше кой да направи едни прост рестарт. Няколко пъти се наложи да спирам тока на входа на блока и по този начин да им рестартирам аз техниката но комшиите имат също проблеми от спиранията на тока и затова престанах. А при обажданията до центъра за проблеми си беше направо трагедия - оказа се, че май аз разбирам доста повече от хората с които говорех, като разговорите продължаваха по 5-10 минути и постоянно ми казваха, че ще ме запишат за повредата. А когато попитах какво да правя със сметките по телефона ми  казаха да им звъня по интернетския телефон което направо ме изуми, при положение, че се оплаквах от липса на достъп до нета. Служителите в офиса пък ми казваха само, че нищо не могат да направят и, че ме разбирали, което на мен лично не ми вършеше никаква работа. Сега имам намерение да взема да поискам да ме уведомят колко неустойки искат, като в същия документ ще поискам да си махнат всички кабели които минават през моята етажна площадка и да свалят въздушните си кабели които са абсолютно незаконни. Писна ми от тия безотговорни идиоти които си загубиха и клиентите и се опитват да ги задържат със срочните си договори. Това е най-скапаната фирма за предлагане на такъв род услуги. Тук на едно место видях един господин който говореше за планиране на приходите, като оправдание за срочните договори – това пък е напълно лишено от каквато и да е пазарна логика.
« Последна редакция: Април 02, 2011, 07:02:45 pm от sellfkiller »