Автор Тема: Мтел помийщина. Шест пъти на ремонт! ЗЗП абсурден- НЕ работи в защита на потребителя  (Прочетена 1321 пъти)

joreto

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Здравейте,
    Не знам как ще си помогна или как ще помогна на някой с подобен проблем, но толкова съм афектиран от цялата помия в скапаната държава, че ми се ще да споделя.
    Преди година и половина си взех телефон на изплащане от МТЕЛ, мнго му се радвах, но един по време на разговор просто блокира. Върнх го в магазина и от там съответно ми казаха, че ще го изпратят в сервиза за гаранционно обслужване. След няколко седмици ми се обадиха да си взема телефона обратно- бил поправен. Да, ама не! След ден-два отново същия проблем. Отново го занесох в магазина, отново го изпратиха за поправка, отново ми го върнаха, отново- бил оправен, но уви, отново блокира. След четвъртия път подадох жалба към КЗП. Жалбата ми беше свързана с това, че около два месеца чаках отговор на жалба подадена към Мтел. Обаждах се няколко пъти на отдел жалби и няколко пъти, няколко различни отговора. Голяма некомпетентност. Хората назначени да работят към КЗП в моя град отидоха на проверка в магазина, и се заядоха с работниците за неща, които мен въобще не ме касаеха- Голяма некомпетентност, отново. Заех се и прочетох така известния закон, който уж защитава потребителите, но какво разбрах. Тъй като всеки път са ми връщали телефона от сервиза в законовия срок, аз нямам право да искам замяна на апарата или връщането на заплатената сума. Това беше поредния абсурд в жалката ни държавица, и поредното потъпкване на обикновения потребител.

        Чл.113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за
             продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на
 рекламацията от потребителя.
             (2)   След изтичането на срока по ал.1 потребителят има право  да развали договора и да му
            бъде възстановена заплатената сума  или да иска намаляване на цената на потребителската стока
   съгласно чл.114
             (3)   Привежданетона потребителската стока в съответствие с договора за продажба е                                                                                                     безплатно  за потребителя. Той  не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд свързани с ремонта й  и не  трябва да понася значителни неудобства.
             (4)    Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените в следтсвие на наесъответствието вреди.

         Чл.114, (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и
 когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл.113, тойи ма право
 на избор между една от следните възможности :
                       1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума
                       2. намаляване на цената
              (2)    Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за
  намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на
                потребителската  стока с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на
  рекламацията от потребителя.
              (3)    Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието
  на потребителската стока с договора е незначително.


   И така мили братя и сестри потребители, аз тук никъде не виждам как закона може да ми помогне и как той може да защити правата ми, аз безкрайно ще давам телефона за ремонт, те ще ми го връщат в законовите срокове и така докато му изтече гаранцията. Няма справедливост и тежко е да живееш в страна на абсурда, ако някой вижда нещо друго, моля да пише, ще бъда благодарен.

bloucester

  • Гост
Една кофа боя по витрината на магазина им в продължение на две седмици всяка нощ.

еlenaalex2

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 91
    • Профил
След ремонта нали подписвате сервизния протокол ?  Ако телефонът е ремонтиран - подписвайте и готово, ако не е ремонтиран и показва същия дефект - не подписвайте протокола. По този начин ремонтът ще продължи (формално погледнато ) повече от месец и Вие можете да претендирате за връщане на сумата.

Ако в края на всеки ремонт не Ви предоставят изряден сервизен протокол за подпис и копие за Вас - запишете оплакване в книгата за рекламации и алармирайте КЗП.