Автор Тема: Помогнете в борбата срещу Германос  (Прочетена 867 пъти)

nov_izmamen

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
    • Профил
Скоро ще изтекат 30 дни в които новият ми телефон който ползвах една седмица е в сервиза на Германос.
До коя институция е най правилно да се подаде жалбата за да мога да си възстановя сумата ?

fanchul

  • Новак
  • *
  • Публикации: 42
    • Профил
Помогнете в борбата срещу Германос
« Отговор #1 -: Юни 15, 2010, 11:22:18 am »
Трябва да подадеш жалба в Комисията за защита на потребителите. Ако изтече 1 месец, а телефонът ти не е оправен от Германос са задължени да ти го подновят с нов.

nov_izmamen

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
    • Профил
Помогнете в борбата срещу Германос
« Отговор #2 -: Юни 15, 2010, 12:54:21 pm »
За голямо съжеление това което ми предлагате не работи...
Има ли работещ вариант , или това е само сайт на хора които искат да си губят времето и да си мислят че може би правят нещо......

Предлагате ми да повтарям безполезните стъпки на потребителя от вашият форум които ви ги копирам:

Преди година през този месец си закупих нов телеофн (LG Reonir) при преподписването на договора ми към Globul. Реших да си взема нов телефон и направих грешка.
Купих си го от фирма Германос в София, офиса в CSS над НДК. На следващия ден още разбрах, че телефонът не работи правилно.
Оплаках се във фирмата, казаха ми, че имал \'малка драскотина по корпуса\' и не можели да го сменят, защото не бил в състояние да се препродаде. Такава
драскотина до ден днешен там още няма, макар че понякога го изваждам от прашната опаковка, когато ходя наляво надясно все още да се оплаквам.
Написах официална рекламация към фирмата - 29 дни никой не ми се обади, на 30я отидах и ги попита какво става - обещаха ми, че до края на деня ще ми се оабди някой...
Е не се обади. След това написах оплакване към КЗП. След като са проверили случая комисията издаде решение на проблема - телефонът да се даде за независима
експертиза в магазин на Германос (обръщам внимание, че е там), защото те твърдели, че всичко му е наред. Не споменах, че този телефон е стоял 3 пъти по 20 работни
дни в сервиз, което реално са 3 месеца време без него, а в протоколите си пишеше всеки път, че в всичко му е наред и работи и до днес не работи. След като излезе решението
на КЗП го оставих за поредния \'сервиз\'. Хората в сервиза явно са изтълкували \'независимата експертиза\' като \'да се отремонтира още веднъж\'. Телефонът ми беше върнат с обяснението,
че е сменена платката по нареждане не LG България - предполагам поредната лъжа, защото пак не работеше и все още не работи. Отправих оплакване към помирителната комисия, насрочиха дата за
заседание, чаках още 1 месец, за да дойде тази дата, отидох и никой от фирма Германос не се появи. От комисията за защита на потребители ми обясниха, че не могат да направят
нищо, защото такъв бил законът. Тоест те не можаха да ми помогнат изобщо. Единственото ми решение е \'да ги съдя\'. Аз съм студент 3ти курс и не виждам как мога да си позволя
да си губя нервите, времето и парите, да съдя фирма с адвокати, които получават повече пари от цялото ми семейство накуп. Как точно системата за защита на потребителите ме защитава сега?
CommentAuthorCambodja
CommentTime21.02.2010
 
Именно, че никак. Закона е направен в полза на фирмите, не на хората

severfen

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 75
    • Профил
Помогнете в борбата срещу Германос
« Отговор #3 -: Юни 15, 2010, 02:28:35 pm »
Ето членовете от закона, които Германос са длъжни да спазят.
- Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
- Чл. 113. (2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
---
за повече информация http://www.kenanoff.com/blog/archives/190

nov_izmamen

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
    • Профил
Помогнете в борбата срещу Германос
« Отговор #4 -: Юни 15, 2010, 05:35:01 pm »
Това вече е някякъв сериозен напредък, и понеже съм решил да си отстоявам правата до край, смятате ли че трябва да им се заведе дело, за да ги принудиме да спазят закона .
Много благодаря за този отговор. Надявам се със обща подкрепа , да успееме да прекратиме порочната практика на Германос.
Очаквам още конкретни предложения.

nov_izmamen

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
    • Профил
Помогнете в борбата срещу Германос
« Отговор #5 -: Юни 15, 2010, 09:54:28 pm »
Разгледах внимателно и линка,където много хубаво са описани членовете-които Германос в моя случай не спазва,
но и от този сайт съвета е жалба кън КЗП, която както се вижда от по горният случай - АДВОКАТИТЕ НА ГЕРМАНОС ДАЖЕ НЕ СИ ПРАВЯТ ТРУДА ДА СЕ ЯВЯТ НА СРЕЩА.........

ТАКА ЧЕ ПАК СМЕ ЗА НИКЪДЕ .

ИМА ЛИ НЯКОЙ ОПИТИ СЪС ЗАВЕЖДАНЕ НА ИСКОВЕ ? КАКВИ СА РАЗХОДИТЕ ? И ВЪОБЩЕ ЗНАЕТЕ ЛИ ДАЛИ ИМА НЯКОЙ КОЙТО Е СПЕЧЕЛИЛ СРЕЩУ ГЕРМАНОС

red_gendo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 15
    • Профил
Помогнете в борбата срещу Германос
« Отговор #6 -: Август 21, 2010, 03:40:07 pm »
Добре, от какво се притесняваш, че ще водиш дело? Наеми адвокат- Да доста време ще мине, но все пак те му знаят реда. Примерно ако липсва една дума в твоята жалба можеш да загубиш. Наеми адвокат и се разбери с него хонорара да му плати обвиняемия. А за консултаця ще дадеш някой лев -20-30. И другото - не се съгласявай на споразумение, защото те това ще търсят. а и другото- дай широка обществена гласност -пиши във форуми, задължително извикай телевизия -това ще натежи в делото-обществено значим проблем, да не се лъжат други и т.н. те адвокатите си ги знаят тези тънкоти, защо мислиш са господарите, частен случай, други по рзлични програми - това са случаи по които ще севодят дела, а и да - можеш да пишеш на адвот, те по закон са длъжни да дават безпатни консултации, като така с тези емайли доказвт че имат такива, макар и да не отговарят толкова пълно. Действай, не се притеснявай.
« Последна редакция: Август 21, 2010, 03:45:05 pm от red_gendo »