Автор Тема: Да накараме КЗП да поработи малко - как мислите?  (Прочетена 1672 пъти)

Александър Ненов

  • Новак
  • *
  • Публикации: 38
    • Профил
Има ли някакъв законен начин да се накарат КЗП да поработят малко. Разбира се става дума за истинска работа а не за принтене на писъмца  с текст \"не бяха констатирани нарушения\". Ето как си представям аз работата на комисията. Влиза в интерент на сайта http://dostavki.start.bg (много полезен сайт) и вижда в списъка с хранителни добавки няколко фирми които предлагат доставки на хранителни добавки и лекарства по домовете. Услугата на някой аптеки които доставят лекарства по домовете например. Защото те веднага биха се хванали за някой кокошкар да му натоварят глоба. Е защо КЗП не си поръча един аспирин да им доставят на офиса на пл. Славейков? И да съставят акт - направо куриера да им го носи :)
Или пък да пообиколят заведенията, които все още имат сервиз а по новият закон не е редно. Или пък да закупят произволни продукти от произволни магазини в интернет и да поискат да върнат продукта седмица след това? Разбира се ще имат 100% успеваемост в тестовете и всеки продавач ще се инати докато не разберат, че става дума за комисията.

Защо си мисля че не работят ли? Защото, когато се разправям и боря всеки ден с кретени, които се опитват да ми нарушават правата, като потребител онези, от другата страна на щанда не им дреме за комисията и изобщо не знаят че има такава, а ако знаят не знаят с какво се занимава те. Съдя и по това, че самият аз трябва да се боря с потребителки казуси. Което от своя страна е безкрайно изморително и в края на един ден изпълнен с покупки и препирни се радваш, че не си изкарал разрешително за огнестрелно оръжие и си спасил себе си от сигурен доживотен затвор, а и няколко магазинери и държавни кърлежи от КЗП от злополука известна също, като най-тежкото престъпление срещу личността.

Мисля че е крайно време да поискаме отчет на КЗП, но не отчет който дават пред европейските комисии – прах в очите, а информация за конкретно свършена работа която БНАП (примерно) и нейни членове да проверят. А при констатиране на нередности да се състави съответните проверки.

Като работодател на КЗП аз ще направя съответните проверки на комисията и ще изискам съответната информация. Бих се радвал ако има и други мои съмишленици, които да засипят КЗП с жалбите си и да публикуват тук всяка една от тях и отговорите към нея. Така де, да им създадем малко работа, стига сме им плащали за да си клатят краката.

Асен Ненов

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 129
    • Профил
Да накараме КЗП да поработи малко - как мислите?
« Отговор #1 -: Септември 26, 2006, 12:23:33 am »
Не искам да защитавам КЗП, но фактите са си факти: от името на БНАП изпратихме няколко сигнала за продажба на хранителни добавки в интернет магазини. Отговорите получихме малко повече от месец след това. В 85% от случаите бяха констатирани нарушения, около 10% бяха препратени на икономическа полиция за доуточняване и само един от случаите беше проверен без да се констатира нарушение.
Но въпреки това, подкрепям идеята - да създаваме повече работа на държавата!
« Последна редакция: Септември 28, 2006, 03:11:48 pm от admin »

Hypnotia

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
    • Профил
Да накараме КЗП да поработи малко - как мислите?
« Отговор #2 -: Ноември 15, 2006, 05:47:11 pm »
Моята жалба пък отлежава много месеци вече и всеки път има обяснение, как търговците отказвали среща, как по такъв казус не бил постигнат резултат. Пусках жалба и в съответната данъчна служба, защото за стока на стойност около 500 лева при 2 покупки не са пуснали нито касова бележка, нито фактура въпросните търговци. Получих отговор , че е била направена оперативна данъчна проверка и толкова...За КЗП това не е доказателство за некоректни търговци, освен, че няма специалисти или институция в България, която да каже Да, тази стока наистина е некачествена.
Засега си оставам със загубените средства, време, нерви...и т.н.
Как да има ефективни действия?

Boby_

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Да накараме КЗП да поработи малко - как мислите?
« Отговор #3 -: Декември 07, 2006, 02:07:05 pm »
Подадох жалба до КЗП срещу пловдивски търговец чрез сайта им - приложих сканирани всички документи, опаковката на стоката, която бях закупил... Резултатът беше, че изобщо не получих отговор, дори такъв, с който да ме уведомят, че няма да разгледат жалбата ми по някакви причини или че е нужно да им изпратя оригиналите на документите.
Комисията изобщо не действа, поне не и на ниво единичен потребител. Единствената и цел е да харчи парите на данъкоплатците - поредният подобен тумор в нашата държавна администрация.

Hypnotia

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
    • Профил
Да накараме КЗП да поработи малко - как мислите?
« Отговор #4 -: Декември 27, 2006, 01:59:11 pm »
В друг вариант получавате стандартен писмен отговор, че Комисията не е констатирала нарушения...на този, който получих аз дори името ми беше объркано.

nelly

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Да накараме КЗП да поработи малко - как мислите?
« Отговор #5 -: Септември 15, 2007, 01:08:18 pm »
Изключително съм доволна от обслужването на КЗП Шумен. Реагираха светкавично. Подадох жалба по Интернет и още на следващата сутрин инспектор Йорданов се свърза с мен и извърши незабавна проверка. Всичко приключи по възможно най-добрия начин. Некоректният търговец ми възстанови сумата на момента. Просто не мога да повярвам че има хора които с такова желание да си вършат работата и да защитават правата на потребителите. Благодаря на целия екип на КЗП Шумен.

Gali

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Да накараме КЗП да поработи малко - как мислите?
« Отговор #6 -: Октомври 24, 2007, 01:21:41 pm »
Здравейте!Искам тук да изкажа своята благодарност на служителите от Комисията за защита на потребителите в гр. Шумен,които изключително бързо и компетентно реагираха на сигнал,подаден за проблеми в магазин \"Хенди\" в града.Разбрах,че все още ние,обикновените българи,имаме някаква защита!Благодаря на служителите от КЗП гр. Шумен!Да бъдат живи и здрави и все така отзивчиви!

boni

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Да накараме КЗП да поработи малко - как мислите?
« Отговор #7 -: Юли 01, 2008, 05:20:48 pm »
Здравейте, приятели и съмишленици! Мисля , че не сме справедливи към служителите на КЗП. Прекалено много ги критикуваме, а никога не ги хвалим. Аз лично бях много впечатлена , че лично директора им г-жа Ангелова в гр.Варна ме прие , изслуша ме любезно, даде ми отговори на различни въпроси които и зададох  и дори се обади по телефона на търговеца с молба да ми съдейства по-бързо да ми ремонтират хладилника. Без да я познавам, без ходатайства и без предварителни уговорки за приемане. И това стана в петък следобяд! Ще кажете , че така трябва  да е, нали? Но като знаем бездействието и безхаберието на повечето служители в тругите инстанции това беше найстина впечатляващо.

ivanski_81

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Да накараме КЗП да поработи малко - как мислите?
« Отговор #8 -: Юли 08, 2008, 05:23:53 pm »
в русе попаднах на некоректни служители в КЗП. подадох жалба при тях и се оказа че тяхната проверка се състои в това да изслушат търговеца и да приемат неговото становище на 100%. след моя проверка установих,че нищо не са свършили а в решението си са написали невярна информация относно моята жалба и дори не могат да докажат това което са писали. идеята за защита на потребителите е добра, но за мен тази система не работи.
дано не ми се налага повече да опирам до тях

el.kost

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
    • Профил
Да накараме КЗП да поработи малко - как мислите?
« Отговор #9 -: Юли 12, 2008, 01:36:55 pm »
В Пловдив КЗП не защитават правата на потребителя.Преди две години се наложи да ползвам \"услугите\" им заради дефектен уред,закупен от ТЕХНОПОЛИС.Подадох жалба(N 03-583 от 28.07.2006г.) до комисията и след около месец ми се обадиха.Един от служителите(г-н Минчев) дори ми се похвали,че ЛИЧНО познава управителя Лазаров и ще разговаря с него.Седмица след този разговор бях повикана в КЗП и ми бе обяснено,че Закона за защита на потребителя не им давал правомощия да задължат некоректният търговец да спази условията на гаранцията.Убедена съм,че на тази сладка службица работят НЕКАДЪРНИ и КОРУМПИРАНИ служители с ЛИЧНИ ПОЗНАНСТВА за ЛИЧНИ ЦЕЛИ! Тези комисии е по-добре да бъдат закрити,защото защитават нечии други интереси,но не и правата на потребителите.Радвам се за Gali и boni,но това са единични случаи и вероятно тамошните служители са новоназначени и си вършат все още работата съвестно.

Mitko

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 70
    • Профил
Да накараме КЗП да поработи малко - как мислите?
« Отговор #10 -: Юли 20, 2008, 10:05:34 pm »
Цялата държава се крепи на корупция!

rall

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Да накараме КЗП да поработи малко - как мислите?
« Отговор #11 -: Октомври 02, 2008, 07:07:44 am »
Ами и аз имам проблем с КЗП. Изпратих им 2 жалби за един фотоапарат, който седи в Техномаркет Европа вече 3 месеца, но никаква реакция няма от там... искам да попитам по- осведомените за съвет- къде да ескалирам проблема - в съда или да пиша до европейска комисия някаква?? Моля за съвет, защото считам такова поведение за недопустимо...

bjork

  • Новак
  • *
  • Публикации: 41
    • Профил
Да накараме КЗП да поработи малко - как мислите?
« Отговор #12 -: Октомври 03, 2008, 06:44:15 pm »
Ami oplachete se v euro center-a na potrebitelite. V Sofia e na ul. Bacho Kiro, za po golemite gradove - sorry, nEmam ideq

Bayb

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
    • Профил
Да накараме КЗП да поработи малко - как мислите?
« Отговор #13 -: Октомври 12, 2008, 12:22:43 pm »
В такиива случаи,човек да се зачуди откъде да започне!!!!Като тръгнеш едно да оправяш,се оказва ,че и друго плаче за оправия.Къде да се алармира в такива случаи,нали уж КЗП е предназначена да защитава потребителите?????Хайде някой по компетентен да даде малко повече инфо къде наистина човек може да се обърне и към кого трябва?