2.Транспорт и получаване
След като вече сте платили мебелът, които най-много Ви е харесал е време да пристигне у Вас.
Някой от магазините предлагат безплатен транспорт в рамките на града.
Други изискват пари за да Ви бъде транспортирана стоката до входа.
Изберете тези, които предлагат безплатен транспорт в рамките на града в които живеете така за вбъдеще ако има рекламации към фирмата транспорта ще го поемат те, Вие няма да плащате.
изискайте по време на покупката човека, които ще Ви докара стоката да Ви се обади
един или половин час преди да тръгне към Вашият адрес за да не чакате цял ден и да се чудите
\"кога ли ще доиде, ама защо го няма още\" а също така и да подготвите хората, които ще носят мебелът
ако е обемист или от кашони.
Някой фирми предлагат и докери за качване на етажа от камиона, буса. Не ги предпочитайте.
Виждал съм как стъпват по кашоните с двата крака и дори скачат върху тях.
Намерете си сериозни и сигурни носачи на които да имате доверие.
След като вече мебелът е дошъл пред входа или къщата Ви, кажете на шофьора да изчака 10 минути за да направите оглед на стоката в негово присъствие. Ако е диван,столове,табуретки, веднага разопаковайте (ако има наелон или стреч фолио) и огледайте старателно от всички страни дамаската, кожата дали не са скъсани, чекнати или надрани. След това сравнете цветът и моделът дали отговарят на уговореното в магазина. Ако има установени дефекти, веднага се обадете в магазина и кажете какъв е проблема и изискайте да дойде служител на магазина да установи дефектите на място.
Ако не дойде такъв, изискайте стоката да Ви бъде подменена с нова. (дори и да дойде служител)
Ако е секция, кухня, детско обзавеждане, което е в кашони трябва да качите кашоните в апартамента, по възможност ползвайте асансьор. Като качите кашоните пак помолете шофьора да присъства при огледа на отделните части когато отваряте кашоните. Тои е представител на фирмата.
Първо проверете частите на които има стъкло. Няма да си казвате нещо като:
\"а то е опаковано и се вижда от наелона\" махате наелона (стреча) и оглеждате внимателно.
Ако всичко е наред преминавате към кашоните с плотовете. За да отворите кашоните не използвайте остри ножове за да срежете тиксото.
Те може да наранят горния плот ако няма стиропор, който да го предпази. Кашоните са тънки.
След като сте отворили кашона огледайте много внимателно всяка част, която се намира в кашона.
Най - много дефекти се срещат на ръбовете на плотовете. Доста често вътре в кашоните не се слага
стиропор,които да предпазва от удар на отделните части една в друга или при транспорт.
И вследствие на това ръбовете са очукани и обелени.
Няма да си казвате нещо като: \"а то се пада отзад и няма да се вижда\"
дефекти като:
- обелени кантове от всички страни на плота
- смачкани, наранени орнаменти
- очукани ръбове вътрешни външни
При тези дефекти правите веднага рекламация в магазина.
По този начин преглеждате всички кашони, които са Ви доставени.
Много е важно ако има опис на плотовете по кашони да проверите на него дали няма липсващи.
Ако няма такъв опис Ви остава това да проверите при сглабянето.
В кашона с аксесоарите трябва да има задължително описание, скица за сглобяване, ако няма такава
трябва да се обадите в магазина и от там да Ви дадът. Ако откажат имате право да върнете доставена
стока.
Много от фирмите не дават инструкция за сглабяне на секции, детски кътове и др. за да отидат техни
служители да ги сглобят. Но тогава има възможност да Ви бъдат монтирани дефектни части, които не са
установени при доставката (отваряне на кашоните). А когато бъде сглобена вече секция, детски кът или др. фирмите не приемат рекламации на установени дефекти.
Проверете аксесоарите. За тях трябва да има опис с установен точен брой.
аксесоари наричаме - панти, винтове, тапи, дръжки, орнаменти, ключ за винтове, пирони, дървени
нитове, лепило, метални плъзгачи за чекмеджетата и др.
Ако има лунички (осветлени) трябва да огледате металната част дали не е надрана и след това да ги
пробвате дали светят преди поставянето им на сглобената стока.
Ако повечето от аксесоарите липсват направете рекламация веднага в магазина но ако и няма опис на
другите кашони с плотовете може да поискате да ви бъде заменена стоката с нова поради толкова много
липси не може да сте сигурни, че плотовете са всичките в кашоните.
Някой от мебелните магазини не преглеждат кашоните на всички модели след като бъдат транспортирани от чужбина. И разчитат, че всичко е ОК.
И тъй като не им се занимава, това трябва да го прави купувача.
и за това имате право да правите рекламация докато Ви бъде доставено изделие отговарящо на парите и
качеството, което отоговаря на думата НОВО.
Но по закон е необходимо да се прави рекламация до три пъти, след което си искате парите.
Ако има нещо, което съм пропуснал допълнете за да стане по ясна темата.