Автор Тема: Как да си прекратя договора с Виваком?  (Прочетена 16575 пъти)

neizvesten

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Как да си прекратя договора с Виваком?
« -: Август 20, 2010, 10:34:05 am »
Изчетох много неща в нета относно всевъзможните спънки, които Виваком прави на клиентите си, решили да се отърват най-сетне от тях. Моят договор за Хармония 6 изтича през декември, та ми е още далеч, но ми се ще да се подготвя за това, което може да ми се случи против желанието ми да си прекратя договора. Преди години имах големи проблеми с отърването от Мтел - в 3 офиса ми казаха 3 различни неща относно предизвестието, което трябва да пусна! Сигурен съм, че служителите са нарочно инструктирани да заблуждават, което е и жалко, и ужасно, а всичко е на наш гръб. Тогава случаят завърши благоприятно за мен, но всичко беше съпроводено с много ядове и караници.
И така, искам да задам няколко въпроса, за които ми се ще да чуя отговор от хора компетентни, или препатили:

1. Какво точно означава едномесечно предизвестие? Сигурен съм, че са го измислили някак си, че да обърнат това определение в тяхна полза. Това означава ли, че ако, да речем договорът ми изтича на 1 декември, трябва да подам предизвестие на 1 ноември? Или трябва да броя някакви дни, защото не ми е много ясно какво е законовото определение на понятието \"месец\"? И, което много ме интересува, също - има ли законова пречка да подам предизвестието в което време аз реша, стига периодът до изтичане на договора да е повече от месец - с други думи - да отида да го подам дори днес, при положение, че изтина на 1 декември?

2. Това предизвестие има ли някаква задължителна форма, попълва ли се някаква бланка, издадена от самия оператор, или е свободен текст, изразяващ желанието ми да прекратя договора си с Виваком, съобразно условията на подписания от мен договор?

3. Как мога да удостоверя, че съм подал наистина такова предизвестие? По моите представи, би трябвало да го подам в два екземляра, а на моя да получа номер от някакъв дневник за входяща информация. Такава ли е практиката в действителност? И какво изобщо мога да направя, ако по някаква причина не искат да ми приемат предизвестието, или да ми сложат номер и дата на него? Някъде четох, че отказали на някого да му приемат предизвестието, тъй като му казали, че това можел да направи само управителя, а той в момента отсъствал.

Накрая ще кажа, че смятам тези договори с автоматично преподписване за нещо много несправедливо и определено насочено срещу интересите на потребителите! И че потребителите са именно изнудвани, защото мобилните телефони и интернетът са вече необходимост, нещо без което не можем и точно това използват операторите с наш ущърб. Честно казано, пиша това и с яд, и с неудобство, и с малко тъжно чувство. Просто защото сме изправени пред абсурдната ситуация да бъдем правени на маймуни в собствената си страна от компании с много съмнителни бизнес похвати. И всичко това при пълно отсъствие на държава, която да застава зад гражданите си, при пълно бездействие от стана на органите и служителите, чиято работа е контрол върху тези, смятащи, че пишман-пазарната икономическа среда тук е чудесна почва за трупане на огромни печалби на гърба на безгласното население.

severfen

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 75
    • Профил
Как да си прекратя договора с Виваком?
« Отговор #1 -: Август 20, 2010, 01:03:12 pm »
Здравей, :)

1. Едномесечното предизвестие е - не по-малко от 1 месец преди изтичане на договора. Демек по всяко време (преди "1 ноември") можеш да подадеш декларация, че не желаеш да ти бъде подновен договора.

2. Свободен текст. Най-добре е така. В бланката дадена от оператора може да има заблуждаващи полета.

3. Декларацията не е нужно да е в два екземпляра. Имаш няколко варианта.
3.1. Изпращаш декларацията (с всички неоходими данни в нея, за да може оператора да разбере еднозначно, кои си ти и кои договор не желаеш да подновиш) по пощата с обратна разписка. По българското законодателство обратната разписка е документ. А отказ за приемане е задължителен да бъде придружен с обяснение за причините за отказа.
3.2. Входяване на документа в деловодството на Виваком (трябва да разбереш къде е то). След поступването на декларацията ти се издава входящ номер.
3.3. В магазин на фирмата. Там не са подготвени да приемат такива неща, въпреки, че са длъжни. Добре е при този вариант да се провери след ден два три Дали документа е стигнал да деловодството. Да не би да е загубен по пътя.

П.П. Комисията от която зависи да премахне тази клауза в момента е солидно спонсорирана от почти всички големи фирми на пазара. Затова може да се наложи да почакаме доста, докато отпадне.

fluditec

  • Новак
  • *
  • Публикации: 26
    • Профил
Как да си прекратя договора с Виваком?
« Отговор #2 -: Август 20, 2010, 05:39:12 pm »
При мен се получи така:
Преди да пусна предизвестието за прекратяване на Хармония 6 се убедих, че договорът ми за домашен телефон се е ПРЕВЪРНАЛ в безсрочен – питах  в БТК центровете и на оператор няколко пъти. При БТК едномесечно предизвестие означаваше до 10 дни преди единия месец преди изтичането на договора тоест 10 дни преди 1 ноември е необходимо да ги потормозиш, ако договорът изтича на 1 декември. Първо се иска код за отказ от оператор, който си записваш, защото в него няма никакъв смисъл и може да се забрави. Не приемаш никакви предложения от оператора, целящ да те откаже от намерението ти. Предизвестието се пишеше на ръка собственоръчно:
Молба
от  трите имена, ЕГН, адрес по лична карта, издадена от... и на ... .
 Моля ми да бъде прекратена услугата Хармония 6 към договор № ... / от дата.....   за мобилен номер ....... код за отказ .......... от дата  1 декември /датата на изтичане на договора/.
Гр./с. .......                                                                     Подпис:
Дата .....                                                                          .........
Ако не се впише кода за отказ БТК приема, че предизвестието е невалидно и рекетът продължава. Домашния телефон могат да го спрат от всеки БТК център с едномесечно предизвестие, което те си го попълват, но ще се получи след изтичане на Хармонията. Да се има впредвид, че при подаване на предизвестието от персонала на БТК центъра ще ви бъде отговорено с убийствена студенина. Това не бива да ви притеснява, защото е нормално. Моето предизвестие беше прието без да бъде дори погледнато / на въпроса ми защо ми отговориха , че не ги интересува/ , документи не се сетиха да ми поискат изобщо, на скенер снимаха предизвестието и ми казаха, че това значи че са го изпратили в София, а оригиналът остава при тях като архив. Номера не издават /нямало какво да се обърка/ , тоест остава моята дума срещу тяхната, че изобщо съм подал предизвестие. Явно наистина не се объркаха нещата, защото преди да изтече срока на договора започнаха да ми звънят и да ми предлагат какви ли не абонаменти и т.н. и успях да се откача. Само да добавя, че молбата е мое съчинение, защото съм можел да пиша в нея каквото съм си искал/така ми казаха/. Предизвестието може да го приеме всеки служител в БТК центъра, а не само шефа. А между другото на телефонът на оператора им 123 единият път, в който се бях обаждал ме пратиха за зелен хайвер – че преизвестието се пускало само по пощата на някакъв адрес – девета глуха.  Всичко се прави с цел заблуда и принуда човек да се откаже.
Успех!

neizvesten

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Как да си прекратя договора с Виваком?
« Отговор #3 -: Август 20, 2010, 06:27:25 pm »
Благодаря за отговорите. Всъщност, не разбирам защо fluditec  се е уверил, че договорът му е безсрочен? Вероятно има предвид и спиране на стационарния телефон? В моя случай ме интересува само Хармонията, иначе телефонът ще се ползва и занапред. По условията, Хармония се предоставя с действащ пост, тоест, няма проблем постът да си продължи съществуеаснето и след Хармонията. Или има някаква допълнитена врътка, в случай, че договорът за стационарния телефон е срочен? Всъщност, не съм сигурен какъв е договорът за стационарния при мен - беше някакво преподписване миналата година, когато излезе план за инвалиди 300. А сега, преди месец, ако не се лъжа, понеже не е представено ново валидно свидетелство за инвалидност, по силата на общите условия планът става У дома 50. Иначе за срочността не съм сигурен - но ми се струва, че след като скача на по скъп план без преподписване е по-логично да е безсрочен?
Замислям се за варианта с изпращане за заявление с препоръчано писмо, защото ми се струва че така ще бъде прието при всички случаи. Само ме притеснява да няма някакво извратено тълкуване, според което едномесечно предизвестие означава строго, точно 30 дни, т.е. ако изтича на 1 декември, да се пусне точно на 1 ноември. Освен това, да речем, предизвестието ми бъде прието по пощата - трябва ли да прдприема други мерки в офис на Бетека?
Мисля, че темата е интересна и ще е полезна за много хора още, та, ще е добре да се чуят повече мнения. Ако не се лъжа в Закона за задълженията и договорите са уредени тези въпроси, с договорите и предизвестията, та може би някой юрист ще изкаже мнение.

red_gendo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 15
    • Профил
Как да си прекратя договора с Виваком?
« Отговор #4 -: Август 21, 2010, 12:18:24 pm »
Аз мисля, че са длъжни да издадат входящ номер. Освен това отгоре не бива да е молба а заявление. Ако не ми дадат ще искам среща с управителя , ще вдигна луд скандал защото много се радвам на такива служители кото са на два дена стаж и ти говоят небивалици. Ако и тогава не ми дадат ще поискам да напишат писменно, че не издават. Аз съм клиент и щом искат моите пари ще ме търпят. По логично е търсят начин как да се разберем от колкото да стават за резил. Търсете си правата на всяка цена дори и със скандали - не позволявайте да ви изпързалят!
« Последна редакция: Август 21, 2010, 12:19:47 pm от red_gendo »

neizvesten

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Как да си прекратя договора с Виваком?
« Отговор #5 -: Август 21, 2010, 12:36:56 pm »
Хей, red_gendo, прав си, безусловно си прав! Но кажи ми, при сегащното състояние на държавата, при пълната безполезност на държавните органи - какво мога да направя аз, ако някой си ми се изстъпи и ми каже - ами не мога да ти дам входящ номер - нямаме такава практика, нито пък имам каквото и да било желание да ти напиша в прав текст, че не ти приемам заявлението? Или пък ме върти така, че ако отида утре - вече ще е късно от законова гледна точка?  И какво да направя аз - да почна да се бия ли? Хайде, да речем, вземат го това предизвестие - и толкова. А после потъне някъде. Напълно наясно съм, че понеже съм клиент на интернетът им още от времето, когато го пуснаха - а това май беше поне 5 години назад, ще се опитват дами правят всякакви пречки, за да ме задържат като редовен платец - всеки божи месец им давам поне 30-35 лева, имал съм и сметки по 50.
Затова искам да проуча повече мнения, а ако трябва, ще отида с адвокат, когато му дойде времето :)

red_gendo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 15
    • Профил
Как да си прекратя договора с Виваком?
« Отговор #6 -: Август 21, 2010, 01:34:35 pm »
Тогава ако и писменно ти отажат - попитай за имената на служителя, директора и позвъни пред тях на КЗП. Обясни им по телефона набързо къде е проблема и ако трябва пусни жалба до прокуратурата. Само ще вметна - а морето в един магазин си купувам рзни неща и на касата искам едно мурати. Обаче касиерката не ме пита какво- дебело или тънко, и ми дава тънко, като приключи сметката. Поглеждам в торбата и гледам - тънко! Ивинявай казвам ама като ме гледаш мязам ли ти на човек, който пуши женски цигари? Разправии и т.н. но не иска да ми ги замени. Казах и, че ще се разправям о послено а тя ми се исмя. Звънах на КЗП и казаха, че ако е маркирана и приключена имат право да не ми я сторнират. За това, че ако се докаже, че грешата е на продавачата тоава , но да ида до Бургас и да подам жалба. Викам си ей ся аз на почивка лисъм или не. Обаче като приключих разговара,затворих но казах, добре, ще изчакам :) Абе таз продавачка помисли , че адат , даде ми дебело мурати и каза абе дай ги з без тва пуша такива. Виновен съм-изъгах, но това иде да покаже,че съм прав. Как неможе да сторнира - а аз не бях платил дори ако си бях тръгнал кой, ще ги плати стоките, каво ще ги прави -ами щеше да си ги сторнира и да ги нареди пак нали?? Та търсете начини не им се давайе!

tirtrans

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Как да си прекратя договора с Виваком?
« Отговор #7 -: Август 22, 2010, 10:32:21 pm »
Vivacom смениха титуляра на стационарен телефон без знанието му нарушвайки действащите правила.
Става въпрос за следното:
Възрастна жена (майка ми) плаща сметка за стационарен тел. на дъщеря си, която е в чужбина.
Предлагат й да сключи договор за Vivacom Duo, тя обяснява че тел. пост е на името на дъщеря й.
Младото и нагло момиче от БТК се възползва от наивноста на жената и обяснява че няма проблем да преименуват поста в момента без присъствието на предишния титуляр и да се сключи въпросния договор.
Така и става.
В последствие пуснахме жалба че искаме въпросния договор да бъде анулиран.
Беше ни отговорено че договора е изряден и трябва да се платят неустойките за 2 години напред.
Обаждах се многократно да 123 обяснявайки за случилото се и консултантите ме увериха че случая ще бъде разгледан много внимателно и че процедурата за преименуване на тел. пост изисква задължително присъствието на двете страни при преименуването или пълномощно от титуляра.
Както става ясно от написаното до тук нито едното не е спазено.

Пуснах и оплакване от сайта на БТК (Виваком) цитирайки името, кода на служителя и обекта в който е извършено преименуването и обстоятелствата около него.

Получих имейл, който не съдържаше дори име на подател, освен
\"отдел обслужване клиенти\", той гласеше отново че договора е изряден не споменавайки нищо по отношение на проблема със смяната на титуляра.

Много ми е обидно от цялата работа и не ми се оставят нещата така.
Явно е че бтк нямат намерение да оправят нарушения ако те им носят приходи и искат да се измъкнат по доста долен начин.

Ще съм много благодарен на всички съмишленици, които могат да дадат насоки и препоръки как би могло дa се действа по-нататък по този случай.
« Последна редакция: Август 22, 2010, 10:37:35 pm от tirtrans »

danidokt

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Как да си прекратя договора с Виваком?
« Отговор #8 -: Септември 15, 2010, 09:03:25 pm »
Искам да прекратя договора си с ВИВАКОМ.
На 12.03.2010г. сключих договор VIVACOM NETstart. След изтичане на промоцията от 3 месеца, ми предложиха сим карта за 1лв. на месец, съгласих се и започнаха проблемите. Договора  премина в Хармония. Сим картата беше блокирана защото не съм платил още 47,53 лв.
ПЛАЩАЛ СЪМ ВСЕКИ МЕСЕЦ, както са сметките в комппютрите им.
   на 19.04.10   -  21,60лв.
        17.05.10   -  17,80лв.
        18.06.10   -  17,80лв.
        18.07.10   -  15,00лв. за сим карта плюс 17,80лв,  общо 32,80 лв.
        17.08.10   -  28,00лв.
 От къде дойдоха тези неплатени 47,53лв.
 От безкрайните разговори и проверки на 123, отначало ми казваха че имам разговори от мобилния телефон по който не съм провел нито един разговор. Направиха проверка и се оказа че не са проведени разговори. Препращаха ме към техните магазини където съм плащал, но никой не можа да ми каже от къде идват тези 47,53лв.
 Сумата която трябва да плащам след първите три месеца е 21лв, за интернет и мобилен, отделно за домашен тел. по 7,80лв. по който също не разговарям.
 Следващата фактура трябва да се плати до 19.09.10г
 Повярвайте скъсах си нервите да се обаждам на 123, и направих пътека до магазините им, където никой не може да ми каже от къде идва тази сума. Някой е написал месечната сметка и трябва да се плати.
 Искам да прекъсна всякакви взаимоотношения с VIVACOM.

jertva

  • Новак
  • *
  • Публикации: 10
    • Профил