Автор Тема: Проблеми в системата на МТЕЛ  (Прочетена 10269 пъти)

dessince

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Проблеми в системата на МТЕЛ
« -: Септември 16, 2010, 02:42:59 pm »
Привет!
Вече не знам към кого трябва да се обърна, за да се опитам да защитя правата си?!
Ще се опитам на кратко да споделя проблема си..
Както много от Вас знаят в момента МТЕЛ правят промени в системата си, по-конкретно сменят софтуера с който работят.. Всичко това се прави с цел улеснение както на служителите, така и на клиентите. Единственият проблем е, че не се знае колко ще продължи този период, както и колко неприятности ще донесе на клиентите на МТЕЛ. Пиша Ви, тъй като съм потърпевша.. В момента използвам тарифен план Лууп. На 8-ми август получих в 7 сутринта 2 смс-а един след друг, че съм достигнала 88% и съответно 99% от кредитния си лимит (който е 50 лв.) \"Само до преди два дни.. сметката ми беше 7 лв., как е възможно да съм изговорила толкова много?\" Това се питах в рано сутринта на 8-ми. Реших да посетя офис на мтел същия ден. Услужлив служител на компанията ми обясни, че в момента имам затруднения със системата и че начислената сметка до момента не е вярна (67 лв е сумата). Беше ми потвърдено неколкократно, че след като приключат всички промени по софтуера на компанията, сметката ми ще бъде на нормално ниво. Успокоих се, но радостта ми беше краткотрайна.. на 11 сутринта получих смс, с който ме усведомяваха, че съм превишила кредитния си лимит, като това води до спиране на всички изходящи повиквания. Отново реших да посетя офис на мтел, за да получа някакво обяснение. От там ми се потвърди, че сметката ми е 67 лв., че наистина съществува такув проблем с други клиенти. Осведомиха ме, че начините да ми пуснат телефона са 2: 1. Да разреша да бъде увеличена сумата по кредител лимит (това не значи ли автоматично, че се съгласявам с начислената сметка); и 2. Да депозирам известна част от сумата, начислена ми като сметка (каква е гаранцията, че тези пари ще ми бъдат върнати, пък и сумата, която ми поискаха не беше малка - 50 лв). След отказ от моя страна да изпълня предложените варианти, тъй като не нося вина за това, че те имат проблем със системата си, служителите на мтел ме убедиха, че до 2 часа телефонът ми ще бъде пуснат отново.. Естествено това не се случи.. Вече 5-ти ден съм с изключен телефон, въпреки, че съм платила всички свои задължения до момента! Последната ми надежда беше, че на 15-ти зануляват сметката и тогава отново ще мога да използвам телефона си. Но уви.. вчера получих смс, че издаването на фактурите ще се забави (не беше посочен период на евентуалното издаване на фактурите) и така отново си оставам с ограничени изходящи повиквания за неопределен период от време. До колкото знам и други мои познати имат същия проблем. Някой може ли да ми каже как е възможно да си плащаш за услуга и вече 5 дни да нямаш достъп до нея, поради причини независещи от теб?  Компенсация дали ще получа? Едва ли? Как да постъпя? Да седя кротичко и да чакам..?
Обаждах се в Комисията за защита на правата на потребителите и от там ме прехвърлиха към Комисията за регулиране на съобщенията. Те пък ми казаха, че трябва да подам жалба и да чакам.. сигурно щяло да отнеме повече от месец докато ми върнат отговор, а дали въобще ще се стигне до там - не е ясно.
Моля, дайте ми съвет как да постъпя..

Георги Чобанов

  • Новак
  • *
  • Публикации: 16
    • Профил
Проблеми в системата на МТЕЛ
« Отговор #1 -: Септември 17, 2010, 08:10:04 am »
Колко ли народ ще \"ревне\",когато все пак някога им заработи системата?!

bloucester

  • Гост
Проблеми в системата на МТЕЛ
« Отговор #2 -: Септември 17, 2010, 11:31:47 am »
Много. Аз лично подозирам, че ще платя между 30 и 50 лв, защото кредитният ми лимит е толкова... А интересно дали ще могат да докажат по някакъв начин, че сме провели дадените разговори или пък ние ще трябва да им доказваме, че не сме (най-вероятно с тухли и факли)

ellydi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Проблеми в системата на МТЕЛ
« Отговор #3 -: Септември 18, 2010, 06:56:25 pm »
Здравейте,
търси се адвокат достатъчно вбесен от безобразията на М тел. Да се внесе едно яко дело, та да ги видиме после ще продължават да нарушат купища от закони с условията по договорите, дето ни пробутват.

bul

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
    • Профил
Проблеми в системата на МТЕЛ
« Отговор #4 -: Септември 26, 2010, 01:44:23 pm »
ИЗ \"Общите условия за взаимоотношенията между \"Мобилтел\" EАД и абонатите и потребителите на обществените мобилни наземни мрежи на \"Мобилтел\" ЕАД по стандарти GSM и UMTS\": VIII. ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА МОБИЛТЕЛ 41. (Изм. съгласувано с Решение № 319/02.03.2007 г. на КРС) Мобилтел е длъжен да осигурява качествени електронни съобщителни услуги, включително информационни услуги (справки) 24 часа на денонощие, 7 дни в седмицата, в зоните на обслужване на мрежите, освен в случаите на форсмажорни обстоятелства. (Изглежда платформата „Амдокс” е форсмажорно обстоятелство). 47. (Изм. съгласувано с Решение № 639/13.04.2006 г. на КРС; изм. съгласувано с Решение № 319/02.03.2007 г. на КРС) Мобилтел е длъжен да отстранява в най-краткия практически възможен срок повредите в мрежите. (Минава вече цял месец). 8. В случай на планирано прекъсване или влошено качество на услугите при извършване на профилактични прегледи, ремонти или поради развитие на мрежите Мобилтел е длъжен да информира предварително абонатите/потребителите в засегнатия район включително и за сроковете на прекъсването или влошаването на качеството на услугата, по начин, който е максимално достъпен. Погледнато от правна гледна точка общите условия са предмет на облигационното право и в този случай, предвид факта че са засегнати милиони български потребители е редно да се самосезира прокуратурата и съдебната власт с цел образуване на съдебно производство срещу МОБИЛТЕЛ!

bul

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
    • Профил
Проблеми в системата на МТЕЛ
« Отговор #5 -: Септември 26, 2010, 01:46:43 pm »
18.1 – Мобилтел НЕ предоставя на абоната/потребителя всички електронни съобщителни услуги съгласно GSМ/UMTS стандарта и в съответствие с технологичните възможности на мрежите. 18.2.2. Мобилтел НЕ предоставя справочни услуги, свързани с предоставяне на информация, свързана с електронните съобщителни услуги. Освен това Мобилтел нарушава чл. 22.2. (Изм. съгласувано с Решение № 319/02.03.2007 г. на КРС) Месечна абонаментна цена - предплаща се от абонатите на съответната мрежа ежемесечно по Ценоразпис на Мобилтел съобразно избрания пакет услуги. Операторът не е в състояние да издаде ежемесечна фактура за проведените разговори. Абонатът е лишен от информация, която му се полага: 30б. Абонатът има право да получава безвъзмездно детайлизирани сметки за ползваните услуги заедно с данъчна фактура, както и достъп до информация в електронен вид относно месечните сметки за ползваните услуги. Детайлизираната сметка може да съдържа следната информация: 30б.1. всички видове ползвани от абоната услуги през разплащателния период; 30б.2. брой на ползваните услуги; 30б.3. обща стойност на всеки вид ползвани услуги; 30б.4. общ размер на сметката; 30б.5. размер на данъчните начисления върху сметката, изразен както в проценти към размера на сметката, така и в абсолютни стойности; 30б.6. размер на отчисленията, които може да се дължат на абоната, съобразно начина на ползване на услугите, договорен между него и предприятието, предлагащо услугите; 30б.7. общ размер на дължимата сума; 30б.8. срок за плащане; 30б.9. възможни начини за дистанционно плащане на сметката с необходимите за това данни; 30б.10. Идентификационни данни на предприятието, предоставящо услугите; 30.б.11. Адреси, телефони и други начини за контакти с предприятието, предоставящо услугите; 30в. Абонатът има право да иска от Мобилтел детайлизирана справка за ползваните телефонни услуги, която може да съдържа информация за: 30в.1. вида на ползваната услуга за всяко осъществено повикване, включително за осъществени повиквания към безплатни услуги; 30в.2. стойността на всяко осъществено повикване; 30в.3. датата, часа и продължителността на всяко осъществено повикване. 30.г. (Отм. в сила от 06.08.2010 г.)

bloucester

  • Гост
Проблеми в системата на МТЕЛ
« Отговор #6 -: Септември 26, 2010, 02:16:55 pm »
Добре, всички тези условия и членове са много хубави, но как предлагате да процедираме? Отправната точка явно я има - какво да направим? Всички недоволни да се опитат да си прекратят договорите на база на това ли? Или? Чакам (а и не само аз) предложения.

bloucester

  • Гост
Проблеми в системата на МТЕЛ
« Отговор #7 -: Септември 26, 2010, 02:19:38 pm »
Т.е. не съм сигурен, че мога просто да отида в някой офис с разпечатани тези клаузи и да кажа: Вие сте в нарушение на това, това и това, затова си прекратявам договора с вас?

bul

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
    • Профил
Проблеми в системата на МТЕЛ
« Отговор #8 -: Септември 26, 2010, 03:56:53 pm »
Може да си потърсите правата единствено в съда. Комисиите, както забелязвате, си прехвърлят \"топките\" и не желаят да си изпълняват служебните задължения. Проблемите в  договоните отношения между доставчик на услуги и потребител са предмет на облигационното право и се разрешават в съда.

bul

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
    • Профил
Проблеми в системата на МТЕЛ
« Отговор #9 -: Септември 26, 2010, 04:01:09 pm »
Други нарушения от страна на Мтел: От началото на септември поради въвеждане на платформата „Амдокс”, абонатите са лишени от възможността за пренос на номерата! 95. (Изм. в сила от 06.08.2010 г.) Мобилтел се задължава при наличие на техническа възможност и в съответствие с определените дневни лимити за пренасяне на номера да осигури пренасяне на Номера/та в срок до 7 (седем) работни дни, считано от подаване на заявлението при Приемащия доставчик или отстраняване на недостатъците по заявлението и включва прозорец на преносимост не по-голям от 7 часа. В случай на забавяне поради технически проблеми, изразяващи се във временно спиране на система, при Даряваща или Приемаща мрежа, която обслужва процеса на преносимостта на номера, Мобилтел и Приемащият доставчик определят нова дата на пренасяне, за която Приемащият доставчик информира абоната/потребителя.

bul

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
    • Профил
Проблеми в системата на МТЕЛ
« Отговор #10 -: Септември 26, 2010, 04:10:06 pm »
В заключение Държавните комисии не си изпълняват служебните задължения и поради тази причина цари пълна анархия във взаимоотношенията между доставчик и потребител на услуги. Освен това компетентните държавни институции ощетяват хазната с огромен източник на средства, който може да дойде чрез санкциониране и налагане на глоби! Уместно е уважаемите Депутати да внесат предложение за промяна на Закона за регулиране на съобщенията, като увеличат размера на глобите и ги синхронизират с тези на останалите страни членки на ЕС.

bul

  • Новак
  • *
  • Публикации: 8
    • Профил
Проблеми в системата на МТЕЛ
« Отговор #11 -: Септември 28, 2010, 01:03:17 pm »
Из отговрите на М-тел, свързани с проблемите, създадени около внедряването на новата система за обслужване на клиенти:
\"Защо не мога да получа информация за текущата си сметка и оставащите минути от отстъпката ми?
Поради оптимизиране на системата за обслужване на клиенти, в момента услугата е временно недостъпна. Уверявамe Ви, че правим всичко за възстановяването й възможно най-скоро.
Услугата ще бъде достъпна отново, когато на данните за текуща сметка и оставащи минути се верифицират с проверка на всички нива в системата.\"

Татяна

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Проблеми в системата на МТЕЛ
« Отговор #12 -: Септември 28, 2010, 05:30:15 pm »
А защо МТЕЛ не излезне с официално становище и извинение? Защо всички медии мълчат? Защото по всички върви реклама на МТЕЛ. Наистина много хора ще "изреват" от сметките си, но е факт ,че всички си затварят очите, все едно нищо не се случва.

fluditec

  • Новак
  • *
  • Публикации: 26
    • Профил
Проблеми в системата на МТЕЛ
« Отговор #13 -: Септември 29, 2010, 05:59:46 pm »
Медиите си затварят и ще си затварят очите винаги за мобилните оператори, защото мобилките са техни спонсори, а нашите медии не ги интересува истината, а само парите (дори бих допуснал, че са продажни).

tediko

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Проблеми в системата на МТЕЛ
« Отговор #14 -: Октомври 01, 2010, 12:11:37 pm »
Четейки вашите мнения разбирам, че всеки от нас ще бъде ощипан от MTel. Аз напр. си мисля,колко ли съм надхвърлила месечната си премия( Мтел Фит) като нямам инфо за текущо потребление, а нямам и издадена фактура за последен отчетен период. Така, че аз предлагам да бъде заведен колективен иск срещу Мтел за неспазване на задължения по договор, както и липса на елементарна информираност на милионите потребители на Мтел затова какво става зад кулисите!Като си завършат платформата ще си поискат високите  сметки и ако откажете да си ги платите впредвид факта,че не сте могли да си ги контролирате - Мтел ще ви съдят, защо ние да им се даваме? <strong>