Автор Тема: Гаранция за GSM от М-свят ???  (Прочетена 1185 пъти)

nisnis

  • Новак
  • *
  • Публикации: 12
    • Профил
Гаранция за GSM от М-свят ???
« -: Октомври 28, 2010, 01:39:44 pm »
През май 2009 купих Nokia 5800 от М-свят. Нов модел - яка цена - 660лв. Февуари 2010 показа дефект - спря да работи. Обаче М-свят вече не съществуваше - продаден, купен, затворени магазини. След дълго издирване намерих адрес и телефон, на който ме инструктираха как да изпратя Nokia-та за моя сметка до сервиз. Върнаха ми го работещ, но без отразен ремонт в гаранционната карта. Преди дни дефектът отново се прояви - същият като предишния. Отново се обадих - пак същата схема за изпращане. Поисках да ми бъде обяснено, защо не е отразен предишния ремонт, и при колко прояви на същия дефект имам право да го сменя с нов или да ми върнат парите. Отговорът ме нокаутира - \"Колкото и пъти да се прояви, щом ви го връщаме работещ, не можете да имате претенции. И така, докато ви свърши гаранцията\"
Моля информираните да дадат информация истина ли е това твърдение. Аз смятам, че имаше определен брой дефекти, при които трябва да се подмени или да се върнат парите. Всъщност, май при всеки ремонт гаранцията се удължава... Ама как ли ще стане, като не ги отразяват в гаранционната карта ???

severfen

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 75
    • Профил
Гаранция за GSM от М-свят ???
« Отговор #1 -: Октомври 28, 2010, 03:45:10 pm »
Да истина е това твърдение. Имаше брои дефекти (три на брои за един и същи дефект), но този текст отпадна от закона през ... не се сещам коя далечна година беше. Гаранцията се удължава с толкова колкото апарата е бил в сервиза. НО стига да го имаш някъде писмено.

zakona

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Гаранция за GSM от М-свят ???
« Отговор #2 -: Февруари 19, 2011, 12:55:15 pm »
Г-не/г-жо

общите условия при гаранционните карти като цяло са следните:  Прави са в това, че колкото и пъти да се поврежда те са длъжни да го поправят. За да Ви го сменят то те трябва да не са успели да го поправят в срок принципно е 30 календарни дни. Така стоят нещата принципно, но за да не говориме празни приказни и за да може да се защитите като потребтел е добре да си прочетете условията в гаранционната карта и условията за подмяна с нов продукт/рекламация. Би трябвало всичко това да си е описано като условия в гаранционната карта, но ако не са то изискайте от МСвят да Ви дадът документ, в който е записано процедурата по подмяна с нов продукт при честа повреда на текущия. Ако Ви откажат подобна информация имате право да пуснете жалба до Комисията за защита на потребителите. В правото сте си да поискате да Ви го подменят с нов, и със сигурност са длъжни да издават протокол за направен ремонт. Във всички сервизи има констативен протокол, в който се описва какво е прието за ремонт, и какво е констатирано. При връщане на клиента се издава нов протокол, в който е описано какво е направено по отстраняване на дефекта и Вие след установяване, че продукта е в отлично състояние се разписване и приемане продукта си. Трябва да си има дата, подпис и печат. На всички документи.