Автор Тема: Своеволията, лъжите и безобразията във ВИВАКОМ!!!  (Прочетена 47752 пъти)

Мария Шуманова

  • Новак
  • *
  • Публикации: 12
    • Профил
Re: Своеволията, лъжите и безобразията във ВИВАКОМ!!!
« Отговор #45 -: Септември 11, 2014, 06:01:16 pm »
Но пък от друга страна в Общите условия за телевизия и интернет в точка 7.2 пише че при промяна на адрес и прекратяване на договора се дължи неустойка ето линк: https://www.vivacom.bg/web/files/richeditor/terms/obshti-uslovija-ou-za-predostavjane-na-uslugata-vivacom-tv-v-sila-do-29-03-2012-g-236-bg-BG.pdf

Cruella Devill

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Re: Своеволията, лъжите и безобразията във ВИВАКОМ!!!
« Отговор #46 -: Септември 12, 2014, 11:53:40 am »
Добрата новина е следната:
"КЗП иска от БТК да отстрани неравноправни клаузи
Комисията за защита на потребителите откри неравноправни клаузи в Общите условия за предоставяне на услугата БТК ADSL.Въведените уговорки предоставят на телекома изключителното право да тълкува клаузите на договора, задължават потребителя при неизпълнение на неговите задължения да заплати необосновано висока неустойка или позволяват на търговеца да се освободи от задълженията си по договора по своя преценка.
Една от неравноправните клаузи в общите условия гласи, че „БТК се ангажира да отстрани всякакви неизправности ... във възможно най-кратък срок.Така разписана, тя предоставя възможност на търговеца да разтегля неопределено дълго във времето изпълнението на своя ангажимент да премахне възникналия проблем. „БТК” АД следва да посочи краен срок, в който се ангажира да отстрани всякакви неизправности и повреди, възникнали при предоставянето на услугата БТК ADSL.

Друга уговорка на телекома задължава клиентите му при неизпълнение на тяхно задължение да заплатят необосновано висока неутойка, независимо от основанието, на което потребителят отказва да ползва или заплаща предоставяната услуга. Текстът гласи, че „.....потребителят може да прекрати предоставянето науслугата БТК ADSL преди изтичането на първоначалния уговорен срок, като заплаща на БТК месечните абонаменти до изтичане на съответния срок.
С две други клаузи в общите условия на договора се изключва възможността потребителят да прекрати сключения договор при пълно или частично неизпълнение на договорното задължение от страна на БТК АД. В същото време доставчикът има право на това. Ако потребителят забави плащането с десет дни, операторът преустановява доставката на услугата, при това без да уведоми клиента си. В този смисъл клаузите са неравноправни, тъй като позволяват на търговеца да се освободи от задълженията си по договора по своя преценка, като същата възможност не е предоставена на потребителя.
Общите условия за предоставяне на услугата БТК ADSL не предвиждат право на клиента да получи обезщетение за неизпълнение на договора от страна на фирмата на стойност, равна на тази, която той й дължи при неизпълнение на свое задължение.
Освен това те налагат на потребителя да заплаща точно предвидените месечни вноски /дори и под формата на неустойка/, независимо от това дали „БТК” АД доставя услуга с качество, отговарящо на договорените условия.
Експертите на КЗП са изготвили писмо до „БТК” АД с препоръки да бъдат отстранени визираните неравноправните клаузи. В писмото се съдържа и задължение телекома да уведоми по подходящ начин потребителите за направените промени и да изпрати до контролния орган официален писмен отговор по какъв начин е уведомил клиентите си за направените промени. Фирмата ще трябва да предостави на КЗП коригираните договори в рамките на седмица."

КЗП реагира изключително бързо на 2-те жалби, които подадохме. По техни думи - становището е изпратено към мобилните оператори и се изчаква техния отговор. В случай, че откажат - ще се подаде колективен иск към ВАС, като шансовете са доста големи. Е, това ще бъде свързано с доста време за разглеждане, обжалване и прочее, но все пак....В случай, че ВАС разпореди, всички абонати, които са платили такъв вид неустойки, ще имат правото да си ги изискат и мобилните оператори ще бъдат задължени да им ги възстановят. От КЗП изразиха готовност и решителност да се борят до последно!
Знам, че търсенето на права е свързано с изключително много ресурси и нерви, но все пак.....ако 8 от 10 потребители покажат, че не са овце - нещата ще се променят! Аз лично смятам, до решаване на казуса да плащам в жълти стотинки по 1 и 2 таксите, които се изискват от мен! А в случай, че ми направят проблем - да си говорим на тема - Защо Виваком отказва легални български пари!

Реално погледнато - аз нямам против да продължа да използвам услугата. Има против да плащам за нещо, което не получавам! Да не говорим, че Виваком си запазват правото да споделят лична информация, която пишат в договорите си с трети страни, в това число и с кредитни институции и това да влияе на кредитния ви статус. И не виждам, при тези положения, след като аз любезно съм ги уведомила, че има промяна...и категорично НЕ съм съгласна така записаните данни в договора /които са били отчасти актуални при сключване на договора/ да бъдат разпространявани.
И още нещо - Прави ли ви впечатление, че в договорите няма мокри печати и ни карат да се подписваме на нещо като скенер? Това прави подписът ви незащитен и увеличава възможността да бъде използван неправомерно!

Cruella Devill

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Re: Своеволията, лъжите и безобразията във ВИВАКОМ!!!
« Отговор #47 -: Септември 12, 2014, 01:01:12 pm »
Но пък от друга страна в Общите условия за телевизия и интернет в точка 7.2 пише че при промяна на адрес и прекратяване на договора се дължи неустойка ето линк: https://www.vivacom.bg/web/files/richeditor/terms/obshti-uslovija-ou-za-predostavjane-na-uslugata-vivacom-tv-v-sila-do-29-03-2012-g-236-bg-BG.pdf

При подписване на договора, ние изрично попитахме дали ще има проблем, тъй като ни предстоеше местене, но все още не бяхме уточнили къде. Категорично казаха - "Ама никакъв проблем няма". Това едно на ръка,но си мисля...след като договора важи за адрес, то за неговото подписване би трябвало да изискват документ за собственост...или най - малкото да си търсят парите от настоящия наемател на жилището....Малоумно е да изискваш от абонатите си да съобразяват местоживеенето си с обхвата на услугата, която "предоставяш"....и в същото време да твърдиш, че "на фокус е клиентът".....