Автор Тема: Проблем с лаптоп  (Прочетена 2986 пъти)

brazier

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Проблем с лаптоп
« -: Февруари 24, 2011, 03:16:19 pm »
Здравейте,наскоро лаптопа ми,който е с двугодишна \"гаранция\",от която остава една година даде дефект кард рииидъра спря да разпознава мемори карти.Върнах го на метото,от което го купих.Те от своя страна му сложиха драйвер за кард риидъра видяха проблема и ме посъветвехаха когато ми е удобно да го оставя при тях а те от своя страна да го изпратят на главния сервиз,който е в София(аз съм от Пловдив).Не след дълго им го оставих а те ми се обадиха отново не след дълго след 3-4 дена да ми кажат,че ако искам да ми го оправят,фирмата,която е основен сервиз на марката лаптоп ще ми струва скъпо,защото имало попаднали стъклени частици вътре в кард риидъра .Аз им казах да ми го върнат без нищо да му правят.Прочетох си гаранцията внимателно и никъде не забелязах да съм нарушил правилата,при които НЕ важи.
Какво да правя сега?

Вечно съм Няващсе

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 82
    • Профил
Проблем с лаптоп
« Отговор #1 -: Февруари 25, 2011, 10:11:26 pm »
А вътре има ли стъклени частици ?

Venci78

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Проблем с лаптоп
« Отговор #2 -: Март 01, 2011, 04:17:47 pm »
Здравей, и аз съм имала подобен случай, но с неработещ вентилатор. Казаха ми, че между перките имало попаднали парченца пластмаса. Лаптопа ми беше на 2 месеца, в които бе ползван точно 6 пъти на бюрото ми в офиса. Казах им да ми го върнат и го занесох в друг сервиз, в който ми го оправиха, тъй като все пак е с международна гаранция.
При теб е било стъкълца, но в общия случай гледат как да ти откажат гаранцията с обяснението за неправилна употреба.

iliann

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Проблем с лаптоп
« Отговор #3 -: Март 03, 2011, 08:53:43 am »
Това да не е Acer?
Щото тяхната гаранция по принцип е 1 година, а за крайни клиенти е 2, заради тоя закон дето приеха.
Така смятай, че изтече ли първата година, ако се развали задъжително ще ти намерят причина да ти откажат гаранция.

Alexander

  • Новак
  • *
  • Публикации: 45
    • Профил
Проблем с лаптоп
« Отговор #4 -: Март 07, 2011, 02:51:53 pm »
Здравейте,

По принцип освен търговската гаранция, която явно Ви е отказана, вие разполагате и с т.нар. законова гаранция, според която в рамките на 2 години от закупуването на стоката при поява на дефект, който е бил наличен още от началото, да направите рекламация ПРЕД търговеца.
Лошото във Вашия случай е че е изтекъл 6-месечния срок, при който се приема по презумпция, че дефектът е бил така или иначе наличен при самото закупуване, но се е проявил по-късно.
Трябва сами да докажете, че  сте експлоатирали правилно стоката и не сте причинител на повредата.

Съветвам Ви да се обърнете към търговеца с писмена жалба, в която да опишете проблема и досегашното развитие. Искайте задължително жалбата ви да бъде вписана в регистъра на рекламациите.

Освен това винаги можете да се обърнете към Комисия за защита на потребителите, ако и по този начин Ви бъде отказано съдействие.

Поздрави.

Veselin

  • Новак
  • *
  • Публикации: 26
    • Профил
Проблем с лаптоп
« Отговор #5 -: Март 11, 2011, 10:39:04 am »
Здравейте!
Нищо не доказваш. Тръшкаш БОКЛУКА на търговеца и го оставяш да си блъска главата! Гаранцията в EU, както и в България от 2006 година е 2 и повече години. Същата се осигурява от производителя на самия продукт. В България гаранционните карти ПРЕСТЪПНО НЕЗАКОННО се манипулират от недобросъвестни търговци със цел реализиране на по-високи обороти, оттам и печалба. Като не ти поправят стоката, какво правиш - отиваш и си купуваш още по-голям БОКЛУК. Това води до още по- големи обороти, още по- големи печалби за АЛЧНИЯ търговец , 20% ДДС+ други данъци за ДЪРЖАВАТА и цялостно ОБЕДНЯВАНЕ НА НАРОДА защото извън София е цяло щастие да намериш работодател, който да дава повече от минималната за страната заплата.
Масова практика е Шефа с няколко приближени ХАЙЛОГЪЗНИЦИ да получават 5  000 лв. заплата а на РОБИТЕ по 200 лв. Ако случайно се излъжат да ти подхвърлят 50 лв. отгоре то това не си го изработил а ти е ДАРОМ.
КРАЙНО ВРЕМЕ Е ДА СЕ ПРИБЕГНЕ КЪМ СЛЕДНАТА ЖИВОТОСПАСЯВАЩА МЯРКА:
СЪС ЗАКОН ДА СЕ ВЪВЕДЕ НАЧИН ЗА ФОРМИРАНЕ НА ВЪЗНАГРАЖДЕНИЕ НА РЪКОВОДНИЯ СЪСТАВ вместо 10 х минималната заплата за някой хора да се замени с МИНИМАЛНА ЗАПЛАТА ЗА СТРАНАТА + 50 лв.
Моя шеф толкова вземаше с 50 евро повече от работника, при реализирани годишни печалби от 25 билиона евро.
Не е вярно, че стоките в България са евтини, няма такова нещо. Тук се продава електроника с доста остарели технологии. Не вярвате ли. А сега вземете едно дистанционно и застанете пред телевизора. Записвайте си колко от бутоните не реагират- това са орязани функции. Колко пари дадохте за последната си придобивка? За същите пари можехте да си закупите от чужбина продукт с поне 5 серии по-добър. Това е, пазара е залят със застояла стока - LCD TV модели от 2004 година, че и по стари. За колко си купихте новата кола? 20- 30 или 40 000 лв. Същите коли излизат от заводите за около 8- 10 000 лв. и то с включено ДДС. на промоция. Гледам, че в България тази дума е много популярна, не знам дали някой знае, какво точно означава тя...
Айде, да сте живи и здрави и щастливи!  Радостен и слънчев ден!
« Последна редакция: Април 08, 2011, 03:27:25 pm от Veselin »

Slancho

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Проблем с лаптоп
« Отговор #6 -: Април 11, 2011, 10:35:40 am »
Благодаря.
Хора не купувайте! Заливат ни с боклуци. Купих си климатик за 1200 лв, който изкара зимата в сервиза. Тъй, че ща не ща се топлих на стария 40 годишен калорифер. :)