Автор Тема: Отказана гаранция на кафе машина Саеко  (Прочетена 1350 пъти)

iliann

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Миналата година на 20.12 купих кафе машина Саеко Виавенето защото отворих едно кафеце до сервиза ми, да има къде да седнат хората докато чакат. След точно 109 направени кафета, водя си тефтер, за 2 месеца, кафе машината спря да работи, ако я бях използвал вкъщи щяха да са доста повече, 4 човека пием кафе, а тия 109 кафета се падат по около 2 кафета на ден за тия 2 месеца. Занесох кафемашината в един от сервизите, които пише на гаранцията и зачаках.
На първи март ми се обадиха да ми кажат, че това не е професионална техника и е повредена в следствие на натоварена работа и прегряване, поради което ми отказват гаранцията, а ремонта ще ми струва 37 лева.
Вчера пуснах оплакване в КЗП, защото не видях никъде да пише, че с тази машина могат да се правят по 2-3 кафета на месец и трябва да седи сама на пиедестал в помещение ~113 кубически метра с постоянна вентилация, за да не прегрява.

Вечно съм Няващсе

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 82
    • Профил
Отказана гаранция на кафе машина Саеко
« Отговор #1 -: Март 04, 2011, 07:01:01 pm »
В този форум трябва да наплюете някого конкретно - за да има смисъл. Не да си бучите по принцип. И този някой, според Закона за ЗП е търговецът, не сервизът - защото търговецът е длъжен да влезе в отношения със сервиза и да отговаря за гаранционната поддръжка.

Alexander

  • Новак
  • *
  • Публикации: 45
    • Профил
Отказана гаранция на кафе машина Саеко
« Отговор #2 -: Март 07, 2011, 02:34:53 pm »
Здравейте,

Правилно е че сте подали жалба в КЗП, тъй като правата Ви като потребител категорично са нарушени. Според Закон за защита на потребителите в чл. 104, ал. 2 - Продавачът отговаря за всяка липса на съответствие на потребителската стока с договора за продажба, която съществува при доставянето на стоката и се прояви до две години след доставянето й, дори и да не е знаел за несъответствието.

Освен това, като имате предвид, че реално сте използвали машината в рамките на 2 месеца, спазвайки условията за експлоатация, имайте предвид и чл. 108. Всяко несъответствие на потребителската стока с договора за продажба, което се прояви до 6 месеца след доставянето на стоката, се смята, че е съществувало при доставянето й, освен ако се докаже, че липсата на съответствие се дължи на естеството на стоката или на характера на несъответствието.

За всичко това обаче е важно да се каже, че ако сте закупили кафе машината като юридическо лице, не попадате под защитата на Закон за защита на потребителите.

Поздрави.
« Последна редакция: Март 07, 2011, 02:35:52 pm от Alexander »