Автор Тема: Проблеми с Електрон Комерс  (Прочетена 20354 пъти)

цветомир димитров

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Re: Електрон Комерс
« Отговор #90 -: Февруари 23, 2012, 05:02:50 pm »
Здравейте,бих искал да попитам следното, скоро ми предстой газификация на апартамента,като аз съм на последния етаж, над мен и около мен няма никой .Каква е възможността напълно да се откажа от Топлофикация,тъй ката не ползвам парно и топла вода.Трябва да плащам 40 - 50лв. сградна инсталация , за нещо което не ползвам.

egotseva

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 98
    • Профил
Re: Електрон Комерс
« Отговор #91 -: Март 19, 2012, 05:20:42 pm »
Здравейте,
Тръбите не са на топлофикация, а са част от вътрешната инстлация на сградата. Ако ги отрежете без да спазвате съответния ред, инсталацията няма да функционира и ще имате проблеми със съседите.
Принципно всяка промяна във вътрешната инсталация трябва да става със изработване на проект и решение за това трябва да вземат собствениците по правилата на Закона за етажната собственост.

egotseva

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 98
    • Профил
Re: Електрон Комерс
« Отговор #92 -: Март 19, 2012, 05:29:57 pm »
Винаги се е считало, че плащанията към топлофикация са периодични и давността е 3 годишна. Едва от 2007 г. насам има няколко решения на съдилища, които твърдят обратното. Но преобладаващите съдебни решения приемат 3 годишната давност. Заради тези противоречиви решения Омбудсманът поиска от Върховния касационен съд да се произнесе с абсолутно задължително решение за всички по този въпрос. Очаква се всеки момент да бъде прието това решение. Смятаме, че ще се приеме категорично, че давността е 3 годишна. Това обаче не означава, че Топлофикация няма да завежда дела и за по-стари задължения, защото съдът не се произнася служебно по въпроса за давността на вземанията. Съдът ще приеме по-старите от 3 години вземания за погасени по давност само ако потребителят е възразил за това в точния момент и по точния от юридическа гледна точка начин. Ето защо, в случай, че имате такива погасени по давност задължения към топлофикация непременно се посъветвайте с юрист, който да ви помогне да направите възражението за давност прецизно, за да бъде взето предвид.
« Последна редакция: Март 19, 2012, 05:32:11 pm от egotseva »

ina koleva

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Re: Електрон Комерс
« Отговор #93 -: Март 30, 2012, 12:59:27 pm »
Хора, не знам какво става с това парно, но ние сме 3ма човека и сметките ни са близо 400 лв. всеки месец. Миналата година за януари и декември (2011) имаме сметки по 450 лв. Просто не знам колко пари трябва да изкарвам за да мога да си плащам. Изравнителни сметки по 1000лв. на сезон. За 3 години дължим 9000 лв., това ми е неадекватно и невъзможно за плащане, аз още съм студент.

egotseva

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 98
    • Профил
Re: Електрон Комерс
« Отговор #94 -: Юни 27, 2012, 02:35:49 pm »
Не сте ли правили рекламация на изравнителните сметки? Какво Ви отговарят? Все пак трябва да Ви дадат някакъв отговор защо Ви се отчита такова голямо потребление. Няма значение колко човека сте. Потреблението на парно не зависи от броя хора, а от броя на отоплителните тела и начина на ползване на отоплението. От значение и какъв тип е Вашата сграда - ако живеете в панел, който не е изолиран, сметките ще Ви са много по-големи от тези на подобен апартамент в санирана кооперация. Влияние оказва и броя на апартаментите, които не ползват парно в сградата. Кражбите на енергия вътре в сградата също много се отразяват на сметките именно на съвестните потребители. Топлофикациите гледат да стоят надалеч от тези проблеми - и донякъде с право. Нашия блок например се състои от 67 апартамента и сме като риба, рак и щука. Няма оправия. Щранговете имат течове, прозорците в общите части са в лошо състояние - никой не го интересува. Аз бях домоуправител една година, съпругът ми две. Направо се изтощихме от разправии. С триста зора сменихме един щранг минаващ през 7 апартамента, че имаше теч; ремонтирахме покрива и сменихме входната врата с алуминиева. Веднаха се почувства, че входът се стопли. Но за други неща не ни останаха сили и се отказахме. Следващите след нас се мъчат да поддържат това, което направихме, но гледам, че не правят нищо към подобряване на входа. Имам позната, в чийно сграда направиха абсолютно пълно саниране - не само с външна изолация, а и мазета, тавани, дограми, инсталации - всичко. Сложиха им и соларна инсталация на покрива за топла вода. Сметките им за топлинна енергия паднаха на 40 процента от миналогодишната консумация. Но те са само 10 апартамента. Събраха по 4 000 лева на апартамент. Една от собственичките каза, че не може да отдели. Останалите събраха и нейните пари. И кандидатстваха за реновиране по някаква програма. Общо на апартамент им отпуснаха още по към 6 000- 7 000 лева за пълното саниране. Но това не може да се случи в блоковете с много апартаменти.

egotseva

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 98
    • Профил
Re: Електрон Комерс
« Отговор #95 -: Юли 25, 2012, 01:31:04 am »
Вече се получават изравнителните сметки за парното и от получаването течат сроковете за възражения по тях, които трябва да се спазват. Ако ги пропуснем - едва ли някой ще ни обълне внимание. Срещала съм дори съдебни решения, в които съдилищата приемат, че след като потребителя не е спазил срока за възражение - оспорванията на сметките от негова страна са неоснователни. Лично аз не съм много съгласна с тази теза, но наистина съм виждала такива съдебни решения.

egotseva

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 98
    • Профил
Re: Електрон Комерс
« Отговор #96 -: Юли 25, 2012, 01:40:38 am »
Възраженията за погасени по давност вземания в хода на съдебните процедури се правят чрез попълване на празната бланка за възражение, която се изпраща от съда заедно със заповедта за изпълнение. След подаване на попълненото и подписано възражение в съда, съдията дава едномесечен срок на топлофикация да заведе искова молба и вече в открито производство с призоваване на ответника да установи своето вземане. След завеждане на исковата молба, съдът изпраща копие от нея и от доказателствата на ответника и му дава срок за отговор на исковата молба. В отговора трябва да се изложат всички възражения на потребителя, включително и тези за изтекла погасителна давност. Ако ответника (потребителя) пропусне да направи това - губи правото си да възрази на по-късен момент и дори да има основателни възражения, съдът няма да ги вземе предвид. Потребителите не познават тези процедури и в повечето случаи пропускат да се защитят. Друг момент е начина на уведомяване - когато призовкаря не намери никой във жилището или входната врата на блока е заключена и той не може да влезе - то той залепва една съобщение на вратата, което гласи, че срещу определен човек има зеведено дело и той трябва да отиде в съда да си вземе съдебните книжа. Ако не го стори, той се счита за редовно уведомен и процедурата се развива без негово участие. По този начен огромна част потребители се оказват осъдени без да разберат, че това им се е случило. Разбират едва, когато получат призовка за доброволно изпълнение от съдия-изпълнител.

egotseva

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 98
    • Профил
Re: Електрон Комерс
« Отговор #97 -: Юли 25, 2012, 01:45:34 am »
За съжаление след получаване призовката от съдията изпълнител, възможностите на потребителите намаляват - те трябва да заведат ново дело, в което да установяват, че не дължат претендираните от тях суми, например защото са погасени по давност. Това означава, че те трябва да заплатят съдебна такса, евентуално суми за експертизи и хонорар на адвокат, който трябва да наемат за защитата си в съда, тъй като малко хора могат да се защитават сами, освен ако по някакво стечение на обстоятелствата познават съдебните процедури.

слави арабаджиков

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Re: Електрон Комерс
« Отговор #98 -: Септември 14, 2012, 01:12:12 pm »
Започва новият отоплителен сезон, а реакцията на управляващите във връзка с проблема парно е нулев.Депозирах запитване до министерски съвет и президентсво,за нарушаване на конституционните ни права,за неприкосновеността на частната собственост, но за съжаление те просто подминаха моите конкретни въпроси и предложения и ме направиха на пълен глупак.Нее ли време да се обединим и поставим ребром въпросите за монополиста топлофикация,за нейното толериране от властимащите и пълното пренебрегване на потребителите,техните права и интереси.Отнемане правото на личен избор и решения и пробутването на някакви общи правила,подменящи двустранния договор,като задължително условие за нормални отношения,връщане на преклузивния и давностен срок,като задължително условие,премахване на измислицата \"сградна инсталация\" и изпълнение на указание 032 от 2006 год. на ЕС.Явно че не сме нормална държава,при положение ,че продължават да ни имат за \"дойни крави\", без право на глас.

egotseva

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 98
    • Профил
Re: Електрон Комерс
« Отговор #99 -: Ноември 05, 2012, 10:11:29 am »
Ще бъде добре да споделите какви са конкретните Ви предложения, за да ги обсъдим в този форум. Наистина е добре при промяна на закона да се даде известна свобода на потребителите по отношение топлоснабдяването, поне там, където може да има такава.

egotseva

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 98
    • Профил
Re: Електрон Комерс
« Отговор #100 -: Ноември 18, 2012, 11:49:18 am »
Здравейте, ако имате проблем с Топлофикация (а и с който и да е търговец - електро, ВиК, банка и т.н.), запишете се за консултация в приемната на Активни потребители. Юрист ще разгледа всичките Ви документи и ще Ви консултира какво да предприемете. Консултациите са безплатни за членовете на Активни потребители. Най-лошата позиция е да спрете да плащате, разчитайки, че няма да могат да Ви осъдят. Ако имате основателни възражения, трябва да реагирате своевременно. Не очаквайте съдия-изпълнител да почука на вратата Ви и чак тогава да предприемате мерки, защото в този момент защитата Ви е много трудна. Ще се наложи да водите ново дело и изцяло да поемете разноските по него. Ако възраженията са Ви основателни, съдът ще осъди Топлофикация да Ви върне тези пари, включително хонорара, който ще платите на адвоката си, но това ще стане след доста време. Ако реагирате своевременно и предявите възраженията си в точния момент и те са основателни, ще бъдат взети предвид, без да се налага да плащате съдебни такси.

aleksandro

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Как се реагира при откачен топломер ?
« Отговор #101 -: Май 06, 2013, 03:43:43 pm »
Здравейте,

вчера случайно в къщи един от топломерите на радиатора се откачи. Как се реагира при такава ситуация ?
Ако уведомя фирмата за топлинно счетоводство, както е след отоплителния сезон има ли вероятност да ме накарат да платя пълна кубатура на апартамента ? :-X

kaufer

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 161
    • Профил
Re: Как се реагира при откачен топломер ?
« Отговор #102 -: Май 07, 2013, 11:06:51 am »
Явно при Вас не са минали и не са отчели   уредите, за съжаление има  такава вероятност. Във всички случай уведомете топлинния счетоводител за възникналия проблем.