Автор Тема: Пазаруване в интернет  (Прочетена 4298 пъти)

Alexander

  • Новак
  • *
  • Публикации: 45
    • Профил
Пазаруване в интернет
« -: Ноември 21, 2012, 09:47:26 pm »
Разглеждайки страницата на Комисията за защита на потребителите, попаднах на прессъобщение за състояла се пресконференция във връзка с онлайн пазаруването.

От Комисията са публикували линкове към 3 презентации, които дават много полезна информация по темата за опасностите при онлайн пазаруването и което е най-важно, а понякога пропускаме - че закупена от разстояние стока може да се върне от потребителя в определен срок без да се дава обяснение защо.

http://kzp.bg/index.php?mode=viewd&group_id=1&document_id=4913


kaufer

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 161
    • Профил
Re: Пазаруване в интернет
« Отговор #1 -: Ноември 22, 2012, 05:02:35 pm »
Благодаря за информацията. По принцип не съм фен на онлайн пазаруването, но е добре да си информиран и да  познаваш правата си.

Boogy

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 93
    • Профил
Re: Пазаруване в интернет
« Отговор #2 -: Февруари 01, 2014, 07:19:08 pm »
Сега срока за връщане е 7 работни дни, но има внесен законопроект в Парламента, според който ще стане 14 календарни дни.
И като се има предвид, че големите вериги за техника, например, дават 4-5% отстъпка при поръчка по Интернет, излиза по-изгодно, ако си харесаш нещо, да го поръчаш по Интернет - хем по евтино, хем и 5% отстъпка.

lusi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 10
    • Профил
Re: Пазаруване в интернет
« Отговор #3 -: Февруари 04, 2014, 12:15:41 pm »
Вече за трети път ми се случва да поръчвам от интернет сайт, и стоката, която е обявена да е изчерпана, но след това администраторите на сайта не я премахват от страницата, а продължава да си стои там като налична ...Това нормално ли е ...? Последният път от 5 поръчани артикула нямаше нито един, но днес 4 дена по-късно продължават да са обявени в сайта, а за "спорта " си ги поръчах отново и и ... отново ги няма! :-).

WhiteWalker

  • Новак
  • *
  • Публикации: 17
    • Профил
Re: Пазаруване в интернет
« Отговор #4 -: Февруари 04, 2014, 01:17:00 pm »
Според мен никъде и никак не се задължава търговеца да премахва или да сваля от интернет страницата си артикули, които са изчерпани в наличност. Това се прави на добра воля от онлайн търговците а до някаква степен според някои е излишно да има артикули, които реално ги няма в наличност. Читавите магазини не поддържат стоки-фантоми а разчитат на оборот и дори на малкото стоки, които ги има и се продават активно! Така че просто според мен най-логичното и просто е - избягвайте такива магазини, които сте доказали за себе си, че правят такива "шмекерии" и пазарувайте от такива, от които сте доволни и те са коректни към вас както с това което предлагат, така и с доставката! Аз правя само така!

lusi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 10
    • Профил
Re: Пазаруване в интернет
« Отговор #5 -: Февруари 21, 2014, 04:08:13 pm »
Здравейте,
интересува ме, ако си закупя техника онлайн и след това я върна в 7 дневен срок, трябва ли да чакам да направят техническа експертиза или да се праща в сервиз, за да се преценява дали има технически проблем, за да ми възстановят парите?

Alexander

  • Новак
  • *
  • Публикации: 45
    • Профил
Re: Пазаруване в интернет
« Отговор #6 -: Февруари 21, 2014, 05:04:28 pm »
Неее, не трябва. Законът по отношение на този въпрос е изричен - потребителят не посочва причина, поради която връща стоката във въпросния срок от 7 работни дни (който между другото след като съвсем скоро бъдат приети промените в Закона за защита на потребителите ще стане 14 календарни дни).

С едно изречение - връщаме стоката в офис на търговеца или с обратна разписка, без да посочваме никакви причини, предоставяме банкова сметка на магазина и очакваме в 30-дневен срок паричките.