Автор Тема: СТОКИ БЕЗ ЕТИКЕТ  (Прочетена 581 пъти)

zlatina

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
СТОКИ БЕЗ ЕТИКЕТ
« -: Април 17, 2007, 12:43:59 am »
НАПОСЛЕДЪК ТЪРСЕЙКИ СИ ОБЪВКИ ЗА НОВИЯТ СЕЗОН В ПОЧТИ ВСЕКИ МАГАЗИН ЗАБЕЛЯЗВАМ, ЧЕ ОБУВКИТЕ СЕ ПРОДАВАТ В КУТИЙ, НА КОИТО НИТО ПИШЕ КЪДЕ СА ПРОИЗВЕДЕНИ НИТО НИЩО...ТАКА ЛИ ТРЯБВА ДА ИЗГЛЕЖДАТ СТОКИТЕ В ДЪРЖАВА, ЧЛЕН НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ? КАК МОГА ДА ИНФОРМИРАМ ЕВРОПЕЙСКАТА КОМИСИЯ ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ?

kaufer

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 161
    • Профил
СТОКИ БЕЗ ЕТИКЕТ
« Отговор #1 -: Април 18, 2007, 04:21:46 pm »
Естествено, че не трябва по такъв начин да изглеждат стоките в
държава членка на Европейския съюз.Там такива неща просто не се случват.
Да ти продава някой нещо в \"гола кутийка\", и ти да се чудиш на следващият ден
защо подметката се е разшила, от какъв материал е обувката и с какво са я
лепили, шили ...
Няма да Ви давам съвет да пишете и да си губите времето.  
Търговците са длъжни да продават само обувки, етикетирани в съответствие с разпоредбите на Наредбата и ЗЗП
Обадете се на 0700 111 22  - горещ телефон за сигнали на КЗП /сигналите се записват/,  дайте информация за местонахождението на търговските обекти.В правомощията им е да извършат проверка  и контрол по прилагането на ЗЗП и Наредбата за означаване вида на материалите, използвани в основните части на обувките.Оставете  координати за обратна връзка, споменете, че държите да  Ви уведомят  за резултата от предприетите им действия, ако случайно не се
сетят да го направят
Дайте развитие на темата.
Работи ли  този телефон за потребителя, или сигналите получени чрез него остават само в тетрадката. Пишете в форума Златина
« Последна редакция: Април 18, 2007, 04:24:34 pm от kaufer »

el

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
СТОКИ БЕЗ ЕТИКЕТ
« Отговор #2 -: Април 23, 2007, 11:54:03 am »
Относно горещия телефон на КЗП  - работи и найстина правят проверки, но дали ще бъдеш удоволетворен е друга тема. Наскоро си купих чанта с неработещ цип, на следващия ден отидох и помолих да ми я сменят, но ми обясниха че рекламация се извършва в срок от 1 месец според закона. Дотук няма нищто лошо, само че аз на следващия ден пътувах и ако бях оставила чантата нямаше каде да си сложа багажа. Историята има и продължение, но не е толкова важно. Въпроса е, че според КЗП аз съм отказа да си оставя чантата (което в конкретния случай си има логично обяснение) и всъщност търговеца не е нарушил закона.   Аз обаче съм крайно неудоволетворена и смятам, че това само в България може да ти се случи и съветвам всички да не влизат в магазин Естил на Патриарх Евтимии 52 - там ще получите НЕ Европейско обслужване.

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
СТОКИ БЕЗ ЕТИКЕТ
« Отговор #3 -: Април 23, 2007, 12:15:01 pm »
Не одобрявам това, че сте се отказала сама от рекламацията на следващия ден. Но от друга страна ви разбирам отлично - на вас ремонт не ви върши работа, трябва ви моментна замяна с нова. А нали според новия закон за защита на потребителите клиентът има право на избор дали да му заменят или поправят стоката??

Чл. 112. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия.


Какво му е непропорционалното да заменят чантата с нова - имали са една бройка и трябва да произведат/внесат специално втора ли?