Автор Тема: Измама чрез интерент купуване на самолете билет  (Прочетена 2775 пъти)

Венцеслав Станчев

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Считам, че съм жертва на измама чрез интернет сайт.
Фактите: На 12.02.2013, т.е. вчера, започнах процедурата по закупуване самолетен билет като потърсих известния ми от по-рано сайт airtickets24.com. След като въведох всички искани мои данни (имена, адрес, е-поща, всичките номера на кредитната ми карта и име на банката) на два пъти последователно излезе едно и също съобщение, нещо като  “Вашата резервация се провали”. Заподозрях, че картата ми може да е хакната. Отидох на следващия ден, 13.02, в банката си и помолих за проверка. Служителката ми каза, че, да, на същата дата, по същото време съм задължен с малко над 15 евро към нещо си в Атина, Гърция, а също и че засега сумата не е осчетоводена (каквото и да значи това); че трябва да изчакам 15 дни и, ако от отсрещната страна не освободят парите, ще подадем възражение. Помолих сметката ми да бъде блокирана, а картата унищожена; което и се случи пред очите ми.
   За измама считам това, че - без да съм успял да купя билет чрез този сайт и без да съм предупреден с никакъв там текст за други разходи, освен обявената цена на билета, след като коректно съм въвел всички искани в сайта данни – ме задължават с някаква сума. До вчера от над година не бях използвал кредитната си карта и това може лесно да се види при справка в банката ми.
Обещавам да разпространя тази си история в е-пространството – заради ужилени потребители като мен, заради доброто име на туризма в България, а защо не и заради интересите на банките.

Boogy

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 93
    • Профил
Re: Измама чрез интерент купуване на самолете билет
« Отговор #1 -: Февруари 16, 2013, 12:57:15 pm »
По принцип хубавото на кредитните карти е, че всяка транзакция може да се оспори и вероятността да ви възстановят парите е много голяма. Не случайно, когато плащате с кредитна карта при български търговец може да ви поискат и лична карта и подпис, а вероятно и ПИН код. Правят го, защото се страхуват от евентуално ваше бъдещо оспорване на транзакцията, а доказателствената тежест при такъв спор винаги е у банката. В повечето западни държави търговците не са така придирчиви, защото нямат толкова негативен опит с оспорванията. Та с две думи искам да кажа, че не сте в безнадеждна ситуация. Мисля че в банката правилно са ви казали, че трябва да се изчака 15 дни и тогава да пуснете възражение. Вероятността да ви възстановят парите е над 99%, според мен.

И още нещо - мисля че винаги е за предпочитане да ползвате български агенции за продажба на самолетни билети. Доста вече имат хубави търсачки за полети и онлайн системи за продажба, а комисионните им при купуване на билет като цяло са по-ниски.