Автор Тема: Енергиен омбудсман  (Прочетена 1470 пъти)

Alexander

  • Новак
  • *
  • Публикации: 45
    • Профил
Енергиен омбудсман
« -: Март 12, 2013, 01:08:02 pm »
Днес ЧЕЗ обявиха, че създават т.нар. енергиен омбудсман - фигура, която е позната в някои европейски държави. По дефиниция трябва да е независимо лице, което да съдейства за решаването на спор между две страни - търговеца и потребителя на електроенергия в случая.

Явно че ЧЕЗ се опитат да намалят напрежението, което се създаде, но аз се чудя дали няма да постигнат обратния ефект или просто да не постигнат никакъв ефект. Те създават омбудсман, твърдят, че ще бъде независим, но същевременно той реално ще бъде служител на ЧЕЗ... заплатата му ще се плаща от ЧЕЗ.
Това разбира се не означава, че той няма да бъде в полза на потребителите, но трябва да има ясно разписани правили как ще действа, в кои случаи ще съдейства и .т.н. Може би е въпрос на време да видим доколко ще функционира...
Това, което знаем е че клиентите, които са недоволни от решението на проблема им от служителите на ЧЕЗ ще могат да отправят повторна жалба, само че вече пред звеното "Омбудсман". Също така не трябва да сме подали жалба пред ДКЕВР, защото когато има такава жалба той няма да се намесва.

Струва ми се, че няма да бъде особено добре приета тази идея от хората, но да видим. Във всеки случай е някакъв опит в правилната посока според мен.

kaufer

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 161
    • Профил
Re: Енергиен омбудсман
« Отговор #1 -: Март 19, 2013, 12:48:43 pm »
Все пак е по-добре от нищо,но за да  действа в полза на потребителите, трябва да са ясни правомощията му. По какви въпроси можем да се обръщаме към него? По какви въпроси  не може да взема отношение и т.н. Много общо се казва, че ще  проверява всеки сигнал независимо от предходните заключения по него. Опасенията ми са да не са създали  поредната „пощенска кутийка” .