Автор Тема: Рекламация на мобилен телефон  (Прочетена 6436 пъти)

Alexander

  • Новак
  • *
  • Публикации: 45
    • Профил
Рекламация на мобилен телефон
« -: Април 05, 2013, 05:49:36 pm »
На цялото говорене как администрацията не си вършела работата, днес попаднах на следната новина от Шумен:
http://shmoko.bg/index.php?mid=2&news=2695

Някой си купува телефон, поврежда се, носи го на ремонт и му казват, че го е намокрил.. Щеше да бъде много хубаво, ако това беше единичен случай, ама за съжаление май се случва при голям процент от върнатите неработещи стоки да ни кажат, че ние сме виновни, че не работят. То това е най-обичайното особено за телефоните, каквото и да му се счупи от сервиза казват, че е бил мокрен.

Хубавото в случая е доказателството, че все пак държавните органи, в случая КЗП, си вършат работата - подаваш жалба, правят проверка, санкционират търговеца за дето твърди неща, които явно че не са верни. И което е още по-ценно - санкционират го както трябва, за да може както в случая съда да потвърди глобата.

Може би санкцията е малко нисичка .. 500 лв, сигурно самия телефон струва повече... но все пак ако днес наложат 5 такива санкции на един търговец няма да му е много приятно :)

Boogy

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 93
    • Профил
Re: Рекламация на мобилен телефон
« Отговор #1 -: Април 08, 2013, 04:33:18 pm »
За всеки случай копирам цялата статия и тук, защото след време от първоизточника може да бъде изтрита, а случаят ми се струва много важен и никой от нас не е застрахован, че няма да попадне в подобна ситуяция.

Цитат
Парична глоба ще отнесе "Технополис България" заради тарикатлъка на сервиза, който поддържа гаранционното обслужване на купените стоки. Глобата е наложена от шуменската Комисия за защита на потребителите, магазинът обжалвал, но съдът я е потвърдил.
 
Става дума за скъп телефон с тъч-дисплей, купен миналото лято от магазина "Технополис" в Шумен. След три месеца употреба телефонът се развалил и клиентът го занеслал за рекламация в магазина. Там приели уреда, като в съпроводителното писмо до сервиза написали само "не работи тъч-а" без да се уточняват друго обстоятелства от сорта далил е бил изпускан, удрян, мокрен и пр.
 
Сервизът, който поддържал гаранцията, е "Омнител" - София. След известно време от София върнали телефона в Шумен с бележка, че уредът е бил намокрен по вина на потребителя и затова няма да направят ремнота гаранционно, но срещу заплащане може. Клиентът обаче навреме се оплакал в потребителската комисия, инспекторите направили проверка, разпитали свидетели и стигнали до извода, че сервизът се опитва да прави тарикатски номера.
 
Разбрало се, че при рекламацията в магазина апаратът не е бил отворен на място, за да се види дали наистина уредът е бил намокрен. За целта под батерията има специален стикер за влага, който показва проникнала ли е течност. Стикерът е поставен там именно, за да се установи без съмнение в какъв вид клиентът предава телефона - намокрен или не.
 
В конкретния случай това не било направено в магазина, а телефонът е престоял в сервиза две седмици, преди да бъде върнат с протокол, че е намокрен.
 
Каква е по-нататъшната съдба на повредения телефон, не е ясно, но съдия от шуменския районен съд е потвърдил, че "Технополис България" трябва да плати глобата от 500 лв., правилно наложена от Комисията за защита на потребителите. Ако на магазина му се водят още дела, може да обжалва решението пред по-горна инстанция.