Здравейте.
Описания от ВАС проблем засяга не само ЕВН / между другото вече са с друго име /. Така работя по принцип в цяла България.
Наистина електромерите са тяхна собственост но не ВСИЧКИ. Съгласно ЗЕ трябваше да подменят или да заплатят Вашия електромер. Но да приемем че този е бил техен.
И тук навлизаме в казуса. Да, подменили са измервателното средство, но за това са прекратили доставката на ел.енергия у ВАС. Може да се твърди с увереност че подмяната е била предварително планирана. Т.Е ЕВН са знаели че трябва да спрат захранването , но не са Ви уведомили. Едва ли и на интернет страницата се споменава точно вашия адрес и то на този ден. Това изглежда е формално нарушение на ОУ, но то не е споменато в тях.
А въпроса е сериозен. На година се подменят минимум 100 000 електромера. Ако за всеки един клиентите се лишават от услугата за половин час, то това прави 50 000 часа липса на доставка. Всичко това го споменавам защото досково в ДКЕВР се обсъждаха и приемаха показатели които ЕРР трябва да спазват. И тези 50 000 часа едва ли са включени в тези показатели. А трябва. между другото в ЕВН имат монтитани около 50 000 Сименса които не отговарят на изискванията и сега ги сменят.
А сега конкретно. Вашията случай е спомената в ОУ прочетете ги
(4) При повреда на работата на тарифния превключвател Продавачът коригира сметките по утвърдени цени за съответния период на констатирането на грешката в измерването или неизмерването съгласно тарифите, избрани от купувача, като сметките се коригират по следния начин:
при измерване на 2 тарифни зони - в съотношение 60 на сто за дневна зона и 40 на сто за нощна;
при измерване на 3 тарифни зони - в съотношение 20 на сто за върхова зона, 55 на сто за дневна зона и 25 на сто за нощна зона.
(5) При повреда, поради която използваната електрическа енергия не се отчита по всички тарифи, избрани от купувача, отчетената електрическа енергия се разпределя от момента на последното отчитане по всички тарифи до момента на отстраняването на повредата между всички тарифи на базата на отношението между отчетите по тарифни зони за предхождащ повредата пълен отчетен период,
КОРИГИРАНЕ НА ГРЕШКИ ПРИ ОТЧИТАНЕТО
Чл. 31.
(1) В случай на неправилно отчитане на използваните количества електрическа енергия, за които КУПУВАЧЪТ е уведомил писмено ПРОДАВАЧА, в 7 (седем) дневен срок от получаването на уведомлението представител на ПРОДАВАЧА е длъжен да извърши проверка.
(2) В срок от 7 (седем) дни от проверката ПРОДАВАЧЪТ изпраща на КУПУВАЧА съобщение за резултата от нея.
(3) В случай на грешка, ПРОДАВАЧЪТ изпраща в посочения срок и коригирана сметка, като посочва срока за плащане и причината за грешката.
РЕШАВАНЕ НА СПОРОВЕ
Чл. 65.
(1) Споровете между ПРОДАВАЧА и КУПУВАЧА се решават по пътя на преговорите.
(2) КУПУВАЧЪТ има право да подаде възражение срещу действия на служители на ПРОДАВАЧА, което трябва да разгледа и изпрати отговор в срок до 30 (тридесет) дни от датата на получаването на заявлението.
(3) В случай, че не е удовлетворен от отговора на ПРОДАВАЧА, КУПУВАЧЪТ има право да подаде жалба до Държавната комисия за енергийно и водно регулиране за започване на процедура за доброволно уреждане на спора по реда на действащото енергийно законодателство. Жалбата се подава чрез ПРОДАВАЧА.
(4) При непостигане на уреждане на спора, КУПУВАЧЪТ има право да се обърне към съответния компетентен съд.
..... И подайте жалба не само до Комисията за защита на потребителите , но и до ДКЕВР.
Дано съм бил полезен
