Автор Тема: Съвети при проблем с Електроразпределение  (Прочетена 40068 пъти)

bakalin

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 55
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #30 -: Май 31, 2007, 03:48:27 pm »
Добър ден :)
Явно нямате проблеми.............

dak_evil

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #31 -: Юни 05, 2007, 10:49:49 pm »
Здравейте!
Ето какво ми се случи на мен. На 31.05.2007 г. сутринта забелязох, че са ми сменили електромера. Явно им се е видяло, много малко ток плащам. Да поясня, че става дума за ЕВН България Електроразпределение Стара Загора. Тази зима най-високата ми сметка беше 45 лева. Но колко да им плащам като се топля с климатик Fijitsu-invertor za 1500 лева, зимата в Стара Загора много топла, а и мен и семейството ми ги няма по цял ден в къщи?! Защо не дойдоха да ми го сменят миналата зима когато плащах месечна сметка 120 лева? Последната ми сметка беше 26 лева и няколко стотинки, като не пропуснаха да ми начислят и 3 стотонки лихва за забавено плащане:) Обаче кое ми направи изключително лощо впечтление при създалата се ситуация. Когато са ми сменяли електромера аз или никой от семейството ми не са видяли протокол при какви показания е свален стария електромер и при какви показания е сложен новия. След като звъннах до ЕВН ми обясниха, че нямали такава практика, защото електромера бил тяхна собственост. Аз не им искам умрелия електромер, искам показанията. А каква беше изнедадата ми като днес сутринта 05.06.2007 г. установих, че новият електромер избщо не отчита нощна, а работи само на дневна. Това преля чашата, смениха ми стария абсолютно коректно работещ електромер и ми сложиха нов боклук макар и Siemens. Подадох им сигнал, сега ще ги чакам да дойдат, срока бил 7 дена. Мисля да подам и жалба до Комисията за защита на потребителите в Стара Загора. Тази порочна практика трябва да спре!!!

bakalin

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 55
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #32 -: Юни 06, 2007, 02:33:55 pm »
Здравейте.
Описания от ВАС проблем засяга не само ЕВН / между другото вече са с друго име /. Така работя по принцип в цяла България.
 Наистина електромерите са тяхна собственост но не ВСИЧКИ. Съгласно ЗЕ трябваше да подменят или да заплатят Вашия електромер. Но да приемем че този е бил техен.
 И тук навлизаме в казуса. Да, подменили са измервателното средство, но за това са прекратили доставката на ел.енергия у ВАС. Може да се твърди с увереност че подмяната е била предварително планирана. Т.Е ЕВН са знаели че трябва да спрат захранването , но не са Ви уведомили. Едва ли и на интернет страницата се споменава точно вашия адрес и то на този ден. Това изглежда е формално нарушение на ОУ, но то не е споменато в тях.
А въпроса е сериозен. На година се подменят минимум 100 000 електромера. Ако за всеки един клиентите се лишават от услугата за половин час, то това прави 50 000 часа липса на доставка. Всичко това го споменавам защото досково в ДКЕВР се обсъждаха и приемаха показатели които ЕРР трябва да спазват. И тези  50 000 часа едва ли са включени в тези показатели.  А трябва. между другото в ЕВН имат монтитани около 50 000 Сименса които не отговарят на изискванията и сега ги сменят.
А сега конкретно. Вашията случай е спомената в ОУ прочетете ги


(4) При повреда на работата на тарифния превключвател Продавачът коригира сметките по утвърдени цени за съответния период на констатирането на грешката в измерването или неизмерването съгласно тарифите, избрани от купувача, като сметките се коригират по следния начин:

при измерване на 2 тарифни зони - в съотношение 60 на сто за дневна зона и 40 на сто за нощна;
при измерване на 3 тарифни зони - в съотношение 20 на сто за върхова зона, 55 на сто за дневна зона и 25 на сто за нощна зона.
(5) При повреда, поради която използваната електрическа енергия не се отчита по всички тарифи, избрани от купувача, отчетената електрическа енергия се разпределя от момента на последното отчитане по всички тарифи до момента на отстраняването на повредата между всички тарифи на базата на отношението между отчетите по тарифни зони за предхождащ повредата пълен отчетен период,



КОРИГИРАНЕ НА ГРЕШКИ ПРИ ОТЧИТАНЕТО
 
Чл. 31.
(1) В случай на неправилно отчитане на използваните количества електрическа енергия, за които КУПУВАЧЪТ е уведомил писмено ПРОДАВАЧА, в 7 (седем) дневен срок от получаването на уведомлението представител на ПРОДАВАЧА е длъжен да извърши проверка.
(2) В срок от 7 (седем) дни от проверката ПРОДАВАЧЪТ изпраща на КУПУВАЧА съобщение за резултата от нея.
(3) В случай на грешка, ПРОДАВАЧЪТ изпраща в посочения срок и коригирана сметка, като посочва срока за плащане и причината за грешката.

 
РЕШАВАНЕ НА СПОРОВЕ
 
Чл. 65.
(1) Споровете между ПРОДАВАЧА и КУПУВАЧА се решават по пътя на преговорите.
(2) КУПУВАЧЪТ има право да подаде възражение срещу действия на служители на ПРОДАВАЧА, което трябва да разгледа и изпрати отговор в срок до 30 (тридесет) дни от датата на получаването на заявлението.
(3) В случай, че не е удовлетворен от отговора на ПРОДАВАЧА, КУПУВАЧЪТ има право да подаде жалба до Държавната комисия за енергийно и водно регулиране за започване на процедура за доброволно уреждане на спора по реда на действащото енергийно законодателство. Жалбата се подава чрез ПРОДАВАЧА.
(4) При непостигане на уреждане на спора, КУПУВАЧЪТ има право да се обърне към съответния компетентен съд.
 
..... И подайте жалба не само до  Комисията за защита на потребителите , но и до ДКЕВР.
Дано съм бил полезен :)

zaketa

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #33 -: Юни 06, 2007, 08:49:19 pm »
Дали някой има нашия проблем с Е-ОН Варна? Живеем на квартира(боксониера) от повече от година и миналата година имахме сметка за ток за месец април 20лв.(имаме готварска печка, хладилник и бойлер;).През зимните месеци сметката ни беше около 50лв., но през деня нямаше никой и това ни се струваше нормална сума. Не обаче защо сметките ни през март и април са по 45.56 лв-абсолютно еднакви. Да не говорим, че половиния месец април ни нямаше. Очевидно е, че има нещо нередно в отчитането, но дали има начин аз само като наемател на апартамента да подам жалба в Е-ОН или е необходимо собственика на електромера/жилището?
Не коментирам факта, че тук във Варна има цяла група(работеща в Е-ОН), която срещу около 450лв. по някакъв начин превъртат електромерите, така че да отчитат по-малко консумирана енергия. И защо когато се съмнявам в една фирма, че ни лъже същата тази фирма  ще \"проверява\" годността на електромерите? Не е ли редно да има независима организация за това?

dak_evil

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #34 -: Юни 06, 2007, 10:04:47 pm »
Благодаря много за съветите! Смятам да ги побъркам, както ме побъркаха и те, мен и семейството ми.

diamond

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #35 -: Юни 10, 2007, 11:12:46 pm »
Здравейте, интересува ме следното: преди няколко години Енергоразпределение събираше от фирмите депозит в размер на осреднена месечна стойност на потреблението им за ток. Разбрах, че е отменено изискването за такъв депозит. Поисках да ми възстановят депозита, но вече пет месеца от подаване на молба няма никаква постъпила сума. Възможно ли е някой да ме упъти в кой закон, наредба или друг държавен документ е отменено изискването за депозит към енергото? Има ли срок в който ЕОН е длъжен да възстанови взетите предварително суми?
Искрен

malkiq

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #36 -: Юни 11, 2007, 10:36:27 am »
Здравейте,
имам вила до едно село близо до Сливница, има дни когато нарежението спада до около 160V. Съответно не мога да ползвам нормално електрически удери. Намреих някакви \"връзки\" в местния клон на ЧЕЗ. Казаха \"Ако подадеш молба след 2-3 години може и да се оправи\". Съответно ме посъветваха да си купя проводник и излатори и те щели да ни опънат още една линия по стълбовете.
Как да стане така, че да накарам Чехите да се размърдат?
Как се доказва ниското напрежение?

bakalin

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 55
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #37 -: Юни 14, 2007, 01:47:42 pm »
Благодаря за въпросите :)
относно питането на malkiq Ето тук се разглеждаше сходен проблем http://www.bnap.org/f/comments.php?DiscussionID=164&page=1#Item_7
Diamond ЕРР се опитват да задържат клиентите си и затова предприемат стъпки като връщане на депозити. Доколкото си спомням допреди година се уповаваха на Закона за задълженията и договорите /и монополното си положение/. Сега са се запънали като магаре на Общите Условия ОУ.
Избрете си друг доставчик. Така ще ги стреснете.

Queeny

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #38 -: Юни 17, 2007, 03:34:19 pm »
Живея в София и съм абонат на CEZ. Плащам средно около 50 лв. ток месечно и изведнъж сметката ми за м. Април е 7,36 лв. В първия момент си помислих, че е вид изравняване и не се задълбочих повече, и с интерес зачаках сметката, която трябва да платя за месец Май. Наистина интересна сметка се оказа:
   ------  Консумирана ел.енергия от 12.05.2007 до 12.06.2007  ------
ПО ЦЕНА ЗА РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ
ЕН 347290    п.ново  п.старо разл. служ.  квтч ед.цена  сума/лв/
Дневна        36685    36685     0      
Нощна         23507    23504     3           3 0.04200     0.12600
ПО ЦЕНИ ЗА СНАБДЯВАНЕ
Дневна        36685    36685     0      
Нощна         23507    23504     3           3 0.03550     0.10650
           Акциз(0,00 лв на MWh)  върху      3 KWh         0.00000
                                 ---------------------------------
                                    Данъчна основа:        0.23
                                    ДДС - 20.00%  :        0.05
                              Стойност на сделката:        0.28

и то при условие, че в апартамента сме си всички и си хабим ток по обичайния начин.
Другото нещо, което ми направи впечатление е, че датата на издаване на фактурата е 18.06, а днес е 17.06- тогава си направих труда да отида до електромера и да погледна показанията и по мои изчисления за 5 дена сме изхабили ток за 90 лева. Това ме навежда към извода, че никой не е отчел електромерите както трябва и са си написали някакви киловати както си искат, а когато дойде новото отчитане с новите цени, тогава пак ще си ги \"изравнят\".Та какво мога да направя по въпроса, за да не ме изненадат някакви суми при следващо отчитане?
« Последна редакция: Юни 17, 2007, 03:36:26 pm от Queeny »

bakalin

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 55
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #39 -: Юни 19, 2007, 02:05:26 pm »
Уведомете ЧЕЗ писменно. /И изобщо това е единствения правен начин за комуникация /
В молбата искайте да Ви бъде извършена:
1. Проверка за коректността на отчитане
2. Изготвяне на корегирана фактура за консумирана ел.енергия.
3. От написаното може да се прецени че грешката е за 2 месеца, така че изискайте и  Вашето задължение за плащане да се разсрочи за 2 месеца :)
П.П. Имате 7-дневен срок който вече тече.

georgiew

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #40 -: Юли 12, 2007, 10:09:13 am »
Здравейте - моят въпрос е следния.
Преди повече от месец подадохме молба за сключване на предварителен договор с Е.Он само че досега ни вест ни кост от тях. Навсякъде тръбят че в 30 дневен срок трябва да излязат със становище - този срок е изтекъл, скоро ще станат два месеца. Има ли реални мерки които мога да взема ? И какви ?

Gabby

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #41 -: Юли 12, 2007, 11:22:49 am »
Здравейте!
Клиент съм на ЕОН Варна. Имаме UPS устройство, което купихме есента като подготовка за токовите удари през зимата, все пак електрониката е доста чувствителна към тези неща. Наистина имаше смисъл. Но през последния месец токовите удари и спиранията на ток за период около 10-15мин зачестиха. При обаждане на номера, който е даден на сайта, отговарят, че правят \"превключвания\". За последния месец UPS-ът (който има такава функция) отчита 17 часа без ток. Не знам какво означават тези превключвания, но не мисля, че услугата, за която плащам е качествена и бих искала да има някакъв резултат от оплакването ми. По какъв начин трябва да поставя въпроса, за да получа някакъв адекватен отговор и може ли UPS-ът да послужи като доказателство за промените в напрежението, токовите удари и по-продължителното спиране на ток? Вече съм скептично настроена към всички инстанции, след като оплакването ми за спиране на вода без предупреждение за 8 часа до Комисията за защита на потребителите накрая е изпратено до ВиК, за да направят те проверката (забележете сами да проверяват себе си и да ми дадат отговор) - получавах копия за всяко едно препращане на жалбата ми от една инстанция на друга. Но все пак поне, когато говорим за тези неща и предприемаме някакви действия има шанс нещата да се променят след време....
Благодаря предварително за отговора!

Beka

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #42 -: Юли 12, 2007, 03:31:02 pm »

bakalin

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 55
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #43 -: Юли 17, 2007, 01:15:59 pm »
Здравейте. Благодаря за въпросите и се извинявам за закъснението, но лятото е време за почивка.
Георгиев: Незабавно сезирайте ДКЕВР. В писмен вид и жалба в свободен текст.
Габби:Некачествената доставка е сериозно нарушение на лицензията на ЕРР. Само в сферата на фантастиката е да се предполага че някой ще отнеме лиценз. Въпреки това добре е и Вие да сезирате ДКЕВР.
Не, показанията на УПиеса НЕ СА доказателство за влошено качество на доставката.
Реда описан в ОУ е следния.
1. Подавате жалба до ЕОН за влошено качество.
2. Те ви отговарят че такова няма.
3. Изисквате поставяне на записващо устройство / пак в писмен вид/
4. Въртят , сучат но поставят.
5. Параметрите на доставка са лоши - намалят 10% от сметката.
6. Жалвате се до ДКЕВР и те ги глобяват.

bakalin

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 55
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #44 -: Август 01, 2007, 03:16:28 pm »
Ето какво се случва http://www.segabg.com/online/article.asp?issueid=2721§ionid=16&id=0000102
крайно време е да се повярва че с МОНОПОЛИСТИТЕ трябва да се борим.
Чакам Вашите въпроси! :-)