Автор Тема: Съвети при проблем с Електроразпределение  (Прочетена 38587 пъти)

mda

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #75 -: Юли 08, 2008, 03:52:03 pm »
За съжаление, ще трябва да си платя бая надписани пари като поп, ако не искам да ми спрат тока, разбира се. Ето какво прочетох на техния FAQ сайт:

Ако реалната ми консумация се различава от равната месечна вноска, ще мога ли да направя корекция, като декларирам реалните показания на електромера?

Декларации за реалните показания, предоставени от клиента, ще се приемат само за коригиране на показания на изравнителната фактура. Не се предвижда коригиране на месечни вноски с декларарани показания на клиента.

T.e. ще трябва първо да си платя 3x36 = 108 лв, ако желая да продължавам да имам ток, пък после на изравнителната фактура ще се види, че имат да ми връщат 99 лв. и ще трябва да ходя по мъките и да се моля, да ми ги върнат обратно. Супер са го измислили, ако можеше и мен да ме кредитира някой така, безлихвено за следващите 3 месеца, да отида на море, пък после на септември, като изпапка инфлацията поне 10%, ще му ги върна обратно.

yanita

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #76 -: Юли 08, 2008, 05:57:24 pm »
здравейте

yanita

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #77 -: Юли 08, 2008, 06:22:28 pm »
здравейте
Моят проблем е следният: през януари си сменихме жилището и станахме \"нов потребител\" на ЧЕЗ София. От тогава до сега не съм получила на посочения от мен адрес нито една фактура или каквото и да било, с изключение на едно писмо. На 24.06.08 сутринта пристигнах от провинцията и открих това писмо в пощенската кутия. С него ме известяваха, че имам просрочени задължения и ще ми спрат тока. При влизането в къщи разбрах, че това вече е сторено. Вината за неплатените сметки е изцяло наша: съпругът ми е мислил, че ги плащам аз, аз пък мислех, че ги е плащал той, с една дума като не получаваме известия, и двамата сме забравили. През тези месеци имахме и много други семейни грижи и т.н.
Аз естествено хукнах веднага да платя сметките, платих и такса за включване, регистрирахме партидата за плащане през E-pay и се успокоихме.
Когато обаче проверихме фактурите, се оказа, че за месеците февруари, март и април сме платили по 25-30 лв, което е съвсем реално, защото сме с парно и централна топла вода, а за май и юни са ни начислили по 169,97 лв.
Изпратих питане до ЧЕЗ и те ми отговориха следното: при регистрация на нов потребител, ако той не е подал молба да му се отчита някакво прогнозно количество квтч, компанията начислява потребление по 6 квт прогнозна мощност /или нещо подобно, забравих точния термин/за 30 дни всеки месец до първото отчитане на показанията на електромера. Не ми обясниха защо при мен тези потребления се фактурират 4 месеца след като съм станала нов потребител и кога са отчетени реалните показания на електромера. Би трябвало от февруари до юли да има поне едно такова отчитане. На въпроса ми защо не съм получила нито едно известие от ЧЕЗ ми отговарят, че трябвало да посоча точния си адрес. Ако не ми знаят адреса, как тогава са ми изпратили онова писмо?
С една дума, от мен се иска вече два поредни месеца да плащам по 1080 квтч дневна и 1080 квтч нощна енергия - количества, които и да искам, не мога да употребя. Само за сведение Ви давам показанията на електромера:
31.01.08 дневна 953, нощна 329
06.07.08 дневна 1846, нощна 469
Ще бъда много благодарна на всеки, който ми обясни ситуацията и ме посъветва какво да правя. Не ми се плаща нещо, което не използвам, а времето тече и отново могат да ми спрат тока. Предварително благодаря

mda

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #78 -: Юли 09, 2008, 11:42:10 am »
Послушах съвета на bakalin и днес бях при другарите от ЧЕЗ. Оказа се, че много са омекнали, любезни ... Подадох заявление за желаните от мен киловати, увериха ме, че не само ще актуализират показанията, но и ще анулират прогнозните сметки т.е. няма да изискват да платя надписаните суми, преди изравнителната фактура. Така че, съветвам yanita също да посети някой от клиентските центрове, като изиска да и анулират сметките по 169,97 лв. и да заяви киловатите, за които иска да плаща (напр. 900 дневна и 140 нощна).

bakalin

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 55
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #79 -: Юли 09, 2008, 03:29:38 pm »
Ей, най-после някой да ме послуша.:-)))
Ако почерпи и по една бира ........
П.П> Янита, смятам че ти посочиха правилният път. Отивай в ЧЕЗ и попълвай декларацията.
« Последна редакция: Юли 09, 2008, 03:31:35 pm от bakalin »

yanita

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #80 -: Юли 09, 2008, 05:09:12 pm »
Сърдечно благодаря. Днес си изтеглих декларацията от и-нет, попълних я и я изпратих в един от клиентските им центрове с обратна разписка. Нямам възможност да отида там преди следващата сряда, а ми се стори, че това не търпи отлагане. Дали съм постъпила правилно?

yanita

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #81 -: Юли 09, 2008, 05:52:08 pm »
Само за сведение - завързах интересна кореспонденция с ЧЕЗ. Въпросът ми беше: след като в ОУ пише, че при регистрация на нов потребител същият заплаща прогнозно количество енергия ДО първото отчитане на електромера, защо на мен се начислява това количество СЛЕД първо, че и второ и трето отчитане на електромера? Кога и как ще си получа надвзетите пари?
Само да ви напомня: нов абонат съм от януари, а те ми начисляват тези \"прогнози\" от май. Писаха ми, че междувременно електромерът ми е отчитан ежемесечно и едва от май месец започва тримесечното отчитане - във време, когато аз вече НЕ съм нов потребител. Щом не съм нов потребител, защо ме третират като такъв?
Сигурно причината е в мен, но аз наистина се нуждая от по-детайлно разяснение.
Отново им зададох въпросите си чакам отговор.
« Последна редакция: Юли 09, 2008, 06:04:17 pm от yanita »

yanita

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #82 -: Юли 09, 2008, 06:00:46 pm »
Като гледам този форум, констатирам, че има много хора , платили големи суми за неизползвана от тях енергия - също като мен. Не е ли престъпление, че електрическите компании се възползват от монопола си и по този начин крадат парите на населението? Някой знае ли дали има начин да им се противопоставим?

Tazz

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #83 -: Август 07, 2008, 11:22:29 am »
Всекидневно проверявам показанията на електромера за да следя консумираната от мен ел. енергия. В летните месеци установих че в период от 24 часа средната ми консумация е 6kWh, но при последните проверки за изминалите няколко денонощия консумацията ми се е повишила тройно дори и четворно и то само на дневната тарифа. Електроуредите във вкъщи не са сменяни не са стари, използваме ги както винаги до сега. Нямам климатик. Живея в 9 етажен блок. Същото нещо се случи и миналото лято, но тогава не му обърнахме внимание.
Въпроса ми е:
Имам съмнения че някои съсед неправомерно се е включил към нас. Как мога да установя дали това е така? Какви са процедурите ако съществуват такива?
Каква е възможността това да е грешка на електромера, при положение че това се случва само летните месеци?

Днес направих поредната проверка, като преди това изключих всички електроуреди вкъщи и шайбата на електромера се въртеше и то не бавно, както казват на самоход. Как да постъпя в този случеи?

tzveta

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #84 -: Септември 01, 2008, 10:49:29 am »
Здравейте, аз пиша по повод изравнителните сметки.
Няма да коментирам факта, че фактурата е с дата 07.08, а самата нея получих към 20.08 - 2 дни след крайния срок за плащане. Ще се примиря и с мисълта, че сметката ми е надписана, но трябва да я платя, защото нямаше как да засека електромера - отчетен е в края на юли, а аз видях фактурата през втората половина на август.
Но това което не мога понеса е разпределението на киловатите.
До колкото знам в началото на юли са правили някакво засичане поради новите цени на тока.
В моята фактура фигурира следното разпределение: от 11.04 до 03.07 имам 109 киловата дневна и 54 киловата нощна, а от 4.07 до 23.07 дневната е 114 киловата , а нощната - 74 киловата. Ако някой може да ми обясни как става това, при положение, че аз живея сама и консумацията ми е една и съща? И това според мен е само за да пишат по-голямата част от ел. енергията на новите цени.
Знам, че разликата в цената няма да е кой знае колко голяма, но ме вбесява мисълта, че тези хора си мислят, че всичко им е позволено. Не знам точния
брой на потребителите им, но само си помислете за какви пари става въпрос, защото съм сигурна, че това се случва не е само с моята сметка.
Дайте съвет как да постъпя?

r.dimitrova

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #85 -: Ноември 04, 2008, 10:21:45 pm »
Здравейте, въпросът е бих казала малко спешен. Преди повече от седмица техници на EWN Bulgaria смениха всички електромери във входа без да изтъкват никаква причина (\"новите\" са стари и не са електронни). Един от комшиите забеляза, че не му е свързана нощната тарифа. В последствие остановихме, че във целия ход всички електромери отчитат само дневна тарифа.
От друга страна отчетите са безбожни, няма да цитирам цифри, но на повечето комшии отчета за 4-5 дни е колкото за месец преди подмяната! Многократно се свързвахме с компанията, но резултатът беше само грубо отношение...
Много бихме били благодарни ако ни помогнете по следните въпроси:
1. Как можем да накараме техниците да си свършат работата и да включат нощната тарифа, ако е необходимо по съдебен път
2. Кой е точно държавния орган,който може да установи нередности по отчитането на електромерите
Благодаря предварително.
« Последна редакция: Ноември 04, 2008, 10:22:12 pm от r.dimitrova »

bakalin

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 55
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #86 -: Ноември 10, 2008, 04:02:01 pm »
Съжалявам за доста закъснелият ми отговор.
1. Как да \"накарате\" техниците???? Ами не е нужно да карате тях. Рибата се вмирисва от към главата. Достатъчно е да накарате шефовете им за заработят на нужното ниво. Необходими са следните мерки.
- Писмена жалба с Вх. номер до ЕВН в която описвате проблема. В нея изрично посочете КОЙ  се е отнесъл грубо с вас. ЕВН са една от компаниите в която тел. разговори се записват.
- Трябва да коригират показанията във Вашата фактура. И тук момента е тънък, защото да приемем че до деня на пускане на часовника е-ра е отчел 100 кВч. Отчетника обаче го засича на 200 кВч дневна и 150 нощна. Почти на 100 % съм убеден че ще Ви фактурират 200 / 150 кВч. А това е във ВАШ УЩЪРБ. ЕВН трябва да разделят /съгласно ОУ/ първоначалните 100 кВч на база консумацията ви за минал период / да приемем 60/40/ Или казано другоятче фактурата Ви трябва да е следната  дневна 160 / 100+60/ и нощна 190 / 150+40/. Добре е всичко това да го споменете в жалбата и да проверите правилното му изпълнение. АБСОЛЮТНО НАЛОЖИТЕЛНО Е да се засекът показанията при включването на часовника. Ако трябва го извършете от входа и съставете Констативен Протокол.
2. Законовият орган е Български институт по метрология. А технологията за проверка на СИ / средство за измерване или във вашият случай електромер/ е показан в линка  http://www.bim.government.bg/index.php?lang=bg&itmid=15
« Последна редакция: Ноември 10, 2008, 04:03:07 pm от bakalin »

larycc

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #87 -: Ноември 13, 2008, 10:32:35 am »
Здравейте. Моят проблем е същият като предишния, но с малки разлики. Първо: ние сме към Е-он. Миналият месец часовникът на входа се развали и електромерите почнаха да отчитат само дневна енергия. Пуснах заявление за повреда в Центъра за работа с граждани.От там ми отговориха, че срокът за отстраняване ан този тип повреди е 10 дни. Отстраниха проблема и аз мислех,ч е вече всичко е ок. Но след няколко дни решили от Е-он, че трябва да подменят вече работещия часовник с нов, който явно не е тръгнал, ако се съди по показанията на електромерите. Пуснах ново заявление за повреда и изчаках още 10 дни. Онзи ден минах да видя какво е станало с заявлението ми, защото електрмерът ми не е мръднал и със 100 вата на нощна енергия от 20 дни, въпреки че включвам бойлер, климатик, а и хладилникът работи.В Центъра ми каза, че техниците минали още предния ден и отстранили повредата (или поне пуснали отчет, че отстранили повредата). Не повярвах,но реших, че може и аз да съм се заблудил и вечерта  изчаках да се включи нощната, но нищо не стана. Не се включи и снощи. Служителката ми каза, че техниците са пуснали отчет, че са оправили проблема, но аз й казах, че според мен не са пипвали часовника, тъй като този е един трудноразбираем часовник  и докато го наблюдавах две седмици му запомних показанията, които не са променени. Тогава служителката ми каза, че ако искам да пусна жалба. Искам да попитам каква точно жалба да пусна, до кого и какво да пиша вътре. На Е-он записват ли се обажданията на телефона? Ако може да ми обясните по-подробно, че трябва да го свърша тези дни, защото вече месец сме на дневна. Ако ви трябва друга информация - питайте.Благодаря предварително!
« Последна редакция: Ноември 13, 2008, 10:36:55 am от larycc »

porko

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #88 -: Ноември 18, 2008, 10:52:20 am »
здравейте

естествено и моя проблем е подобен със сметките. имам 280 лева сметка за октомври, а месеца беше топъл и няма начин да съм изразходил посочените Kwh  Доколкото се ориентирах това е заради базата ни за този месец.
Искам да питам мога ли да подам молба да намалят базата Kwh на която идва сметката? и за това необходими ли са показанията от електромера?
защото сега според фактурата ми предстоят 2х280 лева докато дойде изравнителната.
« Последна редакция: Ноември 18, 2008, 10:53:42 am от porko »

temenyjka

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #89 -: Ноември 21, 2008, 02:12:11 pm »
Заглавие: Към кого да се обърна при проблеми с ЧЕЗ   
________________________________________
Първо да ви разкажа какъв е проблема/по-точно проблемите,но засега трябва да разреша този/.На 5.10.2008 г. в района на Плевен имаше буря.Няколко часа преди да започне бурята започна една дискотека/постоянно премигване на тока /вследствие на което ни изгоряха 2 електроуреда.В законния срок 3 дена подадох жалба в ЧЕЗ за изгорели ел.уреди и започнах да чакам да мине 25 дневния срок за получаване на отговор.Няколко дена след като изтече срока се обадих на тел 070010010 за да видя какво става с отговора.Консултанта се запозна със случая и обезпокоително /за мен/ спомена ,че аварията е била в следствие на бурята , но ми обеща,че до 2-3 дена ще получа отговор.От тогава минаха 2-3 седмици ,а отговор няма.Опитвам се да се свържа с ДКВЕР,но никои не отговаря на телефоните.Някои може ли да ми каже какво да правя?Проблема е че титуляр по партидата е баща ми които почина през януари 2008г. и партидата все още не е прехвърлена на мое име/чаках да стане безплатно прехвърлянето /
« Последна редакция: Ноември 21, 2008, 02:13:47 pm от temenyjka »