Автор Тема: Съвети при проблем с Електроразпределение  (Прочетена 38586 пъти)

temenyjka

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #105 -: Ноември 28, 2008, 10:24:32 am »
Боби аз не бих чакала да минат 30 дни /колко пъти по 30?/ Нова жалба до ЧЕЗ с копие до МИЕ приложи всички копия на кореспонденцията досега и дори вх.№ на предишния собственик /ЧЕЗ като видят че е с копие до Министерството/ще се размърдат. Аз им пуснах такава жалба и на другия ден се обадиха да отида да ми осребрят фактурите макар че преди това се опитваха да ме убедят че проблема е вследствие на буря и не ми дължат обещетение.
адрес София 1000 ул Славянска №8 Министерство на икономиката и енергетиката
За обещетенията мисля че без дело няма да ти ги изплатят,но поне далекопровода ще възстановят.
« Последна редакция: Ноември 28, 2008, 10:27:00 am от temenyjka »

Боби

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #106 -: Ноември 28, 2008, 04:22:26 pm »
Продължават небивалиците, уважаеми съфорумци.
преди обяд получих мейл от ЧЕЗ, който ме уведомява, че далекопровода е възстановен.
Извиняват се и не пропускат да ми напомнят, че работят за благото на клиентите си.
Нали се сещате, че нищо не е възстановено и че аз ток си нямам.
 Дори никой не е ходил на мястото.
  На луд ли ме правят или просто така им изглеждам.

ZELENOOKAJENA

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #107 -: Ноември 28, 2008, 11:49:57 pm »
samo proba proba ,IZVINQVAM se:)

ZELENOOKAJENA

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #108 -: Ноември 29, 2008, 12:00:04 am »
PROBLEMITE S ELEKTRORAZPREDELENIE gi e imalo vinagi i 6te prodyljava da gi ima vinagi..V interes na istinata trqbva da ima6 nai malko 3 vi66i za da raz4ete6 formulata im koqto sa ki4nali vyv vseki klon po raioni...predi godini ima6e masovi proverki po raioni i za edna razhlabena klema ni osydiha da platim tok nazad vyv vremeto po tehni si precenki...SEGa kogato nqma opravq s rabotnata ryka i ne smogvat da opisvat vseki mesec izmisliha na4in za opisvane prez 3 meseca...I do kyde stignahme? makar i dosadno sled rovene nazad v vremeto i smetki po babiniq na4in iz4islih 4e za 21 meseca sym platila tok v razmer na 11304 lv.da sme6no e no i tragi4no...pak po babiniq na4in i po grubo zakryglqne po ceni ot mesec 10.2008g.iz4islih 4e sme izrazhodvali tok za 7844lv/AMI kakvo pravim v slu4aq ? IMA li nqkoi nqkakvo predlojenie i kakvo,kato se ima v predvid Bylgarskoto zakonodatelstvo?OTGOVARQM na vsi4ki.BLAGODARQ VI za otdelenoto vreme:)

pllamm

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #109 -: Декември 12, 2008, 01:47:55 pm »
Какво да правим ако ни доставят некачествена електрическа енергия ?

http://pllamm.blog.bg/viewpost.php?id=264727

larycc

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #110 -: Декември 12, 2008, 09:28:40 pm »
Благодаря за инфото! Май проблемът се реши след обаждане на номера за потребители?!?

Cambodja

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 248
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #111 -: Декември 19, 2008, 04:36:00 pm »
Глобиха ЧЕЗ с 1,1 милион лева
19 декември 2008 / News.dir.bg
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи четири имуществени санкции на ЧЕЗ. Глобени са различни фирми на чешката компания в България.
Глоба на обща стойност 800 000 лв. е наложена на “ЧЕЗ Разпределение България“ АД. Друга санкция от 300 000 лв. е наложена на “ЧЕЗ Електро България“ АД, за извършени нарушения по Закона за защита на конкуренцията, съобщиха от комисията, цитирани от БТА.
Санкциите на “ЧЕЗ Разпределение България\" АД са наложени за едностранно налагане на цени за възстановяване на прекъснато електроснабдяване, налагане на нелоялни условия при въвеждане на тримесечно отчитане на електромери, ограничаване на търговията във вреда на потребителите при извършване на проверка на електромери и неизпълнение на задължението за обезпечаване на непрекъснатостта на електрическата енергия, с което се ограничава техническото развитие във вреда на потребителите.
“ЧЕЗ Eлектро България\" АД е санкционирано за налагане на нелоялни условия при въвеждане на тримесечно отчитане на електромери.

mery_niki

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #112 -: Януари 13, 2009, 06:54:41 pm »
Спряха ми тока, БЕЗ ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ
Декември месец не успях да го платя, мислих този месец да платя и двете сметки. Сметката която имам и 53 лв.
Можели за 53 лв да ми спират тока
Има толкова дръжници а тази вечер трябва да стоя на тъмно и студено с двете си деца защото съм закъсняла с 2 седмици
Пълни простотии за 19 лв - защото според мен е това - да си начислят заветните 19 лв - може и да забогатеят
Искам да направя нещо - НЕ Е РЕДНО ДА ПОСТЪПВАТ ТАКА.

еми

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #113 -: Януари 14, 2009, 08:45:49 pm »
Здравейте и аз имам само 1 неплатена сметка и закъснях  но ми го спряха днес без всякакво предупреждение  и за да ме включат  същия ден с иначе щях да чакам 5дена!ми взеха 80лева!Искам да знам правилно ли ми взеха тая сума нали уж ДКЕВР отмени тия цени и наложи нови по ниски?!Доколкото успях да разбера от писаното преди моя пост това е незаконно и мога да подам жалба в ЧЕЗ .Още утре ще пусна жалба в ЧЕЗ .Обаче искам да попитам на кое решение на ДКЕВР  да се позова?
« Последна редакция: Януари 14, 2009, 09:00:52 pm от еми »

polly_ev

  • Новак
  • *
  • Публикации: 7
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #114 -: Януари 14, 2009, 10:52:35 pm »
Имам следния проблем с ЧЕЗ и искам да знам мога ли да ги осъдя.
Спират ми тока за неплатени 2 сметки.Плаща се сметката и такса от 80 лв за експресно пускане.Казват,че до 6 астрономически часа ше бъде пуснат.Плащането става в 14.00 часа,в 20.00 аз още нямам ток и се обадихме.Казаха,че в 20.00 няма кой да го пусне и да чакам утре.Да пусна жалба и ще ми върнат половината такса.
Искам да ги осъдя и ще си гоня правата до дупка.Търся някой,който да иска да ме представлява.

bakalin

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 55
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #115 -: Януари 16, 2009, 04:22:41 pm »
До    polly_ev
Ето това е от Общите Условия
(3)     Прекъснатото електроснабдяване се възстановява от електроразпределителното предприятие в срок до 12.00ч.на следващия работен ден след изпълнението на всички условия за възстановяването и заплащане на цената за възстановяването. Срещу допълнително заплащане възстановяването на електроснабдяването се осигурява в срок до 6астрономически часа след изпълнението на всички условия за възстановяването.
......
ОТГОВОРНОСТ НА ЕЛЕКТРОРАЗПРЕДЕЛИТЕЛНОТО ПРЕДПРИЯТИЕ ПРИ НЕСПАЗВАНЕ НА СРОКОВЕТЕ

Чл.43.(1) При доказано неспазване на срок по вина на електроразпределителното предприятие, определен с тези Общи условия, електроразпределителното предприятие заплаща на потребителя обезщетение в размер на 10 лева за всеки 24 (двадесет и четири) часа закъснение.
.........................
Та какво излиза - 10 лв. Смях.
А ако искаш да ги съдиш - мога да препоръчам адвокат , но пиши на мейла. Да не правя реклама.
 
До еми:
Относно решението на ДКЕВР ето:     http://www.dker.bg/resolutions/message5.pdf

ev_gy

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #116 -: Януари 18, 2009, 11:48:40 am »
здравейте.
при мен проблема е доста сериозен,наскоро след токов удар в района на евксиноград ни бе подадено много по голяма напрежение,в резултат на което ни изголя почти цялата техника(компютри,телевизори,перални,микровълниви,да продаължавам ли,..),подадохме жалба до еон и ни изпратиха човек които да огледа всичко.Първо тои като доиде изобщо дори не влезе в дома а само разписа някъкъв протокол и каза че като си отремонтираме уредите трябва да им дадем фактурите за извършеният ремонт и трябва да ни бъде възтановена сумата.Но вчера получаваме писмо от еон ,в което казват че нямат вина за инцидента,тъи като бил станал от прекалено голяма консумация на ток се било възпламенило някакво табло,и след това се окъсяват някакви линии ,за което те нямали вина.И отказват да ни възтановят всичко.Моля ви кажете какво да правим.

daneva

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #117 -: Януари 27, 2009, 10:51:25 am »
Здравейте!
Ето и моят горчив опит да си търся правата пред ЕВН. От няколко месеца водя кореспонденция с отдел Управление на жалбите на ЕВН, естествено, без никакъв резултат. Това, което искам е ЕВН да спазва своите задължения по договора, който сме подписали. В началото разчитах на добронамереността им и подавах сигнали по телефона и лично в местния КЕЦ, но адекватна реакция не последва и започнах да подавам сигнали по надлежния ред, описан в ОУ на договорите за пренос на ел.енергия .... и пак никакъв резултат. Първият им трик е да отговорят, че не са получили пълният текст на жалбата и най-учтиво молят  тя да бъде изпратена отново / предполагам, че целта им е да се \"изтърват\" сроковете за подаване на жалба или това е просто \" игра на нерви\"/. След повторно пускане на жалбата изпращат стандартен и много учтив отговор, че са оформили жалбата и ще реагират своевременно. Да, ама не! Никаква реакция! Дори, вече седмица, след като уредите ни изгоряха в следствие на \"токов удар\" , от ЕВН не е дошъл никакъв представител , за да състави констативен протокол! И сега сме в патова ситуация - уредите си стоят изгорели и не смеем да ги занесем на ремонт, защото няма съставен протокол от ЕВН. Аз им  пиша писма, а те ми изпращат стандартен отговор без никакви последствия. С цел да ви отегча, ще публикувам водената между мен и ЕВН кореспонденция

daneva

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #118 -: Януари 27, 2009, 10:58:09 am »
ДО ЕВН България Електроснабдяване АД
ул. „Хр.Г.Данов” Nо 37
4000, Пловдив
Управление на жалбите
ЖАЛБА
От ...
Уважаеми/а г-н/г-жо,
През месец август 2008г. подадох до Вас следната молба:
Posted At: Friday, August 01, 2008 8:54 PM
Уважаеми/а г-н/г-жо,
Ваш клиент съм от 1993г.
През всичките тези години фирмата е била изряден платец към Електроразпределение. За съжаление Електроразпределение в лицето на КЕЦ хх ххх не е изрядният доставчик. Без да коментирам изминалите години, през които дори свикнахме на обясненията за честите аварии - при \"дъжд, вятър, буря, снеговалеж, кацнали птици по кабелите , стари кабели и занемарен трафопост \" / цитирам обяснения на Ваши служители / и безбройните обещания в началото на всяка календарна година, че са заделени средства за подновяване на ел. мрежата, ще подам сигнал само за последните шест месеца. Всеки ден се получават по 5 - 6 \" токови удара \" и постоянно има \" спад на напрежението \"- извинявам се за неправилната терминология.
Освен ел.уредите, които използваме за производствената си дейност , има закупени скъпи ел.уреди/ компютър, модем, принтери, ксерокс, скенер, климатици, бойлер, хладилник и др./, на които периодично ремонтираме повреди , причинени от токов удар и спад на напрежението- както знаете, повредите , причинени от токов удар и спад на напрежението не се поемат от гаранционния сервиз.
През този период съм подавала сигнали / по телефона за аварии и в информационния център / в КЕЦ ххх, но освен репликите, че \" изгарянето на ел.уредите да ми е най-малкият проблем \" и обещанията, че ще подменят кабелите, друго реално не е направено.
За съжаление няма как да се обърна към друг доставчик за по - качествени услуги, но Ви МОЛЯ да отстраните в най - кратки срокове причините за тези аварии, защото цената за услугата / ел.енергия, ползване на мрежа и поддръжка / се оскъпява с ежемесечните разходи за ремонт на скъпоструваща техника.
Между другото, това е третото писмо, което се опитвам да Ви изпратя в рамките на 30 минути,а причината за това са два последователни токови удара.
От Вас получих единствено следния отговор :

KC-Info info@evn.bg
Понеделник, 2008, Август 4 11:02:11 EEST
Уважаема г-жо Данева,
Благодарим Ви, че ни писахте.
След подадения от Вас сигнал сме оформили жалба.Наши специалисти ще направят проверка и ще бъдете уведомена за резултата от нея.
С Уважение: Екипът на EVN

daneva

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Съвети при проблем с Електроразпределение
« Отговор #119 -: Януари 27, 2009, 10:58:44 am »
По-нататъшно развитие на тази молба няма.
Напротив – проблемите с доставката на ел енергия и спада на напрежението си остават като се прибавят и нови :
1.Никой от вашите служители не ни уведомява преварително за прекъсването на ел.енергията поради извършването на ремонтни работи реконструкции; оперативни превключвания; прегледи на съоръжения и въвеждане в експлоатация на нови такива и други подобни действия, които подлежат на планиране в нарушение на чл.58 от ОУ на ЕВН.
2.Никой от вашите служители не ни уведоми за подмяната на електромера и съответно няма подписан протокол и нямам ключ за новото ел. табло в нарушение на чл.30 от ОУ на ЕВН.
3.Без да ни предупредят  вашите служители са сменили предпазителите на ел.таблото с по-нисък ампераж/ от 63 на 50/, в резултат на което ние не можем да извършваме нормално производствената си дейност.
4.Самото ел.табло е мотирано на около 100м. от имота в нарушение на чл.27 от ОУ на ЕВН.
5.На 21 януари 2009г към 10 имаше три кратки / за около секунда/ прекъсвания на ел.захранването , след това захранването беше прекъснато за няколко минути и след това отново прекъсна за няколко часа. В резултат на това бяха повредени персонален компютър, монитор за персонален компютър, два климатика, хладилник и фризер.
Във връзка с гореизложените факти настоявам :
1.Да бъде обезпечена сигурността, непрекъснатостта и качеството на електрическата енергия
2.Да бъда уведомявана  предварително за времето и продължителността на преустановяване или ограничаване на преноса на ел. енергия при действия, които подлежат на планиране.
3.Да ми се осигури близък и визуален достъп до електромера/ средството за търговско измерване/.
4.Да бъда информирана при подмяна или промяна на параметрите на електромера/ средството за търговско измерване/.
5.Да ми бъдат възстановени разходите по отремонтирането/при необходимост и закупуването/ на повредените в следствие на прекъсване на ел.захранването ел.уреди.
6.Моля, в посочените на ОУ на ЕВН срокове да бъде отговорено на подадената от мен жалба и да бъдат предприети мерки за подобряването качеството на ел.енергията и качеството на услугите, предоставяни от вас.

KC-Info info@evn.bg
Четвъртък, 2009, Януари 22 11:02:32 EET
Уважаема Госпожо Данева,
Благодарим  за Вашия  e-mail.
Ако имате възможност, изпратете ни още един път Вашето запитване защото не се получи
пълния текст.
С Уважение: Екипът на EVN

До: KC-Info info@evn.bg
Четвъртък, 2009, Януари 22 11:55:15 EET
Уважаеми/а г-н/г-жо,
Това е пълният текст на жалбата, която Ви изпратих на 21.01.2009г. Според чл.56(1) срокът за уведомление за нанесени щети е три работни дни от датата на събитието. Надявам се този път да зачетете входящият номер на жалбата.
Днес Ви изпращам втора
ЖАЛБА ...
На 22.01.2009г. от 10:00 до 10:04 часа и от 11:19 до 11:24 часа беше прекъснато електрозахранването на обекта, чийто собсвеник съм. Отново не сме предупредени по надлежния ред за планирани прекъсвания на електрозахранването. В следствие на това беше нарушен произвидствения процес в предприятието и претърпяхме загуби.

KC-Info info@evn.bg
Четвъртък, 2009, Януари 22 14:10:00 EET
Уважаема Госпожа Данема,
Благодарим за Вашия e-mail.
След подаденият от Вас сигнал сме оформили жалба.
Наши специалисти ще направят проверка и ще Ви уведомим за резултата.
Оценяваме Вашето разбиране и търпение!
С Уважение: Екипът на EVN

ДО ...
ЖАЛБА ...
Уважаеми/а г-н/г-жо,
На 21.01.2009г./сряда/ Ви изпратих жалба /съгл.чл.56/1/ от ОУ на ЕВН/, в която Ви описах повредените, в следствие на прекъсване на ел.захранването уреди. До днес 27.01.2009г/вторник/ не е съставен констативен протокол от ваш представител, съгл. Чл.56/2/ ОУ на ЕВН. На 22.01.2009г., в следствие на няколко прекъсвания на ел.захранването се повредиха още ел.уреди/ ел.мотор на мостови кран и ел.пещ/, в резултат на което е прекъсната производствената ни дейност и търпим загуби.