Автор Тема: Връщане на мобилен телефон  (Прочетена 5257 пъти)

WhiteWalker

  • Новак
  • *
  • Публикации: 17
    • Профил
Връщане на мобилен телефон
« -: Януари 29, 2014, 03:13:20 pm »
Здравейте,
Преди известно време купих мобилен телефон - само апарат без карта и обвързване с оператор. Апарата проявява известни проблеми и вече трети път е на ремонт заради един и същи непрестанен проблем с тъч скрийна. Въпросът ми е следния - разбрах, че скоро се планира поправка в закона, която ще позволява да изискваме замяна на стоката с нова или връщане на парите след като един и същи дефект се проявява три пъти - това наистина ли е така и ако да - от кога ще влезе в сила?
Благодаря предварително!

Boogy

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 93
    • Профил
Re: Връщане на мобилен телефон
« Отговор #1 -: Февруари 01, 2014, 07:03:39 pm »
Да, предложена е такава поправка в Закона за защита на потребителите, която чака да бъде приета от Народното събрание.
Идеята е при 3 дефекта на един продукт, той да може да се връща или заменя по избор на потребителя. Реално едва ли ще влезе в сила преди април-май.

kaufer

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 161
    • Профил
Re: Връщане на мобилен телефон
« Отговор #2 -: Февруари 03, 2014, 02:41:13 pm »
Сподели преди, колко време си го закупил,  и ако не са минали шест месеца опитай
като се позовеш на ЗЗП
Чл. 108. Всяко несъответствие на потребителската стока с договора за продажба, което се прояви до 6 месеца след доставянето на стоката, се смята, че е съществувало при доставянето й, освен ако се докаже, че липсата на съответствие се дължи на естеството на стоката или на характера на несъответствието.
В Регистъра за рекламации на магазина в графа Претенция на потребителя: Задължително запиши, че искаш замяна на стоката
Успех

WhiteWalker

  • Новак
  • *
  • Публикации: 17
    • Профил
Re: Връщане на мобилен телефон
« Отговор #3 -: Февруари 04, 2014, 01:25:33 pm »
Ами ако след последния трети път, в които апарати стои в сервиза - докато е там а не при мен тези шест месеца изтичат и дефакто аз го получавам след шестия месец, но той продължава да прави същия проблем?

Luke Netwalker

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Re: Връщане на мобилен телефон
« Отговор #4 -: Април 06, 2014, 05:31:23 pm »
Да, предложена е такава поправка в Закона за защита на потребителите, която чака да бъде приета от Народното събрание.
Идеята е при 3 дефекта на един продукт, той да може да се връща или заменя по избор на потребителя. Реално едва ли ще влезе в сила преди април-май.
А има ли такъв параграф в европейските закони? Ако има, той е задължителен и за България. Спомням си онази телевизионна реклама отпреди няколко години - щом три пъти не можахте да го поправите, ще ми върнете парите. И сега има такава практика - фирма АСБИС например, която внася продуктите на Prestigio.

Boogy

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 93
    • Профил
Re: Връщане на мобилен телефон
« Отговор #5 -: Април 11, 2014, 04:33:54 pm »
Ето я телевизионната реклама ,
само че там не се говори за 3 пъти, а за хипотезата, при която ремонта или замяната не може да се извърши.
Няма европейско изискване по този въпрос. Тази норма ще се прилага само за България.