Автор Тема: Решение на КЗП - неспазено от хипермаркет?  (Прочетена 2711 пъти)

DID2014

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
След жалба, имаме решение от КЗП, да ни заменят телефона с нов.
Днес отидохме до магазина да получим новия телефон, и от магазина ни дават най-евтиния модел на Самсунг, предлаган в магазина. Цената му е 139 лв, а ние сме платили 279лв.
Същият модел вече не се произвеждал, а в решението на КЗП не било записано на каква стойност трябва да е телефона. Нормално ли е това? Законно ли е?

kaufer

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 161
    • Профил
Re: Решение на КЗП - неспазено от хипермаркет?
« Отговор #1 -: Август 12, 2014, 04:12:54 pm »
За съжаление темата, свързана с рекламациите и гаранциите  на стоките,  остава да е  е  проблемна за потребителите в България макар, че   ЗЗП  е изм. и доп. ДВ. бр.61 от 25 Юли 2014г.

Чл. 112. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия.
(2) Смята се, че даден начин за обезщетяване на потребителя е непропорционален, ако неговото използване налага разходи на продавача, които в сравнение с другия начин на обезщетяване са неразумни, като се вземат предвид:
1. стойността на потребителската стока, ако нямаше липса на несъответствие;
2. значимостта на несъответствието;
3. възможността да се предложи на потребителя друг начин на обезщетяване, който не е свързан със значителни неудобства за него.

Звъннете на тел 02/989 01 06 за да дадете по-вече подробности  по казуса