Автор Тема: Проблем с лаптоп  (Прочетена 2490 пъти)

Нина Йорданова

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Проблем с лаптоп
« -: Август 13, 2014, 11:09:28 am »
Здравейте! Имам ето такъв проблем с лаптоп:
Преди пет месеца закупуваме лаптоп от Технополис,който дава дефект след четири месечно ползване. Тъй като е в гаранция го занесохме да го ремонтират,при което му бяха сменени харддиска и матрицата. Взехме го и на следващия ден си го върнахме с абсолютно същия проблем. При повторен ремонт беще сменена дънната платка. Взехме си го и след един ден пак го върнахме за трети път с неработеща батерия.
От сервиза казват че проблема му бил доста сериозен и се налагало да го пратят в София за ремонт.Всичко това се случва в рамките на по-малко от месец.
Въпросът ми е при положение че един лаптоп на пет месеца дава сериозен дефект,даван е за ремонт три пъти за месец има ли някаква възможност да предявя претенции да ми бъде възстановена сумата или да ми бъде заменен с нов? Ако има такава възможност какво следва да направя?

kaufer

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 161
    • Профил
Re: Проблем с лаптоп
« Отговор #1 -: Август 14, 2014, 04:17:59 pm »
Съгласно разпоредбите на чл. 122 от ЗЗП имате  право на рекламация за всяко несъответствие  на стоката с договореното,която съществува при доставянето на стоката  и  се появи до две години .  Всяко несъответствие на потребителската стока, което се появи  до 6 месеца след доставянето на стоката , се счита, че е съществувало при доставянето и. Тази правна норма визира отговорност на продавача първите шест месеца. 
Също така  при предявяване на рекламацията  може и да се позовете  и на чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности:
1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;
2. намаляване на цената.
(3) Нова - ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г].) Търговецът е длъжен да удовлетвори искане за разваляне на договора и да възстанови заплатената от потребителя сума, когато след като е удовлетворил три рекламации на потребителя чрез извършване на ремонт на една и съща стока, в рамките на срока на гаранцията по чл. 115, е налице следваща поява на несъответствие на стоката с договора за продажба.
Ще е хубаво ако разкажете във форума как са  се развили нещата при Вас.
« Последна редакция: Август 14, 2014, 04:23:40 pm от kaufer »

Нина Йорданова

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Re: Проблем с лаптоп
« Отговор #2 -: Август 17, 2014, 11:31:32 am »
Благодаря за отговора. Обадих се в КЗП. Бяха много учтиви и ме посъветваха да пусна жалба при тях,за да може те да се заемат със случая.Предварително ми казаха,че щом е дал дефект преди изтичането на шест месеца от закупуването се има в предвид ,че лаптопа е бил дефектен и имам основание да поискам нов или връщане на парите,отделно и това,че вече един месец не могат да го ремонтират. Пуснах жалба и ще чакам резултат.

kaufer

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 161
    • Профил
Re: Проблем с лаптоп
« Отговор #3 -: Септември 17, 2014, 12:23:53 pm »
Бихте ли върнали обратна връзка за да знаят потребителите как се е развил казуса, може и на тел на БНААП 02/9890106,

Нина Йорданова

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Re: Проблем с лаптоп
« Отговор #4 -: Септември 19, 2014, 12:54:56 pm »
Здравейте! Ето и развръзката по моя проблем:
Лаптопът беше ремонтиран за трети път и му беше сменено отново дъното.Върнаха ми си го уж ремонтиран. Но започна да прави проблеми с екрана,който се затъмнява и отново светва силно без никаква причина от време на време,но е много неприятно,отделно батерията ,която държеше поне три часа,сега едва издържа един.Отговориха ми от КЗП,че след три ремонта по закон имам право да изисквам замяна,преди това-не. Дали проблема с екрана и батерията е достатъчна причина ,за да подам отново рекламация,тъй като, ако го включа там ,за да им покажа проблема,може и да не се появи.