Автор Тема: Нужда от промяна в Наредбата за обществен превоз на пътници  (Прочетена 517 пъти)

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Здравейте!

Миналата година се жителите на столицата се сблъскахме с увеличение на цената на билетите от страна на СКГТ. За мен неприятно бе не толкова самото увеличение, колкото отношението, демонстрирано от фирмата. Цитирам обявеното по медиите, както и на страницата на СКГТ (вече архива) :
Билетите със стара цена и билетите извън цитираните по-горе ще важат до 01.07.2006г.
От 01.07.2006г. до 30.07.2006г. в Столична компания за градски транспорт - Център за реализация на приходи ще осигури замяна на неизползваните билети от граждани, както следва:

- билети за еднократно пътуване - над 10 броя
- билети с талони за три и пет пътувания - при ненарушена цялост на билета.

Замяната ще се извършва по стойност на представените билети на адреси:
- пл.\"Възраждане\" №1 - тел. 987-33-46
- бул. \"Княгиня Мария -Луиза\" №86 - бюро за абонаментни карти - тел. 92-36-260.

Умоляват се пътуващите с масовия градски транспорт при закупуване на билети да се съобразяват с предстоящата смяна на цените от 01.07.2006г.


Тук за мен има няколко притеснителни факта :

       
  • Има ограничение за минимален брой билети, които можеш да върнеш за да си получиш парите обратно - излиза, че това обратно изкупуване на вече невалидните билети е насочено не към крайните клиенти, а към продавачите на билети, у които са останали по-крупни бройки билети. Бях свидетел как възрастна госпожа се помоли на продавач на вестници да й изкупи 2те билетчета и да ги върне, но след като й бе отказано се примири със загубата на паричките за хляб и кисело мляко.

  •    
  • Докато продажбата на билетите е на стотици места в града, обратното изкупуване е на само две гишета за цяла София!

  •    
  • В повечето случаи щом ползваш билети, то обикновено разчиташ на градския транспорт. Тогава ти се налага да платиш на същата тази компания (СКГТ) за да стигнеш до обявените гишета за връщане на платените от теб суми. Което струва пари.

  •    
  • Работното време на гишетата съвпада с работното време на работещите редовна смяна софианци. В такъв случай аз трябва да отсъствам от работа, за да мога да си върна платената сума.



По всичко личи, че СКГТ се опитва да задържи сумата за услуга, която клиентите й са предплатили, а не могат да ползват вече, понеже документите са обявени за невалидни след дадената дата!

Написах жалба към Комисията по транспорта към Столичния общински съвет. Тяхното становище е след направената проверка (която между другото им отне не един, а два месеца!) е, че СКГТ са дали достатъчно време да смениш билетите и освен това в последствие са премахнали ограничението за минимално количество билети и цели талони. За нещастие обаче тази информация не бе обявена НИКЪДЕ! Включително на сайта на СКГТ до ден днешен седи пусната от мен по-горе информация. Да не говорим, че не всички софианци посещават редовно сайта на СКГТ, а медиите за масово осведомяване вече са обявили условията с тези ограничения.

За да се избегне подобно отношение и при следващото увеличение, смятам за нужно да се обединим като потребители и граждани, и да искаме промяна в наредбата за обществен превоз на пътници (дали за София, или за страната - въпрос на следващо решение). Според мен най-добре би било ако се даде гратисен период от да кажем един месец, в който месец да важат и новите, и старите документи за превоз. Така ще отпаднат недостатъците, изброени от мен по-горе.

Мисля че е време да погледнем фишовете за заплатите си и да осъзнаем, че данъците, които ни се одържат, не са за нищо! Общинските служители работят за нас и е време да се размърдат и да ни защитят!

П.С. Покрай решенията за повишаване на заплатите на шофьорите в СКГТ е много вероятно да последва и още едно увеличение на билетите. Така че трябва да действаме бързо!
« Последна редакция: Май 14, 2007, 05:33:36 pm от Izida »