Автор Тема: фалшиви гаранционни карти  (Прочетена 1011 пъти)

albena1004

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
фалшиви гаранционни карти
« -: Юни 22, 2007, 09:04:54 am »
Здравейте !
На 15.12.2006г  си закупих телевизор от Техномаркет Европа , нямаше проблеми докато той не даде дефект през месец май 2007 г
Занесохме  телевизора в посочения в гаранционата карта сервиз и от там ми казаха, че гаранционната карта ми е фалшива ( прелепена и е от масичка  за телевизор ).
Върнах се в Техномаркет Европа не успях да открия Управителя защото си бил тръгнал, никой не ми отговори на въпроса защо имам гаранциона карта на масичка за телевизор, а не на телевизор и защо е прелепена.
Моля ви не пазарувайте от там ! Явно имат доста фалшиви карти .

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
фалшиви гаранционни карти
« Отговор #1 -: Юни 22, 2007, 10:22:49 am »
Според новия закон за защита на потребителите (който е бил в сила при вашата покупка), ако стоката спре да отговаря на договореното през срок от 2 години от покупката, вие имате право да искате от ТЪРГОВЕЦА да я върне в договорения вид. Това става като с касова бележка и стоката отидете при търговеца, поискате да ви запише в книгата за рекламации (задължително трябва да имат такава) и се разберете дали ще го ремонтират или ще ви го сменят с нов - изборът е ваш. Ако се разберете да го ремонтират, имат 1 месец. След изтичането му вие можете да си поискате парите и търговецът е длъжен да ви ги върне.

Попитайте за по-сигурно и на горещия телефон на Комисията за защита на потребителите - 0700 111 22 (един импулс от цялата страна).

Колкото за гаранционната карта - ако тя ви дава повече права - например повече от 2 години гаранция, то тогава искайте да ви издадат вярна карта! В противен случай тя така или иначе се припокрива с гаранцията по закон и е безсмислена.

drajka

  • Новак
  • *
  • Публикации: 9
    • Профил
фалшиви гаранционни карти
« Отговор #2 -: Юни 22, 2007, 08:50:22 pm »
не съм съгласна че гаранционната карта е безмислена
нали чрез копие или талон от картата става отчитането на регионалният сервиз към централния сервиз
едва ли в някой сервиз ще признаят гаранция само с касов бон

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
фалшиви гаранционни карти
« Отговор #3 -: Юни 25, 2007, 09:40:31 am »
Ти нямаш работа в сервиза - ти отиваш при търговеца. Той вече ще я носи на който сервиз трябва. И това с регистрацията на уреди е остаряло и вече е безсмислено. Защото просто не могат да ти откажат гаранция през първите 2 години щом имаш касов бон. А ако ти предлагат 3 години например и имат условие регистрация - тогава си струва да губиш време.

drajka

  • Новак
  • *
  • Публикации: 9
    • Профил
фалшиви гаранционни карти
« Отговор #4 -: Юни 25, 2007, 09:42:17 pm »
не говоря за регистрация на уред тя наистина вече не съществува с изключение на отделни марки уреди
говоря за това че когато даден гаранционен сервиз извърши ремонт на уред в гаранция то за да му бъде заплатен този ремонт бланката за труд трябва да е придружена с копие на гаранционна карта или талонче с №1 2 3 и т.н.
Честа практика е в по малките градове да не се дават гаранционни карти в деня на покупката защото продавачи търговци и кой ли не да се познава с клиента и само и само да се купи стоката се предлага примерно -вземете уредът днес а карта ще попълним след няколко месеца или като се появи проблем
Съветът ми към всички на които предстои да закупят техника
задължително изисквайте гаранционна карта придружена с касов бон!!!!!!!!!!!!