Автор Тема: Проблеми със Софийска вода  (Прочетена 16230 пъти)

Асен Ненов

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 129
    • Профил
Проблеми със Софийска вода
« -: Октомври 10, 2006, 12:35:05 pm »
\"Софийска вода\" АД начислява по 1 м3 вода на всеки член от семейството, чийто водомер е с плобма по-стара от 5 години. От фирмата обясниха, че това е изискването на закона и го обясниха така:

При инсталиране и пломбиране на един водомер му се дава срок на годност 2 години. След изтичане на този срок, водомерът подлежи или на проверка в независима лаборатория или на смяна с нов (след което му се дава 5 години). Ако потребителя откаже да смени или провери водомера си, Софийска вода ще начислява 6 м3 за топлофицирани и 5 м3 за нетоплофицирани жилища. Така е според Наредба 4 на Министерство на регионалното развитие и благоустройството.

Само за информация:
Чл. 34. (1) Преди монтаж водомерите подлежат на задължителен метрологичен контрол съгласно ЗИ.
(2) Освен контрола по ал. 1 на водомерите се извършват и следните проверки:
   1. периодично;
   2. след ремонт;
   3. при нарушаване на пломбата;
   4. по искане на оператора или потребителя.
(3) При възникване на спор относно метрологичните характеристики (точността) на водомерите всяка от страните може да заяви извършване на експертиза по реда на ЗИ.
(4) При изправен водомер разходите за експертизата се поемат от заявителя.
« Последна редакция: Октомври 24, 2006, 04:00:23 pm от senski »

kpacep

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Аз погледнах наредбата, но не видях никакви срокове, нито такси или глоби. На каква основа точно става описаното?

kaufer

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 161
    • Профил
Сроковете са посочени в Закона за измерванията
- Преди   монтаж   водомерите  подлежат   на    задължителен  метрологичен контрол                  
- Водомерите  се  подлагат   на   проверка  и:  
                                 1. Периодично:
                                  -  за  водомери  за топла и студена  вода  за   Qn ≤ 15 m³/ h –  
                                     пет  години
                                  -  за  водомери за  топла  и студена  вода  за  Qn  >15 m³/ h –  
                                     две  години                      
                                 2. След  ремонт  
                                 3. При  нарушаване  на  пломбата
                                 4. По  искане  на  „ Софийска  вода  ” АД   или   потребителя.  
-  При   възникване     на       спор     относно      метрологичнити  
                    характеристики ( точността )    на     водомерите     всяка     от  
                    страните  може   да    заяви  извършване  на   експертиза   по  
                    реда  на  ЗИ.
 - При   изправен    водомер  разходите    за    експертизата    се  
                 поемат  от  заявителя.

ameliq

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
« Последна редакция: Ноември 16, 2006, 03:09:51 pm от ameliq »

Boian_h

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
ОТ \"СОФИЙСКА ВОДА\" НИ ПРАВЯТ НА \"МАЙМУНИ\"
« Отговор #4 -: Март 02, 2007, 03:58:33 pm »
Веднъж вече подадохме жалба до “Софийска вода”, но отговор няма!
Вече  всяка седмица в София, ж.к. “Красно Село”, район “Борово” се спира водата за цяла нощ и цял ден. Последния път от “Софийска вода”спряха водата миналата седмица на 22 февруари 2007, сега на 2 март – отново! Спирането на водата, досега беше един път месечно и така е поне от лятото на 2006 г. Ние сме принудени да мизерстваме, защото в “Софийска вода” има  некадърни хора, неспособни да се справят с проблема, или не желаят да се справят с проблема и да оправят веднъж завинаги или поне за повече време дефектен водопровод. Всеки месец, на почти едно и също място до 208-209 блок, точно на ъгъла на улиците “Лелинска чука” и “Ладога”, водата  избива и тече цяла вечер по улиците.
Днес 02 март 2007 – отново нямаме вода!!!
     От вечерта на 01 срещу 02 март 2007 г., по улиците, около мястото на повредата текат реки от питейна вода, които ние, данъкоплатците и абонати на “Софийска вода” – плащаме!
     Вечер никой от “Софийска вода” не предприема  действия по ремонта и отстраняване на повредата, ами само спират водата на квартала. Защото явно те са “баровци” и не може да работят вечер, ами почват работа към 10 часа сутринта на следващия ден. Или просто не им се плаща извънреден (нощен) труд на работниците, защото ние данъкоплатците и техни абонати сме “глупаци”, които могат да чакат, да мизерстват и да си плащат колкото им поискат!!! А какви са вашите задължения, уважаеми господа от “Софийска вода”?
     Дали “Интернешънъл уотър” работи така некадърно и безотговорно във Великобритания и какви биха били последствията за фирмата там, от такива некадърни ремонти, безотговорност и нежелание да се справя с проблемите?

CECOBOB

  • Новак
  • *
  • Публикации: 5
    • Профил
ОТ \"СОФИЙСКА ВОДА\" НИ ПРАВЯТ НА \"МАЙМУНИ\"
« Отговор #5 -: Март 05, 2007, 03:44:12 pm »
Моето мнение е , че трябва окончателно да преустановите плащането на сметките на \"Софийска вода\". Ако не ми вярвате, просто ги разгледайте по-внимателно. Ще установите, че те не отговарят на истината и съдържат неверни данни. От това следва, че това са документи с невярно съдържание. Никой не може да ви принуди да плащате такива сметки. Задайте си следните въпроси : С какъв уред измериха количеството вода преминало през канализацията в моя дом?  С какъв уред измериха пречистената вода  от моя дом? НЯМА ТАКИВА УРЕДИ! Защо показанията на водомерите във моите фактури никога не показват литрите , а само кубиците? - Защото ги закръгляват до кубик !? Къде отиват литрите от моя водомер? Ами отиват в графа ОБЩИ НУЖДИ !?  Това редно ли е, и кой позволява това своеволие на концесионерите от \"Софийска вода\"?  Ами шепа продажници  сътворили и гласували \"Наредба\"№4 !?  В тази наредба е разрешено да се закръглява  ползваната от нас вода до кубик - това обаче е незаконосъобразно, защото Чл. 193 от ЗАКОНА ЗА ВОДОСНАБДЯВАНЕТО И КАНАЛИЗАЦИЯТА е категоричен - потребителя плаща само това количество вода, което е използвал. Закръглените литри от нашите измервателни уреди/които мерят до литър/ отиват, като общи нужди и се разпределят м-у всички по схема хризантема. Това е забранено от Чл. 13 ал.1т.6 - да се избягва кръстосаното субсидиране м-у потребителите / отново от ЗАКОНА ЗА ВОДОСНАБДЯВАНЕТО И КАНАЛИЗАЦИЯТА/ Вие си мислите, че като платите водата от общите нужди този месец и приключвате с нея??? НЕ!!! Всички закръглени литри си остават във вашите водомери и другия месец вие отново ги плащате - ОТНОВО КАНАЛИЗИРАНИ, ПРЕЧИСТЕНИ И ДДС. Твърдението, че каквото мине през чешмата минава и през канала е невярно. При къпане и готвене се отделя пара. При поливане на цветята !? Ако имате куче!? Ако си миете колата в градинката пред блока!? Ако ходите на риба всяка седмица с туба от 20 л.вода!? Ако.....!?  С една дума - Не плащай!!!
   Нарушен е ЗАКОН, неверни са данните във фактурите - определено сте ощетени! Това не стига на англичанина и той непрестанно иска да вдига цените. Ако не направим нещо - нашите подай задници ще му дадат тази възможност.  Аз не плащам вода от две години. Жалвал съм се до всички инстанции. През март 2006 г.предложих на юристката от \"Софийска вода\" да ме даде на съд и там да решиме спора - с доказателства.  Но тази, уж голяма и силна фирма, непрекъснато претендираща с лоялността си към потребителите, даваща всевъзможни начини за заплащане на сметките - само и само да си прибере парите , се оказа сбирщина от английски страхливци и български предатели. На 02.03.2007 год. на вратата ни позвъниха двама служители от СВ и ни донесоха решение на районния съд, че сме осъдени да си платиме сметките си. Оказа се, че сме съдени през юни 2006 год. без да сме осведомени нито от СВ нито от РОДНОТО СЪДИЛИЩЕ. Не сме уведомени и за решението на съда в определения от закона срок. Седем месеца умишлено сме оставени в неведение. Това е страх,страх от истината. Аз обаче няма да отстъпя даже милиметър назад. Ще продължа да се боря за отпадането на тези незаконосъобразни наредби с които умишлено ни крадат и унижават.Не се плаша от нищо, защото съм прав. Ще обжалвам и ще победя!!!  Няма да намерите помощ нито от МИЕ, нито от ДКЕВР. За да спрете да плащате обаче, задължително подайте жарби до тях, защото после ще ви обвинят, че не сте ги информирали Ще се спасим само ако спрем да плащаме неверни сметки. Не се гърчете, а се борете за да гледате с достойнство в очите на децата си. Аз и моето семейство не плащаме и парно от 2004 год. Установихме точно как става кражбата, доказахме я и пуснахме жалби до МИЕ и ДКЕВР.Приложиха ни разходка в Бермудския триъгълник. Никой не иска да има такива като нас. Ако не се случиха разкритията в \"Топлофикация-София\" сигурно щяха да ни осъдят като \"Софийска вода\" - тихо и тайно. Написъл съм подробно писмо до Националния Омбудсман с начините на измама от \"Софийска вода\", \"Топлофикация -София\" и \"Енергоразпределение -София\". И трите фирми за тотално и безочливо ограбване на българския народ съм дал на прокуратурата. Още ме разхождат в Бермудския триъгълник, но аз съм упорит. Ще влезнем в Европа, кокто кажем аз  и ти. Децата ни ще живеят, както ние им направим живота. Затова скромното ми мнение е да спреме да плащаме сметки в които ни лъжат. Не се плашете от осъждане - все повече прокурори и съдии се червят пред екрана. Все повече юристи ще застават зад нас, защото и те са ощетени.

                                                                                                                                   Цветан Митов

Жанет Хаджидимова

  • Новак
  • *
  • Публикации: 14
    • Профил
ОТ \"СОФИЙСКА ВОДА\" НИ ПРАВЯТ НА \"МАЙМУНИ\"
« Отговор #6 -: Март 05, 2007, 04:06:34 pm »
Абсолютно съм съгласна не им плащам водата,не плащам парно,с тока съм по-добре-контролирам ги.
Трябва обаче да има повече такива като нас,за да влезат в час или да фалират.

cecobo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 22
    • Профил
ОТ \"СОФИЙСКА ВОДА\" НИ ПРАВЯТ НА \"МАЙМУНИ\"
« Отговор #7 -: Март 07, 2007, 04:29:49 pm »
Жени докато не подадеш жалба няма да те закачат. Това ги устройва, защото ти се трупат лихви. В един момент или трябва да платиш, или да обясниш, точно защо не плащаш? Тогава ще се наложи да пуснеш жалба, която никойй не разглежда. Ще стане това което съм описал по-горе. Важното е да пишеме на Омбудсмана по електронната поща и да го запознаваме с проблемите с водата и непрекъснато покачващата и се цена - ние да не сме Кувейт или пък да пием вода от Темза? Продължавай да не плащаш, първо да видим мен как ще ме осъдят.

Жанет Хаджидимова

  • Новак
  • *
  • Публикации: 14
    • Профил
ОТ \"СОФИЙСКА ВОДА\" НИ ПРАВЯТ НА \"МАЙМУНИ\"
« Отговор #8 -: Март 08, 2007, 11:27:17 am »
cecobo ще ми дадеш ли и-мейла на Омбудсмана за да му пиша и не само за водата ще му пиша!

cecobo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 22
    • Профил
ОТ \"СОФИЙСКА ВОДА\" НИ ПРАВЯТ НА \"МАЙМУНИ\"
« Отговор #9 -: Март 08, 2007, 04:15:04 pm »
ombudsman_network@online.bg              ombudsman - bg@europe.com    fax=02  8106963
адрес ул.\"Г.С. Раковски\" № 155
 по добре е да се пише на втората ел.поща

Нядявям се повече хора да поставят проблемите, както до институциите, така и до Националния Омбудсман.

Много скоро ще поставя въпрос за няколко члена от ГПК, които нарушават човешките права. Ще запозная и всички вас във форума.

genie

  • Новак
  • *
  • Публикации: 28
    • Профил
ОТ \"СОФИЙСКА ВОДА\" НИ ПРАВЯТ НА \"МАЙМУНИ\"
« Отговор #10 -: Март 11, 2007, 04:28:41 pm »
Браво Цецо!Само така!

poturpevsh

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
ОТ \"СОФИЙСКА ВОДА\" НИ ПРАВЯТ НА \"МАЙМУНИ\"
« Отговор #11 -: Май 02, 2007, 09:02:09 pm »
Спиране на водата

Здравейте,
Днес 2.5.2007 към 17:00 часа завъртам крана и вода няма.
Опитвам да намеря чрез интернет връзка за да сигнализирам за проблема (http://www.sofiyskavoda.bg/)
- няма никой на тази страница.
След дълго търсене успявам да намеря телефон за връзка и отговора, който получих е : частна фирма
е повредила водопровода; вода ще има евентуално след полунощ и да си намеря на кого да се оплача.

В този случай доставчика на водата трябва да плаща за недоставянето на услугата (в случая вода),
за която ние си плащаме. Той ако иска да си търси нарушителя на водопровода  (хипотетичната частна фирма)
или да си застрахова водопровода - за потребителя това е без значение.
Логиката е пределно проста - ние плащаме за нещо и в момента когато този на който плащаме не доставя
стоката/услугата то той трябва да заплати за възникналите вреди и неудобства.

Иначе ще си бъдем винаги далеч от Европа и ще продължаваме да слушаме обяснения от сорта
лелята на балдъзата е настинала и затова нямаме да имаме вода.

Пускам и CC до Националния Омбудсман с надеждата, че той може да
защити нещастния български потребител.

deb

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
ОТ \"СОФИЙСКА ВОДА\" НИ ПРАВЯТ НА \"МАЙМУНИ\"
« Отговор #12 -: Май 07, 2007, 05:29:12 pm »
маймуни сме да ..... докато продължаваме да си мълчим!!!!!!!
а какво ще кажете ,че се поде кампания да се замерват работещите водомери??? що за простотия- Значи аз с 4 водомера трябва да ги сваля/майстори- пари -време/ да ги нося някъде на ....../ да ги върна пак майстори-пари и време/ ма на какво прилича това господа софийска вода- или просто ви трябват пари от въздуха- а на всичкото отгоре  този който не сертифицира водомерите ще понася глоби?!!!!!Ама ако искате водата си я мерете с капкомер- пълни простотии-до кога?????
И много интересно като нямам договор по коя точка ще ме глобят

tanya24

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
непрекъснато безводие
« Отговор #13 -: Юни 24, 2007, 05:52:05 pm »
Здравейте, ужасно съм възмутена от услугите на Софийска вода.Живея в кв. Факултета ул. 320 №7. Години наред се мъчим аз и живеещите вързани за този икономичен водопровод. Мъката е голяма. Събота и Неделя няма вода. През седмицата едва капе. Четири бойлера съм сменила. Омръзна ми вече. Нееднократно съм се обаждала в Софийска вода без резултат. Вече толкова ми е писнало,че няма накъде. Знаете ли как се живее на 40 градуса температура без вода. Вече не се издръжа.Казвам се Станислава Милошова.Някой може ли да ме посъветва къде и към кого да се обърна?

kaufer

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 161
    • Профил
непрекъснато безводие
« Отговор #14 -: Юни 27, 2007, 01:01:33 pm »
Здравейте,
какви действия сте предприели, имате ли пускани жалби, техни, отговори. Ако до сега не сте го направили, направете го. Пустене Питането /жалбата/ с вх. №   В кв. Факултета съществува голям процент незаконно строителство, течове и т.н. В жалбата си до тях пишете, че искате да се извърши проверка от техни служители и да се провери   водопроводното отклонение  с питейна вода, захранващо ул. 320, както и това захранващо  имота Ви.
Предполагам, че проблема при Вас се дължи вследствие на амортезирания водопровод. Софийска вода поддържа регистър  с подмяна  на уличните ВиК проводи, които се приоритизират въз основа на редица критерии /честота на аварийте по мрежата, ниво на загуби, стойности на налягането и др./и се класират в инвестационната програма за съответната година.Одобрението се получава от ДКЕВР /Държавна комисия за енергийно и водно регулиране /по силата на ЗРВКУ /Закон за регулиране на водоснабдителните и канализационни услуги/