Автор Тема: Проблеми със Софийска вода  (Прочетена 16231 пъти)

YANA

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
ОТ \"СОФИЙСКА ВОДА\" НИ ПРАВЯТ НА \"МАЙМУНИ\"
« Отговор #15 -: Юли 04, 2007, 09:40:49 am »
здравейте, нашият проблем със Софийска вода е следният - преди 3 месеца подадох жалба до въпросният монополист - как е възможно за три месеца общата цена на услугата да е на д 90 лв. - попитах ги на каква база и по какви критерии са изчислени.
При следващото отчитане инкасаторката ми донесе уведомително писмо за проверка на 2 водомера за топла и студена вода. принуди ме да я подпиша, въпреки, че аз не желаех проверка на водомерите, а да ми бъде обяснена формулата, принципа или начина на изчисление на сметките. Инкасаторката ми обясни, че понеже водомера не вече е на 6 год. задължително трябва да се провери, добре, но защо на никой друг от съседите не назначиха такава проверка..Така .... удоволствието за проверка ще ни струва около 50 лв. Ние ли сме длъжни да ги платим или както пише в Закона, \"разходите при изправни водомери се поемат от Заявителя\", т.е. ВИК?  От фирмата, която ще ни прави лабораторната проверка обяснили на съпруга ми, че е по-добре да купи нови, защото обикновено след 5 година българските дават отклонения, т.е. услугата ще ни струва 100 лв. Какво да правим и какви права имаме като потребители?

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
ОТ \"СОФИЙСКА ВОДА\" НИ ПРАВЯТ НА \"МАЙМУНИ\"
« Отговор #16 -: Юли 04, 2007, 11:24:57 am »
YANA:
само за справка - наскоро сменях водомер на вилата ( до Варна). Това ми струваше 15 лв за водомера (мокър тип, и до колкото знам всички водомери идват със сертификат и не трябва да бъдат проверявани) и 10лв да ми го сменят. Водомерът остава за ВИК, т.е. правя им подарък. АКо не искам да им купувам водомер - те ми слагат техен и услугата отново ми струва 10лв за подмяната, но в случая иам редица неудобства за мен - като да съм на вилата в точен час и т.н., затова предпочитам да си го купя, но това не е задължително.

titi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 7
    • Профил
Софийска вода?или...
« Отговор #17 -: Август 21, 2007, 04:10:46 pm »
Изпращаме на Вашето внимание наша жалба до съответните отговорни инстанции с молба за съдействие.
 Това е тема,която касае не само кварталите в Драгалевци, а цялата стара софийска водоснабдителна мрежа.
 В нашия конкретен случай, този проблем се допълва с пълната липса на канализационна система
 и тези два основни жизнени фактора застрашават да превърнат квартала на кореняците драгалевчани в гето.
 Надяваме се да получим от Вас съвет как да се преборим за нещо съвсем естествено за 21 век -
 чисти битови условия, изразени в течаща вода и канализационна мрежа. Толкова ли е много?

 Желаем ви успех. С уважение - жителите кореняци в \"баровския\" квартал Драгалевци.

 София 21.08.2007 г.

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
Софийска вода?или...
« Отговор #18 -: Август 22, 2007, 10:22:12 pm »
Това е пример за това как НЕ трябва да се пише жалба.

1. Жалбата трябва да е написана разбираемо. Дори след като я прочетох 4 пъти не разбрах за какво точно става въпрос. Жалбата трябва да бъде написана така, че този, който я чете да запомни какво чете още с първото прочитане. За съжаление след тези 4 прочитания мога да спомена само един от доводите ви. Не бих искала да навлизам в стила на изписване, защото има много неща, които не виждам защо изобщо сте ги включили. напр. на тях нищо не им е до болка познато... епитет, който няма място в жалба.
2. Това цялата жалба ли е? В края на жалбата няма нито \'с уважение\', дата, място, нито са изброени приложените документи. След като жалбата е от хората, живеещи на няколко улици би трябвало да има подписи на тези, които са съгласни с жалбата. Може да има хора, които не желаят да се жалват. Говорите за еподемиологичен взрив - няма ли да приложите някакви документи в потвърждение? Говорите за непоправимо повредени уреди - някави документи в подкрепа? Освен това такова нещо като \'непоправимо повреден уред \' няма - на една или друга цена всички се поправят. Говорите за подписка - това подписка в подкрепа на жлабата ли е или така сте си я организирали някога?

Fire

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
    • Профил
Задължения към Софийска вода!!!
« Отговор #19 -: Ноември 29, 2007, 04:58:07 pm »
Здравейте,
Проблема който поставям на ваше внимание е следния:
1. Три входа от блок 402 в Люлин 4, са на обща сметка към Софийска вода.
2. До месец октомври на 2003г. отчитането се извършва на база. След тази дата, поради монтиран водомер (също общ за трите входа) отчитането е по неговите показания.
3. По същото време Софийска вода не разрешава на отделните апартаменти от трите входа да преминат на индивидуални партиди, но разрешават да се монтират контролни водомери в повечето апартаменти (последните са пломбирани от Софийска вода).
4. До момента на поставяне на водомера задължения не е имало.
5. След поставяне на водомера: първото отчитане е направено след четири месеца и се натрупа задължение около 3 000 лева (от Софийска вода не е направена проверка за причината - теч, повреда на общиа водомер, не редовно плащане). Второто отчитане е направено шест месеца след първото - задълженията вече са около 6 000 лева. От Софийска вода ниама никаква реакция!
6. Към днешна дата задължениата са вече около 26 000 лева. Сега вече ще ни спират водата, тъй като трябва всеки един апартамент да се разпише срещу някаква част от сумата на задължението, която да плати.
7. Апартаментите които има поставен и пломбиран контролен водомер отказват плаща на суми многократно превишаващи потреблението им отчетено от контролните водомери.
8. Софийска вода отказва да открие индивидуални партиди на \"новособственици\" закупили апартаменти в някой от трите входа в близките година-две.

ВЪПРОС: Какъв е съвета ви за противодействие срещу подобно \"монополистично\" поведение (поне според мен).

Cambodja

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 248
    • Профил
2 месеца теч и нито грам реакция от Софийска вода
« Отговор #20 -: Септември 22, 2008, 11:18:41 am »
Здравейте !
Милата родна картинка продължава да ни сюрпризира с всеки изминал ден. Конкретно случаят е следния :
в края на юли установихме голям теч от външна стена на мазетата. Сякаш фабрична през една дупка на панела не капе, а направо си тече чиста вода. Звънял съм оттогава близо 20 пъти и всеки път виждат, че проблема е отразен и го записват отново. Най ми е любим въпроса \"ама проблема преди или след водомера е\". Един от съседите си платил миналия месец сметката и споменал за проблема. Отговора бил по-добре да пуснем писмена жалба, на телефона сигурно нямало да има никакво действие ?!?! За какво тогава е този телефон се пита ?
Интересното е, че почва да \"избива\" и на неасфалтираната част от пътя. Едно на ръка, че Софийска вода чака явно да падне блока ни, от друга страна кой плаща загубите им знаете сами.

Въпросът е към кой може да се обърнем да накара монополистите да действат достатъчно своевременно преди да сме рухнали на и под земята?
Благодаря предварително !
« Последна редакция: Септември 22, 2008, 11:19:34 am от Cambodja »

vessy

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Нагли служители на \"Софийска вода\"
« Отговор #21 -: Октомври 28, 2008, 06:17:21 pm »
Моля за съвет как да се справя с наглеците от \"Софийска вода\".
Получих сметка за 30 кубика вода на база, освен нея, обаче, ми е натресено и общото потребление, възлизащо на 20 (двадесет!!!) кубика. Днес ходих лично в Център за услуги, за да разговарям лично със служителката на \"Софийска вода\", която е решила, че ще предприеме наказателна акция срещу мен, защото отказах да сменя НАПЪЛНО ИЗПРАВНИТЕ СИ водомери, при това без да съм получила ПИСМЕНО уведомление за това. От фирмата твърдят, че ми е връчено такова, но когато поисках да го видя, както и лично да се срещна с инкасаторката на нашия район, ми бе заявено, че всичко това трябва да го опиша писмено в жалба и да я подам в деловодството?!
Не разбирам защо след като съм ОТИШЛА НА КРАК да разреша проблема с наглата им служителка лице в лице, те ми казват, че трябва да подавам жалба?!
Не мога да си позволя средства за адвокати затова влязох във форума да помоля за помощ.
Между другото имам информация, че тази наредба (А-412), според която ни задължават на пет години да си носим водомерите за метрологична проверка (а не както е в моя случай - да ги сменявам), не е в сила. Някой има ли информация за това и ако да, моля да я сподели.

bacheva

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
ОТ \"СОФИЙСКА ВОДА\" НИ ПРАВЯТ НА \"МАЙМУНИ\"
« Отговор #22 -: Декември 04, 2008, 10:50:42 am »
Моят проблем със \"Софийска вода\" е че тръбите не са подменяни от 1951 г. и че почти в моята чешма не тече вода... От дружесвото хич не ги интересува и не са съпричастни към проблема, защото си получават парите за нещо което не дават! Е, на това аз му викам 100% печалба! Това го няма никъде по света и аз няма да се спра до тук. Изпращам Ви поредната жалбата до монополиста:
Днес, 04.12.2008 год. получихме отговор на подадена от нас жалба в която не Ви е станало ясно, че цитираното преместване на шахтата е невъзможно поради фактите които бяхме описали и в което вашите служители се убедиха! Ние не подаваме жалба за присъединяване, тъй като ние сме присъединени потребители на „Софийска вода” от 1951 год.. От изпратеното от Вас писмо става ясно, че не Ви интересува вашите потребители дали получават коректни услуги от Вас и че Вие си позволявате да се отнасяте с клиентите си като монополисти на пазара! На вашите техници е много ясно, че изграждайки нова шахта на 3-4 метра под земята е почти невъзможно, а и няма да бъде полезна на никой, защото няма да може да се отчитат водомерите! Аз такава шахта не съм виждал никъде?! Невъзможно е да говорите за проведена среща с представители на дружеството и да изяснявате решаване на проблема с изместване на шахтата, след като вашите техници са били на посочения адрес и са преценили, че наистина се налага отпускане на въпросната тръба от 15 м.. Питам аз уважаеми господине, ако „Софийска вода” не може да поеме разхода на 13 м. тръба, то няма никакъв проблем ние да я заплатим с удоволствие, като ни я калкулирате към месечната сметка. Моля, уведомете ни колко ще бъде ощетена „Софийска вода”? Цената на тези няколко метра тръба за нас са от жизненоважни нормални условия на живот и клиента в мое име ще бъде доволен и ще има вода в имота си в 21 век?

Vla

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Нагли служители на \"Софийска вода\"
« Отговор #23 -: Март 16, 2009, 12:43:05 pm »
съгласно г-н Кърлев от федерацията на потребителите и някакви закони и наредби проверките са грижа и за сметка на операторите в случея Софийска вода

celine80

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Безобразие
« Отговор #24 -: Август 28, 2009, 04:44:06 pm »
В продължение на два дни 28.08 и 29.08.2009 г.в ж.к. Студентски град  се прекъсва водоснабдяването, започвайки от 10:30 часа сутринта. В онлайн медиите намерих информация за ремонтни дейности в района. Цитирам информация от медиите:
\"Забранява се влизането на пътно транспортни средства в участъци от ул. „Акад. Борис Стефанов” и ул. „Йордан Йосифов”
   От 06.09.2009 г. до 22,09.2009 г. се забранява влизането на пътни превозни средства в двете посоки по ул. „Акад. Борис Стефанов\" и ул. „Йордан Йосифов\' между ул. „Акад. Иван Иширков\" и ул. „Акад. Стефан Младенов\".
   
    От 04.30 часа на 26,08.2009 г. до 04.30 часа на 06.09.2009 г. се променят маршрутите на автобуси номера 94 и 280, както следва:
   - автобус 94 - от ул. „Акад. Стефан Младенов\" до последната спирка на автобус 94
   и 280 на ул. „Акад. Стефан Младенов\" двупосочно по маршрута:
   - автобус 280 - от ул. „8-ми декември\" по ул. „Акад. Стефан Младенов\" до последната спирка на автобуси номера 94 и 280 на ул. „Акад. Стефан Младенов\" и двупосочно по маршрута.
   
    От 04.30 часа на 06.09.2009 г. до 04.30 часа на 23.09.2009 г. се променят маршрутите на автобуси номера 94 и 280, както следва:
   - автобус 94 - от ул. „Акад. Стефан Младенов\" по ул. „Акад. Иван Иширков\", ул. „Акад. Борис Стефанов\", ул. „Проф. д-р Иван Странски\", ул. „Акад. Стефан Младенов”\' до последната спирка на автобуси номера 94 и 280 на ул. „Акад. Стефан Младенов\" двупосочно ;
   - автобус 280 - от ул. „8-ми декември\" по ул. „Акад. Стефан Младенов\", ул. „Акад. Иван Иширков\", ул. „Акад. Борис Стефанов\', ул, „Проф. д-р Иван Странски\", ул. „Акад. Стефан Младенов\" до последната спирка на ул. „Акад. Стефан Младенов\" двупосочно..
   
   Промяната в организацията се налага във връзка с изграждане на водопровод, топлопровод и ремонт на настилка в района.
   

http://www.sofia.bg/pressecentre/press.asp?open=16&sub_open=42444&nxt=0
   
На сайта на Софийска Вода АД НЯМАШЕ никаква информация за за евентуално спиране на водоподаването до днес (29.08.2009 г. )  в 12.30 ч. След 3 позвънявания от моя страна на  оператор на посочения телефон за клиенти на Софийска вода, на интернет страницата беше публикувана информация за някаква измислена авария “Подмяна на сградно водопроводно отклонение до бл. 58”.  Съгласно чл.8 – 10 от Общите условия запредоставяне на ВиК услуги от Софийска вода АД, те са длъжни да уведомят потребителите си за евентуално планирано спиране на водоподаването, каквото е всъщност „измислената от операторите авария”. Не е реално и е смешно да лъжат потребителите си като се опитват да ги убедят, че в два поредни дни има авария от 10.30 до 17 ч.

В качеството си на потребителна „ Софийска вода” АД изразявам възмущението си от безотговорно отношение на Софийска вода към потребителите си .

Mitko

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 70
    • Профил
Безобразие
« Отговор #25 -: Август 28, 2009, 08:42:29 pm »
Нищо ново...Някъде в Студентски град издават ли по малките магазинчета касови бележки? Има ли глобени от КАТ за неправилно паркиране? А, строителна фирма глобена ли е за замърсяване на улиците? Кмета знае ли обектите, които работят без необходимите разрешителни? Що да виним тогава ВИК и Пътните фирми? Действията им напълно се вписват в плачевната ситуация в която е изпаднал Студентски град.

82

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Нагли служители на \"Софийска вода\"
« Отговор #26 -: Ноември 03, 2009, 10:58:05 pm »
От софийска вода са наглилИмаше спиране от 10,50 до 16,50 но продължи до 21,30 а в момента часът е 22,55 и още нямаме вода това е а съм с малко дете

pharaon

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 105
    • Профил
Нагли служители на \"Софийска вода\"
« Отговор #27 -: Декември 13, 2009, 07:50:21 pm »
Съвет: когато нямате нерви, финанси, време и нормална държава да ги осъдите зареждайте се предварително в туби. :)

drandi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Монопол на Софийска вода
« Отговор #28 -: Март 02, 2010, 10:24:00 am »
Проблемът със Софииска вода при мен продългава вече 1 година. Във връзка с наредбата за подмяна на старите водомери, през Септември 2009 подмених и двата. Инвестирах 130лв за да бъда коректен потребител. Плащам ежемесечно всичките си задължениия и това е факт, който може да бъде проверен. Живея в жилищен блок, в който 3 входа се обслужват от 1 абонатна станция и 1 общ водомер. Всеки месец ми се начисляват по 46кубика допълнително общо потребление!!!! Подадох жалба до Софийска вода - отговорът е ясен - разликите между сумата от индивидуалните и показанията трябва да се преразпределят между абонатите. В единият от трите входа 90% от живущите са роми и никой от тях не е подменил водомерите си - водят се на база и то по 1-2 човека. Реално живущите са много повече. Какво да правя и към кого да отправя жалбите и молбите си?!

bloucester

  • Гост
Монопол на Софийска вода
« Отговор #29 -: Март 02, 2010, 02:37:04 pm »
Продайте апартамента и си купете друг... Колкото и тъжно да звучи, няма как иначе да се измъкнете.