Автор Тема: въпрос за връщане на стока  (Прочетена 7627 пъти)

bugslayer

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
въпрос за връщане на стока
« -: Август 05, 2007, 08:32:54 pm »
Здравейте,
Искам да попитам дали има закон, който ми позволява да върна електроуред ако не съм доволен от неговата работа (така както си е в щатите да речем - клиент не е доволен от стока и отива в магазинчето, от където я е купил и я връща и си получава парите обратно). Става въпрос за ел. самобръсначка, закупена от техномаркет. Тя си работи но не съм доволен от работата й, та за това питам има ли шанс да си получа парите обратно (т.е. има ли закон на който мога да се позова).
Благодаря предварително

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
въпрос за връщане на стока
« Отговор #1 -: Август 05, 2007, 08:46:12 pm »
Не, уредът работи според както се изисква от него. В България практиката да се връщат уреди (или каквито и да е  стоки) по причини не в самия уред е неизвестна, не се практикува и нямате шанс да си вземете парите.

bogdana1961

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
    • Профил
въпрос за връщане на стока
« Отговор #2 -: Август 17, 2007, 01:49:42 pm »
Здравейте !
Искам да попитам какъв е срока в който трябва да ми поправят гаранционна пералня?Вече минаха 17 дни и от сервиза който отговаря за тези уреди закупени от магазин „Зора” в Стара Загора нямам никаква яснота.Дори ми беше забранено да ходя на място да питам .Процедурата им била –обаждане по телефона.Да ама никой не ми се обажда .А аз не мога да чакам без край.

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
въпрос за връщане на стока
« Отговор #3 -: Август 17, 2007, 01:52:16 pm »
Един месец. Ако в рамките на този месец не ви го върнат поправен, можете да развалите сделката и да си искате парите. Или да искате отбив от цената за неудобството.

bogdana1961

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
    • Профил
въпрос за връщане на стока
« Отговор #4 -: Август 17, 2007, 02:21:27 pm »
Извинете с кого да разваля сделката ?Магазина не го интересува.А сервиза не дава информация.Как се вземат пари обратно ?А аз и не искам пари , а работеща пералня.И добро обслужване на време.Нямайки избор ще чакам месец,но от там нататък-незнам.Дано пък нещата се оправят.

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
въпрос за връщане на стока
« Отговор #5 -: Август 17, 2007, 02:47:49 pm »
Лично аз ако ми се развали толкова чисто новата пералня, че цял месец не могат да я поправят, бих си искала парите и бих си купила друга пералня! Например от друг магазин, и от друга марка задължително.

Сделката се разваля с търговеца. Т.е. като имате проблем - никакво ходене в сервиз, отивате при ТЪРГОВЕЦА! Той приема рекламацията и носи пералнята на сервиза. Ако до един месец не ви я върнат - търговецът трябва да ви върне парите ако си ги поискате.

muziisky

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
въпрос за връщане на стока
« Отговор #6 -: Август 24, 2007, 08:57:35 am »
Закупих плазмен тв преди десетина дни от техномаркет срещу метро 2 на третия ден отказа да работи закарах го в сервиз в перник където живея и който се занимава с такива гаранции същия ми каза че нямало части за новите модели и до 20 дни ако не доставят щяли да го сменят  вярно ли е

bogdana1961

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
    • Профил
въпрос за връщане на стока
« Отговор #7 -: Октомври 27, 2007, 08:35:32 am »
Здравейте!
За втори път ми се разваля пералня.Гаранционна.Закупена от магазин ,,Зора”.Само на осем месеца.Първия път с много нерви и разправии с прословутия сервиз ,,България” за 20 дни ми я ремонтираха.Сега повредата е пак същата.
Какво да правя? Имам ли право да я върна?Към кого да се обърна и от къде да започна?От магазина ли или пак в сервиза?  
Просто изпадам в ужас като се сетя за първата одисея, а се е задала нова.
Моля ви дайте ми съвет какво да правя !!!
С благодарност към всички които помогнат!
Поздрави!

drajka

  • Новак
  • *
  • Публикации: 9
    • Профил
въпрос за връщане на стока
« Отговор #8 -: Октомври 27, 2007, 10:18:56 am »
Отидете в магазина да ви регистрират рекламацията
след тази регистрация от магазина ще се обадят в сервиза за да предадат за вашия проблем
По този начин мисля проблемът ще се реши по бързо защото търговецът има 30 дни за да ви оправи уредът
Каква марка е вашата пералня?

bogdana1961

  • Новак
  • *
  • Публикации: 4
    • Профил
въпрос за връщане на стока
« Отговор #9 -: Октомври 27, 2007, 01:51:32 pm »
Пералнята ми е ,,CROWN”.Ходих в магазина.От там ме пращат в сервиза.Те нищо не можели да направят.Те горките даже си нямат и техен техник.От сервиза казаха че е абсурдно и смешно да си искам парите или нова пералня.Ще чакам.Да дойде техен техник да я види.После да поръча резервната част /платка за програматора/.А тя ще дойде от чужбина през София.Изобщо – до болка познато.
Пари от магазин се вземат с протокол от сервиза, а те категорично ми заявиха че няма да ми дадът такъв.
Питам се а какво ли правят в такива ситуации хората от селата.Сигурно си перат на ръка или си копуват нови.
Чувствам се безсилна да се справя със ситуацията.

drajka

  • Новак
  • *
  • Публикации: 9
    • Профил
въпрос за връщане на стока
« Отговор #10 -: Октомври 27, 2007, 02:32:45 pm »
Според новият закон за защита на потребителите в магазина са ДЛЪЖНИ да ви регистрират рекламацията след като им представите гаронционна карта с касов бон
Ако откажат имате право да се оплачите в Комисията за защита на потребителите че ви отказват регистрация на рекламацията
Съветвам Ви да си търсите правата на потребител
Неможе в някои градове законът да е валиден и да се спазва а в други не
А и тази платка за CROWN не се знае кога ще пристигне ако предположим че проблемът е в нея

ivaila

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
въпрос за връщане на стока
« Отговор #11 -: Октомври 27, 2007, 04:03:45 pm »
Здравейте! Преди 6 дни си закупихме климатик от един магазин, много сме доволни и си го харесваме, но се оказа, че е почти 200 лева по-скъп от същия модел, но в друг магазин. Какво мога да направя? Имат ли право да продават с такава разлика в цените? Имам ли основание да поискам сваляне от цената?

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
въпрос за връщане на стока
« Отговор #12 -: Октомври 27, 2007, 05:31:57 pm »
ivaila: да, имат право да продават с такава разлика, в пазарна икономика сме и цените се обуславят от търсенето и предлагането, и нямате право да се оплаквате. Всеки търговец има право да сложи каквато иска надценка, стига да ви издаде касов бон за това. Нямате основание да искате отстъпка на цената - вече сте купили климатика, което означава, че сте се съгласили на условията, предложени от продавача.

urtika

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
въпрос за връщане на стока
« Отговор #13 -: Октомври 28, 2007, 04:43:06 pm »
радвай се че работи , грешката е твоя. трябвало е предварително да свериш цените.

svetosvladi

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
въпрос за връщане на стока
« Отговор #14 -: Октомври 29, 2007, 10:35:42 am »
Здравеите преди 10 дни си купих GPS устроиство от МЕТРО , в реклама та и упъ тването пише супер неща, подробни карти от 2007г. и т. н., но това не отговаря на истината , картата му специално за София е поне от преди 10 години не распознава основни булеварди. мога ли да го върна и какъв е редът. Благодаря предварително.