Автор Тема: 2 Лаптопа с идентичен проблем и проблем с гаранционното обслужване  (Прочетена 379 пъти)

ADotsenko

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Здравейте,
преди около година закупих 2 лаптопа Acer Aspire 1640Z от My PC (www.kuntorov.com). И двата лаптопа имат идентичен проблем - без значение какво правя в момента и дали правя въобще нещо - видеокартата периодично забива. След 3 носения на единия лаптоп в сервиза им (престоя му там беше около 20 дена), и след като ги бях запознал изключително подробно с проблема (дори и клипче с фотоапарата си бях заснел) те ми смениха дънната платка (видеокартите са вградени) със същия модел и твърдяха, че при тях лаптопа е работил безпроблемно. Естествено проблема не изчезна. След всичко това, което изтърпях с единия лаптоп въобще не се занимавах да нося и втория в сервиза им. Подадох жалба в КЗП, но проверката не даде резултат. Вече гаранцията е изтекла, но проблема все още си го има.
Възнамерявам да се обърна към медиите и се интересувам какво още мога да направя?
Преди около година и половина (или малко повече) също така закупих от същата фирма мишка Logitech MX512 струваша 130 лв. по онова време. Преди месец и половина ми се наложи и нея да оставя в сервиза и все още не съм я получил, а от там твърдят, че нямат какво да направят. Нейната гаранция все още не е изтекла. Интересувам се какво мога да направя и за този случай?

Асен Ненов

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 129
    • Профил
По отношение на втория ви въпрос, искам да ви отговоря, че сте в равото си да поискате разваляне на договора, възстановяване на заплатената сума или намаляване на цената на стоката. Ако търговеца, или в случая сервиза, откаже това ви право, обърнете се за съдействие към Комисията за защита на потребителите на тел. 0700 111 22.

Ето какво казва Закона за Защита на Потребителите по този въпрос:

Чл. 113.
(1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
              (2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
              (3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
              (4) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.


Чл. 114.
(1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности:
    1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;
    2. намаляване на цената.
« Последна редакция: Януари 07, 2008, 05:51:42 pm от senski »