Автор Тема: Такса за обслужване на ПОС терминал  (Прочетена 2389 пъти)

nousha

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Такса за обслужване на ПОС терминал
« -: Октомври 23, 2006, 10:52:29 am »
Интересувам се дали можете да хвърлите малко повече светлина по един конкретен случай: брат ми отиде да си купува компютър в офиса на JAR Computers в Младост, където в момента на плащането представителят на фирмата го е уведомил, че щом иска да плати с дебитна карта, ще му начисли 3% отгоре. Обяснението - банката, инсталирала ПОС устройството (Пощенска банка) взимала такъв процент за обслужването му, и затова фирмата си ги взимала от клиентите. Така вместо да си плати 1000 лв, човекът щял да му въведе 1030 лв. Брат ми, разбира се, отишъл и си изтеглил парите от банкомат. Но при условие, че в банката, издала дебитната му карта, изрично са подчертали, че тегленето на пари от банкомати на банката и от всякакви ПОС терминали е напълно безплатно, има ли право служителят на фирмата да начислява отгоре тези 3% - какво съм виновна аз, че Пощенска му взима такса за терминала?

Yavkata

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Такса за обслужване на ПОС терминал
« Отговор #1 -: Октомври 25, 2006, 11:33:51 am »
Несъмнено в конкретния случай търговецът нарушава договора си с банката, в който обикновено изрично се казва, че търговецът (с ПОС терминал) няма право да прави разлика по отношение на цените и начина на плащане!

ignis

  • Новак
  • *
  • Публикации: 6
    • Профил
Такса за обслужване на ПОС терминал
« Отговор #2 -: Октомври 25, 2006, 06:48:37 pm »
Това нещо е безумие и не е истина. И на мен се опитаха да ми минат с този номер като купувах часовник, най-накрая като и казах, че ми говори пълни глупости, продавачката ми се извини и каза, че всъщност трябвало те да платят тези 3 % и да чакат да им бъдат върнати от банката, което допълнително ги обременявало и затова ме помоли да платя кеш. На въпроса - защо на витрината има лепенка, че може да се плаща с тази карта - отговора беше следния. Е все пак чужденците предпочитат с карти, а ние какво - ние сме идиоти....

Асен Ненов

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 129
    • Профил
Такса за обслужване на ПОС терминал
« Отговор #3 -: Октомври 26, 2006, 12:11:25 pm »
Според мен, търговците правят следната схема:

Когато някой иска да плати с карта, но може да плати и по друг начин, изведнъж ПОС терминала някак си спира да работи. След плащане в брой пък не му се издава касова бележка, което вече си е бонус за магазина.

Това се прилага в магазина за часовници Гюлиян на ул. Г.С. Раковски в София. А все пак това се води за един от най-сериозните магазини. Какво остава за останалите?
« Последна редакция: Октомври 26, 2006, 12:11:35 pm от senski »

nousha

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Такса за обслужване на ПОС терминал
« Отговор #4 -: Ноември 07, 2006, 05:26:11 pm »
В такъв случай не мога ли някъде да сигнализирам, че така процедират в тази фирма, или не може да се направи нищо по въпроса?

Асен Ненов

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 129
    • Профил
Такса за обслужване на ПОС терминал
« Отговор #5 -: Ноември 08, 2006, 11:00:35 am »
Да, можете - Комисия за Защита на Потребителите има точно такива функции. Горещата им линия е 0700 111 22.

red_gendo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 15
    • Профил
Такса за обслужване на ПОС терминал
« Отговор #6 -: Август 26, 2010, 03:59:22 pm »
По принцип, търговците които имат ПОС устройство плащат такса на банката. При това тази такса не е малка, и зависи от доста неща колко да е тя. Ако ПОС-а е мобилен -( липсва кабел ) таксата е по-скъпа. Много важно е да знаете нещо -Вие като клиенти и собствениците на ПОС устройства в техните търговски обекти, както и ниско квалифицирания персонал, а именно - таксата на ПОС-а всеки месец си я има, само че колкото по голям е броя на транзакциите -толкова по ниска ще вие таксата или дори изобщо няма да я има. Затова стимулът ви е да продавате колкото се може повече през ПОС а не в кеш. Затова броя на тези транзакции никак не е малък и няма смисъл да се лъже клиента - той не заплаща тази такса а вие търговците. За Вас една жалба до КЗП ще свърши работа.