Автор Тема: Проблем с гаранционно обслужване на телевизор  (Прочетена 755 пъти)

ivelina

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Здравейте,
преди 1 година закупихме телевизор 29\'/гаранция 1 година/. След известно време този прекрасен телевизор започна да образува цветни петна по кинескопа и се изкривява геометрията. Обадих се в двата сервиза подадени ми любезно от централата на Филипс България и в двата сервиза любезно ми обясниха, че телевизорът трябва да се занесе при тях за да се извърши гаранционното обслужване /нали съм млада дама, господата бяха много любезни/. Моят мъж и един приятел натовариха телевизора /тежи доста/ и го занесоха до сервиза.  
Там обаче любезността, която аз срещнах по телефона се изпарява доста бързо, посреща ги някакъв кисел човечец и приема телевизора за да се провери какъв му е проблема, като отговаря че след около седмица ще се обади да ни информира какъв е проблема /това се случва в средата на август/. Две седмици никаква вест от този сервиз. Решаваме ние на третата седмица да се обадим, за да видим какъв е проблема и намерили ли са решение. От сервиза отговарят няма никакъв проблем - добре де, а поне геометрията оправихте ли? - Ами елате след два дни, ще е готов. И след два дни се оказа че тези симпатяги въобще не са го погледнали и че нямало питан, а изкривяването в геометрията е в допустимите граници ?!?!? Да де ама докато е още в сервиза петната се появяват и този път техника няма как да каже - е няма петна. Та телевизора остава там още 2 седмици, докато се достави частта поръчана от производителя и се извърши ремонта..... Да ама след тези две седмици телевизора отново е с променена геометрия и отново има петно, което е на друго място този път , кинескопа, който са подменили с нов се оказва нещо крив, а на всичкото отгоре не е сложен вероятно правилно, тъй като когато погледнеш телевизора отгоре има ДУПКА между рамката на кинескопа и останалата част на телевизора, а върха на черешата е, че тази подменена част има гаранция само до края на гаранцията на телевизора, т.е. още месец, но за тази подменена не каква да е част, а кинескоп няма документ с какъв точно произход е, ами може и да е трета ръка при това положение...............
Междувременно се опитвам да се свържа с официалния представител на производителя за България, но от там лицето отговарящо за тези въпроси все го няма или не може да говори в момента.
може ли някой да ме посъветва какво да направя в тази ситуация.

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
Проблем с гаранционно обслужване на телевизор
« Отговор #1 -: Септември 15, 2007, 02:23:58 am »
Поискайте си парите обратно

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Проблем с гаранционно обслужване на телевизор
« Отговор #2 -: Септември 16, 2007, 11:05:12 pm »
Но от търговеца!! Той е длъжен да продава качествени стоки и изобщо не е трябвало сами да ходите в сервиза - трябвало е да го занесете в магазина, те трябва да го носят на сервиз.

SPITFIRE

  • Новак
  • *
  • Публикации: 20
    • Профил
Проблем с гаранционно обслужване на телевизор
« Отговор #3 -: Септември 19, 2007, 01:13:26 am »
Проблема е йонизация на кинескопа!!!
Няма оправия тоя дефект-със зъби и нокти настоявай за смяна!!!

ivelina

  • Новак
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Проблем с гаранционно обслужване на телевизор
« Отговор #4 -: Септември 22, 2007, 10:38:50 am »
Здравейте, сега гледам гаранционната карта и забелязвам, че на гаранционната карта пише - Гаранционния срок е 2 години и започва да тече от датата на покупката!
В магазина, ог който е закупен теревизера обаче ни съобщиха, че гаранцията е 1г. - Какво означава това?!? Ама че несъответствие...

elenaaleks

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 385
    • Профил
Проблем с гаранционно обслужване на телевизор
« Отговор #5 -: Септември 22, 2007, 12:48:21 pm »
Означава, че гаранцията е две години. От магазина могат да Ви кажат много неща ... не, че това има голямо значение, защото по закон е 2 години.
« Последна редакция: Септември 22, 2007, 12:49:02 pm от elenaaleks »

ceco7

  • Новак
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Проблем с гаранционно обслужване на телевизор
« Отговор #6 -: Септември 28, 2007, 09:50:43 pm »
Фирмената гаранция е 18 месеца за телевизори - Сони и Филипс.Не може да има разлика в гаранционния срок,освен ако се цитира некоректно съпътстващия уреда формуляр за световна гаранция - той може и да дава  по-голям срок,но важното е в тази на местния вносител какво пише.

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Проблем с гаранционно обслужване на телевизор
« Отговор #7 -: Октомври 01, 2007, 05:28:37 pm »
Всъщност цитира се закона за защита на потребителите - който е български закон и е над всякакви фирмени политики. Проверете там!

Чл. 105. (1) Продавачът е длъжен да предаде на потребителя стока, която съответства на договора за продажба.

(2) Продавачът отговаря за всяка липса на съответствие на потребителската стока с договора за продажба, която съществува при доставянето на стоката и се прояви до две години след доставянето й, дори и да не е знаел за несъответствието.


Т.е. ако в тези две години от покупката стоката спре да отговаря на договорените характеристики, имаш право на рекламация пред търговеца.