Автор Тема: Оплакване от сервиз \"К&К\" и оторизирания от него сервиз \"Елани\"  (Прочетена 9110 пъти)

vanjo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 10
    • Профил
Искам да се оплача от ужасното и нахално обслужване на гаранция в тези сервизи. Преди време си купих телевизор Самсунг от МЕТРО. В магазина не показа дефект, но още като го пуснах у нас и картината му трептеше. Слад като го изключих и отново го включих се оправи и си работеше супер. Този дефект се проявяваше 1-2 пъти месечно и се оправяше след малко време или рестарт. Като знам, че трябва да мъкна 48 килограмов телевизор до сервиза някакси реших, че и така ще си го ползвам. За съжаление обаче след няколко месеца това започна да зачестява и накрая картината взе да трепти постоянно. Закарах го за гаранционен ремонт в сервиз Елани в Надежда 6. Този е един от оторизираните от К&К сервизи. Приеха телевизора и ми казаха да се обадя след около 3 седмици. Вчера им се обадих и получих отговор \"обадете се утре и питайте отново\". Обадих се днес и ми казаха, че са прегледали телевизора и според тях повредата се дължи на \"мълния в преносната среда\". Аз им казах, че това е абсурдно, т.к. този дефект го имаше още при купуването а и този телевизор е работил само със стайна антена. Отговорът им беше, че трябва да отида да си го взема от тях и да го занеса в централния сервиз на искърско шосе (Дружба), където техниците трябва да изкажат второ становище. Обадих се в централния сервиз на К&К и им обясних, че това не е моя работа и двата сервиза трябва да се разберат помежду си кой ще преглежда и ремонтира телевизора и аз трябва да си го получа в едномесечен срок (т.е след около седмица) от там, където съм го занесъл. Да ама не. Обясниха ми, че това всъщност са два отделни ремонта и аз ще трябва да чакам още един месец, както и че двата сервиза си работят напълно независимо и си е моя отговорност да го нося от единия в другия. Казаха ми, че от сервиз Елани ще ми издадат отказ от гаранционно обслужване и аз по свое желание ще го занеса в централния сервиз на К&К. Човека, с който говорих в К&К беше някакъв отговорник за Самсунг и съвсем спокойно ме убеждаваше, че процедурата е съвсем нормална и няма нищо ненормално в това, което ме карат да направя.
На следващия ден отидох да си взема телевизора от сервиз Елани за да го закарам в централата на К&К. Около 30 мин. се опитвах да обясня на техника, че си искам документ, затова че телевизора ми е стоял 3 седмици там и не е оправен, а той ме убеждаваше, че такъв документ не ми трябва, и че той никога не е писал такова нещо. Той ми обясни, че те всъщност не ми отказват гаранционен ремонт, а просто ме пращат за второ мнение (такава била процедурата). Накарах го да се обади в К&К и да се разберат помежду си какво ще правят. В крайна сметка ми написа една бележка с правописни грешки, в която никъде не пише, че ми се отказва гаранционно обслужване. Знаете ли на какво основание ме пращат в централния сервиз: \"Телевизора не хваща програми. Съмнения за мълния в преносната мрежа.\". Не можаха да ми обяснят нищо повече. А аз го занесох за трептене на картината. Преди да го занеса бях ресет-нал настройките от сервизното меню и наистина нямаше запаметени канали. Като го занесох в К&К го пробвахме и наистина не хващаше програми!?!  

Аз съм възмутен от отношението на този сервиз към клиентите си, възмутен съм как се измъкват от отговорност с някакво абсурдно становище и съм се зарекъл повече никога да не си купя техника, на която те са единствения оторизиран сервиз.
Много ми се иска да има орган в тази държава, който да им покаже, че не могат да се държат така с клиентите си, но честно казано не вярвам. Те самите въобще не бяха притеснени от предупреждението ми, че ше подам жалба в КЗП и ми казаха да се оплаквам на който си искам.

Ирина Марудина

  • Старши потребител
  • ****
  • Публикации: 325
    • Профил
Виж това. Понеже МЕТРО продава само на юридически лица, то там ти не си в ролята си на потребител по смисъла на Закона за защита на потребителите и имаш само правата, които са ти написани в гаранцията. Съответно мисля, че КЗП не би се захванала със случая. Но си струва да се пробва - питай на горещия им телефон - 0700 111 22.

vanjo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 10
    • Профил
ММдаааа. Въобще не се бях замислил. Телевизора си го купих с купони, които работодателят ни дава (социални придобивки). И все пак какви са ми правата в този случай? Мога ли да изискам ремонта да се направи по-бързо или да си поискам парите обратно (което предполагам ще ускори ремонта)? Ако мога - на какво основание?

vanjo

  • Новак
  • *
  • Публикации: 10
    • Профил
Обадиха ми се от КЗП. В понеделник сутрин ще им занеса документите (гаранцията и фактурата) и до колкото разбрах следобеда ще посетят сервиза. Ще напиша какъв е резултата. :)

vesi2612

  • Новак
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
сервиза к и к не поемат никакви гаранции спрямо техниката която продават и не спазват условията от гаранционата карта в нея пише че един уред ако се върне 3 пити за ремот се подменя а на моя климатик му правиха 10 и те казват че нищо му няма до кога ще се работи така

Mitko

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 70
    • Профил
Ако наистина пише така в гаранционната карта, настоявайте за смяна пред търговеца. Трябва да отидете при него с документи, които удостоверяват казаното от Вас и да направите официално рекламация.

Cambodja

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 248
    • Профил
Именно!

avram

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 55
    • Профил
Техномаркет и сервизът им К и К сервиз, са абсолютни боклуци, но това не е чудно при положение че от КЗП не им налагат никакви санкции за нарушенията които са на лице, защото са банда подкупни боклуци.

По принцеп при проблем който не бъде отстранен до 1 месец след подаване на рекламация, имате право да искате отбив от цената, замяна с нов или парите, но понеже те няма да се съгласят, ще се стигне до КЗП всичко губи смисъл, защото те нищо няма да им направят.

Mitko

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 70
    • Профил
Аз нещо не разбирам? В ЗЗП е казано, че рекламация се предявявя с фактура или касова бележка. Значи моята фактура от Метро е достатъчна за предпиемане на такова действие и КЗП трябва да ме защитава. Изборът е мой дали ще се оплаквам като потребител или юридическо лице. Стоката, закупена от Метро, мога да употребя за лично, а не за фирмено ползване. Това го решава всеки клиент и следователно не може да се тълкува, че не важи  ЗЗП.
Ето параграф 13 т.1 от Допълнителните разпоредби на ЗЗП: \"Потребител\" е всяко физическо лице, което придобива стоки или ползва услуги, които не са предназначени за извършване на търговска или професионална дейност, и всяко физическо лице, което като страна по договор по този закон действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност.
« Последна редакция: Ноември 17, 2009, 05:43:15 pm от Mitko »

avram

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 55
    • Профил
Проблема не е в закона, а в наглите подкупни служители от комисията за защита на потребителите!

Cambodja

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 248
    • Профил
Проблема е, че фактурата не е на физическо, а на юридическо лице. А такива КЗП не ги оправя, не че оправя физическите, най-малкото нямат законова база.

Mitko

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 70
    • Профил
ЗЗП:
Чл. 125. (1) Рекламацията се предявява пред търговеца или пред упълномощено от него лице.
(2) Рекламацията се подава устно или писмено.
(3) При предявяване на рекламация потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, и адрес за контакт.
(4) При подаване на рекламация потребителят задължително прилага и документите, на които се основава претенцията:
1. касова бележка или фактура;
2. протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното;
3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Къде е упоменато, че фактурата трябва да е на физическо лице?
« Последна редакция: Ноември 20, 2009, 09:00:09 pm от Mitko »

Cambodja

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 248
    • Профил
Закон за защита на потребителите, допълнителни разпоредби:

§ 13. По смисъла на този закон:
1. \"Потребител\" е всяко физическо лице, което придобива стоки или ползва услуги, които не са предназначени за извършване на търговска или професионална дейност, и всяко физическо лице, което като страна по договор по този закон действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност.

Mitko

  • Младши потребител
  • **
  • Публикации: 70
    • Профил
Именно, мога и декларация да подпиша, че уреда е за лично ползване, т.е. не извършвам търговска или професионална дейност с него.

Cambodja

  • Редовен потребител
  • ***
  • Публикации: 248
    • Профил
Каквото искаш прави, само премини че си физическо лице. А като такова незнам доколко можеш да пазариш от Метро.
« Последна редакция: Ноември 22, 2009, 12:32:24 am от Cambodja »